quote:NEW YORK - De legendarische Ford Shelby Cobra GT500 krijgt een opvolger. Op de autotentoonstelling in New York, die later deze week zijn poorten opent, onthult Ford de reïncarnatie van de supersnelle muscle car uit de jaren zestig. Speciaal voor de rappe uitmonstering hebben Ford’s SVT en Caroll Shelby hun krachten gebundeld. De GT500 is één grote spierbal.
Volgend jaar verschijnt hij op de markt, de krachtigste Ford Mustang ooit door Ford gebouwd. ”De nieuwe Mustang is één van de populairste auto’s van de afgelopen jaren,” vertelt Phil Martens, Fords vice president op het gebied van Product Creation. “Het onderstel is vanaf het begin af aan ontwikkeld om als basis te dienen van een high-performance sportwagen van SVT, de Shelby Cobra GT500 is het resultaat.” Caroll Shelby ondersteunde SVT (Special Vehicle Team), de speciale sportafdeling van Ford. Eerder was de legendarische oud-coureur betrokken bij de ontwikkeling van de GT. ”Ik werk alweer enkele jaren met de mannen achter SVT en ik weet dat ze de ballen, het talent en de passie hebben om de meest potente Mustangs ooit te vervaardigen,” vertelt Shelby.
De naam Shelby is voor het eerst te vinden op een Mustang in 1964, toen de oud-coureur werd gevraagd om enkele high performance-versies aan het programma toe te voegen. Ford vond dat de Mustang wel wat extra pit mocht hebben en dat leverde Caroll Shelby. Eerst met de GT-350R, een lichtgewicht, racewagen-geörienteerde bolide, die de Mustang direct op de kaart zette. De straatversie verscheen als GT-350 op de markt en was bekend als ‘rent-a-racer’ sinds verhuurmaatschappij de Mustang als GT-350 H in de vloot opnam. De ultieme Shelby Mustang volgens kenners was destijds de GT-500KR, ook wel aangeduid als ‘King of the Road’ zegt Ford. Dat type had een big block 428-cubic inch ‘Cobra Jet ’V8-motor onder de kap. Daarmee was de GT-500 een van de meest krachtige muscle cars uit die periode.
Van de Shelby Mustang werden tot en met 1970, toen de productie werd beëindigd, 14.559 stuks vervaardigd.
De nieuwste editie Shelby Cobra GT500 is uitgerust met een 5.4 V8 met Supercharger. De krachtbron is goed voor meer dan 450 pk Op het blok staat trots ‘Powered by SVT‘ vermeld. Aan de achtpitter is een handgeschakelde zesbak gekoppeld. Waartoe de topversie in staat is, meldt Ford nog niet. Het betreft een showcar. Pas net voor de marktintroductie zal Ford het ongetwijfeld adembenemende prestatieniveau onthullen.
De GT500 is in ieder geval op zijn taak berekend om het enorme potentieel van de V8-motor op de weg over te brengen. Ondanks dat vanaf de ontwikkelingsstart van de Mustang rekening is gehouden met deze uitmonstering is het onderstel alsnog op verschillende punten aangepast, zoals gemodificeerde schokdempers, veerwegen en stabilisatorstang. De achterwielophanging is opnieuw geconfigureerd, waarvoor de Ford-mensen de nodige kilometers op het circuit hebben afgelegd. Het remsysteem beschikt over een van de grootste remmen die er verkrijgbaar zijn. De schijven voor komen van het gerenommeerde Brembo en zijn geperforeerd. Achter een fractie kleinere exemplaren. De direct zichtbare aanpassingen omvatten een aangepast koetswerk. Het design staat dichter bij dat van het Mustang-studiemodel uit 2003 dan het seriemodel.
De witte striping moet een band scheppen met de Le Mans-activiteiten van Ford, waar Ford zo’n veertig jaar na dato nog altijd apetrots op is, alsmede de racehistorie van de Mustang in de jaren zestig. Over de flanken lopen eveneens strepen, waarin ook weer met een knipoog naar het verleden de aanduiding GT500 is opgenomen. Het prototype is gespoten in de speciale kleur SVT Red. Het front is afwijkend ten opzichte van de Mustang en kenmerkt zich onder andere door een functionele splitter en unieke motorkap met extra luchtgaten. De lichtunits zijn anders vormgegeven en moeten de GT500 een agressievere uitstraling geven. In de onderbumper zijn grotere luchtopeningen opgenomen, die een visuele link moeten leggen met de historische Shelby Mustangs.
Het befaamde logo van de slang vervangt de beroemde Pony op de grille.Aan de achterzijde is een geïntegreerde diffuser aangebracht, alsmede een achterspoiler in de stijl van de klassieke GT500-uitgave. Uiteraard ontbreken de Shelby- en SVT-beeldmerken. Op de bips staat prominent SHELBY vermeld.
Binnenin een combinatie van luxe afwerking met sportieve tinten. De toplaag van het dashboard, deurpanelen, armsteunen, handremhendel en pookknop zijn bekleed met Ebony–zwart leder.
De stoelen, waarop het Cobra-symbool terugkomt, zijn bekleed met leder in SVT-rood.
Bij de Mustang Shelby Cobra GT500 blijft het niet. De sportieve uitmonstering is de eerste van een serie uitzonderlijke Mustangs, die door SVT worden ontwikkeld.
ik heb nu 185 pk met 1706kg en in 10 sec naar de 100....quote:
nóg geen turbo.quote:Op maandag 11 april 2005 09:30 schreef BoJo het volgende:
[..]
ik heb nu 185 pk met 1706kg en in 10 sec naar de 100....
Maar jij heb een turbo nu ofzo... laten we dat maar niet doen![]()
verdomme daar heb je hem weerquote:Op maandag 11 april 2005 11:21 schreef D-Devil het volgende:
Vette bak.
Naja, goedemorgen in ieder geval.
quote:
Ik vind je icon denigrerend jegens mijn autoquote:
sla em!quote:Op maandag 11 april 2005 12:20 schreef D-Devil het volgende:
[..]
Ik vind je icon denigrerend jegens mijn auto.
¤4,54 als geld terug bij vertraging. Had ik een kaartje gekocht (:') ) had ik 10,30 gekregenquote:
Ach, ga jij altijd met de goederentrein?quote:Op maandag 11 april 2005 12:38 schreef Xtreem het volgende:
Is er iemand die wil gokken hoelang ik er over gedaan heb om van Vorden naar Tilburg te komen??
hint 1: normaal 1,75 uur.
hint 2: kaputte goederentrein.
quote:Op maandag 11 april 2005 13:14 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ach, ga jij altijd met de goederentrein?
quote:Details
Zaterdagmorgen om 05:28 uur werd uitgerukt voor een melding van een verkeersongeval met beknelling. Bij aankomst bleek een personenvoertuig met 4 inzittenden tegen de zijkant van een tunnel aangereden, waarna deze op zijn zijkant boven op een balustrade terechtkwam. 1 persoon kwam met zijn arm bekneld te zitten tussen de auto en de balustrade. Uit voorzorg werd het mobiel medisch team gealarmeerd. Uiteindelijk kon de persoon bevrijd worden. Hij is met ernstige verwondingen aan zijn arm naar het ziekenhuis vervoerd. Over de andere inzittenden zijn geen gegevens bekend. Bij aankomst van de brandweer waren deze al uit het voertuig. De politie heeft een onderzoek ingesteld naar de toedracht van het ongeval.
cool, dan komt de boodschap goed overquote:Op maandag 11 april 2005 12:20 schreef D-Devil het volgende:
[..]
Ik vind je icon denigrerend jegens mijn auto.
Hoe de hell wil je dit ook uitleggen dan aan de politie/verzekeringquote:Op maandag 11 april 2005 13:27 schreef D-Devil het volgende:
Vast wel, en idioot gedrag want dit lukt mij nog niet volgens mij.
Ja ik kreeg een blowjob van m'n scharrel op weg naar huis na het stappenquote:Op maandag 11 april 2005 13:32 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Hoe de hell wil je dit ook uitleggen dan aan de politie/verzekering
neequote:Op maandag 11 april 2005 13:53 schreef t0n het volgende:
[..]
heb jij die griet van je blunder nog wel eens gesproken?
staat nog steeds in de gang, want als ie thuiskomt kruipt ie met magnetron lasgane en cola achter warcraftquote:Op maandag 11 april 2005 13:56 schreef BazzoS het volgende:
Oi
D terug, t0n in de sc, moet niet gekker worden hier
@D: hoe zit het met die bumpers en je auto?
quote:Op maandag 11 april 2005 13:58 schreef Hugster het volgende:
[..]
staat nog steeds in de gang, want als ie thuiskomt kruipt ie met magnetron lasgane en cola achter warcraft
jaquote:Op maandag 11 april 2005 14:09 schreef BazzoS het volgende:
ex-supra van stefanP ?
[afbeelding]
[afbeelding]
bij deze vind ik et wel okequote:Op maandag 11 april 2005 14:24 schreef Xtreem het volgende:
wat is er met de motorkap gedaan? en zitten erstickers
op de achterruit??
Rembo & Rembo 4 lifequote:
doen doen doenquote:Op maandag 11 april 2005 14:59 schreef Hugster het volgende:
ik zal ze beide deze week wel ff op m'n 100mbit webspace slingeren, is verdomme verplichte kost gewoon
ik had de cd gekocht, maar een klasgenoot heeft hem voor me geript omdat ik dat zelf niet kan, en nu stuurt ie hem naar mijquote:
ehu.....quote:Op maandag 11 april 2005 15:09 schreef Hugster het volgende:
[..]
ik had de cd gekocht, maar een klasgenoot heeft hem voor me geript omdat ik dat zelf niet kan, en nu stuurt ie hem naar mijNIKS WAREZ
quote:
quote:Op maandag 11 april 2005 15:13 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
ehu.....
der in nu eve geen fa dus zal straks wel gebeuren![]()
quote:
quote:Op maandag 11 april 2005 15:49 schreef Sjoewe het volgende:
Whehe, opeens harde schijf vol. Ik denk zo van raar, ik bedoel 80+120 gig krijg je niet zo snel vol, dus ik naar schijf beheer, ben vergeten ik op de C:/ schijf na het veranderen van de partities 50Gb toe te wijzen...
Dus toen was dat digitaal niemandsland geworden.
Alsof je opeens een extra kamer in je huis ontdektquote:
ja of een extra sigaret in je pakjequote:Op maandag 11 april 2005 15:55 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Alsof je opeens een extra kamer in je huis ontdekt
Of in je baal shagquote:Op maandag 11 april 2005 15:56 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
ja of een extra sigaret in je pakje
je bent nog zieliger dan ik al dachtquote:Op maandag 11 april 2005 16:04 schreef Alexxxxx het volgende:
of 51 dummy's in je doosje...
Of een slowchat zonder Alexxxxxquote:Op maandag 11 april 2005 16:04 schreef Alexxxxx het volgende:
of 51 dummy's in je doosje...
Jaja, lul je d'r nou maar niet onderuitquote:Op maandag 11 april 2005 16:18 schreef Alexxxxx het volgende:
zijn die überhaupt nog wel te koop dan? Heb ze al een jaar of 10 niet meer gehad.
Ik heb problemen met die kerel waar ik website, poster en folder en flyer voor heb gemaakt, hij wil wel betalen maar hij heeft nooit tijd, dus nu zit ik te wachten op dat geld, omdat ik niet tot aan 0,0 euro wil uitgeven aan de auto zodat ik geen reserve meer heb.quote:Op maandag 11 april 2005 13:56 schreef BazzoS het volgende:
Oi
D terug, t0n in de sc, moet niet gekker worden hier
@D: hoe zit het met die bumpers en je auto?
Ontkenningsfasequote:Op maandag 11 april 2005 16:22 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik zou graag dummies hebben hoor, alleen ik zie ze nergens...
Ik hoef me nergens onderuit te lullen.. Een goede reputatie oid heb ik toch niet.
jawel hoor, gewoon klik, niet rechtermuisknop.quote:Op maandag 11 april 2005 16:49 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
is al gepost, en die ander doet het niet
altijd maar weer ' ik'quote:
quote:Op maandag 11 april 2005 17:41 schreef Alexxxxx het volgende:
mensen die zichzlef met de derder persoon aanspreken zijn erger dan mensen die ik zeggen.
quote:Helaas is het niet goed te zien vanwege de zwarte balk maar aan mijn gezicht is niet zien dat ik een orgasme heb. Alleen het zaad uit mijn pik verraadt mijn toestand.
quote:
quote:Mijn pik (penis, lul, piemel, plasser) is voor mij een essentieel lichaamsdeel voor het krijgen van een orgasme.
quote:Bo says: ik word heeeeeeeeeeeelemaal leip van die kut videokaart
Hugo says: wat dan?
Bo says: naja dat fuck fannetje
.......
Bo says: IK GA NU DIE KANKERTYFUS TERING FAN ERUIT TREKKEN
*Bo closed the conversation window.
*Bo disconnected.
oké, dan ga jij NU foto's regelen.quote:Op maandag 11 april 2005 20:07 schreef PeuRac het volgende:
Trouwens, ik heb t email adres van dat meisje van zaterdag avond![]()
hoop voor je dat je het beter gaat doen dan mijquote:Op maandag 11 april 2005 20:07 schreef PeuRac het volgende:
Trouwens, ik heb t email adres van dat meisje van zaterdag avond![]()
heeft iemand een linkje naar het blundertopic voor mij?quote:Op maandag 11 april 2005 20:36 schreef ook_gek het volgende:
[..]
hoop voor je dat je het beter gaat doen dan mij![]()
er staat daar niks en dat zal nooit daar komen te staan ook.quote:Op maandag 11 april 2005 20:46 schreef BazzoS het volgende:
[..]
heeft iemand een linkje naar het blundertopic voor mij?
Niet? Hmmm.. dan komt het hier te staan?quote:Op maandag 11 april 2005 20:50 schreef ook_gek het volgende:
[..]
er staat daar niks en dat zal nooit daar komen te staan ook.
ff die cd downloadenquote:Op maandag 11 april 2005 21:59 schreef ook_gek het volgende:
Ministry Of Sound - The Mash Up Mix <--- lekkere cd is dat gek![]()
Zombie Nation & Danzel - Kernkraft 400 & Pump It Up
EN WE GAAN LOS
Kijk deze vind ik wel leukquote:Op maandag 11 april 2005 23:28 schreef Hugster het volgende:
ik herken toch duidelijk deze eruit
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
deze achterlichten heeft de DTM ook
quote:Op maandag 11 april 2005 23:33 schreef ook_gek het volgende:
ja maar die DTM is zo vies functioneel uitgebouwd dat het er niet meer uit ziet
hij valt ook in slaap van die auto zo lelijk is hijquote:
quote:Op dinsdag 12 april 2005 00:14 schreef ook_gek het volgende:
[..]
hij valt ook in slaap van die auto zo lelijk is hij![]()
quote:
quote:Op dinsdag 12 april 2005 11:18 schreef Tjabbo het volgende:
spreek. grote blanke neger.
quote:Op dinsdag 12 april 2005 13:08 schreef Tjabbo het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mijn HKS Boostcontroller is binnen!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ilonka belde net.
Inbouwen die meuk!
nog niet. Deze week krijg ik een voorstel als het mee zit dus even afwachten.quote:Op dinsdag 12 april 2005 13:57 schreef Fugie het volgende:
ja jammer genoeg gelukkig wel heb je alweer werk of niet ?
quote:Op dinsdag 12 april 2005 13:08 schreef Tjabbo het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mijn HKS Boostcontroller is binnen!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ilonka belde net.
Inbouwen die meuk!
onbekendequote:
Ga weg zoon van de duivelquote:
hoi schatjequote:Op dinsdag 12 april 2005 16:14 schreef ijsmeis het volgende:
Wat zijn jullie eigenlijk altijd lief tegen elkaar *grinnik*!
Is wat anders dan dat gebitch altijd hequote:Op dinsdag 12 april 2005 16:14 schreef ijsmeis het volgende:
Wat zijn jullie eigenlijk altijd lief tegen elkaar *grinnik*!
er zit niemand onder mijn tafel.quote:Op dinsdag 12 april 2005 16:29 schreef Fugie het volgende:
[..]
moet je tegen je moeder zegge dat ze er vanonder moet komen![]()
ja maar ik moet zeggen dat wat oude foto,s van jou er bij geholpen hebbenquote:
Oudquote:Op dinsdag 12 april 2005 16:40 schreef ook_gek het volgende:
[..]
ja maar ik moet zeggen dat wat oude foto,s van jou er bij geholpen hebben
Wie zegt dat ik de nieuwe nog niet hebquote:
Die heeft maar 1 iemand van fok! en die stuurt ze vast niet doorquote:Op dinsdag 12 april 2005 16:46 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik de nieuwe nog niet heb![]()
quote:Op dinsdag 12 april 2005 16:52 schreef Fugie het volgende:
strax, ja sorry ijsmeis, maareh, tjah, die ook gek he, daar kan ik toch geen nee tegen zegge ?!
Dat dacht je ook van die andere foto,squote:Op dinsdag 12 april 2005 16:50 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Die heeft maar 1 iemand van fok! en die stuurt ze vast niet door.
Die had ik online gezetquote:Op dinsdag 12 april 2005 16:55 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Dat dacht je ook van die andere foto,s![]()
is hij een lens kwijtquote:
tja, wie zal het zeggen. Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat hij niet eens weet wat een zonda is, dus ja, t zou maarzo kunnenquote:Op dinsdag 12 april 2005 17:56 schreef ook_gek het volgende:
of zou hij niet weten dat hij vergeten is zijn lensen in te doen
Ghehequote:Op dinsdag 12 april 2005 18:05 schreef ook_gek het volgende:
duidelijk z'n contaktlens in z'n reet gestopt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |