abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26130847
Laatst had ik nog een Opel Astra 1.7D gereden, gewoon volgas in 2 ding bleef steevast 70+- rijden... Motor draaide stabiel...

Ook L400 die ik vaak had geredengeragt had geen begrenzer, ik ging eindeloos in 1 volgas trappen en motor draaide stabiel...

Beide wagens jammergenoeg geen toerenteller...

En wat ik heb gehoord, sommige diesels zijn begrenst via de gaspedaal, je kan maar een maximale uitslag maken

Heeft een diesel wel een toerenbegrenzer? Ik meen ooit gelezen te hebben dat een diesel door zijn constructie al onmogelijk vernietigende toeren kon maken (behalve als je met 160 naar 2 schakeld, duh)...
  zondag 10 april 2005 @ 20:25:32 #2
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_26130888
ja.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_26130932
zijn volgens mij allemaal begrenst, met de nieuwe sprinters is het zelfs zo dat als je hem net gestart hebt, dat hij maar 2000 a 2500 tpm kan maken voor een bepaalde tijd. In ieder geval die ik rij dan.

Correct me if i am wrong
  zondag 10 april 2005 @ 20:28:05 #4
114602 HansJans
dikke pil in je bil
pi_26130948
Is voor randebielen als TS die zijn vaders autos proberen te slopen door hem in het rood te jagen
dikke bil in je pil
  zondag 10 april 2005 @ 20:29:23 #5
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_26130980
quote:
Op zondag 10 april 2005 20:27 schreef Jaydeem het volgende:
zijn volgens mij allemaal begrenst, met de nieuwe sprinters is het zelfs zo dat als je hem net gestart hebt, dat hij maar 2000 a 2500 tpm kan maken voor een bepaalde tijd. In ieder geval die ik rij dan.

Correct me if i am wrong
Maar dat is niet standaard. Werkgevers (zeker koeriersdiensten!) laten vaker een soort begrenzer inbouwen, omdat die wagens anders finaal afgeragd worden...
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_26130992
quote:
Op zondag 10 april 2005 20:27 schreef Jaydeem het volgende:
zijn volgens mij allemaal begrenst, met de nieuwe sprinters is het zelfs zo dat als je hem net gestart hebt, dat hij maar 2000 a 2500 tpm kan maken voor een bepaalde tijd. In ieder geval die ik rij dan.

Correct me if i am wrong
Lekker handig in een noodgeval

Maar dus niet elke diesel heeft een begrenzer lijkt me toch?. Net als oude benzinemotoren die soms ook geen begrenzer hadden...
  zondag 10 april 2005 @ 20:32:56 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_26131073
Wat voor noodgevallen heb jij, dat je toerentallen wilt bereiken die schadelijk zijn voor de motor? Hit-and-run acties of zo?
censuur :O
pi_26131082
quote:
Op zondag 10 april 2005 20:29 schreef yup het volgende:

[..]

Lekker handig in een noodgeval
Noem eens een noodgeval waarbij je met een sprinter snel weg moet "sprinten"
pi_26131336
quote:
Op zondag 10 april 2005 20:32 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat voor noodgevallen heb jij, dat je toerentallen wilt bereiken die schadelijk zijn voor de motor? Hit-and-run acties of zo?
Stel je moet snel iemand naar ziekenhuis brengen, een sprinter is niet het snelste apparaat op aarde (understatement enzo) en helemaal als die begrenst is op 2500 rpm

Nadenken voordat je onzin post.
pi_26131402
quote:
Op zondag 10 april 2005 20:43 schreef yup het volgende:

[..]

Stel je moet snel iemand naar ziekenhuis brengen, een sprinter is niet het snelste apparaat op aarde (understatement enzo) en helemaal als die begrenst is op 2500 rpm

Nadenken voordat je onzin post.
Sinds wanneer rijdt ambulancepersoneel in een sprinter
  zondag 10 april 2005 @ 20:47:01 #11
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_26131428
quote:
Op zondag 10 april 2005 20:43 schreef yup het volgende:

[..]

Stel je moet snel iemand naar ziekenhuis brengen, een sprinter is niet het snelste apparaat op aarde (understatement enzo) en helemaal als die begrenst is op 2500 rpm

Nadenken voordat je onzin post.
Doe jij dat dan ook even?
Die 3 seconden die je later op de 100 zit maken geen ruk uit. Drukte in verkeer (dus het aantal rem momenten, verkeerslichten, bochten) maken veel meer uit.

-edit- Mag/kun je dan wel mensen in een alto naar het ziekenhuis brengen?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  zondag 10 april 2005 @ 20:47:39 #12
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_26131440
quote:
Op zondag 10 april 2005 20:45 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Sinds wanneer rijdt ambulancepersoneel in een sprinter
Dat doen ze. Alleen zijn die nogal gechipt/ aangepast.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  zondag 10 april 2005 @ 21:09:22 #13
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_26132029
ambulance topic , het topic ging over begrenzers op dieselmotoren
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 10 april 2005 @ 21:36:53 #14
53272 Guidoweb5
Twent om ûtens
pi_26132842
mijn Astra diesel heeft een toerenbegrenzer.
Hij vliegt er bij 6000 toeren in.
Me geile wijf moest van Cynix weg..... :'(
.::. Join het FOK! pulse team! And lets beat GOT .::.
http://forum.fok.nl/topic/602257
pi_26132919
6000 rpm dat is wel veel voor een diesel zeg
pi_26134166
ontopic blijven aub
tevens gaan er berichten verdwijnen.....
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  zondag 10 april 2005 @ 22:38:06 #17
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_26134641
Een diesel moet op plankgas goed draaien,anders kon je nooit een roetmeting doen.
Het maximale toerental is via de pomp geregeld(bij de klassieke diesels),de Common-rail diesels doen dit elektronisch.



Yup,je leert het ook nooit he...
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  zondag 10 april 2005 @ 22:46:00 #18
42009 stienus5gtturbo
ALOOORSS KAAAAAAS
pi_26134900
quote:
Op zondag 10 april 2005 22:38 schreef Herr.Flick het volgende:
Een diesel moet op plankgas goed draaien,anders kon je nooit een roetmeting doen.
Het maximale toerental is via de pomp geregeld(bij de klassieke diesels),de Common-rail diesels doen dit elektronisch.



Yup,je leert het ook nooit he...
Na een stuk of 321783067 posts pas een goed antwoord...
Feel the rush when the turbo is getting to it's upper level
pi_26135278
keej dat diesels een begrenzer hebben is duidelijk.

maar hoe ga je die roetmeting eigenlijk doen met een MB (of chrysler want die heeft dat ook) die als hij stilstaat niet meer als 3000 (kan ook wat meer of minder zijn) toeren maakt van wege de protectie van het blok? (dit hebben ze allemaal, warm of koud blok maakt geen donder uit) is er een manier om de begrenzer te omzeilen? want zodra de auto rijdt is de begrenzing weg (bij een burnout ben ik er achter gekomen dat als je stilstaand een x aantal toeren maakt maar het gaspedaal vol gevloerd hebt, en je achterwielen lekker aan het spinnen, dat als je rustig van de rem af gaat en de auto gaat rollen de begrenzer er pas af gaat.)

maargoed, dan wil ik wel weten hoe ik die MB chrysler begrenzer omzeil voor mijn eigen roetmeting
2825cc Single Turbo Beast
pi_26135466
quote:
Op zondag 10 april 2005 22:38 schreef Herr.Flick het volgende:
Een diesel moet op plankgas goed draaien,anders kon je nooit een roetmeting doen.
Het maximale toerental is via de pomp geregeld(bij de klassieke diesels),de Common-rail diesels doen dit elektronisch.



Yup,je leert het ook nooit he...
Thx voor de antwoord

Dus je zou in principe gewoon perfect PLANKGAS kunnen rijden zonder dat de motor stukgaat ?
  zondag 10 april 2005 @ 23:06:05 #21
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_26135477
quote:
Op zondag 10 april 2005 22:59 schreef Ultimora het volgende:
keej dat diesels een begrenzer hebben is duidelijk.

maar hoe ga je die roetmeting eigenlijk doen met een MB (of chrysler want die heeft dat ook) die als hij stilstaat niet meer als 3000 (kan ook wat meer of minder zijn) toeren maakt van wege de protectie van het blok? (dit hebben ze allemaal, warm of koud blok maakt geen donder uit) is er een manier om de begrenzer te omzeilen? want zodra de auto rijdt is de begrenzing weg (bij een burnout ben ik er achter gekomen dat als je stilstaand een x aantal toeren maakt maar het gaspedaal vol gevloerd hebt, en je achterwielen lekker aan het spinnen, dat als je rustig van de rem af gaat en de auto gaat rollen de begrenzer er pas af gaat.)

maargoed, dan wil ik wel weten hoe ik die MB chrysler begrenzer omzeil voor mijn eigen roetmeting
Waarom meer toeren maken als je het maximale vermogen allang bereikt hebt

heeft geen enkel nut!
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_26135513
Volgens mij is een diesel pas na 4000-4500 rpm buiten adem toch

in dat geval kan mist ie dus 1000-1500 rpm
  zondag 10 april 2005 @ 23:09:03 #23
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_26135556
quote:
Op zondag 10 april 2005 23:05 schreef yup het volgende:

[..]

Thx voor de antwoord

Dus je zou in principe gewoon perfect PLANKGAS kunnen rijden zonder dat de motor stukgaat ?
Natuurlijk niet.

Als je een benzine motor altijd het maximale toeren laat draaien gaat ie ook naar de klote.
Een diesel heeft geen ontsteking,de pomp is het enige ding wat de motor kan beinvloeden,zou deze niet begrensd zijn dan kan je motor op hol slaan...
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_26135569
quote:
Op zondag 10 april 2005 23:06 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Waarom meer toeren maken als je het maximale vermogen allang bereikt hebt

heeft geen enkel nut!
in sommige benzine auto's heb je dan het max vermogen nog niet gehaald, en het truukje voor die roetmeting moet voor benzine en diesel gelijk zijn dunkt me...
2825cc Single Turbo Beast
  zondag 10 april 2005 @ 23:09:43 #25
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_26135572
quote:
Op zondag 10 april 2005 23:07 schreef yup het volgende:
Volgens mij is een diesel pas na 4000-4500 rpm buiten adem toch

in dat geval kan mist ie dus 1000-1500 rpm
En waarom draait een vrachtwagen dan maar 1800 tpm
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')