Maar dat is niet standaard. Werkgevers (zeker koeriersdiensten!) laten vaker een soort begrenzer inbouwen, omdat die wagens anders finaal afgeragd worden...quote:Op zondag 10 april 2005 20:27 schreef Jaydeem het volgende:
zijn volgens mij allemaal begrenst, met de nieuwe sprinters is het zelfs zo dat als je hem net gestart hebt, dat hij maar 2000 a 2500 tpm kan maken voor een bepaalde tijd. In ieder geval die ik rij dan.
Correct me if i am wrong
Lekker handig in een noodgevalquote:Op zondag 10 april 2005 20:27 schreef Jaydeem het volgende:
zijn volgens mij allemaal begrenst, met de nieuwe sprinters is het zelfs zo dat als je hem net gestart hebt, dat hij maar 2000 a 2500 tpm kan maken voor een bepaalde tijd. In ieder geval die ik rij dan.
Correct me if i am wrong
Stel je moet snel iemand naar ziekenhuis brengen, een sprinter is niet het snelste apparaat op aarde (understatement enzo) en helemaal als die begrenst is op 2500 rpmquote:Op zondag 10 april 2005 20:32 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat voor noodgevallen heb jij, dat je toerentallen wilt bereiken die schadelijk zijn voor de motor? Hit-and-run acties of zo?
Sinds wanneer rijdt ambulancepersoneel in een sprinterquote:Op zondag 10 april 2005 20:43 schreef yup het volgende:
[..]
Stel je moet snel iemand naar ziekenhuis brengen, een sprinter is niet het snelste apparaat op aarde (understatement enzo) en helemaal als die begrenst is op 2500 rpm
Nadenken voordat je onzin post.
Doe jij dat dan ook even?quote:Op zondag 10 april 2005 20:43 schreef yup het volgende:
[..]
Stel je moet snel iemand naar ziekenhuis brengen, een sprinter is niet het snelste apparaat op aarde (understatement enzo) en helemaal als die begrenst is op 2500 rpm
Nadenken voordat je onzin post.
Dat doen ze. Alleen zijn die nogal gechipt/ aangepast.quote:Op zondag 10 april 2005 20:45 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Sinds wanneer rijdt ambulancepersoneel in een sprinter![]()
Na een stuk of 321783067 posts pas een goed antwoord...quote:Op zondag 10 april 2005 22:38 schreef Herr.Flick het volgende:
Een diesel moet op plankgas goed draaien,anders kon je nooit een roetmeting doen.
Het maximale toerental is via de pomp geregeld(bij de klassieke diesels),de Common-rail diesels doen dit elektronisch.
Yup,je leert het ook nooit he...
Thx voor de antwoordquote:Op zondag 10 april 2005 22:38 schreef Herr.Flick het volgende:
Een diesel moet op plankgas goed draaien,anders kon je nooit een roetmeting doen.
Het maximale toerental is via de pomp geregeld(bij de klassieke diesels),de Common-rail diesels doen dit elektronisch.
Yup,je leert het ook nooit he...
Waarom meer toeren maken als je het maximale vermogen allang bereikt hebtquote:Op zondag 10 april 2005 22:59 schreef Ultimora het volgende:
keej dat diesels een begrenzer hebben is duidelijk.
maar hoe ga je die roetmeting eigenlijk doen met een MB (of chrysler want die heeft dat ook) die als hij stilstaat niet meer als 3000 (kan ook wat meer of minder zijn) toeren maakt van wege de protectie van het blok? (dit hebben ze allemaal, warm of koud blok maakt geen donder uit) is er een manier om de begrenzer te omzeilen?want zodra de auto rijdt is de begrenzing weg (bij een burnout ben ik er achter gekomen dat als je stilstaand een x aantal toeren maakt maar het gaspedaal vol gevloerd hebt, en je achterwielen lekker aan het spinnen, dat als je rustig van de rem af gaat en de auto gaat rollen de begrenzer er pas af gaat.)
maargoed, dan wil ik wel weten hoe ik die MB chrysler begrenzer omzeil voor mijn eigen roetmeting
Natuurlijk niet.quote:Op zondag 10 april 2005 23:05 schreef yup het volgende:
[..]
Thx voor de antwoord![]()
Dus je zou in principe gewoon perfect PLANKGAS kunnen rijden zonder dat de motor stukgaat ?
in sommige benzine auto's heb je dan het max vermogen nog niet gehaald, en het truukje voor die roetmeting moet voor benzine en diesel gelijk zijn dunkt me...quote:Op zondag 10 april 2005 23:06 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Waarom meer toeren maken als je het maximale vermogen allang bereikt hebt
heeft geen enkel nut!
En waarom draait een vrachtwagen dan maar 1800 tpmquote:Op zondag 10 april 2005 23:07 schreef yup het volgende:
Volgens mij is een diesel pas na 4000-4500 rpm buiten adem toch
in dat geval kan mist ie dus 1000-1500 rpm![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |