sporzaquote:
Boonen: "Ik wilde opgeven, een paar keer zelfs"
wo 13/07/05 - De rit was nog maar enkele kilometers ver, of daar lag groenetruidrager Tom Boonen weer tegen het asfalt. Hij reed door tot in Briançon, maar gehavend. "Ik heb een paar keer willen opgeven", zei hij.
In de afdaling van Courchevel naar de voet van de Madeleine ging Tom Boonen al na enkele kilometer tegen het asfalt.
"Garate koos ineens een ander traject en ik heb zijn wiel nipt geraakt", zei Boonen.
(foto Belga)
Boonen werd opgewacht door Guido Trenti, en weer in de grote groep gebracht. Hij verbeet de pijn en reed de rit uit.
"Ik ben geschrokken van mezelf", zei Boonen op Sporza Radio. "Ik wilde opgeven, een paar keer zelfs, maar op de laatste klim dacht ik bij mezelf: 'Ach, die Galibier geraak ik ook wel op'."
"Ik had al zoveel pijn gehad. Dat klein beetje extra zou ook geen verschil meer maken."
De knie van Boonen was gehavend. "Ik zal zien wat het zegt. Maar een knie kun je niet manipuleren zoals een rug. Ik weet niet wat er scheelt. Dat zullen we wel zien", zei hij.
quote:Boonen: mijn beste prestatie ooit
**Groene-truidrager Tom Boonen kwam na
zes kilometer al ten val,maar bereikte
desondanks de finish,een prestatie die
hij de beste uit zijn leven noemde.
Boonen bereikte zuchtend en steunend en
totaal uitgewoond de streep waar hij
omstandig zijn martelgang beschreef en
daarmee die van de minder begenadigde
klimmers in de Tour:"Ik weet niet hoe
vaak ik aan opgeven heb gedacht.Ik ben
op mijn rechterknie gevallen en kon die
de rest van de dag nauwelijks buigen.
Maar ik heb toch telkens moed verzameld
zelfs toen de Galibier opdoemde."
"Ik meen het.Wat ik nu heb gepresteerd,
overtreft mijn zeges in de Ronde van
Vlaanderen en Parijs-Roubaix."
quote:Op donderdag 14 juli 2005 11:49 schreef TimoBasso het volgende:
Achja,volgend jaar met het Wereldkampioenschap shirtje de groene trui pakken is mooier
Go Tom
quote:Op donderdag 14 juli 2005 11:49 schreef TimoBasso het volgende:
Achja,volgend jaar met het Wereldkampioenschap shirtje de groene trui pakken is mooier
Go Tom
quote:Tom met succes geopereerd
Tom onderging vandaag een routine operatie aan de darm in het Molse ziekenhuis.
Dokter Ceulemans en zijn team van dokters startten de operatie deze morgen om 7u. De operatie duurde een half uurtje en verliep zonder complicaties.
Tom zal de volgende 24u in het ziekenhuis blijven en zal morgen namiddag uit het ziekenhuis ontslagen worden.
"De operatie verliep vlot - volgens de Wereldkampioen - Dokter Ceulemans vertelde me det ik de komende 2 weken moet rusten en op mijn gewicht moet letten. Dat gezegd zijnde, vermelde hij dat het toegestaan is om te fitnessen om me in vorm te houden. Ik maak zeker het beste van deze opgelegde rustperiode om opnieuw opnieuw energie op te doen na een lang en intens seizoen".
Vandaag verloren van "Alejet" Petacchiquote:Op woensdag 8 februari 2006 09:11 schreef Wombcat het volgende:
Inmiddels al gebeurd. Hij was toch laatst al derde in de sprint.
De beste renners ooit, enigszins willekeurig maar toch.quote:Op donderdag 9 maart 2006 16:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En dat is het lijstje .. ?
Dan vergeet je er nog een paar hoor, moet je maar eens kijken wat pakweg een De Vlaeminck zo allemaal gewonnen heeft ... (we spreken nu lyrisch over ritzeges van Boonen in Parijs-Nice, maar De Vlaeminck won in die tijd gewoon de Tirreno zelf 6 keer op rij ... )quote:Op donderdag 9 maart 2006 17:01 schreef Zwansen het volgende:
[..]
De beste renners ooit, enigszins willekeurig maar toch.
Maar dat had iemand als Frank Vandenbroucke ook op die leeftijd hé. Boonen zal ook nog moeten tonen dat hij de immense pers en publieke druk die nu op hem afkomt kan blijven verteren ...quote:Op donderdag 9 maart 2006 17:45 schreef Ereinion het volgende:
Ach ja, er zijn nog talloze renners met een palmares dat groter is dan dat van Boonen, maar hij heeft natuurlijk wel de unieke kwaliteiten om de komende jaren er een boel in te halen.
Merckx won wel meer groetere wedstrijden op een jaar dan Boonenquote:Op donderdag 9 maart 2006 18:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
Desalniettemin heeft hij (nu al) Parijs-Roubaix, de Ronde van Vlaanderen en het WK in één seizoen gewonnen. Dat heeft geen Merckx of Hinault hem voorgedaan.
Degenen waarin hij niet op doping werd betrapt toch.quote:Op donderdag 9 maart 2006 18:09 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Merckx won wel meer groetere wedstrijden op een jaar dan Boonen![]()
Welke renner in zijn periode werd er nooit een keertje op doping betrapt ? De straffen waren toch ook gewoon nog "schorsing uit de uitslag van die wedstrijd en een boete" héquote:Op donderdag 9 maart 2006 18:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Degenen waarin hij niet op doping werd betrapt toch.
Frans Verbeeck.quote:Op donderdag 9 maart 2006 18:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Welke renner in zijn periode werd er nooit een keertje op doping betrapt ?
Eens.quote:Op zondag 26 maart 2006 22:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als je zo goed bent, dan mag je best wat branie showen hoor.Deed iemand als Cipo ook altijd, hoort er toch een beetje bij, zeker bij het wielrennen. Ik heb daar niet zo'n problemen mee.
Klopt, dat hoort er een beetje bij en is publicitair aantrekkelijk.quote:Op zondag 26 maart 2006 22:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als je zo goed bent, dan mag je best wat branie showen hoor.Deed iemand als Cipo ook altijd, hoort er toch een beetje bij, zeker bij het wielrennen. Ik heb daar niet zo'n problemen mee.
Ah, in de koers vind je er genoeg hoor.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:01 schreef Falco het volgende:
Ik blijf nog wel fan van hem hoor. Belgen met een 'grote bek' kom je niet vaak tegen en zijn zelfverzekerdheid is op dit moment zeker terecht.
Omdat?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:09 schreef flyckje het volgende:
Zo iemand is gedoomed om dik op zen snuit te gaan of veel te vroeg stoppen met wielrennen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |