Niet meer twijfelen, je hebt gelijk.quote:Op zondag 10 april 2005 13:24 schreef Rnej het volgende:
welke van de twee is het?
"anders word je even blabla"
"anders wordt je even blabla"
gozer uit mijn msn lijst heeft de versie met dt, ik zeg tegen hem dat het met d is, nu ben ik een idioot en een sukkel...
ik dacht toch echt dat het zonder t is in dit geval maar ik ga toch echt aan mezelf twijfelen
Koopt je moeder wel eens nieuwe schoenen?quote:Op zondag 10 april 2005 13:26 schreef Moist het volgende:
Probeer het anders eens met kopen.
Koop je/koopt je.
Wat vind jij beter klinken?
Dat staat er toch nietquote:Op zondag 10 april 2005 13:28 schreef Arcee het volgende:
[..]
Koopt je moeder wel eens nieuwe schoenen?
Anders loop je even bla blaquote:"anders word je even blabla"
"anders wordt je even blabla"
quote:Op zondag 10 april 2005 13:38 schreef Setambre het volgende:
Dat staat er toch niet![]()
Anders loop je even bla bla
Anders loopt je even bla bla
Er staat niet anders loopt je moeder even bla bla
quote:Op zondag 10 april 2005 16:28 schreef Thieske het volgende:
Vroeger op school hebben ze mij geleerd als je van "je" "jij" kan maken of andersom dan is het zonder "t" anders met. (geen idee of die regel tegenwoordig nog klopt)
quote:Op zondag 10 april 2005 21:20 schreef NiteSpeed het volgende:
Dat ligt aan de zin.
Kan je 'je' veranderen door een 'jij' dan moet de persoonsvorm vervoegd worden in de 'ik-vorm'.
Kan dat niet, of zou dat een rare zin opleveren, dan moet het vervoegd worden in de 'hij-vorm'.
Precies zoals je zegt, in deze zin kan je niet door jij vervangen wordenquote:Op maandag 11 april 2005 14:14 schreef Mobious het volgende:
Ligt geheel aan de context.
Niet delen door twee, anders wordt je even getal wellicht oneven.
In dit geval is het onderwerp 'Door sommige mensen in dit topic' daarom is het wordt... 'Je' is in dit geval een lijdend voorwerp...quote:Op woensdag 13 april 2005 13:14 schreef thabit het volgende:
Door sommige mensen in dit topic wordt je nu aangepraat dat deze zin fout gespeld is. Uiteraard is de spelling gewoon correct.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |