abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 april 2005 @ 17:09:32 #26
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_26225872
quote:
Op donderdag 14 april 2005 15:07 schreef RaisinGirl het volgende:
Suiker bij asperges slaat echt als een tang op een varken.
In Limburg kookt men de asperges vaak met een schepje suiker, tenminste in mijn observatie. Ik ken eigenlijk bijna niemand in Limburg die het niet doet. Nu komen asperges traditiegetrouw voornamelijk uit Limburg, dus je zou kunnen zeggen dat men daar wel weet hoe ze klaargemaakt moeten worden.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_26226161
Aha, dat wist ik niet. Het komt op mij vreemd over. Ik vind het zonde van de pure smaak om suiker bij zo'n groente te doen.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_26231656
O god, ik begin spontaan te kwijlen. Heerlijk gewoon, verse asperges vooral met botersausje, ei, ham en natuurlijk nieuwe geschraapte krieltjes
pi_26231967
Bah, asperges uit een potje. Je moet verse asperges hebben. En dan lekkere romige soep maken.

Men neme verse asperges
een uitje en knoflook
zure room
goede been ham
half wijnglas vermouth
bouillon
evt. bindmiddel

Eerst fruit je het uitje en knoflook, als het klaar is laat je het staan
Maak een lekkere bouillon van kip of rundvlees, gebruik anders goede bouillonblokjes, doe daar de asperges in en het knoflook/uienprutje, de puntjes houd je apart. Ongeveer 20 min laten koken.
Als de asperges gaar zijn, doe je de room erbij en daarna het hele zooitje in een blender
Daarna weer op het gas en de puntjes, ham en vermouth erbij doen. Daarna kun je je soepje binden met Maizena.

Je kunt er evt. op het laatste nog peterselie bijvoegen. En je hebt een goddelijk soepje! Jammie jammie!
The sky is unlimited!
pi_26242417
quote:
Op donderdag 14 april 2005 17:09 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

In Limburg kookt men de asperges vaak met een schepje suiker, tenminste in mijn observatie. Ik ken eigenlijk bijna niemand in Limburg die het niet doet. Nu komen asperges traditiegetrouw voornamelijk uit Limburg, dus je zou kunnen zeggen dat men daar wel weet hoe ze klaargemaakt moeten worden.
Vroeger was de smaak van de asperge bitter, daarom deed men een schepje suiker erbij.
Tegenwoordig valt dat mee.

Ik ben een Limburger die de asperges zonder suiker kookt.
pi_26246424
Mijn broer kwam laatst asperges koken hier, hij had ze vers gekocht voor een koopje. Later wisten wij ook waarom.. ze waren echt taai misschien niet lang genoeg gekookt, maar volgens mij lag het gewoon aan de asperges zelf. Was niet voor herhaling vatbaar..
Delivered without an information leaflet
  zondag 17 april 2005 @ 02:13:40 #32
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_26288424
Asperges waren waarschijnlijk oud Sandra, heel jammer, want zo'n taaie stronk wegwerken is niet zo lekker.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_26288679
quote:
Op zondag 17 april 2005 02:13 schreef BBQ-kip het volgende:
Asperges waren waarschijnlijk oud Sandra, heel jammer, want zo'n taaie stronk wegwerken is niet zo lekker.
Kweenie, kan wel! Het was inderdaad niet zo lekker, in ieder geval niet voor herhaling vatbaar!
pi_26288702
quote:
Op donderdag 14 april 2005 20:47 schreef Jominro het volgende:
O god, ik begin spontaan te kwijlen. Heerlijk gewoon, verse asperges vooral met botersausje, ei, ham en natuurlijk nieuwe geschraapte krieltjes
ik ook , gelijk trek in die dingen weer !
word weer tijd dat ze er weer komen
  zondag 17 april 2005 @ 02:53:46 #35
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_26288782
quote:
Op zondag 17 april 2005 02:41 schreef gekke_sandra het volgende:

[..]

Kweenie, kan wel! Het was inderdaad niet zo lekker, in ieder geval niet voor herhaling vatbaar!
Gewoon snel eens lekkere (verse) asperges eten, dan ben je dit voorvalletje snel vergeten hopelijk

Ik ga ze van de week ook eens scoren
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_26288929
Wat aardappels, asperges, ham en een botersausje. Prima te eten
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  zondag 17 april 2005 @ 03:30:20 #37
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_26289088
Eigenlijk is het nog lekkerder om ze te stomen, dan zijn ze een stuk knapperiger, koud ook lekker en vermijdt je de mogelijke bitterheid van een slecht bed of net te lang door koken. 't Is een idee. .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_26293794
quote:
Op zondag 17 april 2005 02:53 schreef BBQ-kip het volgende:
Gewoon snel eens lekkere (verse) asperges eten, dan ben je dit voorvalletje snel vergeten hopelijk
Inderdaad!
pi_26315406
Bij ons worden ze gewoon langs de weg verkocht, waar ze dus ook gestoken zijn.
Als je een goede boer hebt gevonden, dan krijg je lekkere, verse asperges.

Het is jammer dat mijn ouders er zelf mee gestopt zijn, want als je ze zelf teelt, zijn ze het lekkerst!!
pi_26326114
Ik vind het altijd zo jammer dat ze ze in de winkel zo in laten drogen. Zo komt de smaak echt niet tot zijn recht.
Teel sinds een paar jaar zelf asperges (gewoon voor de hobby) en die zijn idd echt veel lekkerder.
Wij koken ze trouwens nooit met suiker, alleen beetje zout.
pi_26388075
Ik had eigenlijk nog een vraagje aangezien ik ook weleens wat anders met asperges wil proberen?
Weet iemand nog leuke roerbakgerechten voor asperges? Op i-net kom ik eigenlijk maar een paar verschillende tegen.
  woensdag 20 april 2005 @ 22:28:26 #42
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_26388383
gisteren bij een kwekerij geweest,

prachig hele proces mee gemaakt en ook zelf gestokken, daarna nog 2kg mee genomen die die ochtend waren gestoken en s;avonds klasiek klaargemaakt,

goddelijk!

dhr verhoeven bedankt!
  maandag 2 mei 2005 @ 13:15:59 #43
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_26664819
even een vraagje aan de liefhebbers hier, maken jullie de asperges ook wel eens klaar in de magnetron? Onder een laag water in een grote lasagneschaal?
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_26677487
Nee. Ik snijd ze gewoon in tweeen, zodat ze in m'n pan passen. Met meer mensen krijgt iedereen evenveel onder- als bovenkant. Ik snap dus ook de aspergepan niet. Volgens mij smaakt het er niet minder om en ik vertik het om iets te kopen wat ik 2 x per jaar gebruik.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:05:52 #45
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_26885602
Welke asperges zijn nou lekkerder? De groene of de witte? En wat zijn (buiten de kleur ) eigenlijk de verschillen?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_26886316
Wat me heel erg opvalt dit 'asperegseizoen' is dat de asperges van de Albert Heijn dus echt niet te vreten zijn. Je kan ze wel een halfuur koken en ze blijven hard en slierterig. Die van de markt zijn binnen 5 minuten gaar en daar hoef je niet eens op de kauwen!
  dinsdag 10 mei 2005 @ 19:20:12 #47
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_26890966
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 16:29 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Wat me heel erg opvalt dit 'asperegseizoen' is dat de asperges van de Albert Heijn dus echt niet te vreten zijn.
Je moet ze ook bij de boer gaan halen rechstreeks van het land.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 12 mei 2005 @ 00:35:36 #48
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_26932394
tvp yum
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_26932435
In Eemnes is ook een aspergeboer...
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  donderdag 12 mei 2005 @ 09:23:10 #50
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_26935861
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 00:37 schreef krakkemieke het volgende:
In Eemnes is ook een aspergeboer...
... dat verhaaltje is nog niet helemaal af....
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')