In Limburg kookt men de asperges vaak met een schepje suiker, tenminste in mijn observatie. Ik ken eigenlijk bijna niemand in Limburg die het niet doet. Nu komen asperges traditiegetrouw voornamelijk uit Limburg, dus je zou kunnen zeggen dat men daar wel weet hoe ze klaargemaakt moeten worden.quote:Op donderdag 14 april 2005 15:07 schreef RaisinGirl het volgende:
Suiker bij asperges slaat echt als een tang op een varken.
Vroeger was de smaak van de asperge bitter, daarom deed men een schepje suiker erbij.quote:Op donderdag 14 april 2005 17:09 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
In Limburg kookt men de asperges vaak met een schepje suiker, tenminste in mijn observatie. Ik ken eigenlijk bijna niemand in Limburg die het niet doet. Nu komen asperges traditiegetrouw voornamelijk uit Limburg, dus je zou kunnen zeggen dat men daar wel weet hoe ze klaargemaakt moeten worden.
Kweenie, kan wel! Het was inderdaad niet zo lekker, in ieder geval niet voor herhaling vatbaar!quote:Op zondag 17 april 2005 02:13 schreef BBQ-kip het volgende:
Asperges waren waarschijnlijk oud Sandra, heel jammer, want zo'n taaie stronk wegwerken is niet zo lekker.
quote:Op donderdag 14 april 2005 20:47 schreef Jominro het volgende:
O god, ik begin spontaan te kwijlen. Heerlijk gewoon, verse asperges vooral met botersausje, ei, ham en natuurlijk nieuwe geschraapte krieltjes![]()
Gewoon snel eens lekkere (verse) asperges eten, dan ben je dit voorvalletje snel vergeten hopelijkquote:Op zondag 17 april 2005 02:41 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Kweenie, kan wel! Het was inderdaad niet zo lekker, in ieder geval niet voor herhaling vatbaar!
Inderdaad!quote:Op zondag 17 april 2005 02:53 schreef BBQ-kip het volgende:
Gewoon snel eens lekkere (verse) asperges eten, dan ben je dit voorvalletje snel vergeten hopelijk
Je moet ze ook bij de boer gaan halen rechstreeks van het land.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 16:29 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Wat me heel erg opvalt dit 'asperegseizoen' is dat de asperges van de Albert Heijn dus echt niet te vreten zijn.
... dat verhaaltje is nog niet helemaal af....quote:Op donderdag 12 mei 2005 00:37 schreef krakkemieke het volgende:
In Eemnes is ook een aspergeboer...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |