Heb jij zijn email?? ik niet.. en iemand skypen in een 3de wereld land gaat ook erg moeilijkquote:Op zaterdag 9 april 2005 15:21 schreef Marty26 het volgende:
[afbeelding]
Meschien kan hij je wat leren mail hem anders ff
Ja hij doet alleen bison lijm dus geen cheape kruidvat shit....quote:Op zaterdag 9 april 2005 15:22 schreef faqyou het volgende:
[..]
Heb jij zijn email?? ik niet.. en iemand skypen in een 3de wereld land gaat ook erg moeilijk
Van die balletjes maken, en dan steeds groter totdat je het tegen een schoolbord ging aangooien (of de betreffende lera(a)r(es)quote:Op zaterdag 9 april 2005 15:21 schreef Dead-Doll het volgende:
Lijmkorsten!Dat deed ik vroeger ook altijd.
maar de cheap-ass kruidvat shit, ruikt wel het lekkerstquote:Op zaterdag 9 april 2005 15:23 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Ja hij doet alleen bison lijm dus geen cheape kruidvat shit....
PRODUCTEN << Terugquote:Op zaterdag 9 april 2005 15:24 schreef faqyou het volgende:
[..]
maar de cheap-ass kruidvat shit, ruikt wel het lekkerst![]()
Doof?! Ik wil de cheap-ass lijm.... maar nog iemand een goed antwoord? Kan het schadelijk zijn om er wat van te eten?quote:Op zaterdag 9 april 2005 15:26 schreef Marty26 het volgende:
[..]
PRODUCTEN << Terug
Bison KitŪ packshot
Bison KitŪ
Vloeibare contactlijm op basis van synthetische rubber, kunstharsen en oplosmiddelen.
Toepassingsgebied
Lijmt plastic bekledingsplaat (zoals Formica), fineer, board, plastic randen, trapranden, vloerbedekking op trappen, rubber, leer, linoleum, kurk, polyetherschuim onderling en op hout, spaanplaat, beton en metaal. Niet geschikt voor polystyreenschuim (piepschuim).
Eigenschappen
* universeel
* direct vast
* extra sterk
* vochtbestendig
* zeer goed bestand tegen vorst
* bestand tegen olie, basen en zuren
* eenvoudig te verwerken
[afbeelding]
Deze zou ik voor gaan goed vloeibaar enzo
Ach als je maar niet die Water Bestendige zooi vreetquote:Op zaterdag 9 april 2005 15:27 schreef faqyou het volgende:
[..]
Doof?! Ik wil de cheap-ass lijm.... maar nog iemand een goed antwoord? Kan het schadelijk zijn om er wat van te eten?
Hoe weet je dat?quote:Op zaterdag 9 april 2005 15:28 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Ach als je maar niet die Water Bestendige zooi vreet
Dat blijft plakken
Ja ik mail dus met dat kind van hier boven hij staat in me msnquote:
hmmmm jij bent een PVDA'ertje??quote:Op zaterdag 9 april 2005 15:29 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Ja ik mail dus met dat kind van hier boven hij staat in me msn
Los is lijm niet zo lekker vind ik. Ik maak er altijd een lijmtaart van. Lekker met stukjes plastic enzo.quote:Op zaterdag 9 april 2005 15:20 schreef faqyou het volgende:
Op de basisschool vond ik het altijd lekker om lijm te snuiven. Nu vroeg ik me af of het ook kwaad kan om lijm te eten? Dus geen componentenlijm, maar gewoon de echt lekkere basisschoollijm.
Wie kan me adviseren?
Recept?quote:Op zaterdag 9 april 2005 15:32 schreef cyberstalker het volgende:
[..]
Los is lijm niet zo lekker vind ik. Ik maak er altijd een lijmtaart van. Lekker met stukjes plastic enzo.![]()
Ik ben meer van de Peurschuim cakejesquote:Op zaterdag 9 april 2005 15:32 schreef cyberstalker het volgende:
[..]
Los is lijm niet zo lekker vind ik. Ik maak er altijd een lijmtaart van. Lekker met stukjes plastic enzo.![]()
Dus het is verslavend, en brandbaar... en je mag geen plastic zak over je hoofd doen...quote:LIJM SNUIVEN:
Wat is het ?
Glue sniffing is het snuiven van vluchtige oplosmiddelen. Het wordt gedaan om in een roes te raken. Het gaat hierbij om producten als lijm, benzine, gas uit sigarettenaanstekers, verf en lakverdunners, nagellakverwijderende stoffen of drijfgassen uit spuitbussen. Na inademing hebben de middelen vrijwel direct effect. De middelen hebben over het algemeen een korte werkingsduur.
Wat doet het ?
De effecten lijken een beetje op die van alcohol. Men voelt zich licht aangeschoten en in een roes. Men staat niet stevig meer op zijn benen en wordt duizelig. Soms komen er hallucinaties, die meestal plezierig en kleurrijk zijn. Neemt men meer, dan raakt de gebruiker in een dromerige toestand en treden er bewegingsstoornissen op. De gebruiker kan nauwelijks meer op zijn benen staan en lijdt geheugenverlies.
Dit is te vergelijken met dronkenschap waarbij men zichzelf niet onder controle heeft. De gebruiker wil meestal in een lichte roes blijven. Na gebruik kan een kater ontstaan. Men heeft dan last van hoofdpijn en misselijkheid.
Bij grotere dosissen kan verlies van bewustzijn optreden. Uiteindelijk kunnen verlammingsverschijnselen optreden, ook van de ademhalingsspieren. Dan staat de ademhaling stil en houdt het hart ermee op.
Kans op verslaving
Het lichaam went aan de oplosmiddelen. De dosissen moeten steeds verhoogd worden. De onthoudingsverschijnselen zijn mild. De meest genoemde klachten zijn angst, slapeloosheid, duizelingen, verminderde eetlust, duizeligheid en misselijkheid. Geestelijke afhankelijkheid treedt wel op, dat wil zeggen de persoon verlangt sterk naar de roes.
Overige risico´s
Vele oplosmiddelen zijn brandbaar en met lucht gemengd ontplofbaar. Een sigaretje opsteken kan rampzalige gevolgen hebben. Sommige gebruikers worden zeer opgewonden en agressief . De persoon is naderhand volledig vergeten wat er tijdens de roes is gebeurd. Ook verstikking kan voorkomen, met name wanneer er gebruikt wordt met een plastic zak over het hoofd.
De overige risico's liggen vooral op het lichamelijk vlak. Tri en gefluorideerde koolwaterstoffen kunnen ernstige hartritmestoornissen teweegbrengen die soms de dood tot gevolg hebben. Stoffen zoals hexaan, benzine, tri of samengestelde lakverdunners brengen verlammingsverschijnselen met zich mee. Tolueen (dat vaak in lijm zit) leidt tot neurologische schade. Tri en tetra kunnen nier- en leverbeschadigingen geven.
De meeste oplosmiddelen veroorzaken bloedarmoede. Benzeen kan nog andere bloedziekten veroorzaken. Drijfgassen in spuitbussen hebben nog een extra risico voor de longen. Chronisch gebruik leidt tot evenwichts-, gezichts- en gehoorstoornissen terwijl ook het denkvermogen achteruit gaat. Heftig gebruik kan leiden tot doofheid en dementie.
Hoe risico´s te verminderen ?
Veilig gebruik van oplosmiddelen is gezien de risico's niet mogelijk. De risico's kunnen beperkt worden door geen plastic zak over het hoofd te doen, door af te zien van gebruik van spuitbussen en door niet te gebruiken op gevaarlijke of geïsoleerde plekken zoals bij water of op daken.
Als het brandbaar is moet je er niet bij gaan rokenquote:Op zaterdag 9 april 2005 15:36 schreef faqyou het volgende:
[..]
Dus het is verslavend, en brandbaar... en je mag geen plastic zak over je hoofd doen...
Kijk hier heb ik wat aan, dit zijn nuttige tips, maar nog niks over de evt. bijwerkingen van lijm eten?!
Goeie tip, alleen het is mij nog niet gebeurd dat ik vlam vatte tijdens het snuiven.. zou het alsnog brandbaar zijn als het al in je maag zit, en je gaat dan een sigaretje roken? Iemand al een keer uitgeprobeerd?quote:Op zaterdag 9 april 2005 15:37 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Als het brandbaar is moet je er niet bij gaan roken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |