Hoe komen ze op het ridiculeuze idee om een protection erop te zetten zodat ik met mijn PC geen CD's meer kan afspelen? A) ik koop toch GVD die CD en mag dan toch zelf weten wat ik ermee doen?!? B) deze copyprotectie werkt niet omdat ik (hardware) met de output van mijn stereo in de line-in van mijn soundcard en (software) gstreamer osssrc!lame!disksink alsnog mp3s kan rippen als ik dat zou willen.
Ik vind dit genoeg reden om de CD niet meer te kopen, ben uitermate teleurgesteld in dat K's Choice dit heeft toegelaten, ik was een fan van hun muziek maar dit vind ik een grote domper. Ik ben niet voor niets linux-activist, ik wil vrijheid, vrijheid in alles!
Bah, ik kots op dit soort vormen van vrijheidsbeperking. Straks moet ik nog een CD in de winkel kopen en voor elke keer dat ik muziek wil luisteren tien gulden in mijn stereo deponeren met mijn creditcard. Ik hierop
Koop je een CD voor de band en de muziek die je goed vind, of alleen maar omdat je hem dan in je computer kan stoppen?
In geval van het laatste: ik heb hier nog wel ergens een Platen 10 Daagse CD van 5 jaar terug liggen. Maakt verder toch niet uit wat erop staat toch? Alstie maar in je PC'tje past
quote:Ik koop de CD om hem te kunnen luisteren op welke manier dan ook. Ik luister CDs bijvoorbeeld ook als ik op de helpdesk op school 's avonds mijn diensten draai en daar heb ik niet de beschikking over een stereo.
Op zaterdag 06 oktober 2001 19:18 schreef Nembrionic het volgende:
Koop je een CD voor de band en de muziek die je goed vind, of alleen maar omdat je hem dan in je computer kan stoppen?
En algemeen: ik mag toch weten wat ik met de CD doe? Ik koop die CD niet voor niks!
In nederland heb je het recht 1 kopie voor eigen gebruik te maken. Dit mag niet zomaar begrenst worden.
en volgens mij gaat het wel hoor
rippen ofzo moet in ieder geval lukken lijkt me
quote:bron: CD die ik net dacht te gaan kopen (vanmiddag dus) maar snel weer heb teruggelegd.
Op zaterdag 06 oktober 2001 20:15 schreef ikbenveldmuis het volgende:
hm heb je een bron ofzo?en volgens mij gaat het wel hoor
rippen ofzo moet in ieder geval lukken lijkt me
rippen lukt nog steeds, staat in de topic-opener al aangegeven. Headphone-output van stereo in line-in van soundcard, gstreamer installeren (linux), "gstreamer-launch osssrc ! lame ! disksink location=/mp3/muziekje.mp3". Sim-pel.
Maar daar ging het me niet om, het gaat mij om het principe. Ik rip die CD toch niet maar ik wil hem wel kunnen luisteren als ik op school op de computer een muziekje wil luisteren en dus aan de computer-CD-speler ben overgeleverd En daarnaast vind ik dat als ik de CD koop dat ik dan toch GVD zelf mag weten wat ik ermee doe?!?
quote:Ik heb ooit eens met de drumster van Drain STH gesproken. Zij heeft zelf een berg gekopieerde cd's.
Op zaterdag 06 oktober 2001 20:18 schreef Zanderrr het volgende:
Ik vind het ook behoorlijk hypocriet. Tuurlijk: kopieren 'mag' officieel niet, maar reken maar dat K's Choice (en vele andere artiesten) hun populariteit voor een aanzienlijk deel te danken hebben aan mensen die de cd kopieerden voor vrienden en bekenden. En kopieren tegengaan door te zorgen dat je een cd niet eens meer in een pc kunt afspelen vind ik een enorm paardenmiddel, eigenlijk. 't is toch niet moeilijk te kraken en die MP3'tjes staan evengoed al snel op Audiogalaxy en Kazaa.
die heb ik nog steeds niet, maar ja...
quote:
Op zondag 07 oktober 2001 01:05 schreef Dr_Crouton het volgende:
Is die cd pas nieuw?
Twee weken oud.
Maandag weer vroeg opstaan..
quote:Blut
Op zondag 07 oktober 2001 01:30 schreef Lamon het volgende:[..]
Twee weken oud.
Maandag weer vroeg opstaan..
quote:Hoe ga je daar drinken bestellen dan?
Op zondag 07 oktober 2001 01:31 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
Blut
Bovendien ga ik maandag al naar het concert van K's Choice
Maken jullie niet teveel rommel tijdens het concert daar maandag? Ik moet er dinsdag zijn voor Muse.
quote:Gewoon wachten totdat iemand 'Biertje?' roept.
Op zondag 07 oktober 2001 01:37 schreef Lamon het volgende:[..]
Hoe ga je daar drinken bestellen dan?
Maken jullie niet teveel rommel tijdens het concert daar maandag? Ik moet er dinsdag zijn voor Muse.
quote:Triest ben jezelf.
Op zaterdag 06 oktober 2001 19:18 schreef Nembrionic het volgende:
Kan me zeker voorstellen dat het niet cool is dat je een CD niet in je compie kan afspelen, maar ik vind het een beetje triest als dat je reden is om de CD niet te kopen.Koop je een CD voor de band en de muziek die je goed vind, of alleen maar omdat je hem dan in je computer kan stoppen?
Ik heb zelf geen enkele illegale cd.
Ik koop alles netjes in de winkel.
Mijn probleem is dat ik geen normale cd speler heb.
Heb alleen dat ding in mijn comp....
Nou moet ik dus een cdspeler gaan kopen.
En ik ben heus niet de enige.
Daarnaast zorgen al die beschermingstechnieken ervoor dat je duur gekochte cd kwetsbaarder is voor beschadigingen.
Ik kan beelzebubu volledig begrijpen.
quote:Die Platen 10 Daagse cd stop je maar waar de zon niet schijnt.
In geval van het laatste: ik heb hier nog wel ergens een Platen 10 Daagse CD van 5 jaar terug liggen. Maakt verder toch niet uit wat erop staat toch? Alstie maar in je PC'tje past
quote:Inderdaad... niet al te veel rommel maken daaro! Oh Lamon, kom je ook op de Muse pre-meeting?
Op zondag 07 oktober 2001 01:37 schreef Lamon het volgende:[..]
Hoe ga je daar drinken bestellen dan?
quote:Nee dit mag wel. Zo'n platenmaatschappij mag doen met de cd's wat ze willen (als ze het maar goed aangeven op de hoes). Dat jij er nou toevallig geen kopie van kan maken maakt niks uit. Anderen kunnen dat trouwens weer wel.
Is zelfs officieel illegaal.In nederland heb je het recht 1 kopie voor eigen gebruik te maken. Dit mag niet zomaar begrenst worden.
Maar goed, ik vind dit ook een slechte zet van de labels. Ik speel erg vaak cd's af op de computer en ik heb geen zin om voor elke cd die ik koop eerst in het cd boekje te kijken of ie beveiligd is. Daarnaast bestel ik veel online, dus dan heb ik niet eens de kans om dit te doen. Slechte zaak...
en volgens mij kan je dit soort cd's wel lezen in dvd speler van je pc en anders misschien wel in brander (goevoeligere laser).
Ik heb zelf ook geen cd speler meer sinds mijn pc aan mijn stereo hangt. Ga niet voor cd speler betalen als m'n pc hetzelfde kan niet
nu vraag ik me af: zijn er mensen met bijv oude cd speler die hem daarin niet kunnen lezen
quote:In een discman wil dit systeem nog wel eens problemen geven. Op musicfrom.nl stond een column over dit systeem. Het werkte niet op de computer en discman.
nu vraag ik me af: zijn er mensen met bijv oude cd speler die hem daarin niet kunnen lezen
quote:Vraag me af hoe de speler in de auto op dit soort cd's zal reageren.
Op zondag 07 oktober 2001 12:28 schreef Xhorder het volgende:[..]
In een discman wil dit systeem nog wel eens problemen geven. Op musicfrom.nl stond een column over dit systeem. Het werkte niet op de computer en discman.
quote:Oh die vergat ik. Volgens mij doet die ook niks, maar dat weet ik niet helemaal zeker...
Vraag me af hoe de speler in de auto op dit soort cd's zal reageren.
quote:Ik denk dat de beveiliging zo is dat de cd niet op een cd-speler zal spelen als het ook data kan lezen, in dit geval een cd-rom speler.
Op zondag 07 oktober 2001 17:13 schreef Xhorder het volgende:[..]
Oh die vergat ik. Volgens mij doet die ook niks, maar dat weet ik niet helemaal zeker...
quote:En hoe wil je dat in de praktijk aanpakken
Op maandag 08 oktober 2001 00:21 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
Ik denk dat de beveiliging zo is dat de cd niet op een cd-speler zal spelen als het ook data kan lezen, in dit geval een cd-rom speler.
Een CD is gewoon een plat passief medium hoor, die kan geen "on data-read do block" ofzo doen, het is geen running application, maar een medium.
De enigste manier om dat te doen is via lasersterkte (CD-data dus minder diep (minder "goed") in de CD branden) of soortgelijke naai-acties.
Bah
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |