abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26092850
Hej Hallo,

Volgend jaar wil ik graag geneeskunde studeren, maar ik twijfel nog sterk tussen de UVA en de VU ..
De informatie die je krijgt van de faculteiten zelf zijn natuurlijk altijd zo bloemerig en positief...
wat is nou de beste universiteit? wat zijn de nadelen en/of voordelen? Wie heeft er een mening over (:

alvast bedankt

Greetings
Gled dig, du unge, i din ungdom og la ditt hjerte være vel til mote i din ungdoms dager og vandre på ditt hjertes veier og efter det dine øine ser!
pi_26093120
De VU heeft een eigen medisch centrum bij school en bevindt zich op één lokatie. Ik zit zelf ook op de VU en ik vind het een goede school. (Alleen doe ik iets alphaërigs).

De UvA schijnt nogal verspreid over de binnenstad te zitten wat vaak genoemd wordt als nadeel.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_26093783
UvA staat synoniem voor troep... alles wat ze logistiek kunnen verprutsen, verprutsen ze ook... Verder vind ik de locatie ook verre van comfortabel...

De VU is ook niet alles hoor, maar het is over het algemeen wel een stuk beter geregeld. Gezellige faculteit, dicht bij het VUmc en op kruipafstand van het hoofdgebouw.

Inhoudelijk weet ik weinig over de studie aan de UvA, maar zal in grote lijnen wel overeen komen met de VU... .
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_26094138
ja,
maar wat beschouw je dan wel als een goede universiteit? zelf ervaring met utrecht en leiden;
die vind ik allebei eigenlijk ook niet alles (vooral leiden..)
Gled dig, du unge, i din ungdom og la ditt hjerte være vel til mote i din ungdoms dager og vandre på ditt hjertes veier og efter det dine øine ser!
pi_26094191
* JaWi zit op VU .
Alles op een 'campus', goede organisatie.
slettebak [@] gmail.com
pi_26102228
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 11:54 schreef JohnDDD het volgende:
De VU heeft een eigen medisch centrum bij school en bevindt zich op één lokatie. Ik zit zelf ook op de VU en ik vind het een goede school. (Alleen doe ik iets alphaërigs).

De UvA schijnt nogal verspreid over de binnenstad te zitten wat vaak genoemd wordt als nadeel.
Uh geneeskunde op de UvA zit gewoon op 1 plek, in het AMC..

Verder heeft de VU de slechtste (minst goede ) geneeskundestudie aldus elsevier

Maar in feite maakt het niet erg veel uit geloof ik.. ik heb voor AMC-UvA gekozen omdat dit me gewoon meer aansprak om onduidelijke redenen.. heb er nog geen spijt van gehad De locatie vind ik trouwens prima, je bent er zo met de metro vanaf centraal..
  zaterdag 9 april 2005 @ 18:11:50 #7
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_26102554
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 11:54 schreef JohnDDD het volgende:
Ik zit zelf ook op de VU en ik vind het een goede school.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zaterdag 9 april 2005 @ 18:13:41 #8
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_26102594
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 18:11 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Dat zegt inderdaad genoeg.
pi_26105896
Sorry? Ik mag het opeens geen "school" meer noemen? Komop zeg, ik krijg er onderwijs, so the fuck waht.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_26108805
Ik snap eigenlijk niet waarom er nog mensen naar de UvA gaan, het is zo een slechte universiteit. Zoveel rotzooi, zoveel dingen zijn niet in orde. Ik hoorde dat je soms je hertentamens al hebt gehad voor de reguliere tentamens waren nagekeken.
Verder waren er geruchten dat ze voor enkele exacte studies hun licensie zouden verliezen omdat de resultaten en slaginspercentages dramatisch waren.

De VU, daarentegen, is een prima universiteit, alleen in geef toe dat de studie geneeskunde daar iets minder is, maar veel beter dat de UvA en wellicht ook dan Leiden, als ik sommige mag geloven. Geneeskunde op de VU heeft zijn eigen gebouw, dicht bij het ziekenhuis (100 meter) en hoofdgebouw (200 meter). De opleiding is erg goed georganiseerd en de faculteit is buitengewoon gezellig.
Het zal je dan ook niet verbazen dat ik de VU aanraad, je kan er heel goed studeren en je maakt daarnaast ook zeker een hoop lol.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_26114465
Ik was vandaag op een open dag aan de VU, was erg tevreden. Heb uit een rapport van een onzerzoekscommissie kunnen lezen dat de kwaliteit van het onderwijs aan de VU over het algemeen beter is.
pi_26114675
IK heb 1 jaar op de Uva gezeten (medische biologie) en 7 jaar geneeskunde op de VU. Ik moet zeggen dat bij de Uva alles net wat beter was geregeld.

Just my 2 cents.
pi_26114734
quote:
Op zondag 10 april 2005 01:30 schreef KonnieKipke het volgende:
IK heb 1 jaar op de Uva gezeten (medische biologie) en 7 jaar geneeskunde op de VU. Ik moet zeggen dat bij de Uva alles net wat beter was geregeld.

Just my 2 cents.
Dan is in 8 jaar tijd blijkbaar een hoop veranderd
pi_26114765
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 21:50 schreef Shreyas het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom er nog mensen naar de UvA gaan, het is zo een slechte universiteit. Zoveel rotzooi, zoveel dingen zijn niet in orde. Ik hoorde dat je soms je hertentamens al hebt gehad voor de reguliere tentamens waren nagekeken.
Verder waren er geruchten dat ze voor enkele exacte studies hun licensie zouden verliezen omdat de resultaten en slaginspercentages dramatisch waren.
Zal dat niet per faculteit extreem verschillen.
Op zondag 10 april 2005 01:37 schreef Internationalist het volgende:

[..]

Dat denk ik ook.
pi_26119831
quote:
Op zondag 10 april 2005 01:37 schreef Internationalist het volgende:

[..]

Jazeker, ik heb het hier dan ook over geneeskunde en de andere exacte vakken. Natuurlijk niet over de economie vakken en alpha vakken want dat zou wel erg off-topic zijn.
pi_26122155
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 21:50 schreef Shreyas het volgende:

De VU, daarentegen, is een prima universiteit, alleen in geef toe dat de studie geneeskunde daar iets minder is, maar veel beter dat de UvA en wellicht ook dan Leiden, als ik sommige mag geloven. Geneeskunde op de VU heeft zijn eigen gebouw, dicht bij het ziekenhuis (100 meter) en hoofdgebouw (200 meter). De opleiding is erg goed georganiseerd en de faculteit is buitengewoon gezellig.
Het zal je dan ook niet verbazen dat ik de VU aanraad, je kan er heel goed studeren en je maakt daarnaast ook zeker een hoop lol.
Mensen ik zou dit stukje niet al te serieus nemen

Verder spreken de cijfers voor zich, voor geneeskunde aan de UvA hebben zich het afgelopen jaar bijna 2x zoveel mensen aangemeld als voor geneeskunde aan de VU.. de VU had een erg groot aantal 2e, 3e, 4e etc keus studenten.. op de ib-groep ruilbeurs wilden er zo'n 50 van de VU ruilen ofzo..

[ Bericht 5% gewijzigd door Sven- op 10-04-2005 14:41:52 ]
pi_26122793
quote:
Op zondag 10 april 2005 14:35 schreef Sven- het volgende:

[..]

Mensen ik zou dit stukje niet al te serieus nemen

Verder spreken de cijfers voor zich, voor geneeskunde aan de UvA hebben zich het afgelopen jaar bijna 2x zoveel mensen aangemeld als voor geneeskunde aan de VU.. de VU had een erg groot aantal 2e, 3e, 4e etc keus studenten.. op de ib-groep ruilbeurs wilden er zo'n 50 van de VU ruilen ofzo..
Het feit dat er meer mensen naar de UvA willen gaan betekent allerminst dat die universiteit ook beter is. De meeste mensen willen graag naar Utrecht, terwijl Groningen en Maastricht toch echt beter zijn. Dus slaat nergens op
pi_26122861
Voor rechten en communicatie geven mensen zich jaarlijks ook massaal op...nou meer hoef ik niet te zeggen....
pi_26123240
quote:
Op zondag 10 april 2005 14:58 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Het feit dat er meer mensen naar de UvA willen gaan betekent allerminst dat die universiteit ook beter is. De meeste mensen willen graag naar Utrecht, terwijl Groningen en Maastricht toch echt beter zijn. Dus slaat nergens op
Hilarisch. Jij beweert dat geneeskunde aan de VU beter is dan aan de UvA of Leiden.. terwijl uit onderzoek is gebleken dat wat betreft geneeskunde de VU nummer 8 is van Nederland (van de 8 ja , de UvA behoorde tot de middenmoot btw). Verder kom je met allemaal argumenten die gebaseerd zijn op vooroordelen en 'geruchten' ipv feitelijke informatie.

Trouwens, mensen kiezen vaak een universiteit op basis van de stad waarin deze ligt, dat speelt geen rol bij de verschillen in aanmelding tussen de VU en UvA... nogal logisch dat veel mensen naar Utrecht willen ipv Maastricht of Groningen als je niet uit die buurt komt

[ Bericht 4% gewijzigd door Sven- op 10-04-2005 15:23:51 ]
pi_26125437
quote:
Op zondag 10 april 2005 15:15 schreef Sven- het volgende:

[..]

Hilarisch. Jij beweert dat geneeskunde aan de VU beter is dan aan de UvA of Leiden.. terwijl uit onderzoek is gebleken dat wat betreft geneeskunde de VU nummer 8 is van Nederland (van de 8 ja , de UvA behoorde tot de middenmoot btw). Verder kom je met allemaal argumenten die gebaseerd zijn op vooroordelen en 'geruchten' ipv feitelijke informatie.

Trouwens, mensen kiezen vaak een universiteit op basis van de stad waarin deze ligt, dat speelt geen rol bij de verschillen in aanmelding tussen de VU en UvA... nogal logisch dat veel mensen naar Utrecht willen ipv Maastricht of Groningen als je niet uit die buurt komt
Ik vind het prima dat jij gelooft in dergelijke onderzoekjes, ik echter niet. Denk maar aan het onderzoek van het ministerie van Onderwijs, toen leiden als allerslechtste universiteit uit de bus kwam wilde niemand dat geloven en werd het hele onderzoek als belachelijk verklaard. Ik ken de cultuur die heerst op de UvA en ik ken ook de cultuur van de VU, het zal ook wel afhangen van wat voor persoon je bent, maar de VU is qua begeleiding en veel beter.

Dat laatste wat je zegt is helemaal waar. De UvA ligt meer in Amsterdam zelf dan de VU, die nagenoeg in Amstelveen ligt. Veel studenten gaan daarom naar de UvA omdat ze dan echt ik Amsterdam zitten.
pi_26138011
De VU is een compleet andere cultuur dan de UvA. De UvA is veel vrijer opener ed. De VU is een gereformeerd bolwerk.
pi_26138145
quote:
Op maandag 11 april 2005 00:56 schreef KonnieKipke het volgende:
De VU is een compleet andere cultuur dan de UvA. De UvA is veel vrijer opener ed. De VU is een gereformeerd bolwerk.
Inderdaad. Ga je graag naar de kerk, dan is de VU iets voor jou.
It's easier to get forgiveness than permission.
pi_26139083
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:05 schreef Glacius het volgende:

[..]

Inderdaad. Ga je graag naar de kerk, dan is de VU iets voor jou.
pi_26139113
quote:
Op maandag 11 april 2005 00:56 schreef KonnieKipke het volgende:
En dat merk je aan.... ?

Ik zou het echt niet weten... en ik volg er al een paar jaar colleges.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')