Uh geneeskunde op de UvA zit gewoon op 1 plek, in het AMC..quote:Op zaterdag 9 april 2005 11:54 schreef JohnDDD het volgende:
De VU heeft een eigen medisch centrum bij school en bevindt zich op één lokatie. Ik zit zelf ook op de VU en ik vind het een goede school. (Alleen doe ik iets alphaërigs).
De UvA schijnt nogal verspreid over de binnenstad te zitten wat vaak genoemd wordt als nadeel.
quote:Op zaterdag 9 april 2005 11:54 schreef JohnDDD het volgende:
Ik zit zelf ook op de VU en ik vind het een goede school.
Dan is in 8 jaar tijd blijkbaar een hoop veranderdquote:Op zondag 10 april 2005 01:30 schreef KonnieKipke het volgende:
IK heb 1 jaar op de Uva gezeten (medische biologie) en 7 jaar geneeskunde op de VU. Ik moet zeggen dat bij de Uva alles net wat beter was geregeld.
Just my 2 cents.
Zal dat niet per faculteit extreem verschillen.quote:Op zaterdag 9 april 2005 21:50 schreef Shreyas het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom er nog mensen naar de UvA gaan, het is zo een slechte universiteit. Zoveel rotzooi, zoveel dingen zijn niet in orde. Ik hoorde dat je soms je hertentamens al hebt gehad voor de reguliere tentamens waren nagekeken.
Verder waren er geruchten dat ze voor enkele exacte studies hun licensie zouden verliezen omdat de resultaten en slaginspercentages dramatisch waren.
Dat denk ik ook.quote:Op zondag 10 april 2005 01:37 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Zal dat niet per faculteit extreem verschillen.
Jazeker, ik heb het hier dan ook over geneeskunde en de andere exacte vakken. Natuurlijk niet over de economie vakken en alpha vakken want dat zou wel erg off-topic zijn.quote:Op zondag 10 april 2005 01:37 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Zal dat niet per faculteit extreem verschillen.
quote:Op zaterdag 9 april 2005 21:50 schreef Shreyas het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom er nog mensen naar de UvA gaan, het is zo een slechte universiteit. Zoveel rotzooi, zoveel dingen zijn niet in orde. Ik hoorde dat je soms je hertentamens al hebt gehad voor de reguliere tentamens waren nagekeken.
Verder waren er geruchten dat ze voor enkele exacte studies hun licensie zouden verliezen omdat de resultaten en slaginspercentages dramatisch waren.
De VU, daarentegen, is een prima universiteit, alleen in geef toe dat de studie geneeskunde daar iets minder is, maar veel beter dat de UvA en wellicht ook dan Leiden, als ik sommige mag geloven. Geneeskunde op de VU heeft zijn eigen gebouw, dicht bij het ziekenhuis (100 meter) en hoofdgebouw (200 meter). De opleiding is erg goed georganiseerd en de faculteit is buitengewoon gezellig.
Het zal je dan ook niet verbazen dat ik de VU aanraad, je kan er heel goed studeren en je maakt daarnaast ook zeker een hoop lol.
Het feit dat er meer mensen naar de UvA willen gaan betekent allerminst dat die universiteit ook beter is. De meeste mensen willen graag naar Utrecht, terwijl Groningen en Maastricht toch echt beter zijn. Dus slaat nergens opquote:Op zondag 10 april 2005 14:35 schreef Sven- het volgende:
[..]
Mensen ik zou dit stukje niet al te serieus nemen
![]()
Verder spreken de cijfers voor zich, voor geneeskunde aan de UvA hebben zich het afgelopen jaar bijna 2x zoveel mensen aangemeld als voor geneeskunde aan de VU.. de VU had een erg groot aantal 2e, 3e, 4e etc keus studenten.. op de ib-groep ruilbeurs wilden er zo'n 50 van de VU ruilen ofzo..
Hilarisch. Jij beweert dat geneeskunde aan de VU beter is dan aan de UvA of Leiden.. terwijl uit onderzoek is gebleken dat wat betreft geneeskunde de VU nummer 8 is van Nederland (van de 8 jaquote:Op zondag 10 april 2005 14:58 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het feit dat er meer mensen naar de UvA willen gaan betekent allerminst dat die universiteit ook beter is. De meeste mensen willen graag naar Utrecht, terwijl Groningen en Maastricht toch echt beter zijn. Dus slaat nergens op
Ik vind het prima dat jij gelooft in dergelijke onderzoekjes, ik echter niet. Denk maar aan het onderzoek van het ministerie van Onderwijs, toen leiden als allerslechtste universiteit uit de bus kwam wilde niemand dat geloven en werd het hele onderzoek als belachelijk verklaard. Ik ken de cultuur die heerst op de UvA en ik ken ook de cultuur van de VU, het zal ook wel afhangen van wat voor persoon je bent, maar de VU is qua begeleiding en veel beter.quote:Op zondag 10 april 2005 15:15 schreef Sven- het volgende:
[..]
Hilarisch. Jij beweert dat geneeskunde aan de VU beter is dan aan de UvA of Leiden.. terwijl uit onderzoek is gebleken dat wat betreft geneeskunde de VU nummer 8 is van Nederland (van de 8 ja, de UvA behoorde tot de middenmoot btw). Verder kom je met allemaal argumenten die gebaseerd zijn op vooroordelen en 'geruchten' ipv feitelijke informatie.
Trouwens, mensen kiezen vaak een universiteit op basis van de stad waarin deze ligt, dat speelt geen rol bij de verschillen in aanmelding tussen de VU en UvA... nogal logisch dat veel mensen naar Utrecht willen ipv Maastricht of Groningen als je niet uit die buurt komt
Inderdaad. Ga je graag naar de kerk, dan is de VU iets voor jou.quote:Op maandag 11 april 2005 00:56 schreef KonnieKipke het volgende:
De VU is een compleet andere cultuur dan de UvA. De UvA is veel vrijer opener ed. De VU is een gereformeerd bolwerk.
quote:Op maandag 11 april 2005 01:05 schreef Glacius het volgende:
[..]
Inderdaad. Ga je graag naar de kerk, dan is de VU iets voor jou.
En dat merk je aan.... ?quote:Op maandag 11 april 2005 00:56 schreef KonnieKipke het volgende:
De VU is een compleet andere cultuur dan de UvA. De UvA is veel vrijer opener ed. De VU is een gereformeerd bolwerk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |