Wat wil je dan? Dat de volgende Playstation uit een microfoon en een dansmat bestaat die je kan aansluiten op de TV? Dan is het gewoon een karaokeapparaat, en geen gameconsole meer. Nee, gewoon een simpel doosje met het modernste beschikbaar qua graphics en dergelijke, die desgewenst uit te breiden is met welk hardware je ook wilt, en games die ervan gebruik maken.quote:Op maandag 11 april 2005 09:26 schreef BMH het volgende:
[..]
Doordat bedrijven deze "innovatieve" gadgets gebruiken om een spel orgineel te maken geeft aan dat ze niets meer orgineels kunnen doen met de "gewone" hardware van een console.
mini-game in FFVIIquote:Op maandag 11 april 2005 15:48 schreef bmxbinkie het volgende:
Dus in de toekomst ga je misschien RPG's zien waar je ook een real-time strategie gedeelte hebt (hmm volgens mij is zoiets al een geprobeerd)
Dit vind ik eerder vallen onder het perfectioneren van een bestaand iets (de 'engine'), maar dat roept de vraag op wat innovatie nou precies is, op welk gebied we innovatie willen zien, en in hoeverre een industrie kan blijven innoveren.quote:Op maandag 11 april 2005 02:48 schreef Rodie83 het volgende:
Innovatief? Dacht het wel. Neem de engine van Half Life 2, de nieuwe Unreal 3 engine.
De koek zal nooit helemaal op zijn, denk ik, maar volgens mij zijn we intussen dicht bij het punt waar alleen nog maar wat kruimels over zijn. Er zullen ons vast nog innovatieve ontwikkelingen te wachten staan, maar ik verwacht dat de nadruk in het komende tijdperk meer zal liggen op perfectioneren in plaats van innoveren. Graphics komen steeds dichter bij fotorealisme, kunstmatige intelligentie wordt continue verbeterd, en speelomgevingen worden elke keer interactiever.quote:Qua gameplay wordt werkelijk alles uit de kast getrokken om nóg meer mogelijkheden te scheppen in tegen het fotorealisme aanhangende werelden. Vrijwel alles waarvan de mens droomt is ondertussen wel een game gemaakt: op een gegeven moment moet er ook beseft worden dat de koek op is.
3D visuals met 2D geluid? Nee, dank je.quote:Op zaterdag 9 april 2005 02:28 schreef NiteSpeed het volgende:
Nog eventjes en VR komt aardig in zicht, en dat gaat hele leuke gaming worden denk ik.
Zie je het al voor je, Resident Evil in 5.1 met een 3D-Bril op?
Goed punt!quote:Op dinsdag 12 april 2005 19:07 schreef ScienceFriction het volgende:
Ik vind dat er meer customization in spellen moet komen. Je moet zelf je character from scratch kunnen vormgeven, veel meer interaction met de omgeving. Je moet mensen hun stempel laten drukken op een spel. Meer vrijheid en weg met de lineaire plots.
Bij vechtspellen moet je je eigen moves kunnen creeeren met een move editor, bij FPS je eigen speelvelden creeeren, bij racespellen je eigen banen, je eigen auto (niet de standaard opties, maar echt eigen auto's/ motoren/ hovercrafts).
Bij RPG's moet je je eigen worldmap kunnen vormgeven, de stad waar je woont, moet je kunnen uitbreiden, allianties aangaan met andere steden op de worldmap, of juist een verbond aangaan met de "evil forces" voor bijvoorbeeld financieel gewin, spells kunnen creeeren, etc etc etc
In veel; gevallen zijn dit soort opties er al, maar dan vaak nog niet erg diepgaand.
De mensen wil customerization en customization... geef het ze dan ook![]()
Als je te veel customization in je spel biedt, kun je weer tegen andere problemen aanlopen.quote:Op dinsdag 12 april 2005 19:07 schreef ScienceFriction het volgende:
Ik vind dat er meer customization in spellen moet komen. Je moet zelf je character from scratch kunnen vormgeven, veel meer interaction met de omgeving. Je moet mensen hun stempel laten drukken op een spel. Meer vrijheid en weg met de lineaire plots.
[..]
De mensen wil customerization en customization... geef het ze dan ook![]()
Met RPG's wordt het idd redelijk moeilijk, maar Morrowind is wel een goed voorbeeld. Er is 1 hoofdverhaallijn en er zijn zoveel dingen te doen in de rest van de wereld en het verhaal.quote:Op woensdag 13 april 2005 10:55 schreef chibibo het volgende:
[..]
Als je te veel customization in je spel biedt, kun je weer tegen andere problemen aanlopen.
Hoe kan een maker van een RPG zijn hoofdpersoon een eigen karakter geven en dit in de loop van het verhaal laten ontwikkelen zoals hij dat wil, als de speler elke eigenschap van dit persoon naar eigen wens kan aanpassen? Hoe kan de hij ueberhaupt zijn verhaal vertellen, als de speler volledige vrijheid wil? Hoe complex moet de boom met alle mogelijke vertakkingen van het verhaal worden?
In vechtspellen zijn de moves van de personages heel nauwgezet op elkaar afgestemd, om er voor te zorgen dat de speler altijd een goede kans maakt, met welk personage hij ook vecht, en tegen wie hij ook vecht. Bovendien heeft elk personage vaak een eigen vechtstijl, zoals in o.a. Street Fighter II en Virtua Fighter; als de speler zelf moves kan gaan verzinnen verlies je weer een stukje 'persoonlijkheid' van je personages.
Zo maar twee voorbeelden die me te binnen schoten.
Je hebt inderdaad goede punten, maar toch denk ik dat die problemen niet enorm groot zullen zijn. Er zal een oplossing gevonden moeten worden om bepaalde doelen te behalen. Bij een RPG kun je bijvoorbeeld een groot aantal scenario's inbouwen als game developer. (Volledige vrijheid is trouwens niet mogelijk). Ik vind het belangrijk dat er niet slechts 1 manier is om een doel te bereiken in een spel. Game developers zullen dus erg creatief moeten zijn tijdens hun brainstormsessies.quote:Op woensdag 13 april 2005 10:55 schreef chibibo het volgende:
[..]
Als je te veel customization in je spel biedt, kun je weer tegen andere problemen aanlopen.
Hoe kan een maker van een RPG zijn hoofdpersoon een eigen karakter geven en dit in de loop van het verhaal laten ontwikkelen zoals hij dat wil, als de speler elke eigenschap van dit persoon naar eigen wens kan aanpassen? Hoe kan de hij ueberhaupt zijn verhaal vertellen, als de speler volledige vrijheid wil? Hoe complex moet de boom met alle mogelijke vertakkingen van het verhaal worden?
In vechtspellen zijn de moves van de personages heel nauwgezet op elkaar afgestemd, om er voor te zorgen dat de speler altijd een goede kans maakt, met welk personage hij ook vecht, en tegen wie hij ook vecht. Bovendien heeft elk personage vaak een eigen vechtstijl, zoals in o.a. Street Fighter II en Virtua Fighter; als de speler zelf moves kan gaan verzinnen verlies je weer een stukje 'persoonlijkheid' van je personages.
Zo maar twee voorbeelden die me te binnen schoten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |