abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 mei 2005 @ 14:50:45 #226
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_27026253
Ik heb met een aantal klasgenoten een website gemaakt voor Thinkquest. maar voor dat zij de website gaan beoordelen zou ik graag jullie...ahum.... proffessionele mening willen horen. Bij voorbaat dank

PS: je mag alles bekritiseren, incl de inhoud, scripting enz.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_27026352
quote:
Op zondag 15 mei 2005 14:50 schreef Sitethief het volgende:
Ik heb met een aantal klasgenoten een website gemaakt voor Thinkquest. maar voor dat zij de website gaan beoordelen zou ik graag jullie...ahum.... proffessionele mening willen horen. Bij voorbaat dank

PS: je mag alles bekritiseren, incl de inhoud, scripting enz.
quote:
Authorization Required
This server could not verify that you are authorized to access the document you requested. Either you supplied the wrong credentials (e.g. bad password), or your browser does not understand how to supply the credentials required.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  zondag 15 mei 2005 @ 14:55:38 #228
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_27026390
Fuck! Ze hebben de site nog niet vrijgegeven..........
  zondag 15 mei 2005 @ 14:56:01 #229
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_27026404
ik ga hem ff ergsn anders neerpleuren.....
  zondag 15 mei 2005 @ 15:37:38 #230
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_27027650
Ik kan jullie alleen maar de layout laten zien via een onvolledige versie
  zondag 15 mei 2005 @ 15:38:14 #231
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_27027674
pi_27028115
Sitethief:
1: gebruik je edit knop die vijf posts kunnen makkelijk in 1 post).
2: je kleurgebruik is totale willekeur. Zwart met geel en rood voor de header (die ik er overigens niet uit vind zien), donkerblauw voor het headerthe met Forum & De Deelnemers. En dan weer lichtblauwe pijltjes voor het menu.
3. je hover plaatjes van het menu zijn ontzettend lelijk (met stip als lelijkst het korrelige hakenkruis)
4. Toch nog even een apart punt: die "World of history" banner. Het is echt geen porum en daarnaast nog een veel te lage resolutie.
5. Je gebruikt maar liefst 6 tabellen voor deze site. Dat is overdreven veel; ook voor een layout met tabellen, en dan heb ik het nog niet eens over het feit dat voor deze site echt geen tabellen nodig zijn.

Overall: het ziet eruit alsof het in 10 minuten in elkaar geflanst is. Er zit geen lijn in het ontwerp en de graphics zijn om te janken.

Nu het goede nieuws: Na de winnaar van vorig jaar even bekeken te hebben boeit al het bovenstaande blijkbaar geen ene zak.
  zondag 15 mei 2005 @ 15:55:34 #233
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_27028181
beetje saai ontwerp tenopzichte van wat vorig jaar als winaars waren. Je had zoveel meer kunnen doen met de geschiedenis in de header dan dit evenvoudige fotoshop ontwerp.

Vind het een beetje rare manier van gebruik maken van frames. Had beter gekozen kunnen worden voor een overflow met css en een header-footer systeem met php.
attributen als class=image kunnen beter geschreven als class="image"
Where's my fear???
pi_27028237
quote:
Even een inhoudelijke mededeling: je opent je site met de tussenstanden. Er zijn veel mensen die dat pas bij Studio Sport willen zien.
  zondag 15 mei 2005 @ 17:02:27 #235
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_27029903
Even ter informatie, ik was simpelweg verantwoordelijk voor de inhoud
  † In Memoriam † zondag 15 mei 2005 @ 17:15:28 #236
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_27030192
quote:
Op zondag 15 mei 2005 17:02 schreef Sitethief het volgende:
Even ter informatie, ik was simpelweg verantwoordelijk voor de inhoud
Dat is veel Ik zie alleen een paar woorden...
Oja, waarom deelnemers in een Iframe, en dan nog zo klein ook... met standaard tabellayout...
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
  maandag 16 mei 2005 @ 02:58:28 #237
45720 doedelzak13
downt er lustig op los
pi_27045933
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 22:23 schreef MrDoegewoon het volgende:
Heb de kleuren van m'n site aangepast en wat HTML fouten eruit gehaald:

Dit is de nieuwe versie:

http://www.dutchfootballmanagersite.nl/new/

Ik weet dat de opbouw vrij simpel is en "saai" maar dit is een info site en hoeft dus niet te flitsen
de url is te lang. Een naam met een goede 'ring', die goed bekt, kan m.i. het best bestaan uit een samenstelling van twee woorden. dutchfootball.com, footballmanager.nl of soccersissies.net klinkt goed. dutchfootballmanagersite.nl gewoon niet. Haal in elk geval 'site' ervan af, nogal wiedes dat het een site is.
  maandag 16 mei 2005 @ 03:04:01 #238
45720 doedelzak13
downt er lustig op los
pi_27045983
quote:
Op zondag 15 mei 2005 15:53 schreef sop het volgende:
Sitethief:
1: gebruik je edit knop die vijf posts kunnen makkelijk in 1 post).
2: je kleurgebruik is totale willekeur. Zwart met geel en rood voor de header (die ik er overigens niet uit vind zien), donkerblauw voor het headerthe met Forum & De Deelnemers. En dan weer lichtblauwe pijltjes voor het menu.
3. je hover plaatjes van het menu zijn ontzettend lelijk (met stip als lelijkst het korrelige hakenkruis)
4. Toch nog even een apart punt: die "World of history" banner. Het is echt geen porum en daarnaast nog een veel te lage resolutie.
5. Je gebruikt maar liefst 6 tabellen voor deze site. Dat is overdreven veel; ook voor een layout met tabellen, en dan heb ik het nog niet eens over het feit dat voor deze site echt geen tabellen nodig zijn.

Overall: het ziet eruit alsof het in 10 minuten in elkaar geflanst is. Er zit geen lijn in het ontwerp en de graphics zijn om te janken.

Nu het goede nieuws: Na de winnaar van vorig jaar even bekeken te hebben boeit al het bovenstaande blijkbaar geen ene zak.
En dan nog de inhoud. Ik snap dat makers Thinkquest-pagina's zich niet er niet mee bezighouden, maar voordat je begint aan een website is het verstandig na te denken over het nut ervan. Wat is de meerwaarde van jouw pagina? Wie is je doelgroep?
Zo maar een pagina over de geschiedenis schiet niet echt op. Over alle oorlogen enzo is een shitload aan info te vinden. Een willekeurig onderwerp pakken en daar wat over schrijven, daar zag je er heel veel van in de begindagen van het internet; nu niet meer zoveel omdat men beseft dat ze totaal zinloos zijn. Denk dus na over je onderwerp, en over de wijze waarop je je onderwerp brengt.
pi_27048444
quote:
Op maandag 16 mei 2005 02:58 schreef doedelzak13 het volgende:

[..]

de url is te lang. Een naam met een goede 'ring', die goed bekt, kan m.i. het best bestaan uit een samenstelling van twee woorden. dutchfootball.com, footballmanager.nl of soccersissies.net klinkt goed. dutchfootballmanagersite.nl gewoon niet. Haal in elk geval 'site' ervan af, nogal wiedes dat het een site is.
Haha ik weet het, het probleem is dat het eigenlijk de bedoeling was dat het dfms.nl zou worden, maar helaas bezet. en footballmanager is een merknaam op deze manier probeer ik dus gezeik te voorkomen.

Misschien dat ik er nog een 2e domein aanhang, moet ik even naar kijken

En SOP. Het is de bedoeling dat de live tussenstanden vanaf volgend jaar achter een link verdwijnen
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
  maandag 16 mei 2005 @ 13:28:37 #240
2550 Vleermuis
Brian Van Nazareth
pi_27051429
Zo,....

ikke ben bezig met een site te maken voor mijn stam kroeg.

mijn vraag aan jullie is : welke info missen jullie hier als het gaat om een cafe site.

ps. de knoppen die er al staan ben ik dus nog mee bezig, dus routebeschrijving, biljart en dart club text komt nog.

o ja, en is (heineken) groen echt mooi

Mijn vraag hoofdzakelijk : is de layout zo duidelijk genoeg

zeg het maar, kijk maar op http://www.cafecornerhouse.com

[ Bericht 13% gewijzigd door Vleermuis op 16-05-2005 13:30:50 (kontebonken) ]
pi_27051546
quote:
Op maandag 16 mei 2005 13:28 schreef Vleermuis het volgende:
Zo,....

mijn vraag aan jullie is : welke info missen jullie hier als het gaat om een cafe site.

ps. de knoppen die er al staan ben ik dus nog mee bezig, dus routebeschrijving, biljart en dart club text komt nog.

Ehh, een beetje snelheid (heeft 24 seconde geduurd...)

Wat ik verwacht van een cafe-website? Niks eigenlijk... Misschien leuk voor de gasten zelf > gastenboek ofzo, fotoalbum. Maar verder...niks eigenlijk.

Over de layout: niet echt (geheel niet) bijzonder eigenlijk...

Enkel een zeer simpele kop, vervolgens een paar plaatjes onderelkaar als navigatietabel, en dan de inhoud gewoon platte tekst (geen opmaak, geen afbeeldingen, niets)
pi_27051680
quote:
Op zondag 15 mei 2005 17:15 schreef pc-fr34k het volgende:

[..]

Dat is veel Ik zie alleen een paar woorden...
Oja, waarom deelnemers in een Iframe, en dan nog zo klein ook... met standaard tabellayout...
Dat zijn ze bij mij allemaal> alle links die ik open komt in een te klein iframe terecht. Gelukkig is de inhoud zo groot!
  maandag 16 mei 2005 @ 13:40:25 #243
2550 Vleermuis
Brian Van Nazareth
pi_27051739
quote:
Op maandag 16 mei 2005 13:33 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ehh, een beetje snelheid (heeft 24 seconde geduurd...)

Wat ik verwacht van een cafe-website? Niks eigenlijk... Misschien leuk voor de gasten zelf > gastenboek ofzo, fotoalbum. Maar verder...niks eigenlijk.

Over de layout: niet echt (geheel niet) bijzonder eigenlijk...

Enkel een zeer simpele kop, vervolgens een paar plaatjes onderelkaar als navigatietabel, en dan de inhoud gewoon platte tekst (geen opmaak, geen afbeeldingen, niets)
tja, draait hier locaal op de server, en dvd's binnen halen is ook belangrijk, toch maar een webhost zoeken

Gastenboek is een goeie

foto's , niet iedereen wil met z'n kop op internet, misschien wat plaatjes van de lege kroeg.

en ik probeerde het ook simpel te houden, zodat het duidelijk is

dank U
  maandag 16 mei 2005 @ 14:23:06 #244
39240 jagermaster
pi_27052912
quote:
Zo,....

Mijn vraag hoofdzakelijk : is de layout zo duidelijk genoeg

iets laat me twijvelen met de locatie van de het logo van heineken. Zou daar het logo van het cafe of zo plaatsen en niet die van heineken..
Neemaan dat dat scrollende van site in aanbouw op de homepage weg gaat, anders zou ik daar kijken voor eenandere kleur letters
Openingstijden: probeer iets meer opmaak te geven dan alles onderelkaar met een break er tussen. Het eerste idee wat me te binnenschiet is teken een plaatje een schrift of zo wat je erop plakt of zo. Doe er iets mee
Heel leuk dat je de coordinaten geeft, maar volgens mij is dit niet nauwkeurig genoeg. FF checken kan ik niet aangezien ik nu op me laptop zit want de hd van me comp is aanhet overlijden. Ga gewoon kijken naar het nederlands grid stelsel en zet dat er neer, misschien gps-coordinaten, weet niet welke dat zijn. Een kaartje erbij om het laaste stukje te vinden??

kleine kaart: je kan het heel overzichtelijk aflezen, maar misschien net zoals bij openingstijden gewoon wat meer opmaak.

misschien wat meer css gebruik hoef je ook niet de hele tijd de tags <font> te type
Frames vind ik zelf niets, ook gezien voor de zoekmachines. Mocht je toch gebruik blijven maken van frames bouw er dan een javascriptje in dat zorgt als er een frame wordt geladen dat de rest van de site eromheen wordt geladen. Weet niet of dat al zo is.

Mijn gedachte: Ahnee, ga weg met je rechtmuisknopblok scriptje, heb ik echt zo'n hekel aan en het is gewoon not done.

Geen mailadres?? maak iets van een contactform bij zou ik zeggen..
Where's my fear???
  maandag 16 mei 2005 @ 14:52:12 #245
46794 Berkery
Fat bastard
pi_27053564
quote:
Zo,.... http://www.cafecornerhouse.com
Wat is hier de bedoeling van: http://vleermuis.dyndns.o(...)s/cornerhouseoud.jpg

Een foto van meer dan een halve MB op de homepage , die kan makkelijk 90% kleiner
No Dukes of Hazzard in the classroom
  maandag 16 mei 2005 @ 15:24:38 #246
52090 nemesis_
I'm your enemy!!
pi_27054299
en wat is hier de bedoeling van:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<script language="JavaScript"><!--

function click() {

if (event.button==2) {
alert('Probeer de linker muisknop')
}
}
document.onmousedown=click
// --></script>

ik snap heus wel wat het doet, maar het is uiterst irritant en het geeft JavaScript-errors in firefox: event is not defined
Ook een cookie?
  maandag 16 mei 2005 @ 18:52:16 #247
39240 jagermaster
pi_27059812
quote:
Op maandag 16 mei 2005 15:24 schreef nemesis_ het volgende:
en wat is hier de bedoeling van:
[ code verwijderd ]

ik snap heus wel wat het doet, maar het is uiterst irritant en het geeft JavaScript-errors in firefox: event is not defined
dat scriptje is trouwens met gemak te omzeilen. Rechtermuiskliken en vast houden, op enter rammen, rechtermuis loslaten.

deze werkt volgens mij beter
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<script language="JavaScript"> 
<!-- 
var isNS = (navigator.appName == "Netscape") ? 1 : 0; 
var EnableRightClick = 0; 
if(isNS) 
document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN||Event.MOUSEUP); 
function mischandler(){ 
if(EnableRightClick==1){ return true; } 
else {return false; } 

function mousehandler(e){ 
if(EnableRightClick==1){ return true; } 
var myevent = (isNS) ? e : event; 
var eventbutton = (isNS) ? myevent.which : myevent.button; 
if((eventbutton==2)||(eventbutton==3)) return false; 

function keyhandler(e) { 
var myevent = (isNS) ? e : window.event; 
if (myevent.keyCode==96) 
EnableRightClick = 1; 
return; 

document.oncontextmenu = mischandler; 
document.onkeypress = keyhandler; 
document.onmousedown = mousehandler; 
document.onmouseup = mousehandler; 
--> 
</script> 
Where's my fear???
  dinsdag 17 mei 2005 @ 02:27:27 #248
2550 Vleermuis
Brian Van Nazareth
pi_27072972
quote:
Op maandag 16 mei 2005 14:23 schreef jagermaster het volgende:

[..]

Heel leuk dat je de coordinaten geeft, maar volgens mij is dit niet nauwkeurig genoeg. FF checken kan ik niet aangezien ik nu op me laptop zit want de hd van me comp is aanhet overlijden. Ga gewoon kijken naar het nederlands grid stelsel en zet dat er neer, misschien gps-coordinaten, weet niet welke dat zijn.

hmm, heb ik met mijn auto navigatie uitgezocht, dus lijkt mij nauwkeurig genoeg

Geen mailadres?? maak iets van een contactform bij zou ik zeggen..

Juist, moest ik nog doen
  dinsdag 17 mei 2005 @ 02:28:36 #249
2550 Vleermuis
Brian Van Nazareth
pi_27072985
quote:
Op maandag 16 mei 2005 14:52 schreef Berkery het volgende:

[..]

Wat is hier de bedoeling van: http://vleermuis.dyndns.o(...)s/cornerhouseoud.jpg

Een foto van meer dan een halve MB op de homepage , die kan makkelijk 90% kleiner
had ik nog niet gemerkt, als je locaal werkt , zal ik aanpassen.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 10:43:56 #250
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_27076790
quote:
ik hou het menu anders maken, het lijkt alsof het iets verkleind is , waardoor de tekst er een beetje misvormd uitziet.
Ik zou de openingstijden in een tabel zetten zodat het mooier onder elkaar staat.
en ik zou een ander lettertype kiezen....
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  dinsdag 17 mei 2005 @ 10:45:40 #251
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_27076825
http://www.mloes.nl > nieuwe opmaak gemaakt.
gemaakt met photoshop en html.

tips? (en ja er zullen weer spelvouten in zitten dus roep maar)
  dinsdag 17 mei 2005 @ 12:41:28 #252
45720 doedelzak13
downt er lustig op los
pi_27079906
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 02:28 schreef Vleermuis het volgende:

[..]

had ik nog niet gemerkt, als je locaal werkt , zal ik aanpassen.
de titel "Cafe Cornerhouse" ziet er niet uit in Firefox, er is nl een randje af van de onderkant van de letters, omdat het frame waarin de tekst staat te hoog is. Ook onderin het scherm valt een deel weg.

Verder: dartclub is 1 woord, biljartclub ook.
En wat heb je idd met die letters uitgespookt, van de menubalkjes? Getypt, een afbeelding van gemaakt en dan vergroten? Dat zijn de blokkerigste en lelijkste letters ooit
En dat donkergroen ziet er niet echt mooi uit. Het spijt me, ik vind het werkelijk een van de lelijkste sites ooit gezien, NFI.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 12:47:38 #253
45720 doedelzak13
downt er lustig op los
pi_27080075
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 10:45 schreef kruimel_20 het volgende:
http://www.mloes.nl > nieuwe opmaak gemaakt.
gemaakt met photoshop en html.

tips? (en ja er zullen weer spelvouten in zitten dus roep maar)
Prettig ogende site.
- Je HTML is brak. Check maar in firefox; het achtergrondkader is te klein, de tekst loopt eruit; ook de plaatsing van de menu-items klopt voor geen meter. Heb je het soms gemaakt met TAEC, Trial And Error Coding, oftewel op goed geluk stukken code plakken tot het er goed uitziet in Internet Explorer? Klik hier voor een screenshot.
- webdesignportfolio (webdesign-portfolio mag eventueel) is 1 woord.
- Verschijnt Binnenkort -> binnenkort met kleine letter (echt een onzorgvuldigheid, heeft niets met goed of slecht kunnen spellen te maken)
- Op deze website vindt je -> vind
- Waarom op de beginpagina het woordje 'contact' wel linken en het woordje 'mloes' in het stuk tekst niet?
  dinsdag 17 mei 2005 @ 13:23:18 #254
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_27081186
thanks doedelzak!
ik heb em gemaakt in macromedia homesite.
ik zal eea gaan aanpassen!
  dinsdag 17 mei 2005 @ 13:38:18 #255
87281 thijsk87
Thijs in da house!
pi_27081649
Korfbal (of speel-korfbal.tk)

gemaakt met dreamweaver
vind vooral het menu en de gezamelijke lay-out geslaagd, de engelse vertaling zeg maar helemaal niet

[ Bericht 7% gewijzigd door thijsk87 op 17-05-2005 16:56:49 ]
pi_27081896
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 13:38 schreef thijsk87 het volgende:
http://speelkorfbal.beerthuisfilm.com/ (of speel-korfbal.tk

gemaakt met dreamweaver
vind vooral het menu en de gezamelijke lay-out geslaagd, de engelse vertaling zeg maar helemaal niet
Ik vind het intro filmpje helaas wat blokkerig maar het is oké.
Ook vind ik het jammer dat er bovenaan meteen een menu te zien is .
Ik wilde er al op gaan klikken, totdat ik dus zag dat er een intro kwam.

Maar opzich is dit ook niet erg, zo kunnen mensen wel meteen verder klikken.
Máár, ik zie nu dus dat het een plaatje is.
In firefox laadt ie snel, maar bij mij in Explorer ziet het er zo uit:

Die lijntjes is dus waar de bal is geweest.
Ook klopt de layout niet in Firefox:

Voor de rest ziet het er wel okay uit.
Het rare vind ik btw ook dat het logo (het rechtse plaatje) het bovenste gedeelte lijkt te missen .

Succes met je website!
  dinsdag 17 mei 2005 @ 14:02:28 #257
87281 thijsk87
Thijs in da house!
pi_27082407
Ja met die lijntjes had ik idd ook al last van, ik had het daarna in firefox geladen en daar zag ik niks dus ik dacht dat het wel aan m'n IE zou liggen. Dat gesplitste menu kom ik ook tegen ineens, zal wel ergens een fout in m'n script zitten (op sub-pagina's is dat weer geen probleem)
  dinsdag 17 mei 2005 @ 14:08:36 #258
87281 thijsk87
Thijs in da house!
pi_27082604
probleem met gespleten lay-out is opgelost :>
pi_27274134
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 14:08 schreef thijsk87 het volgende:
probleem met gespleten lay-out is opgelost :>
Weet je wat ook een beetje storend is?
Dat de tekst helemaal tegen de layout zit.

Ik zou het wat naar rechts plaatsen .
  dinsdag 24 mei 2005 @ 09:58:02 #260
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_27299942
kheb 2 nieuwe of toch redelijk nieuwe sites

gewoon ff wat comments op layout enzo
wat kan beter, kleur goed, saai?
ik probeer elke site naar een hoger niveau te krijgen

http://www.familie-gerbers.nl
http://rome.familie-gerbers.nl (www.romegroep3.tk)

schrijf alles zelf behalve die menu balk van de eerste site
ik gebruik veel iframes, als het goed is moet het op alle browsers werken
kheb het al met die validator gecheckt (0 fout)
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
pi_27300022
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 09:58 schreef the_jasper het volgende:

Het ziet er beide wel leuk uit .

Ik zou alleen een ander lettertype nemen .
En áls je dat doet, zou ik dat doen met een stylesheet zodat je het makkelijk kan aanpassen en zo blijft de rest overzichterlijker.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 10:05:21 #262
120967 the_jasper
pi_27300139
met css bedoel je?

ben nog een beetje nieuw
maar ik zal wel eens wat tutorials gaan lezen
verder nog iemand comments?
pi_27300676
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 10:05 schreef the_jasper het volgende:
met css bedoel je?

ben nog een beetje nieuw
maar ik zal wel eens wat tutorials gaan lezen
verder nog iemand comments?
.

Zo héél moeilijk is het niet .
  dinsdag 24 mei 2005 @ 16:01:54 #264
52090 nemesis_
I'm your enemy!!
pi_27311670
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 10:01 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Ik zou alleen een ander lettertype nemen .
Times New Roman is weliswaar het standaard lettertype, maar een sans-serif (Arial, Tahoma, Verdana, etc) zijn betere letterypes voor op websites.
Ook een cookie?
  dinsdag 24 mei 2005 @ 16:46:29 #265
120967 the_jasper
pi_27313270
k zal er eens aan gaan werken
thanx
  dinsdag 24 mei 2005 @ 19:21:52 #266
39240 jagermaster
pi_27317995
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 09:58 schreef the_jasper het volgende:

www.familie-gerbers.nl
raar dat dit er door heen kwam met de validator
<META Name="description" Content="De site van Familie Gerbers uit Haren"> is niet gesloten. (de meta eronder hte zelfde)
Welke validator heb je gebruikt? want w3 geeft iets anders http://validator.w3.org/c(...)amilie-gerbers.nl%2F

Het is in derdaad veel iframe, persoonlijk me iets te veel.
klik op engels, klik op duits, en nu wil ik klik doen op een nederlands vlaggetje. Voor de volledigheid dus die er ook bij zetten om de taal te veranderen.

vind het wel leuk gedaan in de header met het plaatje die tot een derde loopt, maar vind het daardoor ook wel een beetje kaal worden. Misschien dat plaatje verder laten doorlopen en iets rustiger laten overgaan naar grijs. Bijvoorbeeld door bijna een rechte overgangslijn te hebben deze schuiner te leggen. Verder ziet het er wel netjes uit... nu de inhoud

rome.familie-gerbers.nl
globaal gezien redelijk overeenkomstig met de www. site. Weet niet hoe het gaat worden als er tekst op staan, hoop niet dat deze gecentreerd is. misschien proberen iets minder met tabellen en iets meer met div;s te werken.
Where's my fear???
  dinsdag 24 mei 2005 @ 19:33:06 #267
39240 jagermaster
pi_27318324
Zou de All4Hosting willen laten checken

uitleg over die site.
Deze website is opgericht naar aanleiding van het schrijven van een aantal handleidingen en de herhaaldelijke verzoeken deze weer online te plaatsen door diverse mensen.

Hoe lang ben je er mee bezig geweest
Inclusief die inhoud uiteindelijk een 200-300 uur. (kan meer kan iets mindre zijn, heb me stopwatch er niet bij gelegt)

Wat wil je gechecked hebben (onderdelen van de site/layout/content).
Bruikbaarheid algemene indruk, wat je mist, wat beter kan. Dus alles wat iedere bezoeker in zich opkomt bij het bekijken van deze site. Iets niet gebruiksvriendelijk schoom het niet om het te zeggen.
(ik weet dat de tekst opgeslagen is in images en dat gaat niet veranderen)

Waarmee heb je je site gemaakt
fireworks mx 2004 en kladblok.

Gebruik je serverside scripting/
wordt wat php gebruikt voor de layout.
Where's my fear???
pi_27321671
http://all4hosting.nl/

Ik vind dat blok met het linker menu met daaronder de google-ads wat abrupt ophouden. Je zou beter de google-ads onder dat menu in het grijze blok kunnen plaatsen, zodat het grijze blok wat hoger wordt.

Waarom heb je in godesnaam je tekst in plaatjes gedaan? dat is wel heel ranzig en behoorlijk paranoide. Zo enorm interressant is die data nou ook weer niet.

Je copyright info e.d. staat er wat plompverloren onder.

Verder vind ik het er een beetje te standaard uitzien. En als je van die plaatjes afstapt kun je eenvoudig een site maken die zich in breedte aanpast aan je browser breedte.
pi_27321699
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 19:33 schreef jagermaster het volgende:

uitleg over die site.
Deze website is opgericht naar aanleiding van het schrijven van een aantal handleidingen en de herhaaldelijke verzoeken deze weer online te plaatsen door diverse mensen.

Inclusief die inhoud uiteindelijk een 200-300 uur. (kan meer kan iets mindre zijn, heb me stopwatch er niet bij gelegt)

Wat wil je gechecked hebben (onderdelen van de site/layout/content).
Bruikbaarheid algemene indruk, wat je mist, wat beter kan. Dus alles wat iedere bezoeker in zich opkomt bij het bekijken van deze site. Iets niet gebruiksvriendelijk schoom het niet om het te zeggen.
(ik weet dat de tekst opgeslagen is in images en dat gaat niet veranderen)

fireworks mx 2004 en kladblok.

Gebruik je serverside scripting/
wordt wat php gebruikt voor de layout.
Tsja, op de site zelf is weinig aan te merken (had ook niet anders verwacht van de "meester der sitechecks" )

Ik vind de site alleen een beetje saai, zakelijk en droog. Is misschien ook wel de bedoeling hoor.
In ieder geval wel gebruiksvriendelijk
  dinsdag 24 mei 2005 @ 22:00:28 #270
39240 jagermaster
pi_27322318
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 21:33 schreef sop het volgende:
http://all4hosting.nl/

Ik vind dat blok met het linker menu met daaronder de google-ads wat abrupt ophouden. Je zou beter de google-ads onder dat menu in het grijze blok kunnen plaatsen, zodat het grijze blok wat hoger wordt.
Misschien wel een idee om te doen.
quote:
Waarom heb je in godesnaam je tekst in plaatjes gedaan? dat is wel heel ranzig en behoorlijk paranoide. Zo enorm interressant is die data nou ook weer niet.
en daarom zijn ze al gejat door tenminste 1 hostingbedrijf. De data is zo interressant dat meerdere bedrijven interresse erin hebben getoond.
quote:
Je copyright info e.d. staat er wat plompverloren onder.

Verder vind ik het er een beetje te standaard uitzien. En als je van die plaatjes afstapt kun je eenvoudig een site maken die zich in breedte aanpast aan je browser breedte.
jep, maar ik stap niet van de plaatjes af om bovenstaande reden. Het is de keus zo online of niet online voor iedereen.
Zie zelf niet echt direct een andere plaats voor de copyrigh e.d.
Where's my fear???
  dinsdag 24 mei 2005 @ 22:03:40 #271
39240 jagermaster
pi_27322389
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 21:34 schreef MouseInteractive het volgende:

[..]

Tsja, op de site zelf is weinig aan te merken (had ook niet anders verwacht van de "meester der sitechecks" )

Ik vind de site alleen een beetje saai, zakelijk en droog. Is misschien ook wel de bedoeling hoor.
In ieder geval wel gebruiksvriendelijk
Het is idd de bedoeling het redelijk saai te houden. Dit vanuit de gedacht de mensen wat rust te bieden. Een deel van de bezoekers zal bestaan uit mensen die er niet uitkomen en al geergerd zijn. Weet niet of dit een goede gedachte is, maar de tijd zal het leren
Where's my fear???
  dinsdag 24 mei 2005 @ 22:08:31 #272
30156 Emme-r-tje
Bucket is my name...
pi_27322494
ik begin nu wel benieuwd te worden wat mensen (die er wat meer verstand van hebben) van mijn website vinden.

Knetter-gek.net
pi_27335273
Weinig aan, grote header, geen mooie kleuren...
pi_27363866
http://www.eersteindruk.com/

Een vriendin van mij is een speeddating bureau begonnen en wilde een makkelijk onderhoudbare site, inclusief systeem om inschrijvingen gemakkelijk bij te houden. Dat is op bovenstaande uitgedraaid.

Er zitten nog een paar dingen in die niet helemaal netjes zijn (plaatjes waarvan de background niet transparent is en een paar dingen de verkeerde kleur.

Totaal aan werk: ongeveer een 20 uur. Site is volledig ASP en vrijwel volledig databasedriven. Het Content Management gebeuren zorgt er voor dat er zeer eenvoudig nieuwe pagina's en subpagina's aangemaakt kunnen worden. Het beheer van de inschrijvingen (niet zichtbaar) gaat ook op een verbluffend eenvoudige wijze, met een paar klikken op de knop is de gehele administratie bij te houden.

Wat ik gechecked wil hebben... Gewoon de site.
  donderdag 26 mei 2005 @ 08:37:43 #275
112150 Trebweb
Started running again
pi_27364154
http://www.hilaryworld.nl

Ik ben samen met een paar vrienden begonnen aan de vernieuwde versie van hilaryworld.nl. Het is een fansite van Hilary met alles erop en eraan forum/gastenboek/fotogallery.

Gebruikte scripttalen en bijbehoren:

- HTML
- PHP
- MySQL

Gebruikte Programma's:

Macromedia Dreamweaver in code modus
Adobe Photoshop CS(2)

In totaal zijn we zo'n 20 uur bezig geweest met alles netjes voor elkaar te krijgen en we zijn ook nog steeds bezig met het verbeteren van de website.

Wat zou ik graag gechecked willen hebben?

- Layout
- Inhoud
pi_27366492
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 08:37 schreef Trebweb het volgende:

Ik ben samen met een paar vrienden begonnen aan de vernieuwde versie van hilaryworld.nl. Het is een fansite van Hilary met alles erop en eraan forum/gastenboek/fotogallery.

- HTML
- PHP
- MySQL

Gebruikte Programma's:

Adobe Photoshop CS(2)

In totaal zijn we zo'n 20 uur bezig geweest met alles netjes voor elkaar te krijgen en we zijn ook nog steeds bezig met het verbeteren van de website.

- Layout
- Inhoud
Ik krijg er een beetje een mambo idee van
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  donderdag 26 mei 2005 @ 11:09:15 #277
81253 curry684
Windowshippie
pi_27368133
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 22:08 schreef Emme-r-tje het volgende:
ik begin nu wel benieuwd te worden wat mensen (die er wat meer verstand van hebben) van mijn website vinden.

Knetter-gek.net
9 validation errors op een missing-but-assumed doctype, tablebased layout, overduidelijk merendeel if not compleet generated, standaard templatebased CMS gebruikt, extreem afgeladen vol met deprecated HTML zoals font-tags en bgcolor-attributes. Daarnaast is die header ab-so-luut veel te groot.
  donderdag 26 mei 2005 @ 11:13:16 #278
81253 curry684
Windowshippie
pi_27368260
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 19:33 schreef jagermaster het volgende:
Clean, zakelijk en overzichtelijk, weinig op aan te merken Adsense zweeft wel een beetje 'vreemd', ik zou voor een beter 'vullende' bar gaan of de complete left sidebar smaller maken.

Technische gripes:
  • <title>Plesk tutorials</title> op de main page, pardon?
  • Je served de XHTML-validating pagina als text/html, ook als de browser aangeeft 'application/xhtml+xml' te supporten.
  • pi_27368316
    quote:
    Op donderdag 26 mei 2005 08:37 schreef Trebweb het volgende:

- HTML
    - PHP
    - MySQL

Gebruikte Programma's:

Adobe Photoshop CS(2)

- Layout
    - Inhoud
    Ik zou persoonlijk voor een lichtere achtergrond gaan.
    Nu is alles zo donker en somber.
    Ook de tekst vind ik niet fijn lezen en ik denk dat dat ook komt door het kleurgebruik.

De voorpagina vind ik ook een beetje rommelig rechtsonder met die knopjes.
    Ik zou ze in ieder geval centreren, want nu staan ze helemaal rechts.
    En omdat de knoppen niet even groot/breed zijn vind ik het rommelig staan.

De ads van google zou ik nog iets verder naar onderen doen, soms lijkt het net of het bij de tekst hoort omdat het er zo vlak onder staat in dezelfde stijl.

Ook bij bijvoorbeeld wallpapers zou ik het in het midden zetten.
    Bij het gastenboek staat het bijv. wel in het midden, vind ik persoonlijke mooier .

Voor de rest is het erg netjes gedaan!!
      donderdag 26 mei 2005 @ 17:16:22 #280
    112150 Trebweb
    Started running again
    pi_27380375
    quote:
    Op donderdag 26 mei 2005 10:20 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Ik krijg er een beetje een mambo idee van
    Nah, alles is zelf gescript enzo zit niks van mambo in
      donderdag 26 mei 2005 @ 19:59:22 #281
    39240 jagermaster
    pi_27384581
    quote:
    Op donderdag 26 mei 2005 11:13 schreef curry684 het volgende:

[..]

Clean, zakelijk en overzichtelijk, weinig op aan te merken Adsense zweeft wel een beetje 'vreemd', ik zou voor een beter 'vullende' bar gaan of de complete left sidebar smaller maken.
    was er zelf ook niet helemaal te vreden over. Heb de advertentie blok vervangen nu door een andere en daarboven advertentielinks geplaatst van google. Ziet het er in mijn ogen mteeen een stuk netter uit.
    quote:
    Technische gripes:
  • <title>Plesk tutorials</title> op de main page, pardon?
  • ooit was het alleen plesk tot ik drie weken geleden bedacht ik ook nog een directtadmin accountje heb. Heb het veranderd tnx!
    quote:
  • Je served de XHTML-validating pagina als text/html, ook als de browser aangeeft 'application/xhtml+xml' te supporten.
  • nu doet ie het wel via application/xhtml+xml
    Where's my fear???
      donderdag 26 mei 2005 @ 20:40:42 #282
    39240 jagermaster
    pi_27385735
    quote:
    eeste indruk:
    (venster op max= resolutie 1152 x 864) ziet er wel netjes uit. Je hebt de haren van haar (links boven) tenminste iets netter afgewerkt dan de Spits! maar misschien dt je dat nog iets netter kan maken? vooral de haren aan haar rechter kant (linkerkant van het scherm) zijn het niet helemaal. Menu opmaak met die strepen zo vind ik wel leuk bedacht! en maakt er een mooie eenheid van.

tweede indruk:
    (venster op normale= resolutie 800x600)Ondanks dat steeds meer mensen een groter scherm hebben dan 800x600 zegt dit niet dat hun browser vensters ook meteen op max staan. Standaard staat me IE-browser dan ook op een grote van 800x600. Deze maat moet nog altijd als stanaard in het achterhoofd gehouden worden. Een quote uit de statistieken van pagina.nl
    quote:
    1. 1024 x 768 65.7 %
    2. 800 x 600 21.3 %
    Hier wordt dus gesproken over schermresoluties! wat ik er mee wil zeggen is dat een header van 300 px ongeveer (dat is inclusief het horizontale menu en tot de tekst begint!) niet een optimale scherm benutting is.

snelheid:
    de plaatjes zie ik op het scherm stuk voor stuk verschijnen bij de eerste keer laden. Veel KB aan plaatjes voor de layout?

Leesbaarheid:
    zoals ijsmeis al zei "Ook de tekst vind ik niet fijn lezen en ik denk dat dat ook komt door het kleurgebruik". Hier ben ik het mee eens. Zou alleen de tekst voorzien van een lichtere kleur waardoor er mee contrast is met de achtergrond. De site zelf komt op mij verder niet als te donker over.

Menu:
    oke ik snap dat het menu met plaatjes is gemaakt voorzien van een link. Maar zorg niet dat de plaatjes van het menu doorlopen tot de tekst maar hooguit tot de grijs banner, langer is niet nodig en in mijn ogen zelfs overbodig en kan verwarrend zijn.

onderste deel pagina (footer ):
    onderaan je pagina heb je een google banner, geen probleem mee stoort me niet. Zou deze alleen lager plaatsen, nu zit je met ongeveer een ruimte van 100 px nutteloos. Zou deze afstand minimaal de helft verkleinen en een deel besteden aan meer ruimte tussen de advertentie en de bovenliggen de tekst (zoals ijsmeis ook al zei).

home:
    Zou iets meer onderscheid maken tussen de tekst en de rechterkolom. Iets meer "wit"-ruimte er tussen zou het een rustigere beeld geven en gestructureerder overkomen.

gastenboek:
    leuk dat je een gasteboek hebt, uitlijning is goed. Maar misschien is denken aan de functie in te bouwen dat de reacties opgesplitst worden over meerdere pagina's?

fotoboek:
    ziet er netjes uit! (wat een barbie-pop zeg op sommige foto's )

artwork:
    - wallpapers
    misschien zelfde opbouw doen als met fotoboek en misschien opsplitsen over meerdere pagina's? zeker als het meer wallpapers gaan worden. Hou je de concentratie van de bezoeker beter vast.

-msn avators
    waarom niet de plaatjes in het middenuitlijnen, denk dat dat beter in de stijl van de rest van de site past.

graphics:
    plaatjes linksboven zitten verschillende kleuren bruin in de achtergrond kleur
    kleine bruine plaatje tussen plaatje linksboven en menu: is dat in de linkerbeneden hoek bewust lichter gemaakt? als een schaduw effect? misschien is naar kijken?
    tussen menu en tekst: het licht bruine tussen het menu en de tekst zitten vage kringen in van lichterbruin. bedoeld als schaduw/diepte effect? misschien toch naar kijken en iets netter afwerken.

nog een klein stukje code voor ik stop:
    waarom de javascript niet in een apart js bestand?
    mis de doctype.
    en de rest is hier te vinden http://validator.w3.org/c(...).php%3Fpagina%3Dhome
    Where's my fear???
      donderdag 26 mei 2005 @ 21:12:20 #283
    39240 jagermaster
    pi_27386801
    quote:
    eerste indruk: sorry dat ik zeik maar het valt me direct op, de rondingen van het logo met het oog zijn niet mooi maar hoekig en pixelig. In het oog wel maar dat vind ik minder storend.

Hoewel ik blij ben dat dit niet weer zo'n site is met veel aan plaatjes en vrouwen op de voorkomt om de aandacht maar vast te houden, is deze site het toch nog niet helemaal voor me gevoel. Denk dat er voor mij te weinig eenheid in zit. Als je naar de site kijkt zie je dat deze uit drie onderdelen bestaat:
    - header met plaatje oog + eersteindruk.com
    - menu
    - text
    De text is omgegeven met een dikke grijse lijn. Hierdoor creeer je direct een apart stelling van de rest. Het geeft wel goed aan waar de aandacht heen moet! maar denk dat de rest van de website ook aandacht mag krijgen. Het menu is in tegenstelling tot de tekst helemaal open. Dit maakt het totaal anders dan de tekst. Ook de header is vrij open.

meteen de prullenbak in?
    NEE, dat zeg ik niet. Het tekst gedeelte zit voor ht grootste deel goed in elkaar! probeer iets meer eenheid erin te krijgen.

home:
    is die foto die er nu staat wel een goede indruk? komt over als type nerd...

agenda:
    onder agenda heb je twee submenuitems zitten. misschien in een andere kleur balkje plaatsen? zodat het menu iets meer een eenheid blijft?

tja ik zeg het altijd maar, zou een mailadrs niet zo plaatsen op een website..... doe het dan unicode..

hoop dat je er iets mee kan, als je dingen gaat veranderen ben ik benieuwd hoe het er uit zal komen te zien.
    Where's my fear???
      vrijdag 27 mei 2005 @ 05:46:16 #284
    70081 Lkw
    ²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
    pi_27396107
    quote:
    Apart.
    Onderaan de pagina's van je site staat trots dat ze getest zijn met IE, Netscape, Opera en FF, maar dat blijkt nergens uit.

Ikzelf gebruik Opera 8 en de site bakt er helemaal niks van met Opera. Voornaamste tekortkoming: er is geen enkele scrollmogelijkheid!! Ondanks dat de pagina overduidelijk verder doorloopt naar beneden (dit bij 800x600). Meer dan de helft van je pagina's blijft zo voor Opera-gebruikers met dezelfde resolutie als ik een volslagen raadsel.

Ook met Firefox gaat het niet helemaal goed. Het oog (de kleinere transparante, rechtsboven op de beginpagina) staat voor een deel dwars door de tekst heen. Dat oog zweeft trouwens nogal, in IE, FF en Opera staat-ie steeds weer op een andere plek.

Kortom, je vermeldt op je site dat je het ding met 4 browsers getest hebt, maar ik ervaar in de gauwigheid zo al dat je dat voor Opera en FF niet hebt gedaan. In ieder geval bij lange na niet goed genoeg.

Veel succes dus als je écht gaat testen!
    Stop the world, I want to get out.
    pi_27396535

Zijn sowieso dingen waar ik meer aan de gang ga. De functionaliteit in Opera had ik getest, maar blijkbaar gaat er iets mis nu er content instaat (die heb ik er zelf niet ingezet). Qua oog in FF: dat doet hij in IE ook, opdrachtgever wilde dat het oog op de eerste pagina wat zakte. Het oog staat in ieder geval op alle pagina's behalve de eerste pagina op dezelfde plek.

De foto op de eerste pagina: De tekst in dat kader legt dat uit. Vandaar ook dat het sneldaten is. Als je zo'n figuur tegenkomt, zit je er maximaal 3 minuten aan vast.

=edit= inmiddels is de content in Opera ook weer scrollable.

[ Bericht 6% gewijzigd door sop op 27-05-2005 08:45:10 ]
    pi_27396670
    www.creativecreation.nl D E S I G N I N G I S O U R J O B
    pi_27396677
    www.satefeste.com ok mooooi
      vrijdag 27 mei 2005 @ 08:28:58 #288
    11753 Roonaan
    Strictly
    pi_27396694
    Wel lekker veel info CC. :S
      vrijdag 27 mei 2005 @ 10:36:05 #289
    81253 curry684
    Windowshippie
    pi_27399945
    quote:
    Op donderdag 26 mei 2005 19:59 schreef jagermaster het volgende:

[..]

was er zelf ook niet helemaal te vreden over. Heb de advertentie blok vervangen nu door een andere en daarboven advertentielinks geplaatst van google. Ziet het er in mijn ogen mteeen een stuk netter uit.
    Top Wellicht nog een paar pixels (0.5em of zo) extra margin tussen het menu en de ads, maar verder zeker okee zo
    quote:
    nu doet ie het wel via application/xhtml+xml
    Hier niet?

[edit]

Paypal is trouwens maar 1 L, staat typo op je FP bij Donate
      zaterdag 28 mei 2005 @ 09:17:04 #290
    39240 jagermaster
    pi_27426561
    quote:
    Op vrijdag 27 mei 2005 08:27 schreef CyberCreation het volgende:
    www.creativecreation.nl D E S I G N I N G I S O U R J O B
    beetje aan het spammen? en leer is ook html want daar klopt niets van.
    Where's my fear???
      zaterdag 28 mei 2005 @ 09:24:10 #291
    39240 jagermaster
    pi_27426610
    quote:
    Op vrijdag 27 mei 2005 10:36 schreef curry684 het volgende:

[..]

Top Wellicht nog een paar pixels (0.5em of zo) extra margin tussen het menu en de ads, maar verder zeker okee zo
    [..]

Hier niet?
    vreemd ga ik verder uitzoeken hoe dat komt.
    quote:
    [edit]

Paypal is trouwens maar 1 L, staat typo op je FP bij Donate
    tnx
    Where's my fear???
    pi_27426828
    quote:
    Op zondag 10 april 2005 14:32 schreef MouseInteractive het volgende:

[..]

- D'r zit totaal geen lijn in je opmaak. Op de ene pagina is je tekst rood, op de andere pagina weer blauw en dan weer groen, etc. Naast het feit dat dit een erg rommelige indruk maakt, is de tekst ook vaak slecht te lezen. (Zoals de rode tekst bij de foto's)
    - Ik ben geen voorstander van Times New Roman lettertype op webpagina's. Doe liever Arial of Verdana, dat leest makkelijker
    - Je linker navigatiemenu ziet er mooi uit
    Over het algemeen:
    Geen schreefletters op website's en voor langere lees teksten

[ Bericht 7% gewijzigd door super-muffin op 28-05-2005 10:06:45 ]
      zaterdag 28 mei 2005 @ 14:11:17 #293
    81253 curry684
    Windowshippie
    pi_27431010
    quote:
    Op zaterdag 28 mei 2005 09:24 schreef jagermaster het volgende:
    [..]

vreemd ga ik verder uitzoeken hoe dat komt.
    Maakt niet gruwelijk veel uit hoor, XHTML 1.0 mag je desgewenst als text/html serveren. Pas vanaf 1.1 is application/xhtml+xml verplicht, en het kan je nog wel eens wat gezeik opleveren. Ik serve m'n nieuwe blog ook als text/html met XHTML 1.0 Transitional, omdat anders de hele website onbruikbaar is zodra ik een HTML-typfout in een post maak: niet-wellformed XHTML toont gewoon alleen een foutmelding indien geserveerd als een XML mime-type.

Een conforming browser toont overigens een hoop troep als ie XHTML strikt als text/html parsed: invalid closing tags in SGML zouden /> all over je pagina moet laten slingeren. Gelukkig corrigeren alle gangbare browsers dat in hun tagsoup-processors
      maandag 30 mei 2005 @ 15:35:13 #294
    106862 Casema
    pom tie pom pom...
    pi_27483816
    Ik zou graag mijn site: www.voorneheren.nl aan jullie kritische blik willen onderwerpen..
    Het is een site voor en over mijn basketbal team, met wedstrijd verslagen en foto's ed.

Al met al, vele updates en veranderingen later wel een flink aantal dagen..

Wat wil je gechecked hebben (onderdelen van de site/layout/content). Eventueel wat/wie je er mee wilt bereiken.
    Hoe die eruit ziet in verschillende browsers, op verschillende resuluties.
    Kleur gebruik, gebruiksvriendelijkheid.

Hoofdzakelijk kladblok.

Gebruik je serverside scripting, zo ja: welke, vermeld ook eventueel gebruikte componenten/database omgevingen
    Contact formulier is een php script geïntegreerd in een html pagina,
    gastenboek is ook een php script die doormiddel van een frame in de pagina geladen word.

Codes kloppen niet altijd helemaal, dat is inderdaad iets wat ik nog moet bekijken..

Graag jullie mening..
    User aanvaard geen enkele aansprakelijkheid m.b.t. instanties die dezelfde naam dragen.
    pi_27484127
    quote:
    Op maandag 30 mei 2005 15:35 schreef Casema het volgende:
    Ik zou graag mijn site: www.voorneheren.nl aan jullie kritische blik willen onderwerpen..
    Het is een site voor en over mijn basketbal team, met wedstrijd verslagen en foto's ed.
    Ik bekijk hem in Firefox:

Ook hier stoor ik me aan de tekst die helemaal tegen de zijkant aan zit.
    Dit leest niet fijn, dus probeer het wat meer naar rechts te krijgen.

Ook verspringt de pagina als ik op een van de links klik van het menu.
    Dit is niet geheel storend maar ziet er wel niet zo netjes uit.

Het nieuwskrantje op de voorkant is niet geheel verkeerd, maar ik zou de witregels wat minder maken.

De tabellen met linkjes verspringen ook als ik over een linkje ga.
    Ik zou een vaste breedte instellen en dus iets breder als de teksten zelf zodat de tabel niet verschuift.

En de link van "Kijk hier voor uitleg over de linken." werkt bij niet ..

Verder ziet het er netjes en overzichtelijk uit.

Succes!
      maandag 30 mei 2005 @ 16:21:58 #296
    106862 Casema
    pom tie pom pom...
    pi_27485402
    @IJsmeis, dank tot zover voor de input!!
    Een aantal dingen snap ik niet, aangezien ik 1 pagina gemaakt heb met het menu en de linken, en die een X aantal keer gekopieeerd heb en daar mijn content in geplaatst hebt, dus als het goed is is op de content na, elke pagina hetzelfde?

Je overige opmerkingen ga ik even naar kijken! Bedankt voor het commentaar.
    User aanvaard geen enkele aansprakelijkheid m.b.t. instanties die dezelfde naam dragen.
    pi_27485890
    quote:
    Op maandag 30 mei 2005 16:21 schreef Casema het volgende:
    @IJsmeis, dank tot zover voor de input!!
    Een aantal dingen snap ik niet, aangezien ik 1 pagina gemaakt heb met het menu en de linken, en die een X aantal keer gekopieeerd heb en daar mijn content in geplaatst hebt, dus als het goed is is op de content na, elke pagina hetzelfde?

Je overige opmerkingen ga ik even naar kijken! Bedankt voor het commentaar.
    Ik heb even 2 pagina's onder elkaar geplakt en er 2 lijnen bij getrokken zodat je kan zien dat de pagina's niet gelijk zijn en dus verspringen

Snap je het nu? .
      maandag 30 mei 2005 @ 16:50:26 #298
    106862 Casema
    pom tie pom pom...
    pi_27486260
    Yups
    Je hebt gelijk.. (niet dat ik daar aan twijfelde hoor..)

Ik heb die tabellen een percentage meegegeven ipv een getal.. waarschijnlijk moet ik voor die kolom de width even vastleggen dan, ik dacht dat de pagina met een bijvoorbeeld 90% gelijk zou blijven..

Ik ga het meenemen in de volgende update!
    Thnx
    pi_27486474
    quote:
    Op maandag 30 mei 2005 16:50 schreef Casema het volgende:
    Yups
    Je hebt gelijk.. (niet dat ik daar aan twijfelde hoor..)

Ik heb die tabellen een percentage meegegeven ipv een getal.. waarschijnlijk moet ik voor die kolom de width even vastleggen dan, ik dacht dat de pagina met een bijvoorbeeld 90% gelijk zou blijven..

Ik ga het meenemen in de volgende update!
    Thnx
    `

Ik zou de linkerkolom een vast getal geven .
      maandag 30 mei 2005 @ 17:24:35 #300
    39240 jagermaster
    pi_27487341
    quote:
    Op maandag 30 mei 2005 15:35 schreef Casema het volgende:
    Best viewed @ 1024*768 bij 800x 600 ziet het er ook goed uit hoor mag dus weg...

Het team:
    klik op een foto, er opend een nieuw venster. In dit venster zie je de foto alleen dan verkleind. Druk je daar op de foto dan vergroot die en kan je net meer teurg naar de biografie overzicht. Tja, ik zeg het nog maar een keertje, raad het af om mailadressen zo op websites te zetten inverband met de spam..
    "Scouting op het web, eerste helft seizoen 2004-2005" Wat hebben jullie met scouting te maken staat in de tabel onderaan de pagina team.

foto's: map leeg??? geen foto's misschien gewoon weghalen
    wat lichtere foto's zou mooier zijn, zie je wat meer. Filmpjes laden traag.. Nu nog mooie spetternde actie fotos

Sommige delen komen op mij wat rommelig over, zal ook wel komen omdat ik niets met basketbal (en de meeste andere sporten) heb. Het overzichtelijkste vind ik nog de sitemap.
    Where's my fear???
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')