abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28734591
Past wel bij bijna elke auto. En lekker goedkoop ook dus! Voor een Maxi-Cosi dan.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 13:18:33 #77
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_28734777
ja, we waren blij verrast door die prijs En het had me niet uitgemaakt of het wel of niet bij onze auto paste, want het autostoeltje is bijna net zo duur in aanschaf als onze auto (zelfs duurder als hij niet in de aanbieding was geweest ) we hebben zelf een soort poemabontje om het stuur heen (de lelijkste die we konden vinden )
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 15 september 2005 @ 15:53:30 #78
98198 Big_Tees
!!! 600+ Posts !!!
pi_30604655
FF Topic een schop gegeven. Waren zelf ook op zoek naar een autostoeltje.

Heb net een Römer King TS Plus "Senta" besteld via Ebay.de, dat scheelt ons ±¤65.
Ik vind het echt te zot voor woorden dat deze stoeltjes in Nederland zoveel duurder zijn als in Nederland.
We hebben getwijfeld tussen de Maxi-Cosi Priori XP "Flash Orange" en de Römer King TS Plus "Senta". Aangezien het stoeltje regelmatig van de ene naar de andere auto verplaatst moet worden, heeft het montage gemak van de Römer bij ons de doorslag gegeven.
Bij de MC moet je de gordel DOOR het stoeltje gevoerd worden en bij de Römer kan de zitting voorover gekanteld worden, terwijl het "frame" blijft staan en de gordel dus met gemak voor het frame en achter de zitting langs gevoerd kan worden.
Het enige nadeel is dat het stoeltje pas over 4 weken geleverd word. Maar dat is ons die ¤65 wel waard.
De totale prijs komt op ¤142,99 + ¤13 verzend en verpakking, terwijl in NL het stoeltje in de winkels regulier ¤219 kost.

Op Ebay.de zoeken op verkoper wagenmini

[ Bericht 8% gewijzigd door Big_Tees op 16-09-2005 10:26:10 (Verkoper toegevoegd) ]
Het Fok! fotoboek
A girl phoned me the other day and said "Come on over, there's nobody home." I went over. Nobody was home.
pi_30605009
Ik ben ook weer een beetje rond aant kijken. David heeft straks ook een nieuwe stoeltje nodig.
De Real tip is in ieder geval interessant
pi_30971621
Regelmatig komt de vraag terug wanneer een kind eigenlijk naar het volgende autostoeltje kan, dus van de babystoel naar een vooruitkijkend stoeltje. Op een ander forum heeft iemand Consument en Veiligheid die vraag gemaild en dit is het antwoord:
quote:
Baby's kunnen het beste tegen de rijrichting in zitten omdat dat veiliger
is. Bij een aanrijding wordt de baby dan met zijn rug en hoofd in het
stoeltje gedrukt. Als de baby met de rijrichting mee wordt vervoerd, komen
de nek en het hoofd met een behoorlijke klap naar voren. Totdat een kind 18
maanden oud is, zijn de wervels nog niet volledig verbeend en de banden in
de nek vormen nog een slappe verbinding met de wervels. Hierdoor zijn jonge
kinderen (tot 18 maanden) nog onvoldoende ontwikkeld om schokken op te
kunnen vangen. In feite is het voor iedereen veiliger om tegen de
rijrichting in te zitten, maar met de beenruimte is dat op een gegeven
ogenblik niet haalbaar. Consument en Veiligheid raadt aan om een kind zo
lang mogelijk tegen de rijrichting in te vervoeren, mits er een goede steun
is voor het achterhoofd. Stap pas over naar een groep 1 stoeltje als het
kind én meer dan 9 kg weegt én ouder dan 1 jaar is. Het meest geschikt
hiervoor is een 0+ autostoeltje voor het gewicht tot 13 kg.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Heeft u toch nog
vragen, neem dan gerust weer contact met ons op.
Misschien ook interessant voor mensen hier.
pi_31034289
Welk stoeltje is veiliger, de maxi cosi priori of de romer king ?
  donderdag 29 september 2005 @ 20:25:14 #82
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_31037542
Wat poemojn zegt, zei ik enige tijd geleden ook al. Tegen de rijrichting in is veiliger, liefst zo lang mogelijk achterstevoren zitten enz. Is veiliger.
Ik werd toen overigens gelynchd door een bepaald groepje hier.

[ Bericht 26% gewijzigd door Icaä op 29-09-2005 20:30:24 ]
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_31038994
Ja lieverd, ze blijft voorlopig ook lekker in d'r maxicosi zitten :-) Of was jouw berichtje geen reactie op mijn vraag maar nog een late reactie op Poemojn's bericht ?

Maar als ze dus straks naar een andere stoel overgaat, wil ik graag weten of ik qua veiligheid beter voor de maxicosi stoel kan gaan of voor de romer stoel.
pi_31039755
De Romer King kwam iets veiliger uit de test, zie de testuitslagen. Kopen in Duitsland is voordeliger.
pi_31042306
quote:
Op donderdag 29 september 2005 20:25 schreef Icaä het volgende:

Ik werd toen overigens gelynchd door een bepaald groepje hier.
Moet je maar geen popi jopie meiden tegenspreken die lopen rond te pauwen met het stoere verhaaltje dat hun kind met 5, 6 maanden al zo groot is dat het absoluut niet meer in het kleine stoeltje past en naar een groter stoeltje moet waarin het met het gezicht naar de rijrichting zit.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_31057404
quote:
Op donderdag 29 september 2005 21:20 schreef poemojn het volgende:
De Romer King kwam iets veiliger uit de test, zie de testuitslagen. Kopen in Duitsland is voordeliger.
Bedankt Poemojn, ik zal eens op Ebay gaan snuffelen
  zondag 20 november 2005 @ 21:41:51 #87
98198 Big_Tees
!!! 600+ Posts !!!
pi_32436801
Eindelijk het via Ebay bestelde stoeltje binnen. Karlijn kan nu heerlijk in haar stoeltje slapen. Al met al heeft het 6 weken geduurt, vanaf betaling tot levering... Maar wel mooi ¤65 goedkoper als in nederland.
Het Fok! fotoboek
A girl phoned me the other day and said "Come on over, there's nobody home." I went over. Nobody was home.
  maandag 10 april 2006 @ 15:09:07 #88
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36823351
hej hej hej
ik heb geen auto dus ook geen autostoeltje of maxicosi maar nu wil ik met mn ma en max na de zomer een weekje texel doen ofzo en dan kan mn pa ons brengen, met de auto dus.
kunnen autostoeltjes tegenwoordig makkelijker in de auto dan vroeger? (pa heeft bij ons de hele auto moeten verbouwen..)
en max is dan 8 maanden, nog kans dat ie in een maxicosi past dan?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_36823838
Met acht maanden past hij vast nog wel in een maxi cosi, Wij gebruiken de maxi cosi hier ook al 8 1/2 maand. Als je gewoon gordels hebt achterin, zit die maxicosi er binnen een minuut in. (Nou misschien twee minuten dan )
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 10 april 2006 @ 15:26:34 #90
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36823906
hoppa! kan ie er gewoon los in achter de gordel dan?? die maxicosi dus
pi_36823969
Ja je zet hem op de achterbank, lange deel van de gordel door dat dingetje aan de achterkant, korte stuk van de gordel onder die dingen bij het voeteinde en klaar...!

Snap je?
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  † In Memoriam † maandag 10 april 2006 @ 15:40:05 #92
81992 Githa
pi_36824400
Hij zit met gordels vast in de maxi-cosy en dan gaat de maxi-cosy weer met de gordel vast in de auto.... it's a simpel en Max past daar met 8 maanden vast nog wel in.
pi_36826226
Maar je hebt dus geen MaxiCosi of iets wat er op lijkt?

Ga je die alleen voor dat tripje aanschaffen dan? Want anders is het misschien handiger om eens te kijken of je er een kan huren bij bijvoorbeeld BabyRent..

Een week een MC-Cabrio huren kost ¤15,- Een MC-Citi kost voor een week ¤13,-
W ~ H ~ T
  maandag 10 april 2006 @ 17:24:12 #94
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36828129
ik kan als t goed is nog van heel veel mensen een maxicosi krijgen
ik steeds tegen die mensen: neejoh ik heb geen auto dus dat hoeft toch niet

inmiddels heb ik al supervaak een autoritje aangeboden gekregen zodat ik niet hoefde te lopen met max in de wagen
dus t is zowiezo wel handig denk ik eigenwijze ik
pi_36829968
Weet iemand of de maxi cosi plus (dus oud model) met adapters op de bugaboo cameleon te plaatsen is?
Ik kom er via google niet helemaal uit, op de site van bugaboo staat alleen aangegeven dat de cabrio, citi en mico er op passen maar voor hetzelfde geld past de plus er ook op.

[ Bericht 0% gewijzigd door owlet op 10-04-2006 21:15:54 ]
pi_36833556
Indien de Plus versie de voorganger is van de Cabrio kan het wel

edit: hmm bij nader inzien denk ik toch dat ik de Citi bedoel, afgaande van plaatjes op MP de Plus stoeltjes zien er ouder uit.

[ Bericht 24% gewijzigd door danosa op 10-04-2006 20:14:48 ]
pi_36836147
quote:
Op maandag 10 april 2006 20:09 schreef danosa het volgende:
Indien de Plus versie de voorganger is van de Cabrio kan het wel

edit: hmm bij nader inzien denk ik toch dat ik de Citi bedoel, afgaande van plaatjes op MP de Plus stoeltjes zien er ouder uit.
Ja de plus is echt een oud model.
Aan de zijkanten, dus onderaan de beugel zitten openingen waar die adapterdingen volgens mij gewoon inpassen. Ik ga het iig proberen en als ze niet passen breng ik die adapters gewoon terug denk ik. Ik weet niet hoe de bevestiging bij de Citi en de Cabrio is, maar het lijkt me een identiek systeem aangezien die adapters er op de foto ook gewoon als rechtopstaande plaatjes waar je de cosi overheen schuift uit zien.

Misschien dat ik van de week in de stad even op ga meten hoe het bij een cabrio zit qua afmetingen.

Zo veel ben ik ook niet van plan om de cosi te gebruiken en al helemaal niet op de kinderwagen, maar het leek me wel handig voor de bezoekjes aan familieleden. Ik ben afhankelijk van het OV en het zou jammer zijn als 'savonds thuisbrengen niet meer mogelijk zou zijn vanwege een gebrek aan een autostoeltje!
pi_36838069
Ik kan mij overigens herinneren dat die Plus er niet op past. Kan je het niet navragen in een babywinkel die Bugaboo verkoopt Owlet?
pi_36848879
quote:
Op maandag 10 april 2006 21:59 schreef danosa het volgende:
Ik kan mij overigens herinneren dat die Plus er niet op past. Kan je het niet navragen in een babywinkel die Bugaboo verkoopt Owlet?
Hm, dat zou jammer zijn.

Ja, ik kan het ook zeker navragen, maar ik weet precies wat dan de reactie is: "nee, dat past niet/is niet veilig/u wilt toch ook het beste voor uw kindje.. Maar wij verkopen ook mooie cabrio's hoor!"
Ik kwam al snuffelend op het internet ook verschillende universele beugels tegen om een autostoeltje op een kinderwagen te monteren. Zal wel niet passen op een bugaboo, maar ik ga gewoon eens knutselen op het moment dat de wagen er is.
  dinsdag 11 april 2006 @ 10:47:58 #100
24188 Belana
kloon van belana
pi_36848919
moet zeggen dat ik nooit de maxicosi op de wandelwagen heb gezet hoor, ik vond het niet prettig voor Liam en een heel gedoe met steeds die wagen verbouwen.
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')