Snapte ik ook nietquote:Op donderdag 16 februari 2006 13:47 schreef Bluezz het volgende:
Uitgeprint![]()
Ik lees gemarineerd... waarin? Of zitten ze in een blik?
golfer heeft dit alvast gemaakt, kan het lekker intrekken voor morgen, het ís me toch lekkerquote:Op donderdag 16 februari 2006 13:27 schreef Oblivion het volgende:
Artisjokkentapenade.
2 el olijfolie, extra vierge
200 g gemarineerde artisjkken, grof gehakt
75 g groene olijven met paprika grof gehakt
2 el koriander, grof gehakt
1 teen knoflook, geperst
1 tl limoensap
Zout
Peper
Artisjokken in kom mengen met olijven, koriander,
knoflook en twee eetlepels olijfolie.
Naar smaak limoensap, zout en peper toevoegen.
Koekie!![]()
Die is ECHT lekker!!!!quote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:28 schreef Bluezz het volgende:
43 (cuarenta y tres) all the flavors and mysterie of spain
Ja ja, elke keer als ik het opdien/neerzet gaat er een foto overheenquote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:39 schreef Annemiek78 het volgende:
Nou nog pics van de tapas zelf Bluezzz....![]()
Hey ik dacht dat ik de enige was die die combinatie kende. Ik doe het alleen wat eenvoudiger: een flinke scheut in de melk en wat ijsblokjes.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:14 schreef Eilanden het volgende:
Cuarenta y tres is een goede keuze! Met melk is het lekker:
Meng 1 deel Cuarenta y tres met wat room, 3 delen melk, ijs(blokjes) en 3 schepjes suiker. Doe alles in een blender en zorg dat er een gladde vloeistof ontstaat. Strooi er wat kaneelpoeder over en smullen maar!
En wanneer kunnen Charmian en ik langs komen om die op te etenquote:Op zondag 19 februari 2006 08:46 schreef Charmian het volgende:
De tapa's zien er trouwens ook allemaal yummie uit. Wat voor gerechten zijn er niet opgediend?
Kan ookquote:Op zondag 19 februari 2006 08:44 schreef Charmian het volgende:
[..]
Hey ik dacht dat ik de enige was die die combinatie kende. Ik doe het alleen wat eenvoudiger: een flinke scheut in de melk en wat ijsblokjes.
quote:Op zondag 19 februari 2006 00:15 schreef Bluezz het volgende:
We begonnen met de wortel(soepige-) amuse...
[afbeelding]
Daarna de carpaccio...
[afbeelding]
Daarna in volgorde van binnenkomst :
Rivierkreeftjes (in het glas) met tzatziki en de wraps met roomkaas, chorizo en serranoham....
[afbeelding]
De gevulde champignons (die echt superverrukkelijk waren)
[afbeelding]
Toen de pittige gehaktballetjes (nasikruiden zaten er in) in tomatensaus... en de dolmas (gekocht..)
[afbeelding]
De gegrilde garnalenspies met artisjokkentapenade (een succes!!)
[afbeelding]
En dan na even uitbuiken.... Kaneel/Kersenijs met stukjes koek, slagroom en een Portje toe
[afbeelding]
Aan de koffie met de overheerlijke likeur zijn we niet meer toegekomen
ik moet het nog maar eens proberen dan. verschil is dat ik het rauw in een bladerdeegpakketje had gedaan.quote:Op zondag 19 februari 2006 14:04 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb gewoon een zakje conimex nasikruiden in het gehakt gedaan, wat paneermeel erbij en kleine balletjes gedraaid
De verhouding = pond gehakt, heel zakje kruiden, en een flinke scheut paneermeel
ja het was gaar, maar idd teveel kruiden. anyhow. als balletjes klinkt het sowieso lekkerder.quote:Op zondag 19 februari 2006 14:15 schreef Bluezz het volgende:
Deze balletjes heb ik een minuut of 10/15 aangebraden en toen in een tapasbakje gedaan en zo'n pakje tomatensap erbij gegoten. Vlak voor opdienen even in de magnetron
Rauw in een bladerdeegpakje kan ook niks misgaan toch? Was het wel helemaal gaar, jij had mss idd teveel kruiden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |