abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45154217
quote:
Waaw! Thanks Missy!
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  zondag 28 januari 2007 @ 13:39:11 #277
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45754640
quote:
Op zondag 28 januari 2007 13:30 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Ik heb binnenkort een tapas etentje. Nu willen we dus thuis allerlei tapas gaan bereiden en natuurlijk horen spaanse gamba's daarbij. Nu leek het ons leuk om deze te bereiden op een steengril, terwijl we aan de tapas zitten zegmaar. Nu ben ik hard op zoek naar recepten hiervoor, maar vind eigenlijk vooral dit soort dingen http://users.skynet.be/jenthes.recepten/Spaanse%20gamba's.htm ook lekker maar we willen ze dus op de steengril klaarmaken tijdens het eten.... Hoe gaat dat in zn werk?? Rauwe gamba's eerst kruiden en dan steengrillen? Of een andere aanpak? Als iemand lekkere ideeen heeft over gamba's op de steengril hoor ik het graag.

Dan nog iets.. er is ook twee dametjes van 5 jaar en een heer van 8 bij.. Nu zit ik dus een beetje te bedenken wat nou lekker en leuk voor hen is, zodat ze ook een beetje "mee kunnen doen". Lijkt me dat tapas er niet zo lekker in gaat bij die kinderen dus ik dacht aan prikkertjes met mini knakworstjes, blokjes kaas oid, Jip en janneke kinder champagne van de Hema ipv rode wijn Toetje: Spekjes op een stokje en dan dippen in de chocoladefondue etc. Maar misschien hebben jullie nog meer ideeen?

Thanks alvast!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 28 januari 2007 @ 13:42:26 #278
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_45754724
tvp
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 28 januari 2007 @ 14:24:32 #279
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_45756186
Wat de chocoladefondue betreft, dat gaat ook prima met stukjes fruit. Ik denk dat je de kids daar ook wel een plezier mee doet, vooral als je populaire soorten als aardbei en banaan op tafel zet.

Verder voor de prikkertjes stukjes kaas, worst, ananas, knakworstjes, komkommer, augurk.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_45759282
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:57 schreef Serendips het volgende:

Waaw! Thanks Missy!
Hoe was jouw tapasavondje
Wij krijgen vrienden in feb. die we lang niet meer gezien hebben, zit ook te twijfelen over tapas eigenlijk ipv gewoon aan tafel eten.
Die link is geweldig idd MM !
pi_45762596
ff een topic kaap doen, aangezien ik het een beetje nutteloos vind om gelijk een nieuw topic voor aan te maken.

waar kan ik het beste chorizo scoren (en dan de hele worst, niet van die voorgesneden meuk). omgeving utrecht zou leuk zijn
"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"
  zondag 28 januari 2007 @ 17:26:37 #282
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_45763290
Cutebutpsycho, voor de kleintjes kun je ook mini chorizoworstjes doen, of kleine gehaktballetjes . Voor volwassenen heb je ook veel tapasgerechten met gehakt, dus dan is dat makkelijk te combineren.
Of kleine (kip)sateetjes, vinden kinderen meestal ook lekker .

Wij doen tijdens het steengrillen wel eens gambas gewoon ongekruid op de steengrill en dippen ze dan in een lekker knoflooksausje.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_45767060
quote:
Op zondag 28 januari 2007 17:09 schreef Tha_Butcha het volgende:
ff een topic kaap doen, aangezien ik het een beetje nutteloos vind om gelijk een nieuw topic voor aan te maken.

waar kan ik het beste chorizo scoren (en dan de hele worst, niet van die voorgesneden meuk). omgeving utrecht zou leuk zijn
Geen idee of dit nog bestaat??
Brakke site, maar mét tel.nr en adres.
pi_45773754
hey da's vlakbij in de buurt van een vriendin, maar es uitchecken van dan.

en die site
"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"
pi_45774973
Wij hebben vanavond tapas gegeten, erg lekker
We hadden:
-peppadews gevuld met roomkaas
-kleine krieltjes met een heerlijk pittig paprika sausje
-kleine aardappelommeletjes
-spiesjes met gehalveerde cherry tomaatjes met een stukje feta er tussen, aan 1 kant ingesmeerd met pesto
-champignonnetjes klaargemaakt met knoflook en witte wijn (erg lekker!!)
-kaasdriehoekjes: mengseltje van ricotta en feta met kruiden in bladerdeeg
voor de zekerheid hebben we ook nog een couscous salade klaargemaakt (voor het geval er te weinig was, deze is nu dus nog over )

Het was echt superlekker!!
pi_45776374
quote:
Op zondag 28 januari 2007 19:30 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Geen idee of dit nog bestaat??
Brakke site, maar mét tel.nr en adres.
Getverdemme ik heb mooie muziek op staan ja

Maarre, casa molero vlakbij de albert cuijp in amsterdam is een goede spaans/portugese winkel
pi_45777367
quote:
Op zondag 28 januari 2007 15:56 schreef Bluezz het volgende:
Hoe was jouw tapasavondje
Wij krijgen vrienden in feb. die we lang niet meer gezien hebben, zit ook te twijfelen over tapas eigenlijk ipv gewoon aan tafel eten.
Die link is geweldig idd MM !
Avondje was geweldig geslaagd. We hebben gesmuld, alleen hebben we veel te veel gemaakt. We hebben er nog twee avonden van kunnen eten...

We hadden gemaakt;

Gehaktballetjes in tomatensaus
Auberginepuree
Courgetteschuitjes, gevuld met het een of ander (ik weet al niet meer wat)
Abrikozen in rode wijnsaus
Knoflookolijven en citrusolijven
Vijgen met geitenkaas en sinaasappelrasp
Rijstsalade
Gebakken kip in mojomarinade met gember en koriander
Gevulde tomaten
Amandelen met zeezout
Champignons met kruiden
Aioli
Chorizoblokjes
Tortillapuntjes
en aangevuld met stokbrood en nacho's
Dit alles geserveerd met cava

Heerlijk avondje!

D'r zijn foto's, die moet ik alleen nog even achterhalen bij de fotograaf.

Trouwens Bluezz, gewoon doen hoor, die tapas. Veel gerechten kun je ook al een dag eerder klaarmaken. Veel hapjes smaken na een dag nog beter!

I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_45777864
quote:
Op zondag 28 januari 2007 23:54 schreef Serendips het volgende:

-knip-veel lekkers-

Trouwens Bluezz, gewoon doen hoor, die tapas. Veel gerechten kun je ook al een dag eerder klaarmaken. Veel hapjes smaken na een dag nog beter!

Zo, dat is nogal wat
We hebben al meer een tapasavondje verzorgt, zie ergens in het begin van dit topic foto's en recepten
Tis ook lekker makkelijk idd, met het maken vantevoren, ik vind het net of je de hele avond zit te snoepen.
Weet je echt niet meer wat er in die courgetteschuitjes zat? Klinkt namelijk erg spannend

(als ik op google zoek krijg ik DIT recept)

[ Bericht 10% gewijzigd door Blues op 29-01-2007 00:19:41 ]
pi_45778246
quote:
Op maandag 29 januari 2007 00:13 schreef Bluezz het volgende:
Weet je echt niet meer wat er in die courgetteschuitjes zat? Klinkt namelijk erg spannend

(als ik op google zoek krijg ik DIT recept)
Nee, dat was het recept niet. Het was niet een van de gerechten die ik had uitgezocht of gemaakt (want 3 koks). Helaas heb ik het ook niet kunnen proeven, want ze waren zo weg...

Het was een vegetarisch gerecht; ik denk dat het dit was...

Het lijkt me trouwens lekkerder om er ook nog geruld gehakt doorheen te doen...
pi_45789892
Ik zie steeds gehaktballetjes in tomatensaus voorbij komen.
Hoe maken jullie de tomatensaus?
pi_45790048
quote:
Op maandag 29 januari 2007 14:37 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ik zie steeds gehaktballetjes in tomatensaus voorbij komen.
Hoe maken jullie de tomatensaus?
Kan op meerdere manieren:

• verse vleestomaten in kleine stukjes snijden, en koken tot het een lekker prutje is, kruiden naar wens erbij.
  • pakje heinz tomato frito, kant en klare tomatensaus. Gebruik ik ook voor pastasaus.
  • blikjes tomatenpuree, maar dat is vrij sterk en geconcentreerd, niet de lekkerste oplossing...

meestal dus de heinz-saus, als ik veel tijd heb en het ook nog eens vleestomatenseizoen is, is die eerste optie het lekkerst.
  • Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_45792208
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 14:42 schreef Gripper het volgende:

[..]

Kan op meerdere manieren:

• verse vleestomaten in kleine stukjes snijden, en koken tot het een lekker prutje is, kruiden naar wens erbij.
  • pakje heinz tomato frito, kant en klare tomatensaus. Gebruik ik ook voor pastasaus.
  • blikjes tomatenpuree, maar dat is vrij sterk en geconcentreerd, niet de lekkerste oplossing...

meestal dus de heinz-saus, als ik veel tijd heb en het ook nog eens vleestomatenseizoen is, is die eerste optie het lekkerst.
  • bedankt! zitten hier ook nog kruiden door? of is dat niet nodig?
    pi_45792759
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 15:49 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:

[..]

bedankt! zitten hier ook nog kruiden door? of is dat niet nodig?
    Ik geloof het niet, alleen tomatensaus. van een website (gegoogled op heinz+ tomato+ frito+ ingredienten) heb ik dit:

Heinz Tomato Frito
    Heinz Tomato Frito is al jaren marktleider in het segment Gezeefde Tomaten en wordt bereid volgens een oud Spaans Heinz-recept. Deze basis voor sauzen en soepen was de eerste tomatenbasis met een milde smaak. Zij is verkrijgbaar in een tetraverpakking van 375 ml. Tetra is een kartonsoort die vooral vanwege de goede kwaliteit wordt gebruikt in de voedingsindustrie. Ook Tomato Frito is gemaakt van een elf procent brix* tomatenconcentraat.

geen geur, smaak en conserveringsmiddelen, beweren ze. Het is een heel milde saus die alleen naar tomaat smaakt, dus ik keil er wel altijd van alles bij
    Mijn foto's op Flickr!
    pi_46069354
    Wat keil je er voor kruiden bij Gripper?

Zaterdag gaan we ons weer uitleven, en tapas maken voor vrienden.
    pi_46071066
    quote:
    Op woensdag 7 februari 2007 11:41 schreef Bluezz het volgende:

Zaterdag gaan we ons weer uitleven, en tapas maken voor vrienden.
    ik ben ook vriend!

lekker hoor
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_46071601
    pi_46072113
    quote:
    Op woensdag 7 februari 2007 11:41 schreef Bluezz het volgende:
    Bedoel je wanneer ik er een pastasaus van maak, of wanneer ik tapas' ?

Bij pasta: italiaanse kruiden (oregano, basilicum, peper en verse knoflook)
    Bij tapas-saus: ook knoflook, takje thijm, soms een stukje geraspte sinaasappelschil, en een scheutje tabasco
    Mijn foto's op Flickr!
    pi_46073609
    Ik ben verzot op Tapas en nu wil ik het graag ooit een keertje zelf gaan maken.
    Nu is mijn vraag of het handig is om een boek aan te schaffen, en zo ja, welke dan?
    Of is het handiger om recepten van het internet af te halen (bijvoorbeeld hier!).

Ik zag trouwens ook Tapas-pakketten in de winkel liggen, heeft 1 van jullie deze al eens geprobeerd en is het lekker of te voorgemaakt? .
    I know everything changes / All the cities and faces / But I know how I feel / About you
    pi_46073818
    quote:
    Op woensdag 7 februari 2007 14:09 schreef Mikani het volgende:
    Nu is mijn vraag of het handig is om een boek aan te schaffen, en zo ja, welke dan?
    Of is het handiger om recepten van het internet af te halen (bijvoorbeeld hier!).

Ik zag trouwens ook Tapas-pakketten in de winkel liggen, heeft 1 van jullie deze al eens geprobeerd en is het lekker of te voorgemaakt? .
    Als je misschien het tapaspakket van de C-1000 bedoelt, met daarin materiaal voor:

• courgette met gekruide roomkaas
  • kipspiesjes-paprika
  • varkensspiesjes-kruidendinges
  • bruschettakruiden
  • garnaal-knoflookmarinade-spiesjes

bespaar jezelf dan alsjeblieft de moeite, het is lang niet zo lekker als zelf maken!

Veel recepten vind je op http://www.giessenborch.com/
  • Mijn foto's op Flickr!
    pi_46074070
    quote:
    Op woensdag 7 februari 2007 13:20 schreef Gripper het volgende:

Bedoel je wanneer ik er een pastasaus van maak, of wanneer ik tapas' ?

Bij pasta: italiaanse kruiden (oregano, basilicum, peper en verse knoflook)
    Bij tapas-saus: ook knoflook, takje thijm, soms een stukje geraspte sinaasappelschil, en een scheutje tabasco
    Voor gehaktballetjes
    quote:
    Op woensdag 7 februari 2007 14:09 schreef Mikani het volgende:

Zelf maken, en boeken kopen is onzin, er is online echt zo giga-veel te vinden
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')