Het maakt niet zoveel uit of je in Ierland, Noord-Ierland of ergens anders in het Verenigd Koninkrijk zit, de prijzen zijn ongeveer hetzelfde. Wat je in Engeland moet betalen voor een pint, dat betaal je ook in Noord-Ierland. En de pubs gaan inderdaad "naar Nederlandse standaards" vroeg dicht. Meestal rond 12.00 uur 's avonds en de clubs rond 2.00 uur ’s ochtens (dit is overigens ook in Ierland het geval).quote:Op vrijdag 8 april 2005 04:00 schreef Laton het volgende:
mooie plaatjes..vrienden van mij hebben er gebackpacked..vonden ze te gek..lekker kastelen bezoeken enzo.. Hoe zit het financieel eigenlijk? Duur land dat Ierland? En net als in GB kroegen dicht om 11 uur?
Je zult verbaast zijn hoeveel er te zien en te doen is in Noord-Ierland voor zo'n klein stukje land. En als je even verder had gelezen dan had je gezien dat er onderaan links stonden naar bezienswaardigheden in alle districten. En uiteraard is er veel meer te zien dan alleen maar rotsen. Maar aangezien er al een centraal topic over Ierland was, vond ik het onnodig dit erbij te vermelden.quote:Op vrijdag 8 april 2005 04:50 schreef mighty_myte het volgende:
Lijkt me echt drie keer niks. Ik zie allemaal rotsen, mos, water, een weinig indruk makende stukjes stad.
Waarom niet gewoon heel ierland doorreizen? Er valt echt meer te doen naar het zuiden.
Jezus Litman, wat vreselijk...quote:Op vrijdag 8 april 2005 16:18 schreef Litman het volgende:
Als ik aan Noord-Ierland denk, moet ik altijd denken aan die 2 bleke Noord-Ierse jongetjes die 2 weken bij ons in de klas zaten op de lagere school, om bij te komen van het oorlogsgeweld in Belfast. Na die twee weken wilden ze niet meer terug, omdat ze bang waren om dood te gaan. Onze hele klas stond op Schiphol 2 verschrikkelijk huilende jongetjes uit te zwaaien, die ongeveer het vliegtuig in moesten worden gesleurd.
Het is inderdaad niet eens zo lang geleden, maar op dit moment is er weinig meer van te merken. Het Britse leger is niet meer zichtbaar aanwezig en je kunt nu zonder problemen door de protestantse/katholieke wijken lopen. Alleen op feestdagen zoals St. Patrick's day worden de grensposten tussen de wijken bewaakt om ongeregeldheden te voorkomen. Gelukkig is Noord-Ierland meer dan alleen Belfast.quote:Op vrijdag 8 april 2005 16:31 schreef Hik het volgende:
[..]
Jezus Litman, wat vreselijk...![]()
Ik vind het nog steeds zó moeilijk voor te stellen dat zó dichtbij, zó recent, zúlke dingen hebben plaatsgevonden.
Kan me die beelden nog zo goed herinneren van die ouders die hun kinderen door zo'n vijandige wijk aan het sleuren waren...![]()
Ja, telkens als er gesproken wordt over de 'halve wilden' op de Balkan of in het Midden-Oosten wordt voor het gemak even vergeten, dat nog niet zo lang geleden de Engelsen, Spanjaarden en Portugezen ook aardig 'los' gingen in eigen land..quote:Op vrijdag 8 april 2005 16:31 schreef Hik het volgende:
Ik vind het nog steeds zó moeilijk voor te stellen dat zó dichtbij, zó recent, zúlke dingen hebben plaatsgevonden.
Ja verschrikkelijk, je hebt ieder jaar tijdens de Oranjemarsen ook allerlei angstige kinderen die verplicht mee moeten marcheren door 'vijandig gebied' omdat hun ouders zonodig een punt moeten maken.quote:Kan me die beelden nog zo goed herinneren van die ouders die hun kinderen door zo'n vijandige wijk aan het sleuren waren...![]()
En al een keer geweest??.......mooie OP, redenen om er idd een keer heen te gaan.......quote:Op vrijdag 8 april 2005 09:41 schreef BBQ-kip het volgende:
Wow dat ziet er echt prachtig uit!
Mooie foto's (en OP)!
Teven TVP, want daar wil ik zeker een keetrje heen!
Ik heb inderdaad een ticket gekocht voor 3 nachtjes Belfast.quote:Op maandag 11 maart 2019 06:58 schreef UIO_AMS het volgende:
Na de aflevering van Reizen Waes zijn er vast wel mensen geïnteresseerd in een reisje naar Noord-Ierland en Belfast..
Je hebt goed mijn vraag gelezenquote:Op maandag 18 maart 2019 19:38 schreef bianconeri het volgende:
Noord-Ierland is zeker een aanrader, hoewel ik toch eerder zou kiezen voor de republiek Ierland.
Belfast vond ik niet alles qua stad.
Heb zelf ook overnacht in Portrush, prachtig dorpje aan de kust bovenin. Pracht hotel.
Giants Causeway 2 keer gedaan. Mooi om te doen met de audio tour, gewoon lekker lopen vanaf het bezoekerscentrum en luisteren naar de verhalen. Echt hele leuke legendes die ze er over hebben.
Je kunt daar echt mooi stuk wandelen en bekijken, indrukwekkend om te zien, je kunt de klif oplopen.
Is echt een must see natuurlijk.
Je hebt ook de rope bridge daar vlakbij. Carrick a rede.
Hele mooie omgeving, leuk om die brug eens over te gaan hoor. Ben er ook 2 keer geweest, 2e keer de brug niet over.
Hele mooie kliffen zijn er daar te zien.
Verder heb je brouwerijen natuurlijk. De Titanic center in Belfast. En gewoon de gezelligheid van de Ieren. De pubs. De leuke kleine dorpen.
Vliegen op Belfast weet ik zo niet. Maar met Ryanair vlieg je spotgoedkoop op Dublin.
Maar alsnog zou ik eerder de republiek aanraden (alleen al financieel gezien, goedkoper te verblijven en niet gedoe met de ponden). Is veel mooier qua natuur, de mensen zijn er nog veel meer ''Iers''. Veel gezelliger. Er is meer te zien (maar ja ook groter ofc).
En je kunt makkelijk even een uitstap maken naar Noord-Ierland. Tenzij je een backpacker bent zou ik er niet snel een week blijven.
Op wie wel dan.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:06 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Of het nou oprecht of sarcastisch is, mijn reactie is niet echt een reactie op jou xD
Het topic Noord-Ierland wellicht xD.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |