abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 april 2005 @ 00:17:20 #1
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_26062148
Jaja, het komt er weer aan over 42 daagjes

Vroeger vond ik het altijd geweldig, al blijft het tegenwoordig bij het lezen van de songreviews, effe snel alles luisteren en tijdens de uitzending zelf hooguit Radio 2 aan terwijl ik wat anders doe.

Dit jaar is er een enorme hoeveelheid aan verschillende stijlen. Van glamrock tot Whitney Houston Ballad (wij hehe), van saaie RnB tot opzwepende Turkse ritmes en uiteraard ontbreekt ook een schaamteloze Abba kloon niet. Kwaliteit van de liedjes is niet eens slecht. Er zitten een aantal songs tussen die simpel top 40 hits kunnen worden.

*de* site om het allemaal bij te houden is http://www.esctoday.com/

En wat ook heel handig is, een videoclip van elk liedje is hier te beluisteren:
http://www.eurovision.tv/english/start_video.htm

In de grote poll van deze site doen we het niet eens zo slecht en gaan we blijkbaar als 2e de finale in.

Daar zullen we het ongetwijfeld afleggen tegen alle Oost Europese liedjes met Oosterse ritmes en de vriendjespolitiek. Engeland probeert deze landen schaamteloos te vriend te houden en stuurt een Turks nummer.

Verdere liedjes die mij wel opvielen:
Noorwegen met een combinatie van Kiss en Bon Jovi
Estland met een vrolijk reggae-achtig deuntje
Oostenrijk die 60 a 70 jaren terug in de tijd reist met blazertjes.
Bosnie met de grootste Abba kloon die ik ooit heb gehoord
IJsland en Griekenland met liedjes die zo de top 40 in zouden kunnen komen. De Griekse inzending had ook door J-Lo gezongen kunnen worden overigens als ik de clip zo zie.
Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_26062168
Dubbel .
pi_26062339
dat dat nog bestaat
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 8 april 2005 @ 00:45:45 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26062745
Idd.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 8 april 2005 @ 00:50:41 #5
6941 APK
Factual, I think.
pi_26062819
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 00:18 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Dubbel .
Waar is die andere dan
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_26062828
al gesloten, deze loopt nu
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 8 april 2005 @ 00:53:58 #7
6941 APK
Factual, I think.
pi_26062876
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 00:17 schreef Vamos het volgende:

Noorwegen met een combinatie van Kiss en Bon Jovi
De clip is een referentie naar de film 'This is Spinal Tap', de muziek vind ik meer op Europe lijken.

Zwitserland vind ik ook hilarisch met 'Cool Vibes (Why don't you kill me)'
Schijnt wel gezongen te worden door een of andere zeer populaire band uit Estland ofzo.
  vrijdag 8 april 2005 @ 00:55:42 #8
6941 APK
Factual, I think.
pi_26062912
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 00:51 schreef DarkElf het volgende:
al gesloten, deze loopt nu
Mooi, staat deze in mijn AT.

Ik voorspel veel gezeik van mensen die vorig jaar zeiden nooooooit meer te kijken over shoarma-muziek en vriendjespolitiek.
  vrijdag 8 april 2005 @ 09:15:18 #9
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_26065445
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 00:55 schreef APK het volgende:

Ik voorspel veel gezeik van mensen die vorig jaar zeiden nooooooit meer te kijken over shoarma-muziek en vriendjespolitiek.
Tja, heb ik me inmiddels bij neergelegd. Ik denk dat we ook maar moeten inzien dat het Balkan blok gewoon een andere smaak heeft. Zijn allemaal buurlanden immers met dezelfde muzieksmaak. Als wij het dan horen denken we 'wat een ruknummer', maar daar staat de top 40 er vol mee.

Je zult zien: Vroeger eindigde Turkije met een lied als dit vrijwel onderaan. Nu zal het vast middenmoot eindigen (het is nog steeds een stuk slechter dan afgelopen jaren).
Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_26066630
Het programma waar iedereen commentaar op heeft, maar waar toch iedereen naar kijkt .
sig verwijderd door FA
  vrijdag 8 april 2005 @ 10:21:48 #11
3185 Adelante
To let it go now
pi_26066678
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 10:19 schreef Ambrosius het volgende:
Het programma waar iedereen commentaar op heeft, maar waar toch iedereen naar kijkt .
En waarom heeft Nederland altijd zo veel commentaar? Zou het komen dat ze al meer dan 25 jaar niks hebben gewonnen misschien?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_26078988
Ik heb even wat foto's bekeken van de deelnemers maar er zitten echt een paar ongelooflijk lekkere chicks tussen de deelnemers. Mijn favoriete schone is toch wel de Franse deelneemster, op de voet gevolgd door de Zwitserse deelneemsters die eigenlijk uit Estland komen.

Qua nummers die ik heb gehoord ga ik op dit moment voor Noorwegen (muziek van Bon Jovi/ Europe, uiterlijk van Kiss), IJsland, UK en ik vind Oostenrijk heel erg grappig met een mix van hoempapa, jodelen en latinsound.

Nederland schat ik toch zeker in de top 10, met name door de geweldige presentatie en stem van Glennis Grace. Het liedje is erg oppervlakkig maar de performance is fenomenaal.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 8 april 2005 @ 19:10:41 #13
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_26079092
Bij de bookmakers doet Glennis het erg goed, top 8 zeker. .

Griekenland gaat winnen denk ik. .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_26079481
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 19:10 schreef BVO het volgende:

Griekenland gaat winnen denk ik. .
Die was ik nog vergeten ja, goed nummer en een ontzettend lekkere zangeres
  vrijdag 8 april 2005 @ 19:26:44 #15
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_26079541
Ik zag die clip, wel een ontzettende JLO look-alike . (maakt d'r niet minder natuurlijk ).
pi_26079596
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 19:26 schreef BVO het volgende:
Ik zag die clip, wel een ontzettende JLO look-alike . (maakt d'r niet minder natuurlijk ).
klopt idd, maar zij heeft een paar jaar geleden toch ook al meegedaan met die "I will survive kloon"
  zaterdag 9 april 2005 @ 17:54:19 #17
6941 APK
Factual, I think.
pi_26102159
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 19:10 schreef BVO het volgende:
Bij BET365 staan de Noren op 1.
pi_26103004
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 17:54 schreef APK het volgende:

[..]

Bij BET365 staan de Noren op 1.
Ik denk ook dat die gaan winnen, rest van de top 5 is volgens mij Griekenland, IJsland, Nederland en Hongarije
  zaterdag 9 april 2005 @ 22:09:21 #19
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_26109373
Ik gok dat Engeland ook erg hoog scoort!
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_26113684
Ik vind Zweden wel leuk
pi_26114270
Nederland komt écht de eerste ronde niet door met deze Nederlandse wannabewhitney-melBlookalike. Ze is lekker, maar ze houdt de noten niet vast en ze is twintig jaar te laat.

Ze zingt wat dat betreft wel een zeer oprechte tekst.
pi_26118378
quote:
Op zondag 10 april 2005 01:03 schreef Bombie het volgende:
Nederland komt écht de eerste ronde niet door met deze Nederlandse wannabewhitney-melBlookalike. Ze is lekker, maar ze houdt de noten niet vast en ze is twintig jaar te laat.

Ze zingt wat dat betreft wel een zeer oprechte tekst.
Geloof me, de performance van Glennis zal de zaal op stelten zetten en zeer veel stemmen trekken in de halve finale. haarl iedje is met geen enkel andere inzending te vergelijken, in tegenstelling tot de rest. Veel landen kiezen voor de etnische sound, af en toe met een scheutje rock. Die gaan punten van elkaar afsnoepen.

Als Reunion vorig jaar al eenvoudig door de halve finale kwam dan zou het me echt heel erg verbazen als het Glennis niet zou lukken.
pi_26118700
Dat liedje van Spanje lijkt wel op dat Las Ketchup van een paar jaar geleden, wel geinig en vrolijk liedje

Griekenland maakt volgens mij wel een goeie kans om te winnen!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_26121124
quote:
Op zondag 10 april 2005 11:45 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Geloof me, de performance van Glennis zal de zaal op stelten zetten en zeer veel stemmen trekken in de halve finale. haarl iedje is met geen enkel andere inzending te vergelijken, in tegenstelling tot de rest. Veel landen kiezen voor de etnische sound, af en toe met een scheutje rock. Die gaan punten van elkaar afsnoepen.

Als Reunion vorig jaar al eenvoudig door de halve finale kwam dan zou het me echt heel erg verbazen als het Glennis niet zou lukken.
Eens

En in de finale wordt ze dan weer 19e ofzo
  zondag 10 april 2005 @ 14:15:44 #25
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_26121704
Ligt denk ik een beetje aan de startplek in de finale. .
Als ze ergens achteraan zit zou ze zomaar kunnen winnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')