Je bedoeld toch hopelijk niet de MG ZRquote:Over stickertjeplakken gesproken, ik zag laatst nog een Rover 25 met MG motorkap (en *shrug* Rover embleempjes op zowel de achterkant als achter zijn ramen)
quote:Op zondag 10 april 2005 02:08 schreef Z.v.C het volgende:
Weet iemand trouwens of de slechte financiele situatie te danken was aan BMW die MG/Rover opgekocht had en er weer vandoor ging met de nieuwe mini.
de financiele situatie van Rover is al tijden lang slecht. Eerst heeft Honda geprobeerd de boel te reorganiseren en nieuwe modellen op de markt te brengen, maar ondanks alle japanse input maakte men nog steeds te weinig auto's met teveel personeel.quote:Op zondag 10 april 2005 02:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Als je al zag dat ze zelf al niet meer de nieuwe Mini konden (of mochten tenminste) produceren ...
Ik heb trouwens nooit gesnapt waarom BMW iets met "Rover" wilde doen, uiteindelijk mikte Rover toch ook op dezelfde doelgroep klanten die ook bij BMW koopt. Het zal hen wel vooral om die "merknaam" van de "Mini" te doen geweest zijn.quote:Op zondag 10 april 2005 20:29 schreef winterapfel het volgende:
de financiele situatie van Rover is al tijden lang slecht. Eerst heeft Honda geprobeerd de boel te reorganiseren en nieuwe modellen op de markt te brengen, maar ondanks alle japanse input maakte men nog steeds te weinig auto's met teveel personeel.
Toen heeft Honda de boel weer afgestoten en heeft BMW de boel overgenomen. Er is nog overheids steun bijgekomen etc etc.
BWM heeft ook behoorlijk hun best gedaan, maar Rover bleeft verliezen lijden. Er is toen onder BMW regie de 75 en de mini ontwikkeld en de Land Rover Range Rover.
BMW heeft Land Rover verkocht aan Ford en Rover voor het symbolische bedrag van 1 euro verkocht aan britse investeerders. BMW toen de mini zelf meegenomen.... samen meteen gigantische schuld van Rover. De mini had BMW per slot van rekening zelf ontwikkeld, met hun eigen geld...
En zie hierquote:Op vrijdag 8 april 2005 14:56 schreef mcintosh het volgende:
btw het is nog niet helemaal zeker dat ze stoppen...
Staat te bevragen of dat door mag gaan.quote:Op maandag 11 april 2005 06:23 schreef mcintosh het volgende:
[..]
En zie hier
Autofabrikant MG Rover lijkt gered
Kan mij die vrachtwagens wat rotten zegquote:Op maandag 11 april 2005 14:57 schreef Alexxxxx het volgende:
Rover heeft het tot dan toe goed lopeende vrachtwagenbedrijf Leyland om zeep geholpen met hun verliezenen dat was alin de jaren '80.. als het voor een bedrijf terecht zou zijn dat ze stoppen,is het rover wel...
maar t blijft jammer...
quote:Op maandag 11 april 2005 10:56 schreef Klonk het volgende:
hoe dan ook het is toch een lapmiddel, met dat geld kunnen lopende rekeningen en de salarisen betaald worden.
een weekje maarquote:
De Britse regering heeft afgelopen zondag besloten MG Rover 6,5 miljoen pond te lenen. Daarmee kan de fabriek een week draaien en zijn de 6.000 banen voor de zeer korte termijn gered.
Het Britse Ministerie van Handel en Industrie is bezig om in snel tempo een voorstel te ontwerpen dat aan het Chinese SAIC-concern kan worden voorgelegd. Vorige week liepen de onderhandelingen tussen SAIC en MG Rover spaak, waarna de autofabrikant uitstel van betaling moest aanvragen. De Britse regering heeft zich bereid verklaard om samen met een afvaardiging van MG Rover naar China te vertrekken om de onderhandelingen snel te hervatten.
Ook de toeleveranciers van MG Rover, waar 10.000 banen op de tocht staan, kunnen steun van de regering ontvangen. Voor deze bedrijven is 40 miljoen pond uitgetrokken. Ondanks die belofte, zijn daar dit weekeinde al de eerste ontslagen gevallen. De BBC heeft het over ´honderden mensen´. De meningen in de regering over het verstrekken van de lening zijn verdeeld. De één is blij dat het om een lening gaat omdat ´het goed is dat er geen cent belastinggeld in failliet bedrijf wordt gestoken´ terwijl de ander vindt dat ´alles in werking moet worden gesteld om de banen bij MG Rover te behouden´.
bron: www.autovisie.nlquote:MG ROVER LIJKT DEFINITIEF VERLOREN
15-april-2005
Een plan om de overname door het Chinese SAIC alsnog te laten doorgaan is mislukt. De bewindvoerders van MG Rover doen dit weekend de ontslagbrieven voor de werknemers op de post.
Een week geleden vroeg MG Rover uitstel van betaling aan. Toen de Engelse regering nog enkele miljoenen aan noodsteun toezegde, bestond er een kleine kans dat het concern alsnog gered zou worden. Het Chinese SAIC maakte aan die hoop een eind. “We zullen geen gesprekken meer aangaan over een fusie met MG Rover of het uitkopen uit het uitstel van betaling”, liet een woordvoerder van SAIC weten. Een ´aanzienlijk´ aantal werknemers zal daarom dit weekend een ontslagbrief toegestuurd krijgen, meldde bewindvoerder PriceWaterhouseCoopers. “Er is geen realistisch vooruitzicht dat we voldoende nieuwe financiële middelen kunnen verkrijgen en zo de werknemers kunnen behouden.” De vakbonden spreken in een reactie van een ´verpletterende klap´ voor de 6.000 MG Rover-werknemers en de 18.000 personen die een baan hebben bij verschillende toeleveranciers.
quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:31 schreef MikeyMan het volgende:
edit: Is het geen Wolseley eigenlijk?
quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:35 schreef Klonk het volgende:
Maybach: doet het redelijk sucsesvol na een jaar of 80
Spijker: is bezig, na vertrek van de Bruin even kijken hoe het verder gaatna een jaar of 80
Bugatti: is bezig, dat ding moet nu toch wel bijna klaar zijn.na een jaar of 40
Daf: is nog steeds een van de grootste vrachtwagenfabrikantenheeft totaal niks meer te maken met de vroegere automobielfabrikant Daf, en al zeker niet een van de grootsten
tot zover mijn kleine commentaar.
Ken je nou wel alle obscure stoomgestookte vrachtwagenmerkjes uit Oezbekistan en nu juist ff niet die otoo van meneer Pagani?quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:29 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Goed product, die tortellini
Staatssubsidie, zoals VW/OPEL ook overiend is gehouden door de Duitse staat.quote:Op vrijdag 8 april 2005 12:50 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Ohja, van welk geld had men nieuwe auto's moeten ontwikkelen dan?
Juist je merknaam verkoopt een auto. Zoals Montezomolo (oid, iig die voormalige Farrari CEO) al eens zei: Wij verkopen geen auto, maar een image.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:25 schreef Hyperdude het volgende:
Zo veel kracht heeft een merknaam nou toch ook weer niet volgens mij.
Als je al die (suffe) Bugatti prototypes van de afgelopen 10 jaar bekijkt levert dat nog minder
goede otoos op dan één eigenwijze kerel die zijn naam op een goed product plakt: Pagani.
Als je een goed/superieur product maakt kopen mensen het toch wel.
toch moeilijk een topic helemaal lezen, plaatje heeft er al een keer gestaan en nog in een betere uitvoering ookquote:Op vrijdag 15 april 2005 23:03 schreef Hyperdude het volgende:
[[url=http://img96.echo.cx/img96/3659/over6bq.jpg]afbeelding][/URL]
Heb je gelijk in.quote:Op vrijdag 15 april 2005 23:34 schreef Klonk het volgende:
[..]
toch moeilijk een topic helemaal lezen, plaatje heeft er al een keer gestaan en nog in een betere uitvoering ook![]()
Een 3000-tal , geloof ik ...quote:Op zaterdag 16 april 2005 12:48 schreef Theebag het volgende:
Renault Vilvoorde, hoeveel waren er toen op straat gezet ?
Het is gewoon een drama voor al die families.
quote:Op vrijdag 8 april 2005 00:14 schreef Cappy het volgende:
[..]
heb je daar zelf een uur over na moeten denken of heb je dat ergens gevonden op google?
GM onlangs nog 10.000quote:Op zaterdag 16 april 2005 11:00 schreef Klonk het volgende:
whehehe, foutje enzo
Ik las net in de krant dat er in eerste instantie 5000 man op straat worden gezet, ik kan me geen grotere groep herinneren die in een klap op straat worden gezet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |