Cillit Bang!!!quote:Op donderdag 7 april 2005 09:52 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat bloed uit je bekleding? Quick 'n Brite?
Hij zat ook lekker volquote:Op donderdag 7 april 2005 09:43 schreef BobRooney het volgende:
[..]
bij ons riepen ze om...dat de ICE niet op Duivendrecht zou stoppen, en niet op Utrechtze wilde gewoon voorkomen dat iedereen de ICE zou gebruiken
Heb je enig idee hoeveel bussen je dan nodig hebt?quote:Op donderdag 7 april 2005 09:53 schreef Inu het volgende:
Waarom zetten ze geen extra bussen is? Dat scheelt iig al wat....
Leg ze dat maar eens uit in Japan, waar de gemiddelde vertraging op alle netten (dus niet alleen de hogesnelheidslijn) 14 seconden is...quote:
Geavanceerdere techniekquote:Op donderdag 7 april 2005 10:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Leg ze dat maar eens uit in Japan, waar de gemiddelde vertraging op alle netten (dus niet alleen de hogesnelheidslijn) 14 seconden is...
Precies.quote:Op donderdag 7 april 2005 10:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Leg ze dat maar eens uit in Japan, waar de gemiddelde vertraging op alle netten (dus niet alleen de hogesnelheidslijn) 14 seconden is...
Klopt bijvoorbeeld door een aardbeving. Dat is pas overmacht. In mijn ogen is dit weer een geval van slecht onderhoud.quote:Op donderdag 7 april 2005 10:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Geavanceerdere techniek. Maar ook dat kan kapot hoor.
Ik had John Lennon op staan, ging heel goedquote:Op donderdag 7 april 2005 09:52 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat bloed uit je bekleding? Quick 'n Brite?
Het is het computersysteem wat op z'n gat ligt. Ik denk eerder dat ProRail de eigen software niet meer snapt en het daarom ontzettend lang duurt voordat het gefixt is.quote:Op donderdag 7 april 2005 10:15 schreef Megumi het volgende:
[..]
Klopt bijvoorbeeld door een aardbeving. Dat is pas overmacht. In mijn ogen is dit weer een geval van slecht onderhoud.
Dit heeft niets met de NS te maken, het is de computer van ProRail die het niet doet.quote:Op donderdag 7 april 2005 10:26 schreef maniack28 het volgende:
de NS zuigt....
ProRail dan... ook best... maar het zuigt gewoon als je geen backup hebt van je systeem.... toch? Of heb ik het nu mis?quote:Op donderdag 7 april 2005 10:30 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dit heeft niets met de NS te maken, het is de computer van ProRail die het niet doet.
ProRail is de beheerder van het spoor en die is er verantwoordelijk voor, niet de NS.
Er is een reservecomputersysteem, alleen weten ze door de verregaande automatisering niet meer hoe het werkt (ofzo). Een vergelijking met een vliegtuig is een beetje krom: een vliegtuig valt uiteindelijk uit de lucht als ie niet kan landen. Als een trein stil komt te staan, staat ie stil.quote:Op donderdag 7 april 2005 10:26 schreef maniack28 het volgende:
Ik heb presentatieHeb daarom 1,5 uur in de bus gezeten terwijl ik normaal met 25 minuten in Utrecht ben.... de NS zuigt.... als je gvd niet eens een reservesysteem hebt draaien voor als de computers het niet doen dan ben je echt een mongool.... moeten ze bij Schiphol eens doen, dan heb je meteen 20 Bijlmerrampen...
Daarom bedoel ik, bij Schiphol hebben ze wel alles in orde... want daar kan je het niet permiteren als het computersysteem niet meer werkt..... Maar bij ProRail denken ze gewoon: "Ach, die trein die staat dan toch stil"quote:Op donderdag 7 april 2005 10:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er is een reservecomputersysteem, alleen weten ze door de verregaande automatisering niet meer hoe het werkt (ofzo). Een vergelijking met een vliegtuig is een beetje krom: een vliegtuig valt uiteindelijk uit de lucht als ie niet kan landen. Als een trein stil komt te staan, staat ie stil.
Ziekenhuis idem dito.... systeem valt uit... wat denk je dat er gebeurd als ze zeggen dat ze door verregaande automatisering 300 mensen moeten laten overlijden? Dit moet gewoon hard afgestraft worden, deze dingen mogen niet gebeuren... maar nee, bij ProRail staan er niet genoeg levens op het spel dus ze komen er weer mooi onderuit...quote:Op donderdag 7 april 2005 10:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er is een reservecomputersysteem, alleen weten ze door de verregaande automatisering niet meer hoe het werkt (ofzo). Een vergelijking met een vliegtuig is een beetje krom: een vliegtuig valt uiteindelijk uit de lucht als ie niet kan landen. Als een trein stil komt te staan, staat ie stil.
Ik zeg ook niet dat ze moeten proberen de treinen te vervangen door bussen, maar een paar extra bussen kan echt geen kwaad hoor...quote:Op donderdag 7 april 2005 10:07 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoeveel bussen je dan nodig hebt?
In een drukke intercity in de spits gaan tussen de 1000-2000 reizigers. In een bus gaan er met een beetje proppen 100 in. Dat betekent dat je 10-20 bussen per intercity nodig hebt.
Dan komen de snel- en stoptreinen er nog bij.
Bovendien gaat het busvervoer een stuk langzamer dan met de trein. De zgn omlooptijd (bijv rotterdam - utrecht - rotterdam) van een dus 2 tot 3 keer zo groot als die van de trein, dat betekent dat er 2 tot 3 keer zoveel vervangende bussen nodig zijn dan dat er een trein rijdt.
quote:Op donderdag 7 april 2005 10:34 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Daarom bedoel ik, bij Schiphol hebben ze wel alles in orde... want daar kan je het niet permiteren als het computersysteem niet meer werkt..... Maar bij ProRail denken ze gewoon: "Ach, die trein die staat dan toch stil"![]()
Zit toch nog wel een verschil in hoor. Een stilstaande trein zal niet echt fysiek pijn doen. Een vallend vliegtuig kan dat wel eens gaan doen (al is het niet at te lang).quote:Op donderdag 7 april 2005 10:34 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Daarom bedoel ik, bij Schiphol hebben ze wel alles in orde... want daar kan je het niet permiteren als het computersysteem niet meer werkt..... Maar bij ProRail denken ze gewoon: "Ach, die trein die staat dan toch stil"![]()
Komen ze aanrijden met 5 bussen, zie je het al voor jequote:Op donderdag 7 april 2005 10:40 schreef Inu het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ze moeten proberen de treinen te vervangen door bussen, maar een paar extra bussen kan echt geen kwaad hoor...
Tip:quote:Op donderdag 7 april 2005 10:43 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zit toch nog wel een verschil in hoor. Een stilstaande trein zal niet echt fysiek pijn doen. Een vallend vliegtuig kan dat wel eens gaan doen (al is het niet at te lang).
O.T. moet strak van Zoetermeer naar Leiden, hopen dat dat gaat werken, zo niet vindt mijn tentamen dat niet leuk.
Dat wisten ze gisterenavond toch ook al? Ze hebben de hele nacht de tijd gehad om alles op orde te krijgen... en nog lukt het ze nietquote:Op donderdag 7 april 2005 10:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat is er nu mis in Utrecht? Geen idee, ik ben niet in Utrecht en als ik er was, wist ik het nog niet. Wat ik echter een beetje kan afleiden is dat het systeem van laag 3 de geest heeft gegeven. Helaas hebben we nu het probleem dat de treindienstleiders niet echt meer gewend zijn om te werken met laag 2, dus is het: "hé storing, ik snap het niet meer". En aan dat snappen zijn ze nu aan het werken. Het reservesysteem waar ze het over hebben is het aansturen via laag 2. Dat kost meer tijd en meer moeite, vandaar dat het misschien even duurt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |