abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 april 2005 @ 09:52:37 #51
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_26041368
quote:
Op donderdag 7 april 2005 09:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Van beide 1
Hoe krijg je dat bloed uit je bekleding? Quick 'n Brite?
For great justice!
pi_26041379
Ik wil naar Dordrecht Ik ga gewoon richting CS en hopen dat de bus niet zo heel erg vol is.... Waarom zetten ze geen extra bussen is? Dat scheelt iig al wat....
  donderdag 7 april 2005 @ 09:54:34 #53
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_26041411
quote:
Op donderdag 7 april 2005 09:52 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Hoe krijg je dat bloed uit je bekleding? Quick 'n Brite?
Cillit Bang!!!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_26041638
quote:
Op donderdag 7 april 2005 09:43 schreef BobRooney het volgende:

[..]

bij ons riepen ze om...dat de ICE niet op Duivendrecht zou stoppen, en niet op Utrecht ze wilde gewoon voorkomen dat iedereen de ICE zou gebruiken
Hij zat ook lekker vol
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  donderdag 7 april 2005 @ 10:07:18 #55
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_26041674
quote:
Op donderdag 7 april 2005 09:53 schreef Inu het volgende:
Waarom zetten ze geen extra bussen is? Dat scheelt iig al wat....
Heb je enig idee hoeveel bussen je dan nodig hebt?
In een drukke intercity in de spits gaan tussen de 1000-2000 reizigers. In een bus gaan er met een beetje proppen 100 in. Dat betekent dat je 10-20 bussen per intercity nodig hebt.
Dan komen de snel- en stoptreinen er nog bij.
Bovendien gaat het busvervoer een stuk langzamer dan met de trein. De zgn omlooptijd (bijv rotterdam - utrecht - rotterdam) van een dus 2 tot 3 keer zo groot als die van de trein, dat betekent dat er 2 tot 3 keer zoveel vervangende bussen nodig zijn dan dat er een trein rijdt.
So we just called him Fred
  donderdag 7 april 2005 @ 10:12:34 #56
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_26041779
quote:
Op donderdag 7 april 2005 09:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
't Is techniek, dus het kan kapot
Leg ze dat maar eens uit in Japan, waar de gemiddelde vertraging op alle netten (dus niet alleen de hogesnelheidslijn) 14 seconden is...
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 7 april 2005 @ 10:13:55 #57
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_26041800
quote:
Op donderdag 7 april 2005 10:12 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Leg ze dat maar eens uit in Japan, waar de gemiddelde vertraging op alle netten (dus niet alleen de hogesnelheidslijn) 14 seconden is...
Geavanceerdere techniek . Maar ook dat kan kapot hoor.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 7 april 2005 @ 10:14:10 #58
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26041805
quote:
Op donderdag 7 april 2005 10:12 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Leg ze dat maar eens uit in Japan, waar de gemiddelde vertraging op alle netten (dus niet alleen de hogesnelheidslijn) 14 seconden is...
Precies.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 7 april 2005 @ 10:15:09 #59
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26041828
quote:
Op donderdag 7 april 2005 10:13 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Geavanceerdere techniek . Maar ook dat kan kapot hoor.
Klopt bijvoorbeeld door een aardbeving. Dat is pas overmacht. In mijn ogen is dit weer een geval van slecht onderhoud.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_26041892
quote:
Op donderdag 7 april 2005 09:52 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Hoe krijg je dat bloed uit je bekleding? Quick 'n Brite?
Ik had John Lennon op staan, ging heel goed
  donderdag 7 april 2005 @ 10:19:39 #61
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_26041929
quote:
Op donderdag 7 april 2005 10:15 schreef Megumi het volgende:

[..]

Klopt bijvoorbeeld door een aardbeving. Dat is pas overmacht. In mijn ogen is dit weer een geval van slecht onderhoud.
Het is het computersysteem wat op z'n gat ligt. Ik denk eerder dat ProRail de eigen software niet meer snapt en het daarom ontzettend lang duurt voordat het gefixt is.

Wat dat betreft zou ProRail eens in Japan moeten gaan kijken .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 7 april 2005 @ 10:26:25 #62
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_26042079
Ik heb presentatie Heb daarom 1,5 uur in de bus gezeten terwijl ik normaal met 25 minuten in Utrecht ben.... Pro Rail (Correctie) zuigt.... als je gvd niet eens een reservesysteem hebt draaien voor als de computers het niet doen dan ben je echt een mongool.... moeten ze bij Schiphol eens doen, dan heb je meteen 20 Bijlmerrampen...

[ Bericht 4% gewijzigd door maniack28 op 07-04-2005 10:34:48 (ProRail zuigt...) ]
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 7 april 2005 @ 10:30:32 #63
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_26042150
quote:
Op donderdag 7 april 2005 10:26 schreef maniack28 het volgende:
de NS zuigt....
Dit heeft niets met de NS te maken, het is de computer van ProRail die het niet doet.

ProRail is de beheerder van het spoor en die is er verantwoordelijk voor, niet de NS.
So we just called him Fred
  donderdag 7 april 2005 @ 10:33:07 #64
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_26042201
quote:
Op donderdag 7 april 2005 10:30 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dit heeft niets met de NS te maken, het is de computer van ProRail die het niet doet.

ProRail is de beheerder van het spoor en die is er verantwoordelijk voor, niet de NS.
ProRail dan... ook best... maar het zuigt gewoon als je geen backup hebt van je systeem.... toch? Of heb ik het nu mis?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 7 april 2005 @ 10:33:09 #65
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_26042202
quote:
Op donderdag 7 april 2005 10:26 schreef maniack28 het volgende:
Ik heb presentatie Heb daarom 1,5 uur in de bus gezeten terwijl ik normaal met 25 minuten in Utrecht ben.... de NS zuigt.... als je gvd niet eens een reservesysteem hebt draaien voor als de computers het niet doen dan ben je echt een mongool.... moeten ze bij Schiphol eens doen, dan heb je meteen 20 Bijlmerrampen...
Er is een reservecomputersysteem, alleen weten ze door de verregaande automatisering niet meer hoe het werkt (ofzo). Een vergelijking met een vliegtuig is een beetje krom: een vliegtuig valt uiteindelijk uit de lucht als ie niet kan landen. Als een trein stil komt te staan, staat ie stil.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 7 april 2005 @ 10:34:13 #66
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_26042226
quote:
Op donderdag 7 april 2005 10:33 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er is een reservecomputersysteem, alleen weten ze door de verregaande automatisering niet meer hoe het werkt (ofzo). Een vergelijking met een vliegtuig is een beetje krom: een vliegtuig valt uiteindelijk uit de lucht als ie niet kan landen. Als een trein stil komt te staan, staat ie stil.
Daarom bedoel ik, bij Schiphol hebben ze wel alles in orde... want daar kan je het niet permiteren als het computersysteem niet meer werkt..... Maar bij ProRail denken ze gewoon: "Ach, die trein die staat dan toch stil"
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 7 april 2005 @ 10:36:23 #67
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_26042275
quote:
Op donderdag 7 april 2005 10:33 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er is een reservecomputersysteem, alleen weten ze door de verregaande automatisering niet meer hoe het werkt (ofzo). Een vergelijking met een vliegtuig is een beetje krom: een vliegtuig valt uiteindelijk uit de lucht als ie niet kan landen. Als een trein stil komt te staan, staat ie stil.
Ziekenhuis idem dito.... systeem valt uit... wat denk je dat er gebeurd als ze zeggen dat ze door verregaande automatisering 300 mensen moeten laten overlijden? Dit moet gewoon hard afgestraft worden, deze dingen mogen niet gebeuren... maar nee, bij ProRail staan er niet genoeg levens op het spel dus ze komen er weer mooi onderuit...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_26042374
quote:
Op donderdag 7 april 2005 10:07 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Heb je enig idee hoeveel bussen je dan nodig hebt?
In een drukke intercity in de spits gaan tussen de 1000-2000 reizigers. In een bus gaan er met een beetje proppen 100 in. Dat betekent dat je 10-20 bussen per intercity nodig hebt.
Dan komen de snel- en stoptreinen er nog bij.
Bovendien gaat het busvervoer een stuk langzamer dan met de trein. De zgn omlooptijd (bijv rotterdam - utrecht - rotterdam) van een dus 2 tot 3 keer zo groot als die van de trein, dat betekent dat er 2 tot 3 keer zoveel vervangende bussen nodig zijn dan dat er een trein rijdt.
Ik zeg ook niet dat ze moeten proberen de treinen te vervangen door bussen, maar een paar extra bussen kan echt geen kwaad hoor...
  donderdag 7 april 2005 @ 10:40:57 #69
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_26042378
Er stáán toch ook geen levens op het spel? Wat zeur je nou?

Ik vind dat je een vliegtuig wat in de lucht hangt en een ziekenhuis vol met kwetsbare mensen niet kan en mag vergelijken met een trein. Die staat stil. Ja vervelend, maar niet levensbedreigend.

Ik vind ook dat ProRail z'n zaakjes op orde moet hebben, maar overdrijven is ook een vak.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 7 april 2005 @ 10:41:06 #70
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_26042381
lekker een vrije dag
  donderdag 7 april 2005 @ 10:42:13 #71
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_26042400
quote:
Op donderdag 7 april 2005 10:34 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Daarom bedoel ik, bij Schiphol hebben ze wel alles in orde... want daar kan je het niet permiteren als het computersysteem niet meer werkt..... Maar bij ProRail denken ze gewoon: "Ach, die trein die staat dan toch stil"

Goed, college:
Aansturing van seinen en wissels wordt door verschillende computersystemen geregeld. Je kunt het zien als lagen met steeds verder gaande automatisering.

Laag 1 stuurt rechtstreeks seinen en wissels aan. Als je tegen dit systeem zegt: leg wissel X in stand Y, dan doet ie dat.
Daarboven zit laag 2. Dit systeem denkt in rijwegen, dat is dus de weg die een trein aflegt. Een rijweg loopt over meerdere wissels en via meerdere seinen. Tegen laag 2 zeg je: trein X moet van Y naar Z. Laag 2 communiceert vervolgens met laag 1 die de wissels en de seinen aanstuurt.
Dan is er sinds een tijdje een laag 3. Laag 3 automatiseert het instellen van rijwegen. Dit systeem kent de dienstregeling, en als het ziet dat trein W op tijdstip X van Y naar Z moet, dan zet het tijdig de goede rijweg klaar voor die trein, zonder dat de treindienstleider iets hoeft te doen. Het systeem van laag 3 communiceert dus met laag 2, die weer communiceert met laag 1.
Dit is een ruwe omschrijving van hoe ik denk dat het zit, dus niet gegarandeerd de waarheid.

Wat is er nu mis in Utrecht? Geen idee, ik ben niet in Utrecht en als ik er was, wist ik het nog niet. Wat ik echter een beetje kan afleiden is dat het systeem van laag 3 de geest heeft gegeven. Helaas hebben we nu het probleem dat de treindienstleiders niet echt meer gewend zijn om te werken met laag 2, dus is het: "hé storing, ik snap het niet meer". En aan dat snappen zijn ze nu aan het werken. Het reservesysteem waar ze het over hebben is het aansturen via laag 2. Dat kost meer tijd en meer moeite, vandaar dat het misschien even duurt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_26042427
quote:
Op donderdag 7 april 2005 10:34 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Daarom bedoel ik, bij Schiphol hebben ze wel alles in orde... want daar kan je het niet permiteren als het computersysteem niet meer werkt..... Maar bij ProRail denken ze gewoon: "Ach, die trein die staat dan toch stil"
Zit toch nog wel een verschil in hoor. Een stilstaande trein zal niet echt fysiek pijn doen. Een vallend vliegtuig kan dat wel eens gaan doen (al is het niet at te lang).

O.T. moet strak van Zoetermeer naar Leiden, hopen dat dat gaat werken, zo niet vindt mijn tentamen dat niet leuk.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_26042431
quote:
Op donderdag 7 april 2005 10:40 schreef Inu het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat ze moeten proberen de treinen te vervangen door bussen, maar een paar extra bussen kan echt geen kwaad hoor...
Komen ze aanrijden met 5 bussen, zie je het al voor je
Er staan weet ik hoeveel duizenden mensen daar bij het station, komen er 5 bussen. Iedereen massaal op die bussen afrennen en elkaar vervolgens onder de voet lopen
Ze kunnen dan maar beter geen bussen inzetten.
pi_26042476
quote:
Op donderdag 7 april 2005 10:43 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Zit toch nog wel een verschil in hoor. Een stilstaande trein zal niet echt fysiek pijn doen. Een vallend vliegtuig kan dat wel eens gaan doen (al is het niet at te lang).

O.T. moet strak van Zoetermeer naar Leiden, hopen dat dat gaat werken, zo niet vindt mijn tentamen dat niet leuk.
Tip:
Reis met de Zoetermeer Stadslijn naar Den Haag en neem daar de trein naar Leiden. Op die manier heb je geen last van het traject Utrecht - Den Haag en de eventuele problemen op die lijn.
  donderdag 7 april 2005 @ 10:46:09 #75
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_26042482
quote:
Op donderdag 7 april 2005 10:42 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat is er nu mis in Utrecht? Geen idee, ik ben niet in Utrecht en als ik er was, wist ik het nog niet. Wat ik echter een beetje kan afleiden is dat het systeem van laag 3 de geest heeft gegeven. Helaas hebben we nu het probleem dat de treindienstleiders niet echt meer gewend zijn om te werken met laag 2, dus is het: "hé storing, ik snap het niet meer". En aan dat snappen zijn ze nu aan het werken. Het reservesysteem waar ze het over hebben is het aansturen via laag 2. Dat kost meer tijd en meer moeite, vandaar dat het misschien even duurt.
Dat wisten ze gisterenavond toch ook al? Ze hebben de hele nacht de tijd gehad om alles op orde te krijgen... en nog lukt het ze niet
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')