Nou ja, even serieus, op dat middenveld bij Milan neemt Gattuso de meeste verdedigende honneurs waar. Kaka en Seedorf bijna niets en Pirlo zit daar tussenin.quote:Op zaterdag 16 april 2005 15:08 schreef gras het volgende:
[..]
De pias. Pirlo een waterdrager van Seedorf noemen!
Hij verdedigt positioneel wel sterk itt Seedorfquote:Op maandag 18 april 2005 17:29 schreef methodmich het volgende:
Pirlo staat net voor de defensie, maar is vooral spelverdeler natuurlijk.
quote:Op woensdag 27 april 2005 00:33 schreef Radegast het volgende:
Hij heeft vanavond maar weer eens laten zien waarom hij NIET in Oranje thuishoort.
Van Bommel wel?quote:Op woensdag 27 april 2005 00:33 schreef Radegast het volgende:
Hij heeft vanavond maar weer eens laten zien waarom hij NIET in Oranje thuishoort.
Bij vlagen. Maar Seedorf deed bij vlagen ook wel eens wat goeds. Die pirouette bijvoorbeeld.....quote:
Bij Milan mag ie uit zijn positie lopen omdat dat daar in de taktiek past, bij Oranje niet.quote:Op donderdag 28 april 2005 17:13 schreef methodmich het volgende:
Daar doet ie zijn taken inderdaad wel.
Goed verhaal wat de lading wel dekt denk ik. Misschien mot van basten ook maar eens zo gaan denken en zijn taktiek iets flexibeler maken? Is ook goed voor Robben, die staat in oranje stijf aan de linkerkant maar bij Chelsea heeft ie vaak mooie acties vanuit het midden of van rechts.quote:Op vrijdag 29 april 2005 11:19 schreef Chadi het volgende:
Seedorf speelt daar goed. Kan je je eigen dood ergeren hier maar hij is daar een voetballer van naam. Hij doet verdedigend goed mee en speelt zelfs soms in de rol van Pirlo dus achter het middenveld. Soms speelt hij ervoor. Dat wordt bij Milan gewoon goed opgevangen. Gaan er 2 middenvelders sluit de ander er kort achter en hangt er 1 centraal voor de counter. Dat kan Seedorf zijn dat kan Gatuso zijn of Kaka of Pirlo. Het maakt daar niet uit welke plek je op papier bezet maar welke taak je moet uitvoeren op het moment dat je op een positie terecht komt. Daarom vind ik dit Milan sterk omdat spelers gewoon voetballen op de positie waar ze op dat moment staan en van daaruit denken.
Seedorf heeft iets te vaak balverlies gehad tegen PSV maar dat is niet erg zolang hij dat doet als voorste middenvelder. Lukt het wel krijg je een overtal situatie waar Milan er maar 1 of 2 van Nodig heeft per wedstrijd om de wedstrijd te beslissen.
Bij Milan zijn ze toch gewiekster dan bij Oranje. Het is gewoon 5 meter opzij en die weer twee meter naar voren en ze halen er een counter uit. Die intelligentie ontbreekt bij dit Nederlands elftal totaal. Je ziet soms 3 man op 1 bal jagen waarbij ze alle 3 vergeten om de volgende bal eruit te halen. Cocu is de enige die dat in zich heeft en echt 2-3 stappen vooruit verdedigt . Seedorf, Gatuso en Pirlo zijn wat dat betreft gehaaid en als je dan ook nog eens een sturende Maldini hebt is het helemaal top.quote:Op vrijdag 29 april 2005 11:36 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Goed verhaal wat de lading wel dekt denk ik. Misschien mot van basten ook maar eens zo gaan denken en zijn taktiek iets flexibeler maken? Is ook goed voor Robben, die staat in oranje stijf aan de linkerkant maar bij Chelsea heeft ie vaak mooie acties vanuit het midden of van rechts.
Seedorf is een topper. In de competitie blinkt hij wekelijks uit, in de CL is dat niet anders. Hij bakte er de laatste 2 wedstrijden alleen niks van.quote:Op woensdag 4 mei 2005 22:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
En hoeveel heeft ie zelf aan die EC's bijgedragen? Vrij weinig als ik de laatste wedstrijd zo zie.
.
Met zijn belabberde voetbal maakte hij PSV wel erg gemakkelijk vanavond....quote:Op woensdag 4 mei 2005 22:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
En hoeveel heeft ie zelf aan die EC's bijgedragen? Vrij weinig als ik de laatste wedstrijd zo zie.
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |