abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 29 oktober 2000 @ 13:12:03 #26
862 Arcee
Look closer
pi_426466
quote:
Op 29 oktober 2000 13:05 schreef Gellarboy het volgende:
* Gellarboy gaat 'm vanavond huren en heeft hoge verwachtingen
* Arcee is heel benieuwd wat Gellarboy ervan vindt
quote:
Heeft Arcee ooit Beautiful Thing gezien??
Neej! Ik zal er 's naar op zoek gaan.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_426485
'heavenly creatures' is ook goed! past wel in dit genre.
why live, when you can't dream?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 29 oktober 2000 @ 23:49:41 #28
862 Arcee
Look closer
pi_427826
quote:
Op 29 oktober 2000 13:05 schreef Gellarboy het volgende:
* Gellarboy gaat 'm vanavond huren en heeft hoge verwachtingen
Dus... heb je 'm inmiddels gezien?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 30 oktober 2000 @ 11:34:29 #29
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_428206
Heb hem ook op Lowlands gezien, en vond hem goed, maar niet zó goed als al het jubelende commentaar me deed verwachten.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  woensdag 1 november 2000 @ 13:30:31 #30
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_434650
* Verbal heeft hem eergisteren ook gezien
Had dit topic juist gemeden om er niet al te hoge verwachtingen van te hebben, maar hem gewoon gehuurd en zich laten verrassen.
In het begin was het wel wat wennen aan het Zweedse brabbeltaaltje, maar op een gegeven moment hoorde je het gewoon niet meer. Het verhaal begint wat vreemd (ik kon me niet echt identificeren met de belevingswereld van met name Elin en haar kliek, dus snapte niet waarom Agnes' verliefdheid op haar het gegeven werd). Later werd dat dus duidelijk, toe Elin een echt driedimensionaal karakter bleek dat daadwerkelijk een interessante verandering doormaakte.
Ik vond het een ronduit hartverwarmende film, met geweldige hoofdrolspeelsters en een prima einde (hoe drink jij je chocolademelk?).

Goeie...

V

Ja inderdaad, V. ja.
pi_434937
ik vond hem nogal naive... Het blonde meisje is totaal het prototype van een dom blondje en het tekent een beeld af hoe mensen met elkaar om zou moeten gaan.. pff
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 november 2000 @ 15:49:06 #32
862 Arcee
Look closer
pi_435080
quote:
Op 01 november 2000 13:30 schreef Verbal het volgende:
In het begin was het wel wat wennen aan het Zweedse brabbeltaaltje, maar op een gegeven moment hoorde je het gewoon niet meer.
Exact, dat had ik dus ook. Leuk ook dat je bepaalde woorden oppikt op een gegeven moment.
quote:
Ik vond het een ronduit hartverwarmende film, met geweldige hoofdrolspeelsters
Helemaal mee eens. Geweldige hoofdrolspeelsters inderdaad. Rebecca Liljeberg's blikken in de film zeggen meer dan 1000 woorden.
quote:
en een prima einde (hoe drink jij je chocolademelk?).
Schitterend idd. De (WC-)scène daar voor vond ik echter nog mooier. Sterker nog: dat is de mooiste scène die ik ooit gezien heb. Een moment van gelukzaligheid, niet te zuinig.
quote:
Op 01 november 2000 14:59 schreef Aneurism het volgende:
ik vond hem nogal naive... Het blonde meisje is totaal het prototype van een dom blondje
Was... tot Agnes ten tonele verscheen en ze (Elin dus) zich met haar gevoelens geen raad meer wist. Prachtig als ze er uiteindelijk toch aan toegeeft.
quote:
en het tekent een beeld af hoe mensen met elkaar om zou moeten gaan..
Het tekent het èchte tienerleven en niet het plastic tienerleven zoals menig Hollywood het voorschotelt. Tevens gaat het om een alles omvattende eerste liefde. Lesbisch, maar universeel herkenbaar.

Eigenlijk zou de film verplicht moeten zijn op alle scholen.

woensdag 1 november 2000 @ 21:02:54 #33
7114 incubus
The Cult DIVX king
pi_435947
Fucking amal heb ik gezien op lowlands 2000
in een woord prachtig!!!!!
ik weet niet of er nog meer mensen waren op lowlands 2000. heel cool hoe het publiek reageerde op het moment dat ze uit de kast komen op het einde ..........nog nooit zo iets meegemaakt heeft iemand hem eigenlijk al op divx ik zou hem graag kopen

[Dit bericht is gewijzigd door incubus op 01-11-2000 21:52]

010
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 november 2000 @ 22:10:02 #34
862 Arcee
Look closer
pi_436125
quote:
Op 01 november 2000 21:02 schreef incubus het volgende:
heel cool hoe het publiek reageerde op het moment dat ze uit de kast komen op het einde ..........nog nooit zo iets meegemaakt
Ik ook niet. Ik zat bijna te jánken in de bioscoop bij die scène en da's nou niet bepaald iets wat ik gauw doe. Sterker nog: dat doe ik nooit. Deze film heeft me dieper weten te ontroeren dan welke andere film ook. Een ultiem gevoel van gelukzaligheid die nog lang, lang na het verlaten van de bioscoop voelbaar was.
  woensdag 1 november 2000 @ 22:10:03 #35
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_436126
quote:
Op 01 november 2000 21:02 schreef incubus het volgende:
heeft iemand hem eigenlijk al op divx ik zou hem graag kopen
Je kunt ook zelf die DVD huren en een divvie maken. Of heb je (nog) geen DVD speler?
What's the speed of Dark?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 november 2000 @ 09:17:26 #36
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_436574
Voor Vrijdag gereserveerd bij de videotheek...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  donderdag 2 november 2000 @ 09:51:33 #37
7114 incubus
The Cult DIVX king
pi_436680
op dvd of video, en waar kan je die huren hier in oosterhout in ieder geval nergens(ik had niets anders verwacht)
010
  zaterdag 4 november 2000 @ 14:46:45 #38
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_442093
Is mijn videotheek nou zo achterlijk of leef ik gewoon in een gebied waar de beschaving een paar decennia achterloopt: Ze hebben hem nog niet!!! Ik heb hem al wel gezien, maar ik wil graag mijn huisgenoten deze film niet laten missen, want hij is zo goed.

Is dat per videotheek verschillend ofzo?

FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 november 2000 @ 10:22:06 #39
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_445979
Ik zou twee reviews kunnen geven - eentje volgens de laatste zeik-mode met de bokkenpruik op, of een ultiem positieve.

Laat ik het er op houden dat 'technisch' de film wat 'mankementen had': ik ergerde me echt aan de 'zoom-shot' (hoe soms van totaal shot naar close-up gegaan werd was op een manier waar een amateurvideofilmer die trouwerijtjes doet zich voor zou schamen), en uiteindelijk een beetje standaard boy meets girl verhaal, alleen dan girl meets girl. Deed me op een bepaalde manier denken aan IKON jeugd-series van vroeger, die vaak ook goed waren. Hiermee ook weer op het postieve uit te komen:het 'gevoel' kwam prima over. Heel goed de 'sfeer neer gezet'. Mooi gespeeld. En uiteindelijk had bij deze film zeker het positieve de overhand: een 8+.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  donderdag 16 november 2000 @ 00:24:56 #40
2603 Zusje
beroepsoptimist
pi_472875
Even weer naar boven

Heb de film net gezien en vond em prachtig!!

donderdag 16 november 2000 @ 10:50:17 #41
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_473317
Ik heb 'm voor vandaag gehuurd. Ben erg benieuwd!
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 november 2000 @ 11:07:33 #42
862 Arcee
Look closer
pi_473379
quote:
Op 16 november 2000 00:24 schreef Zusje het volgende:
Heb de film net gezien en vond em prachtig!!
Nou, vertel d'r ff wat meer van dan! Waarom vond je 'm zo prachtig? Daar ben ik dan benieuwd naar!
  vrijdag 17 november 2000 @ 01:42:40 #43
2603 Zusje
beroepsoptimist
pi_475183
goed geacteerd, hartverwamend en ontroerend
en grappig.
Vond de film gewoon helemaal kloppend. Met name de onderligge relaties. Werden niet echt uitgediept, maar ook niet oppervlakkig gemaakt. Het was net goed genoeg.
Een van de mooiste films die ik gezien heb

Zo goed arcee ??

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 november 2000 @ 08:58:55 #44
862 Arcee
Look closer
pi_475464
quote:
Op 17 november 2000 01:42 schreef Zusje het volgende:
Zo goed arcee ??
Prachtig, Zusje. En ik ben 't er ook helemaal mee eens...

Nu Zanderrr nog... benieuwd wat hij ervan vond.

vrijdag 17 november 2000 @ 11:11:10 #45
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_475650
Tja, wat kan ik na alle lovende woorden in dit topic nog toevoegen...

Zoals al eerder is gesteld is het Zweeds even wennen, het deed me eerst even denken aan zo'n educatief verantwoorde VPRO-jeugdserie, maar na een kwartiertje valt dat geheel niet meer op. En inderdaad: een hartverwarmende en vooral eerlijke film, zoals ze in Hollywood nooit gemaakt zullen worden. Sommige dingen, met name de 'ongeschreven regels' van tienerrelaties vond ik wel erg herkenbaar: populaire mensen mogen eigenlijk niet met outcasts omgaan, en veel hangt af van de goed- of afkeuring van de omgeving en vrienden. De toilet-scene aan het einde van de film vond ik ook erg mooi.

De film deed me inderdaad ook wel een beetje denken aan Heavenly Creatures, maar dan véél realistischer en eigenlijk ook veel beter.

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 december 2000 @ 06:08:03 #46
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_527731
eindelijk maar toch gezien vanavond
echt een prachtfilm, heb enorm genoten

Problemen met het Zweeds had ik echter niet (zoals voorspeld)
Het Zweeds was zelfs goed te volgen

Ik zluit af met de alleszeggende woorden van mijn huisgenoot na het zien van deze film: 'Wow!'

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 februari 2001 @ 21:22:12 #47
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_712177
Ik heb 'm daarnet op dvd gekocht. Misschien dat ie al langer uit was, maar ik had 'm nog niet eerder zien staan en ook nog niet echt veel over gelezen in dvd reviews enzo. Dus voor de fans, kopen op dvd

Nu moet ik 'm alleen nog 's gaan zien...

Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_712547
Hmmz..ja.. die moet ik zien.. Heavenly Creatures was goed ja, maar zoals al gezegd werd soms een beetje raar... en ook eng! Vooral dat ene meisje..die niet-Kate... maar goed..

Voor F.A. wacht ik wel op de DVD.. leen ik em ff van de zaak

Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  zaterdag 3 februari 2001 @ 01:53:42 #49
272 R@b
No-nonsens
pi_715398
Ja ik heb hem van de week gezien op Filmnet.

Inderdaad een zeer goed gemaakte film. Alleen dat zweedse brabbeltaaltje, inderdaad effe wennen.

De WC scene was indrukwekkend goed gefilmd, maar ook de contact zoekende blikken tussen de twee daaraan voorafgaand was mooi in beeld gebracht.

Het is niet de beste film die ik ooit gezien heb, maar wel een absolute topper.

R@b

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  zaterdag 3 februari 2001 @ 15:48:25 #50
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_716146
* Machiel sluit zich helemaal aan bij r@b!

Jij hebt duidelijk al C+ toen het nog filmnet heette r@b

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')