quote:* Arcee is heel benieuwd wat Gellarboy ervan vindt
Op 29 oktober 2000 13:05 schreef Gellarboy het volgende:
* Gellarboy gaat 'm vanavond huren en heeft hoge verwachtingen
quote:Neej! Ik zal er 's naar op zoek gaan.
Heeft Arcee ooit Beautiful Thing gezien??
quote:Dus... heb je 'm inmiddels gezien?
Op 29 oktober 2000 13:05 schreef Gellarboy het volgende:
* Gellarboy gaat 'm vanavond huren en heeft hoge verwachtingen
Goeie...
V
quote:Exact, dat had ik dus ook. Leuk ook dat je bepaalde woorden oppikt op een gegeven moment.
Op 01 november 2000 13:30 schreef Verbal het volgende:
In het begin was het wel wat wennen aan het Zweedse brabbeltaaltje, maar op een gegeven moment hoorde je het gewoon niet meer.
quote:Helemaal mee eens. Geweldige hoofdrolspeelsters inderdaad. Rebecca Liljeberg's blikken in de film zeggen meer dan 1000 woorden.
Ik vond het een ronduit hartverwarmende film, met geweldige hoofdrolspeelsters
quote:Schitterend idd. De (WC-)scène daar voor vond ik echter nog mooier. Sterker nog: dat is de mooiste scène die ik ooit gezien heb. Een moment van gelukzaligheid, niet te zuinig.
en een prima einde (hoe drink jij je chocolademelk?).
quote:Was... tot Agnes ten tonele verscheen en ze (Elin dus) zich met haar gevoelens geen raad meer wist. Prachtig als ze er uiteindelijk toch aan toegeeft.
Op 01 november 2000 14:59 schreef Aneurism het volgende:
ik vond hem nogal naive... Het blonde meisje is totaal het prototype van een dom blondje
quote:Het tekent het èchte tienerleven en niet het plastic tienerleven zoals menig Hollywood het voorschotelt. Tevens gaat het om een alles omvattende eerste liefde. Lesbisch, maar universeel herkenbaar.
en het tekent een beeld af hoe mensen met elkaar om zou moeten gaan..
Eigenlijk zou de film verplicht moeten zijn op alle scholen.
[Dit bericht is gewijzigd door incubus op 01-11-2000 21:52]
quote:Ik ook niet. Ik zat bijna te jánken in de bioscoop bij die scène en da's nou niet bepaald iets wat ik gauw doe. Sterker nog: dat doe ik nooit. Deze film heeft me dieper weten te ontroeren dan welke andere film ook. Een ultiem gevoel van gelukzaligheid die nog lang, lang na het verlaten van de bioscoop voelbaar was.
Op 01 november 2000 21:02 schreef incubus het volgende:
heel cool hoe het publiek reageerde op het moment dat ze uit de kast komen op het einde ..........nog nooit zo iets meegemaakt
quote:Je kunt ook zelf die DVD huren en een divvie maken. Of heb je (nog) geen DVD speler?
Op 01 november 2000 21:02 schreef incubus het volgende:
heeft iemand hem eigenlijk al op divx ik zou hem graag kopen
Is dat per videotheek verschillend ofzo?
Laat ik het er op houden dat 'technisch' de film wat 'mankementen had': ik ergerde me echt aan de 'zoom-shot' (hoe soms van totaal shot naar close-up gegaan werd was op een manier waar een amateurvideofilmer die trouwerijtjes doet zich voor zou schamen), en uiteindelijk een beetje standaard boy meets girl verhaal, alleen dan girl meets girl. Deed me op een bepaalde manier denken aan IKON jeugd-series van vroeger, die vaak ook goed waren. Hiermee ook weer op het postieve uit te komen:het 'gevoel' kwam prima over. Heel goed de 'sfeer neer gezet'. Mooi gespeeld. En uiteindelijk had bij deze film zeker het positieve de overhand: een 8+.
quote:Nou, vertel d'r ff wat meer van dan! Waarom vond je 'm zo prachtig? Daar ben ik dan benieuwd naar!
Op 16 november 2000 00:24 schreef Zusje het volgende:
Heb de film net gezien en vond em prachtig!!
Zo goed arcee ??
quote:Prachtig, Zusje.
Op 17 november 2000 01:42 schreef Zusje het volgende:
Zo goed arcee ??
Nu Zanderrr nog... benieuwd wat hij ervan vond.
Zoals al eerder is gesteld is het Zweeds even wennen, het deed me eerst even denken aan zo'n educatief verantwoorde VPRO-jeugdserie, maar na een kwartiertje valt dat geheel niet meer op. En inderdaad: een hartverwarmende en vooral eerlijke film, zoals ze in Hollywood nooit gemaakt zullen worden. Sommige dingen, met name de 'ongeschreven regels' van tienerrelaties vond ik wel erg herkenbaar: populaire mensen mogen eigenlijk niet met outcasts omgaan, en veel hangt af van de goed- of afkeuring van de omgeving en vrienden. De toilet-scene aan het einde van de film vond ik ook erg mooi.
De film deed me inderdaad ook wel een beetje denken aan Heavenly Creatures, maar dan véél realistischer en eigenlijk ook veel beter.
Problemen met het Zweeds had ik echter niet (zoals voorspeld)
Het Zweeds was zelfs goed te volgen
Ik zluit af met de alleszeggende woorden van mijn huisgenoot na het zien van deze film: 'Wow!'
Nu moet ik 'm alleen nog 's gaan zien...
Voor F.A. wacht ik wel op de DVD.. leen ik em ff van de zaak
Inderdaad een zeer goed gemaakte film. Alleen dat zweedse brabbeltaaltje, inderdaad effe wennen.
De WC scene was indrukwekkend goed gefilmd, maar ook de contact zoekende blikken tussen de twee daaraan voorafgaand was mooi in beeld gebracht.
Het is niet de beste film die ik ooit gezien heb, maar wel een absolute topper.
R@b
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |