abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31660836
Weet iemand hoe je een hidden input veld maakt in IE5 voor mac?

1
2
3
4
5
6
7
function addField(p_name, p_value) {
   var el = document.createElement('INPUT');
   el.type = 'hidden';
   el.name = p_name;
   el.value = p_value;
   document.forms[0].appendChild(el);
}

Dit werkt prima in IE Win en FireFox, maar blijkbaar is el.type readonly op de mac. Ik heb er nu een gewoon tekstveld van gemaakt met display=none, maar ik zou toch liever een echt hidden field hebben.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_31727950
Weet iemand trouwens hoe je bij een input kan checken of er een verandering is gemaakt.

Dus bij iedere verandering in het veld een functie aanroept!? oftewel na iedere letter die je intoetst de functie wordt geroepen? want weet dat onChange niet werkt... en kan een goede uitleg helaas niet vinden
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  † In Memoriam † donderdag 27 oktober 2005 @ 16:46:14 #258
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_31728603
Een if statement lijkt me.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
content = document.forms.form.veld.value
function checkChange()
{
if(content != document.forms.form.veld.value)
{
return FALSE
}
else
{
return TRUE
}

}
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
pi_31728715
nee dat was niet wat ik bedoelde, maar na een half uurtje google ben ik er achter

tis gewoon de onkeyup event, maaruh snap niet waarom dat geen onChange is

het eerste deel is dus af
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_31729292
De onchange event gaat pas af als je het element verlaat.

Als je nu een stukje tekst in het invoerveld sleept dan gaat je onkeyup niet af maar er is wel een verandering. In IE heb je "onpropertychange" en in FF heb je "oninput", daarmee werkt het beter.
pi_31731507
hmm, kan ik die dan beide defenieren? zodat het voor beiden werkt? of moet ik gaan detecteren welke keuze ik moet maken?
Like trump...
pi_31732453
onpropertychange wordt alleen afgevoerd in IE, oninput alleen in FF (alle Gecko browsers). Beide werken niet in Opera 8.
oninput is als ik het goed heb een w3c event, dus het kan zijn dat toekomstige versies van IE (7?) het wel gaan onderesteunen.
pi_31735613
Hmm, denk dat ik dan nog maar voor die tijd onkeyup ga gebruiken, dit wordt volgens de handleiding door beide ondersteund en zal dus minder conflicten geven, en tja de input mag dan welliswaar niet helemaal correct worden verwerkt maar het is toch maar een kleine toevoeging.
Like trump...
pi_32151325
Weet iemand of het voor Mac IE5.2 nodig is om je javascript code tussen html-comments te zetten?
Dus zo:
1
2
3
<script type="text/javascript"><!--
   alert('Hallo');
//--></script>

Of werkt het ook goed zonder <!-- -->?
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2005 @ 16:23:52 #265
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_32151512
quote:
Op donderdag 10 november 2005 16:17 schreef SuperRembo het volgende:
Weet iemand of het voor Mac IE5.2 nodig is om je javascript code tussen html-comments te zetten?
Dus zo:
[ code verwijderd ]

Of werkt het ook goed zonder <!-- -->?
Javascript wrtkt altijd zonder de comment tags, de comment tags zijn er zodat oudere browsers die het niet herkennen het gewoon negeren. Laat je het weg zien die mensen alleen maar puur de code.
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
pi_32151686
Dat is het volgens mij ook maar met Macs weet je het nooit zekers als je het niet getest hebt
Like trump...
pi_32153138
quote:
Op donderdag 10 november 2005 16:23 schreef pc-fr34k het volgende:

[..]

Javascript wrtkt altijd zonder de comment tags, de comment tags zijn er zodat oudere browsers die het niet herkennen het gewoon negeren. Laat je het weg zien die mensen alleen maar puur de code.
IE5 voor Mac is een ouwe klote browser. Helaas zijn er nog klanten die dat brakke ding gebruiken
pi_32470169
-edit-
dat was te dom Nevermind

[ Bericht 55% gewijzigd door Nevermind op 22-11-2005 01:49:31 ]
pi_32472104
Dat maakt nieuwsgierig
  woensdag 23 november 2005 @ 02:02:54 #270
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32498097
quote:
Op donderdag 10 november 2005 17:23 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

IE5 voor Mac is een ouwe klote browser. Helaas zijn er nog klanten die dat brakke ding gebruiken
Ik heb met die browser al heel veel (lees: te veel) problemen gehad helaas is een van mijn grootste klanten een fervent mac gebruiker en gebruikt hij naast safari ook IE.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_32498279
quote:
Op woensdag 23 november 2005 02:02 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Ik heb met die browser al heel veel (lees: te veel) problemen gehad helaas is een van mijn grootste klanten een fervent mac gebruiker en gebruikt hij naast safari ook IE.
Jij maakt dus een website voor een klant die vindt dat het in zíjn browser goed moet werken? Kun je 'm niet ietwat inlichten?
  woensdag 23 november 2005 @ 02:33:14 #272
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32498291
quote:
Op woensdag 23 november 2005 02:31 schreef JeRa het volgende:

[..]

Jij maakt dus een website voor een klant die vindt dat het in zíjn browser goed moet werken? Kun je 'm niet ietwat inlichten?
haha nee hij eist het niet gelukkig, hij weet ook wel dat weinig mensen het gebruiken maar ik probeer het natuurlijk altijd goed genoeg te maken zodat het ook in die browser werkt. En dat valt niet mee..
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_32503860
Stel ik heb een pulldown, en die heeft 4 opties + een null optie... nu wil ik dat wanneer iemand de optie veranderd van 0 (niets) naar iets (niets gebeurd) maar wanneer hij een optie van iets, naar iets anders veranderd hij / zij een popup krijgt... (saven etc )

Hoe kan ik dit realiseren? iemand een kleinig idee?
Like trump...
pi_32507638
@Chandler

onchange-property gebruiken met een 'last'-variabele ergens die bijhoudt wat de vorige waarde was? *niet helemaal snapt*
pi_32509262
ja idd, maar zie nu dat een functie de enige oplossing is, waar ik gewoon bijhoud of de waarde ooit hoger is geweest dan 0 ofzo
Like trump...
pi_32509361
je moet je voorstellen ik heb dit
1
2
3
4
5
<select name="test">
<option value="0">> selecteer <</option>
<option value="1">Keuze 1</option>
<option value="2">Keuze 2</option>
</select>

Als ik de pagina laad staat de optie automatisch op 0, wanneer ik het verander is dit de gebruiker zijn eerste keuze, maar stel de gebruiker veranderd het nogmaals... dus eerst naar 1 en daarna naar 2... dan wil ik graag weten of hij voordat hij een optie kiest van optie 0 komt of van een reeds gekozen optie..

Maar goed, wat ik al zei was dat mogelijk alleen een functie hiervoor kan gebruiken.
Like trump...
pi_32511540
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:36 schreef Chandler het volgende:
je moet je voorstellen ik heb dit
[ code verwijderd ]

Als ik de pagina laad staat de optie automatisch op 0, wanneer ik het verander is dit de gebruiker zijn eerste keuze, maar stel de gebruiker veranderd het nogmaals... dus eerst naar 1 en daarna naar 2... dan wil ik graag weten of hij voordat hij een optie kiest van optie 0 komt of van een reeds gekozen optie..

Maar goed, wat ik al zei was dat mogelijk alleen een functie hiervoor kan gebruiken.
Inderdaad hou je er trouwens wel rekening mee dat '>' &rt; moet zijn en '<' <? anders gaat dat een keer fout in een of andere browser. Ik weet niet of static variables mogelijk zijn in Javascript anders kun je dat prima gebruiken hiervoor
  woensdag 23 november 2005 @ 16:52:53 #278
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32511583
& gt; en & lt; JeRa niet rt
pi_32511779
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:52 schreef DionysuZ het volgende:
& gt; en & lt; JeRa niet rt
Whoeps, mijn fout. Ik zie trouwens dat de parser van de berichten die codes niet door htmlentities() haalt dus hij deed het waarschijnlijk gewoon goed
pi_32521996
Kan iemand mij helpen hiermee?

In Firefox werkt het perfect en zonder foutmeldingen alleen in IE krijg ik een err: "object required Line [vlak bij "itemRoot.getElementsByTagName" ].

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
function DrawMailboxfolders(folderid) {

var http = getHTTPObject(); 
   /* Open list */
   var url = '<?=$config['web_url']?>index.php?request=mailboxfoldersarray';
   // open the http connection
   var http = getHTTPObject();
   http.open('GET', url, true);
   // where to go
   http.onreadystatechange = function() {
      if (http.readyState == 4) {
         if (http.status == 200) {
             var XMLresult = http.responseXML;
             var itemRoot = XMLresult.getElementsByTagName('folders')[0];
             a = new dTree('a');
             alert('v3');
            for(var i=0;i<itemRoot.childNodes.length;i++) {

var folderid = itemRoot.getElementsByTagName('id').itemi.childNodes.item(0).nodeValue;
               var folderparent = itemRoot.getElementsByTagName('parent').itemi.childNodes.item(0).nodeValue;
               var foldername = itemRoot.getElementsByTagName('name').itemi.childNodes.item(0).nodeValue;
               var foldericon = itemRoot.getElementsByTagName('icon').itemi.childNodes.item(0).nodeValue;
               alert(foldername);
               if (foldericon != " ") {
                  a.add(folderid-1,folderparent-1,foldername,'javascript:LoadMailbox('+folderid+')','','','img/'+foldericon);
               } else {
                  a.add(folderid-1,folderparent-1,foldername,'javascript:LoadMailbox('+folderid+')','','','');
               }
            }
            document.getElementById('mailboxfolders').innerHTML = a;
            a.openTo(1, true);

} 
      }
   }
   http.send(null);

}

Het XML bestand ziet er zo uit:
1
2
3
4
5
6
<folders>
  <folder>
    <id>1</id> 
    etc.
  </folder>
</folders>

En die IE foutmeldingen zijn ook zo lekker duidelijk
..///
pi_32529483
Firefox geef betere meldingen
pi_32657807
Weet iemand trouwens het volgende?

Ik heb 2 tabellen met items en kan per tr een item aanklikken, echter wil ik deze slepen van de ene tabel naar de andere.. hij hoeft um niet toetevoegen aan het andere tabel dat gebeurd pas na het laden van de pagina... soortement van select en dan een functie aanroepen als iemand het dropt op een bepaald iets

Je moet het zien als een filemanager ala windows verkenner met drag en drop maar dan wil ik dat droppen kunnen doen op een tabel en of plaatjes (bv edit, rename, etc?!) ik heb gezocht maar niet gevonden. Iemand een idee?
Like trump...
pi_32692741
quote:
Op maandag 28 november 2005 22:42 schreef Chandler het volgende:

Ik heb 2 tabellen met items en kan per tr een item aanklikken, echter wil ik deze slepen van de ene tabel naar de andere.. hij hoeft um niet toetevoegen aan het andere tabel dat gebeurd pas na het laden van de pagina... soortement van select en dan een functie aanroepen als iemand het dropt op een bepaald iets

Je moet het zien als een filemanager ala windows verkenner met drag en drop maar dan wil ik dat droppen kunnen doen op een tabel en of plaatjes (bv edit, rename, etc?!) ik heb gezocht maar niet gevonden. Iemand een idee?
Kan je iets duidelijker zijn?
pi_32692804
quote:
Op maandag 28 november 2005 22:42 schreef Chandler het volgende:

Klinkt meer alsof je met DHTML moet gaan rotzooien
pi_32694905
quote:
Op donderdag 24 november 2005 08:59 schreef Darkomen het volgende:
Firefox geef betere meldingen
quote:
Op woensdag 30 november 2005 11:58 schreef Darkomen het volgende:
Klinkt meer alsof je met DHTML moet gaan rotzooien
Lekker nutteloze reacties

@chandler:
Misschien heb je wat aan deze DHTML API.
pi_32701136
hmm.. ziet er goed uit maaruh zie niet een mogelijkheid tot het verplaatsen van a naar b... zoiets als een dubbele listbox etc
Like trump...
pi_32701209
@sr; die vorige was inderdaad leuk, die je toen via msn paaste maar goed... dat was ook net niet helemaal wat ik zocht zal wel weer iets zijn wat nog niet mogelijk is
Like trump...
pi_32704200
Het zal zeker niet makkelijk zijn, maar het kan zeker wel. Deze demo van openrico.org is al een eind in de richting.
pi_32704299
Yep inderdaad; zo iets moet ik dus nu ook hebben maar dan ook met meerdere items selected
Like trump...
pi_32707492
Sorry hoor, ik vondt het roch redelijk tips, maar goed, de experts voelen zich weer beter
  † In Memoriam † woensdag 30 november 2005 @ 20:58:10 #291
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_32708232
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:38 schreef Darkomen het volgende:
Sorry hoor, ik vondt het roch redelijk tips, maar goed, de experts voelen zich weer beter
Hielp je hem erg om te zeggen dat hij een combinatie van javascript, html en css moet gebruiken? DHTML is geen taal op zichzelf, hij post het al in het javascript topic, dan weet hij toch ook wel dat er nog wat html en eventueel css bij moet, anders heeft hij het niet over tabellen. Beetje nutteloos om te zeggen dat hij DHTML moet gebruiken als hij dat eigenlijk al weet maar vraagt HOE het moet.
pi_32708553
Yep inderdaad; het is niet simpel om zo iets met JS te maken namelijk maar goed... wie ben ik hé
Like trump...
pi_32709663
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:38 schreef Darkomen het volgende:
Als je een foutmelding in IE krijgt, wat heb je er dan aan "Firefox geef betere meldingen"

Maar je geeft soms ook wel nuttige reacties hoor
  † In Memoriam † woensdag 30 november 2005 @ 21:41:58 #294
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_32709805
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:37 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Als je een foutmelding in IE krijgt, wat heb je er dan aan "Firefox geef betere meldingen"

Maar je geeft soms ook wel nuttige reacties hoor
Als je in FF geen fout zou krijgen was dit wel waar ja, maar doet hij het zoizo niet vind ik de foutmeldingen in FF wel duidelijker, maar ik was het voornamelijk eens over die DHTML opmerking dus.
pi_32710004
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:37 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Dat is net zoiets als dat je een programma aan het debuggen bent maar een error terugkrijgt van de (memory)debugger die nergens op slaat of incompleet is, en iemand je vervolgens de tip geeft een andere debugger te gebruiken omdat die completere en duidelijkere errors teruggeeft.

Al met al een vrij nuttige opmerking, dus zeker voor Javascript zou ik eerder Firefox gebruiken dan IE om te debuggen.
pi_32710386
Alleen in FF werkte het dus perfect
  † In Memoriam † woensdag 30 november 2005 @ 22:09:12 #297
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_32710867
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:57 schreef SuperRembo het volgende:
Ik had niet zover terug gelezen, dan is het idd een kansloze opmerking. .
pi_32720415
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:47 schreef JeRa het volgende:

[..]

Dat is net zoiets als dat je een programma aan het debuggen bent maar een error terugkrijgt van de (memory)debugger die nergens op slaat of incompleet is, en iemand je vervolgens de tip geeft een andere debugger te gebruiken omdat die completere en duidelijkere errors teruggeeft.

Al met al een vrij nuttige opmerking, dus zeker voor Javascript zou ik eerder Firefox gebruiken dan IE om te debuggen.
Dat was mijn gedachte dus ook.

Maar ze hebben gelijk, ik had ook ff beter moeten lezen dat hij in FF wel werkt, en ik was een beetje gepikeerd, dus voortaan beter lezen en anders me smoel houden
pi_32722682
Het was trouwens dat IE "if (foldericon != " ") {" niet leuk vond, dus heb ik het zo aangepast dat php, die de xml maakt, "<foldericon>empty</foldericon>" teruggeeft ipv "<foldericon></foldericon>"

..///
pi_32723264
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:57 schreef SuperRembo het volgende:
Ja godver, moet ik helemaal gaan teruglezen! als je nou je vraag iéts had aangepast; 'als het nu alleen in IE een foutmelding geeft'
pi_32732463
LOL

nog weer wat anders; ben voor een vriend m'n enquete ding aan het verbouwen en kom dus weer met wat vraagjes..

De eerste en laatste ik heb een pulldown (select) met meerdere opties... maar wil ff checken of de optie die reeds gechekt is een 0 of hoger bevat (qua option value) hoe kan ik dat checken..? ik gebruik alleen maar een name? anyone?
Like trump...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')