abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32509361
je moet je voorstellen ik heb dit
1
2
3
4
5
<select name="test">
<option value="0">> selecteer <</option>
<option value="1">Keuze 1</option>
<option value="2">Keuze 2</option>
</select>

Als ik de pagina laad staat de optie automatisch op 0, wanneer ik het verander is dit de gebruiker zijn eerste keuze, maar stel de gebruiker veranderd het nogmaals... dus eerst naar 1 en daarna naar 2... dan wil ik graag weten of hij voordat hij een optie kiest van optie 0 komt of van een reeds gekozen optie..

Maar goed, wat ik al zei was dat mogelijk alleen een functie hiervoor kan gebruiken.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_32511540
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:36 schreef Chandler het volgende:
je moet je voorstellen ik heb dit
[ code verwijderd ]

Als ik de pagina laad staat de optie automatisch op 0, wanneer ik het verander is dit de gebruiker zijn eerste keuze, maar stel de gebruiker veranderd het nogmaals... dus eerst naar 1 en daarna naar 2... dan wil ik graag weten of hij voordat hij een optie kiest van optie 0 komt of van een reeds gekozen optie..

Maar goed, wat ik al zei was dat mogelijk alleen een functie hiervoor kan gebruiken.
Inderdaad hou je er trouwens wel rekening mee dat '>' &rt; moet zijn en '<' <? anders gaat dat een keer fout in een of andere browser. Ik weet niet of static variables mogelijk zijn in Javascript anders kun je dat prima gebruiken hiervoor
  woensdag 23 november 2005 @ 16:52:53 #278
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32511583
& gt; en & lt; JeRa niet rt
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_32511779
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:52 schreef DionysuZ het volgende:
& gt; en & lt; JeRa niet rt
Whoeps, mijn fout. Ik zie trouwens dat de parser van de berichten die codes niet door htmlentities() haalt dus hij deed het waarschijnlijk gewoon goed
pi_32521996
Kan iemand mij helpen hiermee?

In Firefox werkt het perfect en zonder foutmeldingen alleen in IE krijg ik een err: "object required Line [vlak bij "itemRoot.getElementsByTagName" ].

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
function DrawMailboxfolders(folderid) {

var http = getHTTPObject(); 
   /* Open list */
   var url = '<?=$config['web_url']?>index.php?request=mailboxfoldersarray';
   // open the http connection
   var http = getHTTPObject();
   http.open('GET', url, true);
   // where to go
   http.onreadystatechange = function() {
      if (http.readyState == 4) {
         if (http.status == 200) {
             var XMLresult = http.responseXML;
             var itemRoot = XMLresult.getElementsByTagName('folders')[0];
             a = new dTree('a');
             alert('v3');
            for(var i=0;i<itemRoot.childNodes.length;i++) {

var folderid = itemRoot.getElementsByTagName('id').itemi.childNodes.item(0).nodeValue;
               var folderparent = itemRoot.getElementsByTagName('parent').itemi.childNodes.item(0).nodeValue;
               var foldername = itemRoot.getElementsByTagName('name').itemi.childNodes.item(0).nodeValue;
               var foldericon = itemRoot.getElementsByTagName('icon').itemi.childNodes.item(0).nodeValue;
               alert(foldername);
               if (foldericon != " ") {
                  a.add(folderid-1,folderparent-1,foldername,'javascript:LoadMailbox('+folderid+')','','','img/'+foldericon);
               } else {
                  a.add(folderid-1,folderparent-1,foldername,'javascript:LoadMailbox('+folderid+')','','','');
               }
            }
            document.getElementById('mailboxfolders').innerHTML = a;
            a.openTo(1, true);

} 
      }
   }
   http.send(null);

}

Het XML bestand ziet er zo uit:
1
2
3
4
5
6
<folders>
  <folder>
    <id>1</id> 
    etc.
  </folder>
</folders>

En die IE foutmeldingen zijn ook zo lekker duidelijk
..///
pi_32529483
Firefox geef betere meldingen
pi_32657807
Weet iemand trouwens het volgende?

Ik heb 2 tabellen met items en kan per tr een item aanklikken, echter wil ik deze slepen van de ene tabel naar de andere.. hij hoeft um niet toetevoegen aan het andere tabel dat gebeurd pas na het laden van de pagina... soortement van select en dan een functie aanroepen als iemand het dropt op een bepaald iets

Je moet het zien als een filemanager ala windows verkenner met drag en drop maar dan wil ik dat droppen kunnen doen op een tabel en of plaatjes (bv edit, rename, etc?!) ik heb gezocht maar niet gevonden. Iemand een idee?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_32692741
quote:
Op maandag 28 november 2005 22:42 schreef Chandler het volgende:

Ik heb 2 tabellen met items en kan per tr een item aanklikken, echter wil ik deze slepen van de ene tabel naar de andere.. hij hoeft um niet toetevoegen aan het andere tabel dat gebeurd pas na het laden van de pagina... soortement van select en dan een functie aanroepen als iemand het dropt op een bepaald iets

Je moet het zien als een filemanager ala windows verkenner met drag en drop maar dan wil ik dat droppen kunnen doen op een tabel en of plaatjes (bv edit, rename, etc?!) ik heb gezocht maar niet gevonden. Iemand een idee?
Kan je iets duidelijker zijn?
pi_32692804
quote:
Op maandag 28 november 2005 22:42 schreef Chandler het volgende:

Klinkt meer alsof je met DHTML moet gaan rotzooien
pi_32694905
quote:
Op donderdag 24 november 2005 08:59 schreef Darkomen het volgende:
Firefox geef betere meldingen
quote:
Op woensdag 30 november 2005 11:58 schreef Darkomen het volgende:
Klinkt meer alsof je met DHTML moet gaan rotzooien
Lekker nutteloze reacties

@chandler:
Misschien heb je wat aan deze DHTML API.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_32701136
hmm.. ziet er goed uit maaruh zie niet een mogelijkheid tot het verplaatsen van a naar b... zoiets als een dubbele listbox etc
Like trump...
pi_32701209
@sr; die vorige was inderdaad leuk, die je toen via msn paaste maar goed... dat was ook net niet helemaal wat ik zocht zal wel weer iets zijn wat nog niet mogelijk is
Like trump...
pi_32704200
Het zal zeker niet makkelijk zijn, maar het kan zeker wel. Deze demo van openrico.org is al een eind in de richting.
pi_32704299
Yep inderdaad; zo iets moet ik dus nu ook hebben maar dan ook met meerdere items selected
Like trump...
pi_32707492
Sorry hoor, ik vondt het roch redelijk tips, maar goed, de experts voelen zich weer beter
  † In Memoriam † woensdag 30 november 2005 @ 20:58:10 #291
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_32708232
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:38 schreef Darkomen het volgende:
Sorry hoor, ik vondt het roch redelijk tips, maar goed, de experts voelen zich weer beter
Hielp je hem erg om te zeggen dat hij een combinatie van javascript, html en css moet gebruiken? DHTML is geen taal op zichzelf, hij post het al in het javascript topic, dan weet hij toch ook wel dat er nog wat html en eventueel css bij moet, anders heeft hij het niet over tabellen. Beetje nutteloos om te zeggen dat hij DHTML moet gebruiken als hij dat eigenlijk al weet maar vraagt HOE het moet.
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
pi_32708553
Yep inderdaad; het is niet simpel om zo iets met JS te maken namelijk maar goed... wie ben ik hé
Like trump...
pi_32709663
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:38 schreef Darkomen het volgende:
Als je een foutmelding in IE krijgt, wat heb je er dan aan "Firefox geef betere meldingen"

Maar je geeft soms ook wel nuttige reacties hoor
  † In Memoriam † woensdag 30 november 2005 @ 21:41:58 #294
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_32709805
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:37 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Als je een foutmelding in IE krijgt, wat heb je er dan aan "Firefox geef betere meldingen"

Maar je geeft soms ook wel nuttige reacties hoor
Als je in FF geen fout zou krijgen was dit wel waar ja, maar doet hij het zoizo niet vind ik de foutmeldingen in FF wel duidelijker, maar ik was het voornamelijk eens over die DHTML opmerking dus.
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
pi_32710004
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:37 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Dat is net zoiets als dat je een programma aan het debuggen bent maar een error terugkrijgt van de (memory)debugger die nergens op slaat of incompleet is, en iemand je vervolgens de tip geeft een andere debugger te gebruiken omdat die completere en duidelijkere errors teruggeeft.

Al met al een vrij nuttige opmerking, dus zeker voor Javascript zou ik eerder Firefox gebruiken dan IE om te debuggen.
pi_32710386
Alleen in FF werkte het dus perfect
  † In Memoriam † woensdag 30 november 2005 @ 22:09:12 #297
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_32710867
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:57 schreef SuperRembo het volgende:
Ik had niet zover terug gelezen, dan is het idd een kansloze opmerking. .
pi_32720415
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:47 schreef JeRa het volgende:

[..]

Dat is net zoiets als dat je een programma aan het debuggen bent maar een error terugkrijgt van de (memory)debugger die nergens op slaat of incompleet is, en iemand je vervolgens de tip geeft een andere debugger te gebruiken omdat die completere en duidelijkere errors teruggeeft.

Al met al een vrij nuttige opmerking, dus zeker voor Javascript zou ik eerder Firefox gebruiken dan IE om te debuggen.
Dat was mijn gedachte dus ook.

Maar ze hebben gelijk, ik had ook ff beter moeten lezen dat hij in FF wel werkt, en ik was een beetje gepikeerd, dus voortaan beter lezen en anders me smoel houden
pi_32722682
Het was trouwens dat IE "if (foldericon != " ") {" niet leuk vond, dus heb ik het zo aangepast dat php, die de xml maakt, "<foldericon>empty</foldericon>" teruggeeft ipv "<foldericon></foldericon>"

..///
pi_32723264
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:57 schreef SuperRembo het volgende:
Ja godver, moet ik helemaal gaan teruglezen! als je nou je vraag iéts had aangepast; 'als het nu alleen in IE een foutmelding geeft'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')