Dat doe je niet met javascript maar met css. Zie [CSS] voor dummies - Deel 2.quote:Op zaterdag 10 september 2005 16:35 schreef onderjas het volgende:
Ik wil een half doorzichtige tabel maken, hoe doe ik dat?
En heeft iemand een tutorial voor van die ronde randen de plaatsen om een tabel.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | <script type="text/javascript" language="Javascript"> function zekerweten(chk) { if (!chk.checked) { if (!confirm("Weet je het zeker?")) { return false; } else { return true; } } else { return true; } } </script> <form name="bla" action="blaat"> [..] <input type="checkbox" name="foo" onclick="return zekerweten(this);"> [..] </form> |
1 2 3 4 5 6 7 8 | function newWindow( name, src, title, help, width, height, top, left ) { winCounter++; winID = 'win'+winCounter; parent.desk.updBody('(heel veel html geknipt) <iframe id="'+winID+'frame" name="'+winID+'frame" src="p/'+src+'?ref='+winID+'" style="width: 100%; height: 100%; border: 0;"></iframe> (heel veel html geknipt)', name); } |
1 2 3 4 | function updBody( html, name ) { document.getElementById("par").innerHTML = document.getElementById("par").innerHTML + html; } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | function toggle_news(id) { if (document.all) { shorta = document.all('news_short_'+id); shorta.style.display = ( shorta.style.display == 'block' ? 'none' : 'block'); full = document.all('news_full_'+id); full.style.display = ( full.style.display == 'block' ? 'none' : 'block'); more_news = document.all('more_news_'+id); } else { var shorta = document.getElementById('news_short_'+id); shorta.style.display = ( shorta.style.display == 'block' ? 'none' : 'block'); var full = document.getElementById('news_full_'+id); full.style.display = ( full.style.display == 'block' ? 'none' : 'block'); } } |
Waarom gebruik je niet gewoon suckerfish dropdowns? Simpel en doeltreffend.quote:Op woensdag 28 september 2005 22:29 schreef Darkomen het volgende:
Je kan div's laten zien en verbergen zoals ik bij borntobewild.nl (Ik heb ook wel hulp nodig met het menu op http://www.borntobewild.nl/test_layout/ , het submenu laad 1of 2 pixels lager in Firefox dan in IE)doe via:
[ code verwijderd ]
Dankje, maar ik weet wel hoe ik div's kan tonen en verbergenquote:Op woensdag 28 september 2005 22:29 schreef Darkomen het volgende:
Je kan div's laten zien en verbergen zoals ik bij borntobewild.nl (Ik heb ook wel hulp nodig met het menu op http://www.borntobewild.nl/test_layout/ , het submenu laad 1of 2 pixels lager in Firefox dan in IE)doe via:
[ code verwijderd ]
Omdat ik wilde patsen dat ik het ook zelf kon, en de mijne werkt ook niet slecht op de overbodige codequote:Op woensdag 28 september 2005 22:45 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Waarom gebruik je niet gewoon suckerfish dropdowns? Simpel en doeltreffend.
Dat hele stuk met document.all kan je wel vergeten, IE werkt ook met document.getElementById.
Als ik de pagina reload met Ctrl+F5 dan staat het menu ongeveer 20px te hoog.
Dat kleine verschil waar jij 't over hebt zal waarschijnlijk iets met padding, borders of magins te maken hebben.
Nee, het hoeft alleen maar voor mezelf, dus als ik op een bladwijzer klik in FF, dan die functie oid wordt uitgevoerd, net zoals bij Fok PI bladwijzer:quote:Op donderdag 29 september 2005 18:49 schreef pc-fr34k het volgende:
Uhmmm ik snap niet helemaal wat je wilt doen maar als ik het goed begrijp wil je dat als iemand op een plaatje klikt je een url in kan voeren en dat het plaatje dan veranderd in het plaatje van die url?
1 | javascript:(function(){rb=document.reply.posticon[0];rb.value=prompt('voer PI nummer in',49);rb.selected=true;il=document.getElementsByTagName('img');for(i=0;i<il.length;i++){if(il[i].getAttribute('alt')=='icoon'){ src=il[i].getAttribute('src');si=0;while(si!=-1){si=src.indexOf('/',si+1);ls=si==-1?ls:si;};il[i].setAttribute('src',src.substr(0,ls+1)+rb.value+'.gif');};};})(); |
ja bijvoorbeeld een bladwijzer en als je er dan op drukt, je de url van een plaatje opgeeft (bijv mijn usericon) en dan een andere url opgeeft en dat dan het plaatje verandert in de 2e URL. Nu wel duidelijk?quote:Op donderdag 29 september 2005 19:59 schreef pc-fr34k het volgende:
Oke, dat is hetzelfde als dat je het op een onclick oid zet in je code zelf. Wat moet er nou precies gebeuren, een prompt waar je een url invult en dan moet welk plaatje die url worden?
Krijg hem alleen niet met divs werkend in IEquote:Op woensdag 28 september 2005 22:45 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Waarom gebruik je niet gewoon suckerfish dropdowns? Simpel en doeltreffend.
Dat hele stuk met document.all kan je wel vergeten, IE werkt ook met document.getElementById.
Als ik de pagina reload met Ctrl+F5 dan staat het menu ongeveer 20px te hoog.
Dat kleine verschil waar jij 't over hebt zal waarschijnlijk iets met padding, borders of magins te maken hebben.
jep!quote:Op donderdag 29 september 2005 21:45 schreef pc-fr34k het volgende:
Jij bedoeld dat hij het plaatje dat de source heeft van de eerste url de source krijgt van de tweede url?
Je moet het toch eens leren hequote:Op vrijdag 30 september 2005 07:48 schreef SuperRembo het volgende:
Erg gaat wel meer fout. Als ik in FF reload doe, dan krijg ik 404s
Met 't javascript kan vanalles mis gaan. Heb je bijvoorbeeld gecontontroleerd of GetX() wel een goede waarde opleverd?
Het lijkt me trouwens erg onhandig om zo zwaar op javascript te leunen voor de layout van je site, zeker als je zelf niet zo'n kei ben in JS. De frames resizen niet eens als ik m'n browser resize
Volgens mij moet het met CSS zonder JS ook wel lukken.
Net eventjes voor je gemaakt:quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | function replaceIMG(src1, src2) { for(x=0; x<document.images.length; x++) { if(document.images[x].src == src1) { document.images[x].src = src2 } } } |
1 | Aan te roepen met:replaceIMG('eersteurl', 'tweedeurl') |
1 | javascript: function replaceIMG(src1, src2){ for(x=0; x<document.images.length; x++) {if(document.images[x].src == src1){ document.images[x].src = src2;} } }replaceIMG(prompt('Eerste url', ''), prompt('Vervangende url'), '') |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 | <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript"> <!-- Begin jsver = "1.0"; // End --> </SCRIPT> <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript1.1"> <!-- Begin jsver = "1.1"; // End --> </SCRIPT> <SCRIPT Language="JavaScript1.2"> <!-- Begin jsver = "1.2"; // End --> </SCRIPT> <SCRIPT Language="JavaScript1.3"> <!-- Begin jsver = "1.3"; // End --> </SCRIPT> <script language="javascript"> function javascriptVer(str) { str = str + "&jsver=" + jsver; return str; } function getColors(str) { if (navigator.appName.indexOf("Microsoft") > -1) { str = str + "&colors=" + screen.colorDepth; } else { str = str + "&colors=" + screen.pixelDepth; } return str; } function getResolution(str) { str = str + "&res=" + window.screen.width + "x" + window.screen.height; return str; } function getReferer(str) { if (document.referrer != "") { ref = "&ref=" + escape(document.referrer); if ((ref != "") || (ref != "undefined")) { str = str + ref; } } return str; } function getIsJava(str) { if (navigator.javaEnabled == 1) { var str = str + "&java=1"; } return str; } function getisFontSmootingEnabled(str) { if (window.screen.fontSmoothingEnabled == true) { str = str + "&fonts=true"; } return str; } function getIsCookieEnabled(str) { if (navigator.cookieEnabled != null) { if (navigator.cookieEnabled == 1) { str = str + "&cookie=1"; } } return str; } function getPlugins(str) { var num_of_plugins = navigator.plugins.length; for (var i = 0; i < num_of_plugins; i++) { str = str + "&plugin[" + i + "]" + navigator.plugin[i].name; } return str; } function isFlash(str) { var player = new MM_FlashInfo(); if (player.installed) { if (player.version && player.version >= 5) { // NEEDS FLASH VERSION 5 OR GREATER str = str + "&flash=" + player.version; } } return str; } var str = ""; var xx = ""; str = javascriptVer(str); alert(javascriptVer(xx)); str = getIsJava(str); alert(getIsJava(xx)); str = getColors(str); alert(getColors(xx)); str = getResolution(str); alert(getResolution(xx)); str = getisFontSmootingEnabled(str); alert(getIsFontSmootingEnabled(xx)); str = getReferer(str); alert(getReferer(xx)); str = getIsCookieEnabled(str); alert(getIsCookieEnabled(xx)); str = isFlash(str); alert(isFlash(xx)); str = getPlugins(str); alert(getPlugins(xx)); document.writeln(xx); </script> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | <script language="javascript"> function test(str) { str = str + " eric"; return str; } // dit zou moeten werken! document.writeln(test(str)); // dit werkt niet :( str = test(str); str = test(str); document.writeln(str); </script> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | function isFlash(str) { var player = new MM_FlashInfo(); if (player.installed) { if (player.version && player.version >= 5) { // NEEDS FLASH VERSION 5 OR GREATER str += "&flash=" + player.version; } } return str; } |
MM_FlashInfo zou een Macromedia functie moeten zijn. Als je zelf geen script include waarin die functie gedefinieerd wordt, dan zal die test nooit true opleveren.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:22 schreef Darkomen het volgende:
is dan niet makelijker om :
if (new MM_FlashInfo())
{
var player = new MM_FlashInfo();
if (player.installed)
{
if (player.version && player.version >= 5)
{ // NEEDS FLASH VERSION 5 OR GREATER
str += "&flash=" + player.version;
}
}
}
else
{
str += 'niet geinstallerd';
}
1 2 3 | if (MM_FlashInfo) { //... } |
quote:Op donderdag 6 oktober 2005 09:41 schreef Chandler het volgende:
FF helemaal niets?stom zeg... zou toch ook gewoon moeten werken
argh.
navigator.plugin moet navigator.plugins zijn.quote:Error: navigator.plugin has no properties
Source File: http://upload.bruggema.nl/userfiles/index.html
Line: 105
1 | &jsver=1.3&java=1&colors=32&res=1024x768&fonts=true&cookie=1&flash=0 |
1 | &jsver=1.3&colors=32&res=1024x768&cookie=1&flash=0&plugin[0]=Mozilla Default Plug-in&plugin[1]=QuickTime Plug-in&plugin[2]=QuickTime Plug-in&plugin[3]=QuickTime Plug-in&plugin[4]=QuickTime Plug-in&plugin[5]=QuickTime Plug-in&plugin[6]=Adobe Acrobat&plugin[7]=Microsoft® DRM&plugin[8]=Windows Media Player Plug-in Dynamic Link Library&plugin[9]=Microsoft® DRM |
1 | [url]www.iets.nl[/url] |
1 2 3 4 5 | var data = window.opener.document.getElementById('content').value; var regExp_url = new RegExp("\[url\].*?\[/url\] ","g"); var result = data.replace(regExp_url,"<a href=\1>\1</a>"); document.writeln(result);</script> |
1 2 3 4 5 6 7 | function setlanguage(){ var vervaldatum = new Date() vervaldatum.setDate(vervaldatum.getDate()+365); var setlang = document.form.site.options[document.form.site.selectedIndex].value; document,cookie="language="+setlang+";expires="+vervaldatum+"; path=/"; window.location.href = "index.htm"; } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | function getCookie(c_name) { if (document,cookie.length>0) { c_start=document,cookie.indexOf(c_name + "=") if (c_start!=-1) { c_start=c_start + c_name.length+1 c_end=document,cookie.indexOf(";",c_start) if (c_end==-1) c_end=document,cookie.length return unescape(document,cookie.substring(c_start,c_end)) } } return 'uk'; } var language = getCookie('language'); var file = language + '.txt'; |
1 2 3 4 5 6 7 | var el = document.createElement('INPUT'); el.type = 'hidden'; el.name = p_name; el.value = p_value; document.forms[0].appendChild(el); } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | function checkChange() { if(content != document.forms.form.veld.value) { return FALSE } else { return TRUE } } |
1 2 3 | alert('Hallo'); //--></script> |
Javascript wrtkt altijd zonder de comment tags, de comment tags zijn er zodat oudere browsers die het niet herkennen het gewoon negeren. Laat je het weg zien die mensen alleen maar puur de code.quote:Op donderdag 10 november 2005 16:17 schreef SuperRembo het volgende:
Weet iemand of het voor Mac IE5.2 nodig is om je javascript code tussen html-comments te zetten?
Dus zo:
[ code verwijderd ]
Of werkt het ook goed zonder <!-- -->?
IE5 voor Mac is een ouwe klote browser. Helaas zijn er nog klanten die dat brakke ding gebruikenquote:Op donderdag 10 november 2005 16:23 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Javascript wrtkt altijd zonder de comment tags, de comment tags zijn er zodat oudere browsers die het niet herkennen het gewoon negeren. Laat je het weg zien die mensen alleen maar puur de code.
Ik heb met die browser al heel veel (lees: te veel) problemen gehadquote:Op donderdag 10 november 2005 17:23 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
IE5 voor Mac is een ouwe klote browser. Helaas zijn er nog klanten die dat brakke ding gebruiken
Jij maakt dus een website voor een klant die vindt dat het in zíjn browser goed moet werken? Kun je 'm niet ietwat inlichten?quote:Op woensdag 23 november 2005 02:02 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Ik heb met die browser al heel veel (lees: te veel) problemen gehadhelaas is een van mijn grootste klanten een fervent mac gebruiker en gebruikt hij naast safari ook IE.
haha nee hij eist het niet gelukkig, hij weet ook wel dat weinig mensen het gebruikenquote:Op woensdag 23 november 2005 02:31 schreef JeRa het volgende:
[..]
Jij maakt dus een website voor een klant die vindt dat het in zíjn browser goed moet werken? Kun je 'm niet ietwat inlichten?
1 2 3 4 5 | <option value="0">> selecteer <</option> <option value="1">Keuze 1</option> <option value="2">Keuze 2</option> </select> |
Inderdaadquote:Op woensdag 23 november 2005 15:36 schreef Chandler het volgende:
je moet je voorstellen ik heb dit
[ code verwijderd ]
Als ik de pagina laad staat de optie automatisch op 0, wanneer ik het verander is dit de gebruiker zijn eerste keuze, maar stel de gebruiker veranderd het nogmaals... dus eerst naar 1 en daarna naar 2... dan wil ik graag weten of hij voordat hij een optie kiest van optie 0 komt of van een reeds gekozen optie..
Maar goed, wat ik al zei was dat mogelijk alleen een functie hiervoor kan gebruiken.
Whoeps, mijn fout. Ik zie trouwens dat de parser van de berichten die codes niet door htmlentities() haaltquote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 | var http = getHTTPObject(); /* Open list */ var url = '<?=$config['web_url']?>index.php?request=mailboxfoldersarray'; // open the http connection var http = getHTTPObject(); http.open('GET', url, true); // where to go http.onreadystatechange = function() { if (http.readyState == 4) { if (http.status == 200) { var XMLresult = http.responseXML; var itemRoot = XMLresult.getElementsByTagName('folders')[0]; a = new dTree('a'); alert('v3'); for(var i=0;i<itemRoot.childNodes.length;i++) { var folderid = itemRoot.getElementsByTagName('id').item ![]() var folderparent = itemRoot.getElementsByTagName('parent').item ![]() var foldername = itemRoot.getElementsByTagName('name').item ![]() var foldericon = itemRoot.getElementsByTagName('icon').item ![]() alert(foldername); if (foldericon != " ") { a.add(folderid-1,folderparent-1,foldername,'javascript:LoadMailbox('+folderid+')','','','img/'+foldericon); } else { a.add(folderid-1,folderparent-1,foldername,'javascript:LoadMailbox('+folderid+')','','',''); } } document.getElementById('mailboxfolders').innerHTML = a; a.openTo(1, true); } } } http.send(null); } |
1 2 3 4 5 6 | <folder> <id>1</id> etc. </folder> </folders> |
Kan je iets duidelijker zijn?quote:Op maandag 28 november 2005 22:42 schreef Chandler het volgende:
Weet iemand trouwens het volgende?
Ik heb 2 tabellen met items en kan per tr een item aanklikken, echter wil ik deze slepen van de ene tabel naar de andere.. hij hoeft um niet toetevoegen aan het andere tabel dat gebeurd pas na het laden van de pagina... soortement van select en dan een functie aanroepen als iemand het dropt op een bepaald iets
Je moet het zien als een filemanager ala windows verkenner met drag en drop maar dan wil ik dat droppen kunnen doen op een tabel en of plaatjes (bv edit, rename, etc?!) ik heb gezocht maar niet gevonden. Iemand een idee?
Klinkt meer alsof je met DHTML moet gaan rotzooienquote:Op maandag 28 november 2005 22:42 schreef Chandler het volgende:
Weet iemand trouwens het volgende?
Ik heb 2 tabellen met items en kan per tr een item aanklikken, echter wil ik deze slepen van de ene tabel naar de andere.. hij hoeft um niet toetevoegen aan het andere tabel dat gebeurd pas na het laden van de pagina... soortement van select en dan een functie aanroepen als iemand het dropt op een bepaald iets
Je moet het zien als een filemanager ala windows verkenner met drag en drop maar dan wil ik dat droppen kunnen doen op een tabel en of plaatjes (bv edit, rename, etc?!) ik heb gezocht maar niet gevonden. Iemand een idee?
quote:Op donderdag 24 november 2005 08:59 schreef Darkomen het volgende:
Firefox geef betere meldingen
Lekker nutteloze reactiesquote:Op woensdag 30 november 2005 11:58 schreef Darkomen het volgende:
Klinkt meer alsof je met DHTML moet gaan rotzooien
Hielp je hem erg om te zeggen dat hij een combinatie van javascript, html en css moet gebruiken? DHTML is geen taal op zichzelf, hij post het al in het javascript topic, dan weet hij toch ook wel dat er nog wat html en eventueel css bij moet, anders heeft hij het niet over tabellen. Beetje nutteloos om te zeggen dat hij DHTML moet gebruiken als hij dat eigenlijk al weet maar vraagt HOE het moet.quote:Op woensdag 30 november 2005 20:38 schreef Darkomen het volgende:
Sorry hoor, ik vondt het roch redelijk tips, maar goed, de experts voelen zich weer beter
Als je een foutmelding in IE krijgt, wat heb je er dan aan "Firefox geef betere meldingen"quote:Op woensdag 30 november 2005 20:38 schreef Darkomen het volgende:
Sorry hoor, ik vondt het roch redelijk tips, maar goed, de experts voelen zich weer beter
Als je in FF geen fout zou krijgen was dit wel waar ja, maar doet hij het zoizo niet vind ik de foutmeldingen in FF wel duidelijker, maar ik was het voornamelijk eens over die DHTML opmerking dus.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:37 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Als je een foutmelding in IE krijgt, wat heb je er dan aan "Firefox geef betere meldingen"
Maar je geeft soms ook wel nuttige reacties hoor![]()
Dat is net zoiets als dat je een programma aan het debuggen bent maar een error terugkrijgt van de (memory)debugger die nergens op slaat of incompleet is, en iemand je vervolgens de tip geeft een andere debugger te gebruiken omdat die completere en duidelijkere errors teruggeeft.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:37 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Als je een foutmelding in IE krijgt, wat heb je er dan aan "Firefox geef betere meldingen"
Ik had niet zover terug gelezen, dan is het idd een kansloze opmerking.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:57 schreef SuperRembo het volgende:
Alleen in FF werkte het dus perfect
Dat was mijn gedachte dus ook.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:47 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dat is net zoiets als dat je een programma aan het debuggen bent maar een error terugkrijgt van de (memory)debugger die nergens op slaat of incompleet is, en iemand je vervolgens de tip geeft een andere debugger te gebruiken omdat die completere en duidelijkere errors teruggeeft.
Al met al een vrij nuttige opmerking, duszeker voor Javascript zou ik eerder Firefox gebruiken dan IE om te debuggen.
Ja godver, moet ik helemaal gaan teruglezen!quote:Op woensdag 30 november 2005 21:57 schreef SuperRembo het volgende:
Alleen in FF werkte het dus perfect
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |