Als je het uit z'n context haalt is het niet relevant neequote:Op woensdag 6 april 2005 15:02 schreef sp3c het volgende:
het is niet relevant ... ik kan ook wel wat posten over een Amerikaanse helikopter die gister ofzo is neergestort in Afghanistan omdat dat actueel is maar het voegt weinig toe aan het topic
ik denk een beetje bit of both. maar wel een munt die verkeerd gaat vallen voor de 'boefjes' in ons land.quote:Op woensdag 6 april 2005 15:04 schreef Amando het volgende:
[..]
Nee hoor, dat maak jij ervan.
Er moet gewoon bewijs zijn dat hij daadwerkelijk iets wilde opblazen, en dat de tussenkomst van de politie dat feit voorkomen heeft.
Schiphol is grotendeels publiek terrein , je blaast gewoon de lobby op, waar de meeste mensen komen.quote:Op woensdag 6 april 2005 15:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
maar hier zie ik geen teksjes over de bewaking en wanneer de hekken opengaan...
het voorbereiden van criminele activiteiten is gewoon strafbaar hoorquote:Op woensdag 6 april 2005 15:01 schreef R@b het volgende:
Het OM heeft zijn best gedaan. Maar de Nederlandse rechtspraak is niet ingesteld op het voorkomen van misdrijven, alleen op het bestraffen achteraf.
Samir A. moet dus eerst iets opblazen, voordat hij in een cel zijn zonden kan overdenken. Verder is het natuurlijk een gotspe dat zo'n radicale geloofsidioot niet als persona non-grata ons land kan worden uitgekieperd. Terug naar Marokko met zulk uitschot, daar weten ze er wel raad mee.
Het OM had misschien andere opsporingstechnieken moeten gebruiken en hem niet zo snel op moeten pakken (Als deze puistenkop echt een terrorist isquote:Op woensdag 6 april 2005 15:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
het voorbereiden van criminele activiteiten is gewoon strafbaar hoor
Het OM zit hier gewoon weer flink te blunderen
dan zou het heel goed mogelijk kunnen zijn dat meneer a zijn volgende overval aan het beramen was. is idd geen terrorisme. alhoewel die banden met cellen wel weer vreemd zijn. tenzij het gewoon een van de vele loopjongens is die met overvallen en drugs radicale organistaties steunt. hoe dan ook het is een ventje dat ik niet als aanwinst voor onze samenleving zie. hoe graag femke ons dat ook wil doen geloven.quote:Op woensdag 6 april 2005 15:06 schreef Amando het volgende:
[..]
Schiphol is grotendeels publiek terrein , je blaast gewoon de lobby op, waar de meeste mensen komen.
Geek hek of bewaker die er aan te pas komt....
Kunstmest mag je thuis ook hebben, je wil niet weten wat voor een bom je daarvan kan maken.quote:Op woensdag 6 april 2005 15:01 schreef The_Langolier het volgende:
[..]
Dat is inderdaad verdacht, daar valt niets tegen in te brengen.
inderdaad, de lieve knul.quote:Op woensdag 6 april 2005 15:03 schreef JanPoedel het volgende:
[..]
Inderdaad. Onvoorspelbaar dat hij 9 maanden vast heeft gezeten voor iets wat niet is bewezen.
Weer eens een bewijs dat daders in Nederland tot slachtoffer worden gebombardeerd. Het gevolg van de struisvogelpolitiek is juist dat zo'n jongen ermee wegkomt.quote:Op woensdag 6 april 2005 14:47 schreef Amando het volgende:
Hilarisch hoe zo'n jongen slachtoffer word van de NL struisvogelpolitiek. Gelukkig hebben we wel een proffesionele rechterlijke macht in onze trias politica![]()
Hoe toon je aan dat hij dat ook echt wilde doen? Dat is echt niet makkelijk hoor.quote:Op woensdag 6 april 2005 15:06 schreef sp3c het volgende:
het voorbereiden van criminele activiteiten is gewoon strafbaar hoor
Het OM zit hier gewoon weer flink te blunderen
het OM heeft gewoon weer te vroeg victorie gekraaid en het heerschap opgepakt.quote:Op woensdag 6 april 2005 15:08 schreef Amando het volgende:
[..]
Het OM had misschien andere opsporingstechnieken moeten gebruiken en hem niet zo snel op moeten pakken (Als deze puistenkop echt een terrorist is)
Wat ik probeer te zeggen is dat Samir A. natuurlijk wel verdachter is dan jij, Steijn, Sp3c of ik. Het in het bezit hebben van een plattegrond is natuurlijk geen strafbaar feit. Het als hobby hebben van maken van explosieven met huis en tuinspullen, ook nog niet. Het hebben van boeken over de islam omdat je je daar voor interesseer al helemaal niet.quote:
Volgens mij is het sinds de IRT affaire bijna onmogelijk om hard bewijs aan te dragen in dit soort zaken.quote:Op woensdag 6 april 2005 15:10 schreef sp3c het volgende:
of hij een terrorist is wil ik nog in het midden laten want dat weet ik niet, wat ik wel weet is dat het OM er wederom met de pet naar heeft gegooid door iemand zonder enige harde bewijzen naar de rechter te slepen ... zo komen dit soort figuren idd weer terug de straat op.
afwachten tot hij zijn bom daadwerkelijk in elkaar heeft geschroeftquote:Op woensdag 6 april 2005 15:10 schreef Steijn het volgende:
[..]
Hoe toon je aan dat hij dat ook echt wilde doen? Dat is echt niet makkelijk hoor.
Precies, als ze misschien iets meer tijd genomen hadden, dan hadden ze misschien wel genoeg bewijs verzameld. Maar eigenlijk neem ik wel aan dat ze dat gedaan hebben, Nationale Recherche is wel professioneel wat dat betreft.quote:Op woensdag 6 april 2005 15:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
het OM heeft gewoon weer te vroeg victorie gekraaid en het heerschap opgepakt.
of hij een terrorist is wil ik nog in het midden laten want dat weet ik niet, wat ik wel weet is dat het OM er wederom met de pet naar heeft gegooid door iemand zonder enige harde bewijzen naar de rechter te slepen ... zo komen dit soort figuren idd weer terug de straat op.
Oke, daar heb je een punt.quote:Op woensdag 6 april 2005 15:12 schreef sp3c het volgende:
afwachten tot hij zijn bom daadwerkelijk in elkaar heeft geschroeft
De IRT affaire heeft er juist voor gezorgd dat politie/jusititie een scala aan verregaande bevoegdheden hebben gekregen. Kijk de Wet op Bijzondere opsporing er maar eens op na.quote:Op woensdag 6 april 2005 15:12 schreef Steijn het volgende:
[..]
Volgens mij is het sinds de IRT affaire bijna onmogelijk om hard bewijs aan te dragen in dit soort zaken.
Hij is onschuldig verklaard, dus dan mag je hem ook geen terrorist meer noemen lijkt mij...quote:Op woensdag 6 april 2005 15:14 schreef zoalshetis het volgende:
wat ik raar vind is dat er een soort van triomfgevoel ontstaat terwijl we hier van doen hebben met een crimineel. wat voor zelfbeeld heb je als je je zogenaamd discriminerende slachtofferrol bespreekbaar wil maken door het beschermen van een lowlife?
Dat kan overal, voor een echte terrorist is geen enkel land veilig.quote:Op woensdag 6 april 2005 15:10 schreef dVTB het volgende:
[..]
Weer eens een bewijs dat daders in Nederland tot slachtoffer worden gebombardeerd. Het gevolg van de struisvogelpolitiek is juist dat zo'n jongen ermee wegkomt.
Nee, mij is het inmiddels volkomen duidelijk: in Nederland kun je ongestoord terroristische aanslagen voorbereiden.
De koninklijke Marechaussee is ook vrij professioneel maar als het OM zegt 'breng die marinier terug naar Nederland en smijt hem in de cel voor moord' dan hebben ze ook weinig keuze meer.quote:Op woensdag 6 april 2005 15:13 schreef Amando het volgende:
[..]
Precies, als ze misschien iets meer tijd genomen hadden, dan hadden ze misschien wel genoeg bewijs verzameld. Maar eigenlijk neem ik wel aan dat ze dat gedaan hebben, Nationale Recherche is wel professioneel wat dat betreft.
Volgens mij is deze jongen dus een beetje "The wrong man at the wrong place at the wrong time"
Misschien kende hij wat verkeerde mensen .. en is zodoende de verdenking gaan stijgen.
Kijk dat lieve koppie dan, NL keiharde terroristenquote:Op woensdag 6 april 2005 15:09 schreef R@b het volgende:
[..]
inderdaad, de lieve knul.
Nu hij vrijgesproken is, mogen we hem ook weer bij zijn naam noemen: Samir Azzouz. Iets wat Radio Nederland Wereldomroep overigens steevast is blijven doen
[afbeelding]
Feitelijk mag nu ook het balkje eraf.
hallo! de man heeft een roofoverval gepleegd... ik zeg dus dat ie inderdaad is vrijgesproken voor terrorisme, de rechter zegt dat, jij zegt dat en we zijn allemaal ontzettend blij!!quote:Op woensdag 6 april 2005 15:15 schreef Amando het volgende:
[..]
Hij is onschuldig verklaard, dus dan mag je hem ook geen terrorist meer noemen lijkt mij...
Ongetwijfeld speelde Samir met de gedachte om terroristische aanslagen te plegen. Dat blijkt uit al die aanwijzingen en uit zijn uitlatingen. De vraag die de rechter moest beoordelen was echter of het meer was dan spelen.quote:Op woensdag 6 april 2005 15:11 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Wat ik probeer te zeggen is dat Samir A. natuurlijk wel verdachter is dan jij, Steijn, Sp3c of ik. Het in het bezit hebben van een plattegrond is natuurlijk geen strafbaar feit. Het als hobby hebben van maken van explosieven met huis en tuinspullen, ook nog niet. Het hebben van boeken over de islam omdat je je daar voor interesseer al helemaal niet.
Maar de combinatie van die dingen, met daarbij nog de verdenking van contacten met andere van terrorisme verdachten, doet mij toch wel vermoeden dat Samir A. iets minder goeds van plan is/was.
Oh dan neem ik mijn woorden terug.. wist ik niet.quote:Op woensdag 6 april 2005 15:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hallo! de man heeft een roofoverval gepleegd... ik zeg dus dat ie inderdaad is vrijgesproken, de rechter zegt dat, jij zegt dat en we zijn allemaal ontzettend blij!!
Als jij zulke denkwijzen hebt dan zouden ze ipv Samir jou moeten opsluiten!quote:Op woensdag 6 april 2005 15:20 schreef Strolie75 het volgende:
Serieus, van mij mag die Samir zich morgen met een glimlach op zijn gezicht in een vol voetbalstadion opblazen. Duizenden doden. Misschien dat we hier dan EINDELIJK eens wakker worden.
ja dat stond er ook.quote:Op woensdag 6 april 2005 15:20 schreef Amando het volgende:
[..]
Oh dan neem ik mijn woorden terug.. wist ik niet.
Maar ik bedoel hij is vrijgesproken van terrorisme.
Nu.nl zegt: "Ook een overval op een supermarkt achtte het rechtscollege niet bewezen. Daarvan werd A. eveneens vrijgesproken. "quote:Op woensdag 6 april 2005 15:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hallo! de man heeft een roofoverval gepleegd... ik zeg dus dat ie inderdaad is vrijgesproken voor terrorisme, de rechter zegt dat, jij zegt dat en we zijn allemaal ontzettend blij!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |