abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 8 april 2005 @ 11:23:13 #101
43556 miss_dynastie
pi_26068029
Mijn eerste gedachte zou ook zijn dat ze gewoon moe is... kun je niet een halve fles geven om 18.00 uur? Dus 50 of 60 cc, zodat ze al een bodempje heeft?
pi_26068924
En anders, al het niet door moeheid komt: eten jullie gezamenlijk? Misschien dat ze wel wil eten als ze jullie ook ziet eten, of dat ze wel van jullie bord mee wil eten?
(Dat is dus ook het idee achter de Rapley-methode, dat kinderen leren door te imiteren.. en vaak willen baby's als ze ouder worden en meer zelf kunnen ook meer zelluf doen, dus zelf het eten vastpakken ipv het in de mond geschept krijgen.)
  vrijdag 8 april 2005 @ 12:51:24 #103
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_26070205
Eerste wat mij door het hoofd schoot was ook is Maria niet gewoon te moe, dan is het zitten erg vermoeiend. Als ik kijk naar wat ze binnen krijgt zou ik abso niet denken dat ze honger heeft dus daar zit het denk ik niet in.

Hoe is het met Amber

Martineke, Zoë sliep ook altijd best lang na de inenting soms zo de voedingtijden voorbij.

Zoë heeft de stempel weer verdiend, zag er goed uit kilo gegroeid, 3 cm lengte erbij helemaal toppie. Ze heeft zichzelf goed gepromoot door gillen (om aandacht), horloge pikken van de arts, haren trekken van een ander kindje en de stethoscoop uit de oren van de arts trekken. Staan er weer gekleurd op
pi_26070499
Zoë je bent geen slomerik zo te lezen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 8 april 2005 @ 13:05:46 #105
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_26070514
Zoë!

Moeheid lijkt het niet te zijn, ook als ze net geslapen heeft, kan ze zo doen. We eten niet tegelijk, dat wil ik wel graag, maar we redden het meestal niet om voor ons gekookt te hebben voor 18.00 u. En daarna is maria waarschijnlijk wél te moe. Lastig.

Ik wil wel proberen of ze eet als wij ook eten. Vanavond maar iets simpels regelen, zodat we wat vroeger aan tafel kunnen. De broodmaaltijd eet ze ook het beste als ik ook lunch, dus er zit wel wat in, denk ik!
En Miss_D, jouw idee doen we idd ook, we geven soms een klein flesje als ze zo doet, zodat ze daarna in elk geval íets van haar groente eet.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_26070597
Ik zit net te bedenken dat Morris precies zo driftig reageert als we hem brood geven. Dat moet ie pertinent niet
pi_26070623
goedzo zoë!

amber, voor zover nog nodig: beterschap! wat een schrik ladyS, hopelijk lag 't toch aan de thermometer(s)...

sugar, succes met de etensperikelen van maria. ik weet ook niet precies wat je het best zou kunnen doen, of waar het door komt, maar wel dat eten een onderwerp is waarvan kinderen snel doorhebben dat ze je als (op)voeder goed mee op de kast kunnen krijgen, dus misschien is ze gewoon wat grenzen aan 't verkennen? niet teveel aandacht aan besteden is dan het devies, anders wordt 't zo snel een machtsmiddel. dus als ze niet wil eten, dan niet. (makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet 't...).

anna heeft gisteren haar eerste inenting gehad. ze was wel even goed kwaad over de prik maar heeft er verder niet erg veel last van gehad gelukkig. nu we haar inbakeren voor het slapen gaan slaapt ze overdag stukken beter, al zijn het nog niet altijd heel lange periodes. maar ik ben allang blij dat ze overdag geregeld even slaapt (dat was tot vorige week lang niet altijd het geval namelijk). 's nachts slaapt ze ook geweldig nu, ongeveer 't zelfde schema als Dylan van Daanbanaan geloof ik. dus om 21.00 laatste voeding, om 4.00 à 4.30 weer en dan om een uur of 8.00.

hmm ze wordt net wakker dus ik laat 't hier ff bij.
  vrijdag 8 april 2005 @ 16:26:20 #108
45621 Suzanna
Mama van...
pi_26075018
Noa rolde net van haar buik naar haar rug!!
Ik leg haar eigenlijk nooit op haar buik omdat ze het niet leuk vindt...en nu ik het een keertje deed rolde ze gelijk om!!!! En ze vond het op haar buik liggen niet eens zo erg...
  † In Memoriam † vrijdag 8 april 2005 @ 16:42:08 #109
81992 Githa
pi_26075408
Noa
pi_26075700
Sugar s6 met Maria lijkt me niet gemakkelijk
Hier eten wij overgens niet samen Thijs eet hier eerder en dat gaat tot nu toe nog steeds prima.

fijna dat Anna geen last heeft gehad van prikje.

Noa goed meid rollen

Hier volgens mij tandjes die doorkomen ik voel een bobbel in zijn mondje en al heel de dag vuurrood wangetje
Hij heeft er alleen geen last van, want hij speelt er nog steeds vrolijk op los
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  vrijdag 8 april 2005 @ 17:09:52 #111
45621 Suzanna
Mama van...
pi_26076099
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 16:53 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Hier volgens mij tandjes die doorkomen ik voel een bobbel in zijn mondje en al heel de dag vuurrood wangetje
Hij heeft er alleen geen last van, want hij speelt er nog steeds vrolijk op los
Goed zo Bar!! Alleen maar mooi toch...
  vrijdag 8 april 2005 @ 17:10:59 #112
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_26076133
Noa
  vrijdag 8 april 2005 @ 17:13:43 #113
45621 Suzanna
Mama van...
pi_26076206
Oh ja, Noa deed het trouwens net weer...ik dacht: toch even checken of het niet écht toeval was...nee hoor, leunen naar die kant en rollen maar! En ze probeert al een hele tijd om van haar rug op haar buik te rollen, maar dat is volgens mij nog een stukkie moeilijker, want dat lukt nog niet...
  vrijdag 8 april 2005 @ 17:18:05 #114
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_26076308
hoe leggen jullie je beebjes neer?? ik leg maxim altijd in de box en dan met zon babygym boven zich, of met een muziekmobiel. en heel soms op een speelkleed op de grond, maar ik vraag me dan af of hij dan wel zin krijgt om te rollen of op zn zij te draaien of zo???
  vrijdag 8 april 2005 @ 17:20:57 #115
45621 Suzanna
Mama van...
pi_26076385
ik leg Noa ook meestal in de box, maar nu legde ik haar op ons bed, voor de grote spiegel aan de muur. Die vindt ze heel interessant en dat doe ik dan af en toe. Maar ik had haar nog niet op haar buikje gelegd, dat was het volgens mij!
En op dat bed doe ik alleen als ik erbij ben...moet er niet aan denken dat ze ineens toch gaat rollen op haar buik en dan eraf rolt (tja, alleen in horrorfilms, maar goed...het idee....)
pi_26076588
regelmatig op de buik leggen is sowieso wel goed voor ze hoor, al vinden ze 't meestal niet echt leuk. maar gewoon af en toe een minuutje (of langer als ze dat volhouden).

zie hier anna aan haar ochtendgymnastiek:
  vrijdag 8 april 2005 @ 18:06:38 #117
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_26077349
Noa wat knap meid Grappig, Noah rolt juist van rug naar buik en andersom nog niet. Hij moet er ook nog wel moeite voor doen, omdat dat armpje een beetje in de weg zit namelijk. En als ie na al die moeite eindelijk op zijn buik ligt vindt ie het helemaal niet leuk En dan wordt ie boos omdat ie nog niet terug kan rollen

Martineke, wij leggen Noah meestal ook gewoon in de box, ook met de babygym boven hem. En hij is dus wel gaan omrollen, dus blijkbaar houdt dat hem niet tegen

Knap hoor Anna
Noah vindt op z'n buik liggen dus ook niet bepaald leuk, maar bij de arts van het CB woensdag heeft ie zich even flink uitgesloofd! Ze was helemaal onder de indruk dat ie dat al zo goed kon en zo sterk was en zo lang vol hield
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_26077918
Anna

Morris vind het helemaal geweldig dat hij kan zitten. Hij kan nu ook superlang spelen in de box op die manier. Kom ik bij het CB, mag ik hem weer niet al te vaak zelf neerzetten want dat moet hij zelluf leren Jeeeeeeeeeeemig, soms word ik er zo moe van.
Nah ja, voor hij 18 is zal hij wel zelf in zitstand kunnen komen vermoed ik

[ Bericht 2% gewijzigd door snoopy op 08-04-2005 19:14:54 ]
pi_26079055
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 11:12 schreef Sugar het volgende:
Amber, warm blijven, he?
nou, dat is momenteel geen probleem
ik heb haar vandaag ziek van het kdv gehaald.. Huidige temp: 38,6

En de oude en nieuwe thermometer geven exact hetzelfde aan. En de oorthermometer ook. Dus de HA kan het dak op met zijn geklets over een kapotte thermometer
pi_26079152
Vanuit lig gaan zitten kan Myrthe ook nog niet, die moet je nog neerzetten. Zelf gaan zitten leren ze meestal na het echte kruipen, ofwel rond 10 maanden. Zelfstandig zitten is gemiddeld met 9 maanden dacht ik, dus het is wel normaal dat dat eerst komt.

Goed gerold Noa!
En Anna

Amber, beterschap!!
Vervelend dat nu op deze manier duidelijk wordt dat je wel ziek bent en dat de thermometer wel heel is..
pi_26079231
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 18:28 schreef snoopy het volgende:

Nah ja, voor hij 18 is zal hij wel zelf omhoog kunnen komen vermoed ik
Ja, liggende door de pubertijd heen, lekker makkelijk!

Sugar: ben benieuwd of het gaat werken met Maria als jullie tegelijkertijd eten!

Tomas heeft dus gisteren zijn hielprik en gehoortest gehad. Hij heeft er alleen weinig van gemerkt want hij sliep overal doorheen Vandaag bezoek van de VK, gewicht is nu 3160 gram dus in 2 dagen tijd is dat 200 gram erbij, gaat lekker!
Vanavond gaan we hem maar in bad doen. 's ochtends slaapt hij nl. goed en 's avonds is het steeds een beetje aanmodderen. Dan wil drinken, leg je hem aan, valt hij al snel weer in slaap en is hij weer niet wakker te krijgen, maar even later is hij toch weer klaarwakker en wil hij weer drinken. Waardoor je tussen 21:00 en 12:00 dus eigenlijk continu bezig bent Misschien dat hij na het badje lekker slaperig wordt...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  Licht Ontvlambaar vrijdag 8 april 2005 @ 19:18:08 #122
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_26079303
Noa aan de rol goed zeg

Ik wist dat Isa zich niet aan de regeltjes houdt Ze kruipt nog niet, maar gaat wel al een tijdje vanuit buikligging zitten. Ze duwt zich met haar armpjes omhoog tot in split en trekt daan haar beentjes naar voren.

Ambertje beterschap
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_26079770
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 19:15 schreef TearSong het volgende:

Ja, liggende door de pubertijd heen, lekker makkelijk!
Loungen heet dat toch?

Tomas

Amber, niet zo raar doen meissie. Beterschap!
pi_26081870
Isa

Goed zeg!
  vrijdag 8 april 2005 @ 21:15:07 #125
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_26082575
Maria heeft geweldig goed gegeten!
Half uur voorafgaand een flesje, samen daarna aan tafel en soepstengel ter introductie. Het deed gezamenlijk wonderen!

Thanks mensen!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_26084856
mooizo!

en Isa, knap hoor! Piet heeft daar heeeeeel lang over gedaan.
pi_26084883
Maria, je bent gewoon een gezelligheidsmensje

LadyS, nog enkele tips bij diarree:

Wat te doen bij diarree:
Oppassen voor uitdroging, voorkomen door vocht en zoutverlies zo snel mogelijk aan te vullen. Diarree verergert door suiker en appelsap.

Goede huismiddelen:
-         gekookt water
-         gekookt rijstewater van gewone witte rijst door 2 eetlepels rijst in 1 liter water 20 minuten te koken, daarna zeven en aanvullen tot 1 liter vocht.
-         Bosbessen of wortelsap ipv sinaasappelsap
-         Later geraspte appel, banaan, slappe venkelthee

Geef oudere baby's (vanaf circa 6 maanden) bijvoeding zoals geprakte banaan en rijst met worteltjes. Vermijd laxerende groenten- en fruitsoorten zoals ui, prei, tomaten, sinaasappel en appel (of het sap hiervan)

pi_26085101
en ORS aanschaffen als je dat nog niet hebt, LadyS. arme Ambertje...
  † In Memoriam † vrijdag 8 april 2005 @ 22:48:13 #129
43556 miss_dynastie
pi_26085119
Goed zo Maria
pi_26086637
hmmm ik ben beetje bang dat het een lange nacht gaat worden...

Thijs is nu enorm huilerig, telkens als je hem uit zijn bedje haalt omdat het ineens "krijsen"word, verdwijnt vrijwel meteen, maar zijn wangetje is nog steeds wat dik.
Heb net zijn luierverschoond en merkte dat zijn billetje (zo rond zijn anusje) wat beschadigd was (het bloede een beetje aan de doekjes te zien) dus daar een flinke laag sudocrem aangesmeerd, ervoor even lekker met blote billetjes gelegd kan het weer even luchten
nieuwe pamper aan en terug zijn bedje ingelegd. en nu is het weer stil.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  zaterdag 9 april 2005 @ 09:10:44 #131
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_26090955
Beterschap Amber en succes met je tandjes Thijs!

Ik heb naar aanleiding van de posts hier gisteren ook maar eens geprobeerd of Kai het leuk vond om in de kinderstoel aan tafel te zitten. Meneer vond het prachtig. Er kon natuurlijke geen lachje van af want in de kinderstoel zitten is een serieuze zaak. Maar het eten ging hier dus ook al een stuk beter.

Ik geloof trouwens dat we hier langzaam aan ook in het zelluf doen stadium zijn aanbeland
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zaterdag 9 april 2005 @ 09:11:17 #132
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_26090958
Oh ja, vandaag maar eens gaan kijken voor een stoelverkleiner....
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2005 @ 09:25:38 #133
81992 Githa
pi_26091014
Kai wat zit je daar mooi in je stoel

Jordy kon hier een tijdje terug al van zijn buik naar zijn rug draaien, al schijnt hij er nu weer even genoeg van te hebben. Meneer is nu bezig met optrekken als hij je handen vast heeft en wil dan het liefst van zitstand, gelijk de benen strekken om te gaan staan.... we zullen nog maar even wachten. Op zijn buik liggen vind hij de ene dag wel leuk en de andere niet maar we proberen het wel elke dag

Amber meisje niet ziek blijven hoor, beterschap!

Tomas, en ben je geslaagd voor je eerste test ? ...de gehoortest en wat ben jij lekker veel aangekomen
Jordy werd s'avonds ook rustig door het badje dus hebben we dat ook snel verschoven.

Maria je begint weer in je hum te raken .....goed zo meid
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2005 @ 09:27:46 #134
43556 miss_dynastie
pi_26091030
Nog een beetje geslapen Bar, of viel het heel erg tegen?
  zaterdag 9 april 2005 @ 12:21:47 #135
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26093711
LadyS hoe is het met Amber?

Kai wat knap al weer zeg zo zitten!

Wij zouden vanmorgen gaan zwemmen maar toen ik de zwemtas ging inpakken was Jolie naast me op de grond gaan zitten, onaangekondigd. Ik kegelde d'r zo omver ze schrok zich echt rot, echt zo'n pruillipje dat langzaam over ging in huilen. Ze was zo overstuur, alleen maar in slaapzak in bed liggen en een half uurtje slapen hielp. Toen was ze het denk ik vergeten troosten lukte niet. Maar goed, slaapje en een krentebol verder en mijn eendje is weer de oude
pi_26093824
Schattig eendje heb er weer even op gestemd

Is ze aan het inventariseren wat er op het boodschappenlijstje moet?
  zaterdag 9 april 2005 @ 12:31:20 #137
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26093935
Nee ik denk dat ze haar eigen scheetjeslucht wil laten verdwijnen door met geparfumeerde zakjes te wapperen of gewoon iets stouts doen als ik me aan het aankleden ben...
pi_26099029
met Amber is het weer prima.. Geen koorts meer en ze is lang niet meer zo een dweil meer als gisteren.

Jolie, je kijkt ook wel als een klein boefje daar

En Kai, jij bent stoer zeg
pi_26099768
Fijn dat het weer goed gaat met Amber LadyS, was wel ff schrikken he.. enneh wordt het geen tijd voor een andere huisarts ?

Jolie, wat een lieffie ben je toch
pi_26099817
Vergeet helemaal turnster Anna en grote Kai ! Myrthe houd haar hoofdje niet omhoog als we haar op haar buik leggen. Maar ze houd hem wel goed rechtop als ik haar over de schouder leg.
  zaterdag 9 april 2005 @ 16:45:49 #141
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26100416
Offtopic Ladybos heb je m'n mail gezien?
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2005 @ 16:48:16 #142
43556 miss_dynastie
pi_26100482
Dat ondeugende bekkie van Jolie

Fijn dat het weer goed gaat met Amber
  zaterdag 9 april 2005 @ 16:57:49 #143
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_26100740
maxim vind op de buik leggen niet erg gelukkig, zijn hoofd kan hij ondertussen al heel erg goed rechtop houden, en tegenwoordig maakt hij er geluidjes bij en draait alle kanten op met zn koppie

Jordy wat goed dat je je omhoog kan trekken, maxim doet dat ook erg graag.

Jolie wat ben jij ondeugend

en Kai wat een mooie elmo ligt daar op je tafeltje
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2005 @ 17:13:09 #144
81992 Githa
pi_26101149
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 16:57 schreef Martineke het volgende:

en Kai wat een mooie elmo ligt daar op je tafeltje
Da's toch Elmo niet Elmo is rood, da's koekiemonster geloof ik
  zaterdag 9 april 2005 @ 17:23:06 #145
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_26101399
huh owja je hebt gelijk heb ff gegoogled en indd Elmo is rood en koekiemonster blauw
pi_26102558
nee miss D hier bar weinig geslapen... hij werd om 0.30 uur weer wakker-daarna zag ik 2.30 uur-3.30 heb ik gezien en daarna mochten we slapen tot 6.00 uur en daarna was het ieder uur raak...

Maar vandaag is er weer niets aan de hand, wang is ook niet meer dik en rood, kontje is alweer goed genezen.

Dus we gaan voor een goede nachtrust iig

Kai wat een stoere stoel zeg, ik heb er nog geen, ik mag alleen nog maar in mijn wipstoel zitten.
  zaterdag 9 april 2005 @ 19:09:51 #147
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_26103816
Nou, we hebben ook kennis gemaakt met Léon zijn 'evil twin'. Als hij boos is of gefrustreerd kan hij helemaal 'strak trekken'. Ik weet even niet hoe ik het moet omschrijven. Een boos gezicht, gebalde vuistjes en hij trilt van ingehouden woede lijkt wel. Een soort van 'blokkade'. Dat belooft wat.
Herkent iemand dit?
Als je niet lacht, ben je dood.
  zaterdag 9 april 2005 @ 19:17:13 #148
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_26103989
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 19:09 schreef dutchie het volgende:Herkent iemand dit?

Als Saskia boos is omdat ze iets niet mag gaat ze ook 'overstrekken' Ze houdt zich krampachtig gestrekt met holle rug terwijl ik haar ergens anders neerzet om mijn 'nee' kracht bij te zetten. Ze heeft ook een tijdje gehad dat ze dan over de grond ging 'dweilen'.
Ik heb 't steeds genegeerd. Echt zo van 'ja dahag... je doet maar normaal, er is niks aan de hand' En zowaar.. na een tijdje trok het bij.
Nu wordt ze nog steeds boos als ik haar ergens vandaan pluk en gaat ze brullen, maar niet meer zo erg als toen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2005 @ 19:22:55 #149
81992 Githa
pi_26104128
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 19:09 schreef dutchie het volgende:
Nou, we hebben ook kennis gemaakt met Léon zijn 'evil twin'. Als hij boos is of gefrustreerd kan hij helemaal 'strak trekken'. Ik weet even niet hoe ik het moet omschrijven. Een boos gezicht, gebalde vuistjes en hij trilt van ingehouden woede lijkt wel. Een soort van 'blokkade'. Dat belooft wat.
Herkent iemand dit?
mooi exemplaar van in het fototopic wahahaha Jordy huilt bijna nooit maar als hij eenmaal boos is
pi_26112979
jaja dutchie, 't echte opvoeden kan gaan beginnen.

jolie, volgende keer ff aankondigen als je zo dicht bij je moeder gaat zitten hoor! en wat een lekker ondeugende blik weer op die foto.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')