Amber, warm blijven, he?
Tearsong, hoe is het nu met Tomas? Loopt alles lekker?
Maria is driftig soms, joh! Niet normaal! Ze is net een wild katje, ze graait en knijpt en krabt en krast als je in de buurt komt dan. Probleem is dat ze nu de laatste week alsmaar zo driftig en keihard huilend reageert als we haar 's avonds haar maaltijd willen geven. Wij vinden: dat moet aan tafel, in wipstoel of kinderstoel. Maar in beide gevallen wil ze niet! Ze schreeuwt heel boos en blijft boos totdat we echt een tijdje met haar rondlopen. Ik ben best hard geweest al, want ze móet het leren, maar het gaat niet!
We vragen ons af of ze op dat moment misschien teveel honger heeft, zodat ze het "geduld" niet heeft om gewoon te eten en zitten. Ze lijkt wel eerst een fles nodig te hebben, voordat ze die rust heeft. Maar ja, om 16.00 u krijgt ze doorgaans nog een fles, dus er wéér eentje geven om 18.00 u. is wat snel. Ze zou toch in principe genoeg moeten hebben aan maaltijd + toetje?
Uiteindelijk lukt het soms om haar vanuit vasthouden te laten happen (daarvóór briest ze en houdt haar mond stijfdicht!) en dan de overgang te maken naar de wipstoel. Maar pfff, het is een hele bevalling en zo wil ik het eigenlijk niet "aanwennen".
Heel verhaal, maar wie weet zijn er al ervaringsdeskundigen op dit gebied?
Oh ja, ze krijgt nu dit:
6.45 papfles 180 cc (drinkt ze meestal op, soms ook niet)
10.00 fruithapje
12.00 fles 120 cc + brood
14.00 soepstengel / rijstwafel / liga
16.00 fles 120 cc
18.00 maaltijd + yoghurt
21.30 fles 180 cc (drinkt ze ook niet altijd op, soms best veel over)
Ik vind het écht moeilijk, dat eten! Kan niet echt pijl trekken op haar behoefte en volgorde enzo... En dan ga ik zo twijfelen.