abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 april 2005 @ 15:46:18 #76
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_26405775
quote:
Op donderdag 21 april 2005 15:42 schreef SicSicSics het volgende:
PADI is gewoon voldoende!

Alleen in landen als Egypte, Thailand en zelfs Australie ben ik bij mensen wezen kijken voor hun opleiding en dat was gewoon schrikbarend slecht! Maar dat zal ook aan de duikschool liggen!

Verder ben ik wel blij met mijn Nederlandse brevet, Nederland heeft een goede reputatie wat dat betreft en als je hebt leren duiken in water van 4 graden met een zicht van 3m max. is water van 20+ graden met een zicht van 15m+ een makkie!

En kinderen laten duiken kan echt niet zo veel kwaad, anders waren daar zeker scherpere regels voor geweest! Toch?
Die regels waren er ook. Totdat men door had dat er geld was te verdienen. Iets wat elke orgaisatie overigens doet
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  donderdag 21 april 2005 @ 15:47:46 #77
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_26405826
quote:
Op donderdag 21 april 2005 15:46 schreef stinkie het volgende:

[..]

Die regels waren er ook. Totdat men door had dat er geld was te verdienen. Iets wat elke orgaisatie overigens doet
Waarschijnlijk 1 van de redenen waarom IDD van PADI los is gegaan, die waren het niet eens met versoepeling van de regels die PADI hanteerde en volgens mij heeft IDD zelfs een minimum leeftijd. Maar dat weet ik niet zeker!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 21 april 2005 @ 15:52:10 #78
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_26405948
IDD heeft voor 12 jarigen een Junior opleiding met extras aandacht voor veiligheid. Die kan vanaf 14 omgezet worden in een gewoon Open Water brevet!

Dus er zijn nog organisaties die ht niet doen!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 21 april 2005 @ 15:54:09 #79
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_26406004
2* voor PADI klinkt me niet bekend in de oren, maar bij Adventure duiker of Advanced moet je in elk geval je diep en navigatie doen met adventure 1 naar keuze en bij Advanced 3 naar keuze aanvullend. Ze tellen mee als duik voor je specialty, maar het is uiteindelijk niet je specialty die je haalt.
als het onder water niet kan, kan het nergens
Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
  donderdag 21 april 2005 @ 15:55:19 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26406034
Heel eerlijk gezegd, en ik duik niet, nooit gedaan ook, verbaast het me dat kinderen uberhaupt mogen duiken...
Dat had ik gewoon niet verwacht.

En met kinderen bedoel ik ook echt onder de 12-13-14
  donderdag 21 april 2005 @ 15:56:22 #81
19297 stinkie
pi_26406059
quote:
Op donderdag 21 april 2005 15:52 schreef SicSicSics het volgende:
IDD heeft voor 12 jarigen een Junior opleiding met extras aandacht voor veiligheid. Die kan vanaf 14 omgezet worden in een gewoon Open Water brevet!

Dus er zijn nog organisaties die ht niet doen!
als ik het me goed herinnerer had PADI eerst ok 12. Iets wat ik nog aan de jonge kant vind, maar voorruit.
  donderdag 21 april 2005 @ 16:01:29 #82
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_26406208
Wil niet zeggen dat duikers die in Nederland hebben leren duiken betere duikers zijn, absoluut niet, maar tis wel zo dat je een voorsprong hebt m.b.t. bepaalde omstandigheden.

M.b.t. de specialties, het ligt er maar aan hoe je een specialty geeft, navigatie wordt bij mij in 2 dagen gegeven, terwijl er bij de meeste duikscholen slechts 1 dag voor staat. Tuurlijk kan je iemand niet in 1 dag of 2 dagen leren feilloos te navigeren, maar je kunt wel de basisprincipes bij brengen, je kunt je eigen ideeen en ervaringen uitwisselen.
Hetzelfde geldt voor b.v. fotografie, de achtergrond van instellingen etc. dat is goed om te leren, kan je dan fotograferen? Nee vast niet, maar je weet wel een stukje basis.
Nitrox, absolute aanrader, duik je in Nederland er veel mee? Vast niet, mss Noordzee, veelal gebruik je het in het buitenland, maar zeer goed voor theoretisch kennis over gassen en druk.
Zo kan ik nog wel ff doorgaan... er is altijd wel een reden dat een bepaalde specialty aan te raden is. Dat het geld kost, tja, ik heb ook veel moeten betalen om mijn papiertje uiteindelijk te behalen, zie het niet als kopen, want er komt enorm veel bij kijken, heel veel afzien en zelf studie.

Dus ik wil graag ook mijn geinvesteerde centjes terug verdienen en dat zijn geen enorme bedragen, meeste instructeurs houden per saldo er bijna niets aan over, ja onkosten vergoeding mss.
  donderdag 21 april 2005 @ 16:04:47 #83
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_26406304
PADI is ook 12 junior open water, wat bij 15 omgezet kan worden. Verder heb je bubblemaker en seal in het zwembad vanaf 8 jaar, naar inzicht van de instructeur.

Waarom had je dat niet verwacht Brighteyes? Omdat bij jou het idee leeft dat duiken gevaarlijk is?
  donderdag 21 april 2005 @ 16:11:30 #84
19297 stinkie
pi_26406467
En daar heb je de kern te pakken van wat ik tegen een hoop specialty's heb. Navigatie, trimmen etc. dit zijn basisvaardigheden die al tijdens de opleiding dieper aan bod moeten komen als je zelfstandige duikers op wil leiden. Als de basis tijdens je opleiding genoeg is, leer je de rest wel al doende. Het word dan een puur marketin/verzekeringspraatje om dit sort specialtys te volgen
  donderdag 21 april 2005 @ 16:13:35 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26406518
quote:
Op donderdag 21 april 2005 16:04 schreef scubagirl het volgende:
Waarom had je dat niet verwacht Brighteyes? Omdat bij jou het idee leeft dat duiken gevaarlijk is?
Nou nee, weet ik eigenlijk niet. Kan me er gewoon niets bij voorstellen.
Klinkt heel suf dit, kan het niet eens uitleggen, maar sommige dingen moeten gewoon voor volwassenen blijven en niet altijd maar die leeftijdsgrens verlagen.
Als zo'n kind 16 is dan is er toch nog genoeg te duiken?
  vrijdag 22 april 2005 @ 09:50:24 #86
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_26425047
ik had een topic gemaakt over duiken en die kan ik nu niet meer vinden.... ???? kijk ik er nu gewoon overheen?
  vrijdag 22 april 2005 @ 10:02:33 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26425304
Hey, dat is raar, ik zie hem ook niet meer. Ik ga even kijken voor je...

IK heb het even gevraagd in het mod topic. Mss dat zij iets weten: [FB] Hoek een Sportmod neer
  vrijdag 22 april 2005 @ 11:19:47 #88
65644 WoOsHiE
Ezekiel 25-17
pi_26427044
Ik ga dit jaar (juni) naar Curacao en daar mijn PADI Open Water brevet halen.
Lijkt me wel erg gaaf als ik ook de verhalen zo hier en daar moet geloven.
Het schijnt een van de mooiste plekjes op aarde te zijn om te gaan duiken.

Nog dingen die ik cker moet zien daar??
  vrijdag 22 april 2005 @ 11:26:39 #89
72108 Blommie-Junior
....:::: Release ::::....
pi_26427235
Hey... ik heb hier in ZA mijn openwater gehaald, met de 4 open water dives in Sodwana bay op 2 mile reef... best gaaf, ga over 2 weken naar Ponto d'Oro Mozambique om de advanced course te doen... zie er wel naar uit! Hoop alleen dat het weer dan ook beetje meezit, zag gister op het weer hier dat het wat bewolkt was en dat moeten we niet hebben!!!
Weer in Nederland, duss....
  vrijdag 22 april 2005 @ 15:00:55 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26432608
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 09:50 schreef scubagirl het volgende:
ik had een topic gemaakt over duiken en die kan ik nu niet meer vinden.... ???? kijk ik er nu gewoon overheen?
Je andere topic is gemerged met deze, dus vandaar dat we hem niet meer konden vinden. De reacties uit dat topic staan nu ook hierin dus.
  vrijdag 22 april 2005 @ 15:07:56 #91
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_26432763
quote:
Op donderdag 21 april 2005 15:54 schreef scubagirl het volgende:
2* voor PADI klinkt me niet bekend in de oren, maar bij Adventure duiker of Advanced moet je in elk geval je diep en navigatie doen met adventure 1 naar keuze en bij Advanced 3 naar keuze aanvullend. Ze tellen mee als duik voor je specialty, maar het is uiteindelijk niet je specialty die je haalt.
Ja, sorry ik haal wat termen door elkaar, maar dat bedoel ik dus. Diep en navigatie, moet ik zoiezo dus nog doen, maar ik weet echt niet wat leuk is om te doen om m'n Advanced te halen.
Nitrox lijkt me idd leuk en handig om te doen. Dat scheelt heel erg in de tijd die je boven moet wachten en twee uur op een hobbelig bootje zitten wachten is nou niet je van het
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  vrijdag 22 april 2005 @ 15:46:59 #92
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_26433744
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 11:19 schreef WoOsHiE het volgende:

ga naar porto marie en playa kalki
  vrijdag 22 april 2005 @ 18:46:27 #93
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_26437837
zondag heb ik herhalingscursus van DAN oxygen provider, aangezien die alweer bijna verlopen is bij mij
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  zaterdag 23 april 2005 @ 12:47:45 #94
12237 Phaedrus
Nu met transparante avatar!
pi_26451787
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 15:07 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Ja, sorry ik haal wat termen door elkaar, maar dat bedoel ik dus. Diep en navigatie, moet ik sowieso dus nog doen, maar ik weet echt niet wat leuk is om te doen om m'n Advanced te halen.
Nitrox lijkt me idd leuk en handig om te doen. Dat scheelt heel erg in de tijd die je boven moet wachten en twee uur op een hobbelig bootje zitten wachten is nou niet je van het
Je moet nog drie andere duiken maken voor je advanced behalve de diepe duik en de navigatieduik. Wat ik je aan kan raden is de Peak Performance Buoyancy: dat is niet zozeer leuk, maar wel heel erg nuttig. Persoonlijk vind ik zelfs dat de PPB ook verplicht deel uit zou moeten maken van de opleidingseisen voor Advanced. Zeg nou zelf ,hoe kan je jezelf een advanced duiker noemen als je niet eens fatsoenlijk kan trimmen?

Wat je als verdere duiken doet kan je af laten hangen van wat er te zien en te doen is in het gebied waar je duikt. Ligt er bijvoorbeeld een mooi wrak, dan is een wrakduik een aanrader. (Google maar 'ns op Zenobia of Hilma Hooker). Is er veel nachtleven, dan is een nachtduik een aanrader (ik heb onder andere een schildpad en een octopus gezien tijdens m'n nachtduik)

Ik weet niet of je als onderdeel van je Advanced 1 Nitrox duik kan maken, ik dacht het niet. Volgens mij is het alleen een aparte cursus. (Die ik zelf ook zeker ga doen)

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaedrus op 25-04-2005 12:38:56 ]
Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it.
  zaterdag 23 april 2005 @ 12:57:39 #95
12237 Phaedrus
pi_26451981
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 11:19 schreef WoOsHiE het volgende:

Ja, Bonaire
Nee, effe serieus: het verschil tussen Curaćao en Bonaire zie je al vanuit de lucht: Bonaire heeft een lichtblauw randje en Curaćao een witte rand: rondom Bonaire loopt de bodem geleidelijk af, op Curaćao knalt de bodem gelijk de diepte in. Maar op Curaćao kan je ook mooi duiken er liggen onder andere mooie wrakken. Maar toch kan ik je aanraden als je je Padi hebt de Divi Divi Air naar Bonaire te pakken, een paar nachten te tukken in de Wannadive hut en met hen een aantal duiken te maken op plekken als Karpatia, Hilma Hooker, 1000 steps, Town Pier en de Blue Hole.
Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it.
  zaterdag 23 april 2005 @ 13:47:02 #96
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_26452774
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 12:47 schreef Phaedrus het volgende:

[..]

Je moet nog drie andere duiken maken voor je advanced behalve de diepe duik en de navigatieduik. Wat ik je aan kan raden is de Peak Performance Buoyancy: dat is niet zozeer leuk, maar wel heel erg nuttig. Persoonlijk vind ik zelfs dat de PPB ook verplicht deel uit zou moeten maken van de opleidingseisen voor Advanced. Zeg nou zelf ,hoe kan je jezelf een advanced duiker noemen als je niet eens fatsoenlijk kan trimmen?

Wat je als verdere duiken doet kan je af laten hangen van wat er te zien en te doen is in het gebied waar je duikt. Ligt er bijvoorbeeld een mooi wrak, dan is een wrakduik een aanrader. (Google maar 'ns op Zenobia of Hilam Hooker). Is er veel nachtleven, dan is een nachtduik een aanrader (ik heb onder andere een schildpad en een octopus gezien tijdens m'n nachtduik)

Ik weet niet of je als onderdeel van je Advanced 1 Nitrox duik kan maken, ik dacht het niet. Volgens mij is het alleen een aparte cursus. (Die ik zelf ook zeker ga doen)
Tnx. Ja een goede trim cursus lijkt me idd wel verplicht eigenlijk. Ik moet zoiezo echt weer gaan uitzoeken hoeveel lbs ik mee moet nemen. Heb op Arubu steeds met 16 gedoken, maar ik ben tegelijk ook weer behoorlijk wat eigen kilo's verloren.
Wrakduiken wilde ik inderdaad wel gaan doen. Op Aruba echt een paar mooie wrakken gezien, het is onvoorstelbaar hoeveel prachtige vissen daar rondhangen.
Het enige jammer op Aruba was het massaduiktoerisme rond de wrakken. Groepen van 20 andere duikers uit tegengestelde richting tegenkomen vind ik niet zo geweldig.

Ik krijg echt weer kriebels
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  zaterdag 23 april 2005 @ 14:09:00 #97
12237 Phaedrus
pi_26453181
Vroeg in de ochtend gaan duiken, dan kom je niet zoveel andere duikers tegen. En sommige wrakken zijn zo groot dat je er best met velen op kan duiken zonder elkaar te hinderen.

Ik dook op Bonaire met 8 lbs, maar dat was zonder wetsuit.
pi_26485481
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 15:00 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Je andere topic is gemerged met deze, dus vandaar dat we hem niet meer konden vinden. De reacties uit dat topic staan nu ook hierin dus.
ik dacht al
er zijn ineens post ertussen gekomen die ik niet gezien heb...
maargoed...

Zaterdagochtend gedoken bij 't koepeltje, Scharendijke, Grevelingen
Het water was erg helder en mn vader kreeg zelfs zwitserlandwaanideeën (daar was het ook erg helder en een flink begroeide bodem)
Er waren wel een heleboel 'draden' in het water
Het was echt nog wel winter onderwater en we hebben eigenlijk vrij weinig bijzonders gezien
We waren druk op zoek naar een snotolf en misschien dat we daardoor niet erg op andere dingen lette...
We hebben de snotolf helaas niet gevonden, de coördinaten die doorgegeven waren klopte niet helemaal

De zoektocht wordt voortgezet in de meivakantie
  maandag 25 april 2005 @ 12:37:49 #99
12237 Phaedrus
pi_26495129
Dat beest heet toch een snotdolf?

edit: kan allebei, leert een snelle Google-actie
pi_26496123
Snotolf

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')