Die regels waren er ook. Totdat men door had dat er geld was te verdienen. Iets wat elke orgaisatie overigens doetquote:Op donderdag 21 april 2005 15:42 schreef SicSicSics het volgende:
PADI is gewoon voldoende!
Alleen in landen als Egypte, Thailand en zelfs Australie ben ik bij mensen wezen kijken voor hun opleiding en dat was gewoon schrikbarend slecht! Maar dat zal ook aan de duikschool liggen!
Verder ben ik wel blij met mijn Nederlandse brevet, Nederland heeft een goede reputatie wat dat betreft en als je hebt leren duiken in water van 4 graden met een zicht van 3m max. is water van 20+ graden met een zicht van 15m+ een makkie!
En kinderen laten duiken kan echt niet zo veel kwaad, anders waren daar zeker scherpere regels voor geweest! Toch?
Waarschijnlijk 1 van de redenen waarom IDD van PADI los is gegaan, die waren het niet eens met versoepeling van de regels die PADI hanteerde en volgens mij heeft IDD zelfs een minimum leeftijd. Maar dat weet ik niet zeker!quote:Op donderdag 21 april 2005 15:46 schreef stinkie het volgende:
[..]
Die regels waren er ook. Totdat men door had dat er geld was te verdienen. Iets wat elke orgaisatie overigens doet
als ik het me goed herinnerer had PADI eerst ok 12. Iets wat ik nog aan de jonge kant vind, maar voorruit.quote:Op donderdag 21 april 2005 15:52 schreef SicSicSics het volgende:
IDD heeft voor 12 jarigen een Junior opleiding met extras aandacht voor veiligheid. Die kan vanaf 14 omgezet worden in een gewoon Open Water brevet!
Dus er zijn nog organisaties die ht niet doen!
Nou nee, weet ik eigenlijk niet. Kan me er gewoon niets bij voorstellen.quote:Op donderdag 21 april 2005 16:04 schreef scubagirl het volgende:
Waarom had je dat niet verwacht Brighteyes? Omdat bij jou het idee leeft dat duiken gevaarlijk is?
Je andere topic is gemerged met deze, dus vandaar dat we hem niet meer konden vinden. De reacties uit dat topic staan nu ook hierin dus.quote:Op vrijdag 22 april 2005 09:50 schreef scubagirl het volgende:
ik had een topic gemaakt over duiken en die kan ik nu niet meer vinden.... ????kijk ik er nu gewoon overheen?
Ja, sorry ik haal wat termen door elkaar, maar dat bedoel ik dus. Diep en navigatie, moet ik zoiezo dus nog doen, maar ik weet echt niet wat leuk is om te doen om m'n Advanced te halen.quote:Op donderdag 21 april 2005 15:54 schreef scubagirl het volgende:
2* voor PADI klinkt me niet bekend in de oren, maar bij Adventure duiker of Advanced moet je in elk geval je diep en navigatie doen met adventure 1 naar keuze en bij Advanced 3 naar keuze aanvullend. Ze tellen mee als duik voor je specialty, maar het is uiteindelijk niet je specialty die je haalt.
ga naar porto marie en playa kalkiquote:Op vrijdag 22 april 2005 11:19 schreef WoOsHiE het volgende:
Ik ga dit jaar (juni) naar Curacao en daar mijn PADI Open Water brevet halen.
Lijkt me wel erg gaaf als ik ook de verhalen zo hier en daar moet geloven.
Het schijnt een van de mooiste plekjes op aarde te zijn om te gaan duiken.
Nog dingen die ik cker moet zien daar??
Je moet nog drie andere duiken maken voor je advanced behalve de diepe duik en de navigatieduik. Wat ik je aan kan raden is de Peak Performance Buoyancy: dat is niet zozeer leuk, maar wel heel erg nuttig. Persoonlijk vind ik zelfs dat de PPB ook verplicht deel uit zou moeten maken van de opleidingseisen voor Advanced. Zeg nou zelf ,hoe kan je jezelf een advanced duiker noemen als je niet eens fatsoenlijk kan trimmen?quote:Op vrijdag 22 april 2005 15:07 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ja, sorry ik haal wat termen door elkaar, maar dat bedoel ik dus. Diep en navigatie, moet ik sowieso dus nog doen, maar ik weet echt niet wat leuk is om te doen om m'n Advanced te halen.
Nitrox lijkt me idd leuk en handig om te doen. Dat scheelt heel erg in de tijd die je boven moet wachten en twee uur op een hobbelig bootje zitten wachten is nou niet je van het
Ja, Bonairequote:Op vrijdag 22 april 2005 11:19 schreef WoOsHiE het volgende:
Ik ga dit jaar (juni) naar Curacao en daar mijn PADI Open Water brevet halen.
Lijkt me wel erg gaaf als ik ook de verhalen zo hier en daar moet geloven.
Het schijnt een van de mooiste plekjes op aarde te zijn om te gaan duiken.
Nog dingen die ik cker moet zien daar??
Tnx. Ja een goede trim cursus lijkt me idd wel verplicht eigenlijk. Ik moet zoiezo echt weer gaan uitzoeken hoeveel lbs ik mee moet nemen. Heb op Arubu steeds met 16 gedoken, maar ik ben tegelijk ook weer behoorlijk wat eigen kilo's verloren.quote:Op zaterdag 23 april 2005 12:47 schreef Phaedrus het volgende:
[..]
Je moet nog drie andere duiken maken voor je advanced behalve de diepe duik en de navigatieduik. Wat ik je aan kan raden is de Peak Performance Buoyancy: dat is niet zozeer leuk, maar wel heel erg nuttig. Persoonlijk vind ik zelfs dat de PPB ook verplicht deel uit zou moeten maken van de opleidingseisen voor Advanced. Zeg nou zelf ,hoe kan je jezelf een advanced duiker noemen als je niet eens fatsoenlijk kan trimmen?
Wat je als verdere duiken doet kan je af laten hangen van wat er te zien en te doen is in het gebied waar je duikt. Ligt er bijvoorbeeld een mooi wrak, dan is een wrakduik een aanrader. (Google maar 'ns op Zenobia of Hilam Hooker). Is er veel nachtleven, dan is een nachtduik een aanrader (ik heb onder andere een schildpad en een octopus gezien tijdens m'n nachtduik)
Ik weet niet of je als onderdeel van je Advanced 1 Nitrox duik kan maken, ik dacht het niet. Volgens mij is het alleen een aparte cursus. (Die ik zelf ook zeker ga doen)
ik dacht alquote:Op vrijdag 22 april 2005 15:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Je andere topic is gemerged met deze, dus vandaar dat we hem niet meer konden vinden. De reacties uit dat topic staan nu ook hierin dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |