De situatie is als volgt:
Ik voel me al een tijdje bijzonder aangetrokken door een meisje. De laatste paar weken heb ik af en toe het idee van haar gekregen dat ze ook langzaam iets meer naar mij aan het toe trekken is. Ik zie haar meestal maar 1 keer per week en daar leef ik altijd erg naar toe. Voor iedere dag dat ik haar zie neem ik me voor aan het einde van de dag weer een stapje verder met haar te zijn.
De laatste paar weken is dat steeds gebeurt. Stapje voor stapje, maar zeker.
Gisteren, in de plaatselijke kroeg, kom ik haar toevallig tegen. Ze komt dicht bij me in de buurt staan. Ik loop naar haar toe om een praatje te maken, wat normaal gesproken absoluut geen probleem is. Altijd heb ik wel iets om over te ouwehoeren, helemaal met haar. In tegenstelling tot gister. Er kwamen welgeteld twee zinnen uit mijn mond. Toen liepen we allebei maar weer een andere kant op, omdat niemand iets te vertellen had. Stupid me.
Om mijn 'fout' goed te maken heb ik haar later nog een keer aangesproken met een quasi grappige opmerking toen ik haar voorbij zag lopen, die volgens mij ook in het verkeerde keelgat is geschoten.
Wat een k*tavond. Ik vrees dat ik alles wat ik in een paar weken tijd o zo zorgvuldig opgebouwd heb gisteren naar de klote heb geholpen. Ze zal me nu waarschijnlijk zien als 'die saaie gozer' die ik helemaal niet ben!
Dan nu mijn vraag aan de mensen die al vaker met dit bijltje gehakt hebben: is deze breuk nog te herstellen? Over een paar dagen zie haar pas weer dus ik heb nog enige voorbereidingstijd, die dag MOET perfect gaan om haar gisteren te laten vergeten. Dus concreet: ik ben zoek naar tips / trics, dingen die ik moet zeggen, of doen, om toch weer een stapje verder te komen.
Of klinkt dit heel wanhopig?