Mijn story
En dan is het zo ver, na meer dan 30 jaar een relatie gehad te hebben, waarvan de laatste 10 jaar gehuwd, krijgt nu dit alles zijn einde.
2004 heeft enorm veel shit gebracht, zowel relationeel, maar ook op andere vlakken. Met als laatste 2004 dieptepunt, het laten inslapen van mijn trouwe net geen 16 jarige AmStaff. 2004 kende ook 1 hoogtepunt, het smoorverliefd worden op de mooiste ogen die ik ooit gezien heb, maar dit staat los van mijn sores die ik binnen de bestaande relatie had, daar die op een heel ander vlak liggen en al vele jaren een rol speelden en spelen.
Dan begint 2005 en terwijl de sores van 2004 nog verwerkt moet worden, begint 2005 op een wijze, die je niemand toewenst. Je vrouw vinden met een mislukte zelfmoordpoging en als je denkt, dat je nu het diepste van het dal gehad hebt, krijg je te maken met reden waarom ze dat deed en zak je nog veel verder weg ... nog dieper. Wat ook gelijk het einde van de relatie inhoudt!
Ik ken me zelf niet anders, dan onder alle omstandigheden de totale controle over mij zelf, ook emotioneel gezien. Maar dan, na bovenstaande, dan blijkt dat je je heel klein voelt, geen grip meer op je zelf hebt en eerder de neiging hebt een stuk touw te pakken.
Nee, natuurlijk geen oplossing en daarom zit ik hier nu ook te schrijven. Maar het valt niet mee uit dat dal te komen. Samen nog onder 1 dak, proberen als vrienden uit elkaar te gaan, wetende dat het over en uit is. Maar moeten wachten op de verkoop van het huis, zodat dan ook echt alles afgesloten kan worden.
Dit alles is stress ten top, op je tenen lopend, alles nog niet verwerkt wat je verwerken moet en toch al bezig je nieuwe toekomstplannen proberen te maken. Met als doel ....op je zelf wonen, wat aan de ene kant een enorme uitdaging is, maar aan de andere kant eenzaamheid oproept. Ik ben iemand, die van warmte en gezelligheid houdt en kan me derhalve het op me zelf wonen niet als het ultieme genot ervaren. Alleen is maar alleen, ook al heb je buiten de deur echt wel vrienden. Thuiskomend ...dan ben je alleen! Dat lijkt me een megakutgevoel!
Zo denk je je leven op orde te hebben, dan ineens lijkt alles op je af te komen, wat er maar kan komen. Juist onder zulke omstandigheden lijkt een balans ver te zoeken en probeer je o.a. zoals nu, door veel te schrijven .... het voor je zelf ook weer makkelijker te maken.