Hiermee impliceert Grubben eigenlijk dat autochtonen voor allochtonen op zouden moeten passenquote:Volgens Grubben zit er geen organisatie of ideologie achter en is er daarom geen sprake van rechts-extremisme. "Dat ze zich dan op moslims storten, komt door angst voor de islam en voor het verlies van 'hun' plek in het dorp. In de randstad speelt dit niet zo. Logisch, daar zijn allochtonen vaak in de meerderheid en pas je wel op."
Ik vind er wel een kern van waarheid inzitten, maar zoals je al opmerkt zal zo'n topic dan weer in een politiek schouwspel verzanden, waarbij de OP niet meer relevant is.quote:Op maandag 4 april 2005 16:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Kap nou eens met dat gejammer over "links" zus en "links" zo.
De Linkse Kerk, de Politiek-correcte Gemeente, hoe je het ook wilt noemen, is niet gebonden aan één partij in de politiek. Maar dit fenomeen leeft binnen alle lagen van de publieke sector en van de opiniemakers. Derhalve is er geen enkele reden dat dit topic door mijn taalgebruik in een politiek schouwspel zou moeten veranderen, ware het niet dat sommigen zich direct door mij aangesproken voelen door hun stemgedrag.quote:Op maandag 4 april 2005 17:18 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik vind er wel een kern van waarheid inzitten, maar zoals je al opmerkt zal zo'n topic dan weer in een politiek schouwspel verzanden, waarbij de OP niet meer relevant is.
Wel erg veel 'kutkinderen' dan, in die Marokkaanse gezinnen. Je zou bijna gaan denken dat het in de genen zitquote:Ouders hebben een belangrijke taak, die blijkbaar door velen als lichtvoetig is opgevat (of je hebt gewoon kutkinderen, dat kan ook)
Bij mij is 'ie welkom. Ik zal de mocro's op de hoek alvast even inlichten over hun naderend 'onheil'quote:Op maandag 4 april 2005 15:53 schreef zoalshetis het volgende:
het 'dadergevoel' zit er nog flink in bij de linkse 'gastheer'. wellicht tijd dat grubben zelf zo'n reisje maakt naar bepaalde plekken in de randstad. dan het liefst alleen en 's avonds.
Nu.nlquote:'Lonsdale-jongeren zijn potentiële tijdbommetjes'
Uitgegeven: 4 april 2005 17:07
Laatst gewijzigd: 4 april 2005 17:25
ROTTERDAM - "Lonsdale-jongeren zijn potentiële tijdbommetjes", aldus Gé Grubben van het Landelijk Bureau ter bestrijding van Rassendisciminatie (LBR) maandag. "Nu hebben de meesten geen politieke ideologie, maar die kunnen ze wel gaan vormen."
Grubben reageert op de vechtpartij die zaterdag in Venray uitbrak tussen ongeveer zestig mensen van Turkse afkomst en een twintigtal Lonsdale-jongeren. Deze hadden de ruiten van een moskee ingegooid en raakten slaags met de groep Turken die hun moskee verdedigden.
Engels bokskledingmerk
Het Lonsdale-merk dat van oorsprong een Engels bokskledingmerk is, wordt geassocieerd met rechtsextremistische ideeën en racisme. In het woord Lonsdale zouden de letters NSDA verwijzen naar de NSDAP (Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei), de nazipartij van Adolf Hitler. In de grote steden lopen ook jongeren met deze kleding rond, maar op het platteland wordt de kleding vaak versierd met buttons of sticksels met symbolen van bijvoorbeeld de White Power-beweging, waardoor de associatie met het rechtsextremisme groter wordt.
Grubben pleit voor het onaantrekkelijk maken van de Lonsdale groep. "Het moet voor jongeren onaantrekkelijk zijn om zich bij die groep aan te sluiten. Met een mentoruurtje op school kom je er dan niet mee." Grubben ziet graag dat er een lik-op-stuk-beleid gevoerd wordt door alle instanties en wil ook graag dat de gemeente dit samen oppakken. "Er moet heel duidelijk gemaakt worden dat dit gedrag niet te toleren is."
Slecht idee
De Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) reageert negatief op de ideeën van het LBR om een gemeentelijke aanpak te stimuleren. "Een gemeente heeft de middelen niet om dit soort gedrag te voorkomen. Bovendien komt het niet tegemoet aan de locaal specifieke problemen. Het is een slecht idee", aldus een woordvoerder. In het kernbeleid Veligheid is opgenomen dat gemeenten een regierol hebben om in samenwerking met alle instanties als politie en GGD, alleen bij herhaaldelijk voorkomen in te spelen op problemen.
Tegenreactie
Het gedrag van de Lonsdale-jongeren roept een tegenreactie op van anderen in de samenleving. "Turken of Marokkanen in Nederland hebben een netwerk aan mensen die ze kunnen oproepen. Je hoort nu al dat groepen het recht in eigen hand nemen. Er wordt op Lonsdale-jacht gegaan, alleen omdat ze die kleding aanhebben. Niet omdat ze bepaalde sympathieën hebben of zich er naar gedragen hebben", aldus Grubben."Het zet de samenleving onnodig op scherp."
Grubben ziet overigens ook graag dat gemeenten de ouders aanspreken op het gedrag van hun kinderen. "Het moet voor iedereen duidelijk zijn aan welke regels je je in Nederland moet houden, dus ook voor ouders die aan de zijlijn van een voetbalwedstrijd bepaalde teksten roepen."
http://www.nieuwrechts.nl/dossiers/5.htmlquote:Op maandag 4 april 2005 16:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Gé Grubben klinkt als een limburger, die is zelf natuurlijk 1 keer in de grote stad geweest en was onder de indruk van zo'n multicultifestijn. Verder was die natuurlijk 's avonds al weer weg met het treintje naar het boerenland. Echt schandalig dat zo'n vent zegt dat ze maar eens naar de stad moeten gaan en dan hun mond wel eens zullen houden. Dat klinkt als een dreigement en een soort rechtvaardiging van allochtone knokploegen. Ik verzeker u allen, beste kijkertjes, dat de pleuris dan pas écht uitbreekt. Dat is niet omdat ik dat graag wil, maar blijkbaar zijn er nog niet genoeg oogjes open gegaan en moet de grens nog wat worden opgerekt.quote:
Mijn ogen zijn allang open hoor.quote:Op maandag 4 april 2005 19:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Gé Grubben klinkt als een limburger, die is zelf natuurlijk 1 keer in de grote stad geweest en was onder de indruk van zo'n multicultifestijn. Verder was die natuurlijk 's avonds al weer weg met het treintje naar het boerenland. Echt schandalig dat zo'n vent zegt dat ze maar eens naar de stad moeten gaan en dan hun mond wel eens zullen houden. Dat klinkt als een dreigement en een soort rechtvaardiging van allochtone knokploegen. Ik verzeker u allen, beste kijkertjes, dat de pleuris dan pas écht uitbreekt. Dat is niet omdat ik dat graag wil, maar blijkbaar zijn er nog niet genoeg oogjes open gegaan en moet de grens nog wat worden opgerekt.![]()
Als we het links/rechts gezeur begraven, mag deze dan ook mee in de kuil?quote:Op maandag 4 april 2005 19:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
maar blijkbaar zijn er nog niet genoeg oogjes open gegaan en moet de grens nog wat worden opgerekt.
uit de Heilige Telegraaf (link)quote:Verder zei Waals met minister Remkes gesproken te hebben over de massale vechtpartij afgelopen weekeinde. Remkes zou hem gezegd hebben dat het hier niet om een incident gaat, maar om een structurele landelijke ontwikkeling, waarbij rechtsextremisten steeds meer terrein winnen.
Politici die weten wat er speelt onder het volk?quote:Op dinsdag 5 april 2005 09:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
uit de Heilige Telegraaf (link)
Kap nou eens met dat gejammer over "lonsdale" zus en "lonsdale" zo.quote:Op maandag 4 april 2005 16:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Spuit elf heeft ook wat te melden?quote:Op dinsdag 5 april 2005 11:04 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Kap nou eens met dat gejammer over "lonsdale" zus en "lonsdale" zo.
Wie de bal kaatst...quote:Op dinsdag 5 april 2005 11:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Spuit elf heeft ook wat te melden?
Ga eens kijken hoe vaak er op links wordt gekankerd (ben de tel kwijt) en hoe vaak ik in dit topic het L. woord heb laten vallen (precies nul keer). En nu weer ontopic graag.quote:
Wat een grappenmaker die Grubbenquote:
Al die Turken en Marokkanen die het recht in eigen hand nemen, keihard aanpakkenquote:"Turken of Marokkanen in Nederland hebben een netwerk aan mensen die ze kunnen oproepen. Je hoort nu al dat groepen het recht in eigen hand nemen. [...]"
Wat een slagvaardig argument!quote:Op dinsdag 5 april 2005 11:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Spuit elf heeft ook wat te melden?
ja.quote:Op woensdag 6 april 2005 09:51 schreef Verbal het volgende:
Eén van de opgepakte jongens was een TBS'er op verlof.
Iemand daar ook nog een mening over?
V.
netzo als die Lonsdalertjes, laat ze maar lekker elkaar de knuppel laten bruinwerkenquote:Op dinsdag 5 april 2005 11:16 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Al die Turken en Marokkanen die het recht in eigen hand nemen, keihard aanpakken. Laat de ME er maar op los ofzo.
Zoals ze zelf atijdl zeggen: ik ben eerst Marokkaan, dan TBS'erquote:Op woensdag 6 april 2005 09:51 schreef Verbal het volgende:
Eén van de opgepakte jongens was een TBS'er op verlof.
eerst lonsdale en dan tbs bedoel je?quote:Op woensdag 6 april 2005 09:58 schreef robh het volgende:
[..]
Zoals ze zelf atijdl zeggen: ik ben eerst Marokkaan, dan TBS'er
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |