abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38854664
als je 90 pijlen voor 30 doelen nodig hebt...
dan ben je een hoop tijd kwijt met zoeken!!!
pi_38857636
heheh, ja, dat is zeker. ik ga wel uit van de ultieme-slecht-schieten-dag
pi_38982182
Zo weer een mooie zonnige fita gehad in Eerde dit weekend ...

Komende week weer volop aan het trainen zodat ik in de zomer wat fitas in kan schrijven Begin de smaak een beetje te pakken te krijgen zo ...
pi_39007103
Zondagwezen schieten in Ulvenhout, de Ulvenhoutse ronde.
In totaal waren we met 10 schutters van onze club.
Gingen met 5 individuele prijzen aan de haal. (3 eerste, 2 tweede)
En het recurve team van drie personen was ook nog eens tweede.
Een mooie opbrengst dus, 6 bekers. En een gezellige dag.

Zelf schoot ik op de 2x36 pijlen net te kort voor 700 punten, namelijk 694.
Alienna kwam met 628 uit op de eerste plaats bij de dames recurve.
pi_39009443
Netjes Scottie, da's een dikke 9,6 gemiddeld.. Moet ik nog maar zien te halen. En Alienna hoeft zich met zo'n score ook niet te schamen, dar is menig dame jaloers op.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_39013614
quote:
Op maandag 19 juni 2006 18:50 schreef buitenbeentje het volgende:
Netjes Scottie, da's een dikke 9,6 gemiddeld.. Moet ik nog maar zien te halen. En Alienna hoeft zich met zo'n score ook niet te schamen, dar is menig dame jaloers op.
Ze heeft inderdaad netjes geschoten. Zeker als je weet dat ze de gehele zaterdag ziek op bed heeft gelegen. Zondag toch graag meedeed. Het ging tot de helft van de tweede serie goed, toen kreeg ze weer veel last van de hoofdpijn. Kwa score had er nog wel meer in gezeten.
pi_39031077
nette scores !!!
pi_39191469
Gaan er morgen nog schutters naar de Fita in Baarschot ?
Wij wel, het betreft de baan waar ook het NK geschoten wordt.
Wel lekker om er weer een keer geschoten te hebben.
pi_39433514
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 22:37 schreef Scottie2000 het volgende:
Gaan er morgen nog schutters naar de Fita in Baarschot ?
Wij wel, het betreft de baan waar ook het NK geschoten wordt.
Wel lekker om er weer een keer geschoten te hebben.
Zo, 3 PR-en verder. En over de zaterdag en zondag de hoogste schutter in de 1300 klasse (enkele dag deelgenomen)
Totaal kwam ik op 1342 punten (90-317, 70-336, 50-340 en 30-349)
Enkele buien regen gehad. Afgewisseld met zon. Tijdens de laatste series bleef het regenen en werd het een stuk kouder.

Alienna kwam met 1193 ook lekker thuis. Idem 3 PR's geschoten.
Op de 70 meter ging het lekker en schoot ze 293.
Haar 50 meter ging slecht, met een misser erbij. Anders zat ze wel weer door de 1200.

We hebben ons dus beide maar voor het NK opgegeven.
Nu maar hopen dat we mee mogen doen.
Morgen is de laatste mogelijkheid om nog een score te zetten, tijdens de Fita in Almere.
pi_39639442
Vandaag mijn eerste veld en jacht gehad, was op zich wel geslaagd, alleen zit ik met een hardnekkig foute los waardoor ik 11 missers had allemaal links langs de pak Dit wordt weer flink trainen komende week dus om het een beetje beter te krijgen.

Afgelopen week staan trainen met schutter van nederlands team die stelde voor om mijn duim in de nek te leggen bij het ankeren, iemand hier ervaring mee ? Heb het een paar keer geprobeerd tijdens warmschieten vanmorgen , maar durfde er overdag niet echt mee te schieten ...
pi_39642327
Mooie scores weer Alienna en Scottie. Daar kan je mee thuis komen.

RaptorNL, da's de Oekraïense methode. Die zie je niet veel meer. Dat is echt een heel ander gevoel bij het schieten. Ik heb het nog nooit geprobeerd. Vermoedelijk los je naar buiten. Dat heb ik zelf ook een tijdje gehad, toen zette ik mijn duim te strak tegen mijn hals en duwde daarme de ankerhand naar buiten, je gaat als het ware plukken.
Ik neem trouwens aan dat je ondertussen je G3's hebt?

Mijn nieuwe speeltje:
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_39665239
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 21:43 schreef buitenbeentje het volgende:
Mooie scores weer Alienna en Scottie. Daar kan je mee thuis komen.

RaptorNL, da's de Oekraïense methode. Die zie je niet veel meer. Dat is echt een heel ander gevoel bij het schieten. Ik heb het nog nooit geprobeerd. Vermoedelijk los je naar buiten. Dat heb ik zelf ook een tijdje gehad, toen zette ik mijn duim te strak tegen mijn hals en duwde daarme de ankerhand naar buiten, je gaat als het ware plukken.
Ik neem trouwens aan dat je ondertussen je G3's hebt?
Mooi speeltje !

Heb inderdaad mijn G3 / Matrix combinatie een aantal weken binnen. En mijn los was inderdaad naar buiten, al viel het vandaag op de veld mee en heb ik maar 3 slordige lossen naar buiten gehad waardoor ik een extreem links schot kreeg. Ook mijn 2e veld dag is goed bevallen en ga binnenkort wat meer wedstrijden inschrijven denk ik

Komende week eerst maar eens trainen op mijn los, en anders kan ik eventueel een training krijgen bij iemand die zelf jaren met duim in de nek geschoten heeft ....
pi_39667473
En dat speeltje schiet ook best wel lekker. Het is wel heel anders als recurve, maar dat had ik ook verwacht. Nu nog een keer de vizierstanden voor verschillende afstanden bepalen en dan wedstrijden er mee gaan schieten.

Veld en 3D vind ik wat dynamischer als vaste afstanden, alhoewel het alles wel wat heeft.

Zijn er van hier vandaag nog meer mensen naar de animal van Loon op Zand geweest? Ik heb heel lekker staan schieten en ben lang niet ontevreden met mijn score.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_39668041
Wij zijn vandaag wezen windsurfen op de baan in Moerstraten. Oftewel de Fita van Wouw.
Wat een wind!
Volgens mij was de hoogste score in de compound klasse iets van 1322, geschoten door Emiel.
Daar zat ik "slechts" 42 punten vanaf. Dus eigenlijk niet zo slecht. Ben in ieder geval weer een ervaring rijker.

Idem voor Alienna. Ook zij had veel last van de wind, net als iedereen. De X10 pijlen die we laatst gekocht hadden hielpen dan ook niet echt. Maar toch wel een leuke dag gehad. Al duurde het schieten met de enorme wind wel lang.

Nu alletwee een beetje verbrand van de zon die we niet echt gezien hadden. Was dus blijkbaar toch aanwezig.
pi_39668116
quote:
Op zondag 9 juli 2006 20:01 schreef buitenbeentje het volgende:
En dat speeltje schiet ook best wel lekker. Het is wel heel anders als recurve, maar dat had ik ook verwacht. Nu nog een keer de vizierstanden voor verschillende afstanden bepalen en dan wedstrijden er mee gaan schieten.

Veld en 3D vind ik wat dynamischer als vaste afstanden, alhoewel het alles wel wat heeft.

Zijn er van hier vandaag nog meer mensen naar de animal van Loon op Zand geweest? Ik heb heel lekker staan schieten en ben lang niet ontevreden met mijn score.
Je kan een keer de afstanden bij ons komen schieten. Er staan doelpakken genoeg
Is het een UtraElite of ProElite>?
Gezien jouw lengte zou ik denken ProElite.

Ik vind het recurve en compound schieten beide leuk. Probleem is dat het tijd kost om in beide disciplines goed voor de dag te komen. En die tijd heb ik nauwelijks.
Dus recurve komt op plaats 2.
pi_39670408
Scottie2000, Het is de Ultra Elite. Dat staat in ieder geval op het middenstuk. En je hebt mail.

En kiezen is inderdaad moeilijk. Op de club zijn ze niet echt blij dat ik een compound gekocht heb, maar als ze zo aan mijn kop blijven zeuren stap ik over. Alleen al om ze te stangen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_39683508
quote:
Op zondag 9 juli 2006 21:28 schreef buitenbeentje het volgende:
Scottie2000, Het is de Ultra Elite. Dat staat in ieder geval op het middenstuk. En je hebt mail.

En kiezen is inderdaad moeilijk. Op de club zijn ze niet echt blij dat ik een compound gekocht heb, maar als ze zo aan mijn kop blijven zeuren stap ik over. Alleen al om ze te stangen.
Ik schiet sinds het einde van vorig jaar ook met een UltraElite. Mijn ProTec schoot ook wel lekker, maar bij deze vind ik het handvat veel prettiger. Kwa punten maakte het op de indoor weinig uit.
Kwa Fita outdoor heb ik hem nu lekker aan het schieten. Geeft wel vertrouwen.

Bij ons zeuren ze ook wel over handicap schieten, wielenboog enz...
Maar dat boeit me niet.
Vind de sfeer tussen compounders over het algemeen gezelliger dan bij de recurve. Maar dat kan aan mij liggen.
pi_39694419
Ach, ze roepen bij ons over het algemeen dat het geen schieten is. Maar als je dan zegt dat ze dan een tak uit het bos moeten pakken om mee te schieten in plaats van een volledig aangekleedde recurve hebben ze ook weer commentaar. Ze weten gewoon niet wat ze willen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_39743721
quote:
Op zondag 9 juli 2006 20:15 schreef Scottie2000 het volgende:
Wij zijn vandaag wezen windsurfen op de baan in Moerstraten. Oftewel de Fita van Wouw.
Wat een wind!
is dat wat, schieten in wouw? ik kom daar nl vandaan, woon inmiddels in etten-leur en schiet in tilburg.
ik heb gehoord dat de club uit wouw nogal arrogant is, heb het ook gemerkt tijdens een gesprek met een van de leden. er werd nogal neergekeken op mijn 3D hobby..
pi_39746690
Marinake, Ik heb kennissen in Dongen die ook 3D schieten bij een club die daar heel gemakkelijk over doet. As je wil kan ik wel eens navragen waar ze schieten, mail me dan maar.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_39771890
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 07:35 schreef marinake het volgende:

[..]

is dat wat, schieten in wouw? ik kom daar nl vandaan, woon inmiddels in etten-leur en schiet in tilburg.
ik heb gehoord dat de club uit wouw nogal arrogant is, heb het ook gemerkt tijdens een gesprek met een van de leden. er werd nogal neergekeken op mijn 3D hobby..
Ik heb niet in Wouw geschoten, maar op het terrein wat zij gebruiken om buiten te schieten. In Moerstraten. Ken de club en hun praktijken dus verder niet.
Of ze arrogant zijn, kan ik niet beoordelen. Ben met andere schutters aan het ouwehoeren, niet met de organisatie. Mocht het wel zo zijn, dan zou ik niet afgaan op een mening van iemand anders. Tis vaak maar net hoe iets gebracht wordt.

Vaak is er bij iedere vereniging wel iets. Is het niet dat 25 meter 1 pijl heilig is, of juist niet, zijn gehandicaptenbogen (compound) wel/niet welkom enz...
pi_39778632
scottie, daar heb je helemaal gelijk in!
mijn ervaring is niet zo geweldig, ken ook andere mensen die de mening delen, maar het is een goede instelling om zo open mogelijk ergens binnen te stappen. en wie weet valt het allemaal wel mee.

buitenbeentje: ik zal je wel mailen ja, lijkt me wel interessant om te weten waar je 3d kan schieten bij een club, bij onze club ben ik de enige die consequent met hout op hout traint
pi_39779817
Mooie aanwinst buitenbeentje, toch overstag gegaan?
Heel veel succes ermee, en we zien elkaar wel tijdens de 3D wedstrijden.
pi_39781490
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 09:34 schreef pagathan het volgende:
Mooie aanwinst buitenbeentje, toch overstag gegaan?
Heel veel succes ermee, en we zien elkaar wel tijdens de 3D wedstrijden.
Nope, voorlopig blijft het een boog erbij. De recurve gaat er echt niet uit. Het stond al langer op de verlanglijst, maar nu is het er uiteindelijk toch van gekomen.

Ik ga er 27 augustus wel de Saense Ronde mee schieten, misschien zien we elkaar daar wel, en anders inderdaad weer bij een 3D. Daar heb ik er nog een aantal van op het programma staan dit jaar.

@marinake: mailtje is onderweg, als ik antwoord heb stuur ik dat door.

[ Bericht 5% gewijzigd door buitenbeentje op 13-07-2006 13:08:56 ]
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_40061735
Nog schutters hier die aanstaande zondag present zijn tijdens het NK outdoor>?

Allienna en ik in ieder geval wel.
Hopelijk overleef ik de eerste ronde. En doet Allienna het iets beter als vorig jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')