Muzikaal waren de pumpkins nog wel aardig idd.. itt the pixies die welgeteld drie a vier echte nummers op de plaat zetten tegenover 10 nummers vrolijke collegerock geschreeuw en meligheid.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:23 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit begrepen van de Pixies. Je houdt ervan of niet. Zet liever Siamese Dream op dan Nevermind. Veel meer soundscapes op die plaat.
quote:Op maandag 6 februari 2006 15:56 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Muzikaal waren de pumpkins nog wel aardig idd..
Tsja, ik heb zo'n vriendin die zweert bij alles uit r pubertijd, dus smashing pumpkins, the pixies, levellers, buffalo tom, alice in chains... ga nog maar even doorquote:
Waar die tenenkrommende zang waar je het over hebt volgens mij nog het ergst van alle SP nummers naar voren komt... vre-se-lijk dat nummer.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:31 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Maar een nummer als tonight tonight kan ik nog wel waarderen...![]()
Bullet with butterfly wings dan..? Tsjah, die zang zit overal in hoorquote:Op maandag 6 februari 2006 16:39 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Waar die tenenkrommende zang waar je het over hebt volgens mij nog het ergst van alle SP nummers naar voren komt... vre-se-lijk dat nummer.
Natuurlijk die stem is onvermijdelijk, maar op Gish en Siamese Dream vind ik hem minder storend dan op sommige stukken van Mellon Collie moet ik zeggen.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:57 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Bullet with butterfly wings dan..? Tsjah, die zang zit overal in hoor
Die platen ken ik niet zo goed, maar toen was SP nog een beetje een grunge wannabe bandje toch?quote:Op maandag 6 februari 2006 17:06 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Natuurlijk die stem is onvermijdelijk, maar op Gish en Siamese Dream vind ik hem minder storend dan op sommige stukken van Mellon Collie moet ik zeggen.
Oh, kan niet erger zijn dan mijn vriendin die vooraan staat bij die lullige multi-culti swingbandjes op het North Sea Jazz festival en die wegzwijmelt bij slaapverwekkende tropisch regenwouddocumentaire-muzak als Fragile van Stingquote:Op maandag 6 februari 2006 16:31 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Tsja, ik heb zo'n vriendin die zweert bij alles uit r pubertijd, dus smashing pumpkins, the pixies, levellers, buffalo tom, alice in chains... ga nog maar even door![]()
Mja zo kan je het omschrijven. Ik vind het leukere muziek dan de grunge, die ik overigens voornamelijk ken van Nirvana, Alice in Chains en dat soort bandjes. Het is wat rustiger vind ik, minder depri en wat warmer.quote:Op maandag 6 februari 2006 17:14 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Die platen ken ik niet zo goed, maar toen was SP nog een beetje een grunge wannabe bandje toch?
Zap mama, zuco 103...quote:Op maandag 6 februari 2006 17:19 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Oh, kan niet erger zijn dan mijn vriendin die vooraan staat bij die lullige multi-culti swingbandjes op het North Sea Jazz festival en die wegzwijmelt bij slaapverwekkende tropisch regenwouddocumentaire-muzak als Fragile van Sting![]()
Maar dat is een ander onderwerp![]()
Ik geloof dat mijn broer Mellon Collie heeft. Omdat jij het zegt wil ik die nog wel eens proberen dan. Is 1979 daar niet van?
Ik heb ook verschrikkelijk weinig met grunge overigens (wel veel bands van toen gecheckt). In zijn geheel een ouwe wijn in nieuwe zakken stroming...quote:Op maandag 6 februari 2006 17:19 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Mja zo kan je het omschrijven. Ik vind het leukere muziek dan de grunge, die ik overigens voornamelijk ken van Nirvana, Alice in Chains en dat soort bandjes. Het is wat rustiger vind ik, minder depri en wat warmer.
Ach, in zijn genre is het ws. wel aardig... dat heb ik ook al aangegeven trouwens. Ik vind die hele grunge-stroming nogal belegen eigenlijlk, incluis smashing pumpkins. Maar als het je ultieme ding is dan is SP ws. niet de slechtste band in dat kader, mits je dat nasaal gereutel van Corgan kunt velen natuurlijkquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:12 schreef ioko het volgende:
Ik vind dat er wel wat veel gezeurd wordt over de Pumpkins, ik vind de stem van Corgan zeer typisch, en ik kan snappen dat mensen die niet kunnen waarderen. Ik vind echter dat de Smashing Pumpkins een zeer eigen geluid hadden, met muren van gitaren en zeer goed lopende grunge-achtige muziek en daarnaast ook aardig wat rustige nummers. Ik ben de eerste om toe te geven dat er ook slechte nummers bij zijn, maar ik heb zeer veel waardering voor hun muziek.
Denk je nou echt dat er 10 grunge bandjes waren en dat SP, Nirvana, Mudhoney, Pearl Jam daarvan de bekendste zijn geworden? Nee, op dat moment waren ze goed bezig en het grote grunge label vond dat SP met een bepaalde producer in zee moest gaan om een geweldige plaat af te leveren.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:56 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ach, in zijn genre is het ws. wel aardig... dat heb ik ook al aangegeven trouwens. Ik vind die hele grunge-stroming nogal belegen eigenlijlk, incluis smashing pumpkins. Maar als het je ultieme ding is dan is SP ws. niet de slechtste band in dat kader, mits je dat nasaal gereutel van Corgan kunt velen natuurlijk
Maar ik betwijfel of SP wel zo relevant waren voor het ontstaan van die stroming en de vele altobandjes die daarna weer uit de grond zijn geschoten als rijpe boleten...
Ik houd helemaal niet van grungequote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:56 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ach, in zijn genre is het ws. wel aardig... dat heb ik ook al aangegeven trouwens. Ik vind die hele grunge-stroming nogal belegen eigenlijlk, incluis smashing pumpkins. Maar als het je ultieme ding is dan is SP ws. niet de slechtste band in dat kader, mits je dat nasaal gereutel van Corgan kunt velen natuurlijk
Maar ik betwijfel of SP wel zo relevant waren voor het ontstaan van die stroming en de vele altobandjes die daarna weer uit de grond zijn geschoten als rijpe boleten...
Op dat moment werden ze in reviews e.d. gewoon afgezet tegen bands als the screaming trees, lush, stlitskin, mother love bone, bush, candlebox, etc etc... veelal bands die het idd niet zo ver hebben geschopt, hoewel ik durf te betwijfelen of sommigen kwalitatief niet even goed of beter zijnquote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:46 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat er 10 grunge bandjes waren en dat SP, Nirvana, Mudhoney, Pearl Jam daarvan de bekendste zijn geworden? Nee, op dat moment waren ze goed bezig en het grote grunge label vond dat SP met een bepaalde producer in zee moest gaan om een geweldige plaat af te leveren.
Zonder deze stroming hadden veel huidige bands, producers simpelweg niet eens bestaan...
Bij wikipedia staan ze gewoon onder grunge.. http://nl.wikipedia.org/wiki/Grungequote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:05 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Ik houd helemaal niet van grungeAlleen Pearl Jam vind ik wel aardig. Maar ik zie de overeenkomsten tussen andere grunge bands en hun navolgers (Staind, Nickelback, Creed etc
) en de Smashing Pumpkins ook niet zo, dus waar komt je verhaal dan vandaan ?
Mensen die wikipedia als bron nemenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:12 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Bij wikipedia staan ze gewoon onder grunge.. http://nl.wikipedia.org/wiki/Grunge
Bovendien zie ik bij de meeste reviewsites ook met name de eerste platen van SP als grunge worden beschreven... ik hoor muzikaal ook evident dezelfde invloeden![]()
Maar misschien zit je er teveel in om het nog objectief te kunnen beoordelen..
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:12 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Bij wikipedia staan ze gewoon onder grunge.. http://nl.wikipedia.org/wiki/Grunge
Bovendien zie ik bij de meeste reviewsites ook met name de eerste platen van SP als grunge worden beschreven... ik hoor muzikaal ook evident dezelfde invloeden![]()
Maar misschien zit je er teveel in om het nog objectief te kunnen beoordelen..
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:26 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Mensen die wikipedia als bron nemenKheb het dus ff voor je veranderd, SP staat nu helemaal niet meer onder grunge of die pagina.
http://www.sing365.com/mu(...)EF574825682C0002CC1Cquote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:26 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Mensen die wikipedia als bron nemenKheb het dus ff voor je veranderd, SP staat nu helemaal niet meer onder grunge op die pagina.
Deze stroming? Bedoel je grunge mee?
Ik noem liever jaartallen en bands zijn beïnvloed door andere bands. I.p.v. ze in een journalistenhokje te drukken als grunge, gothic etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |