abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25909340
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 15:55 schreef Prodigy_from_MOBBDEEP het volgende:
Aangezien het uiteindelijk toch draait om hoeveel brandstof je erin gooit vind ik het raar/stom/vreemd dat je meer moet betalen voor een nieuwe snellere auto.

-het onderhoud is duurder
Fucking bullshit dat hangt maar net van de auto/motor af. Er zijn genoeg motoren met de kracht van een brommobiel die om de haverklap stukgaan.
quote:
-het verbruikt meer
Een Opel GSi 2.0i 16v is zuiniger dan een 2.0i 8v. Toch is ie vele malen sneller. Een 325i is zuiniger dan een 320i (E36) ondanks dat de 325i meer dan 40 pk en een hele grote bult koppel meer heeft...
quote:
-de motor maakt meer lawaai
Dit hangt dus totaal van de versnellingsbak af. Een bak met korte verhoudingen, laat de motor meer toeren draaien, voila, lawaai! Maar er zijn genoeg auto's met dikke motoren, die juist een langere bakverhouding hebben, dan de wagens met kleinere motoren. Een 320i maakt meer lawaai op de snelweg dan een 325i, puur omdat de 325i langere bakverhoudingen heeft.
quote:
(Ik heb niks tegen snelle auto's, ik vind snelle auto's geweldig alleen de meerprijs vind ik belachelijk)
Sjah dit is idd zo, meerprijs is vaak best hoog, alleen je argumenten zijn fucking onzin.
pi_25909419
Een sportauto rijdt stukken leuker dan een burgermansbak. En dat mag wat mij betreft wat kosten.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 1 april 2005 @ 16:33:45 #28
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_25909428
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 16:03 schreef Alexxxxx het volgende:
auto's die meer energie uit brandstof halen, zouden juist goedkoper meoten zijn, aangezien een regering die niet wil dat haar land naar de kloe gaat door milieuvervuiling, deze auto's zal subsidieren
Dat is in feite via de benzine-prijs al geregeld. Hoger verbruik = fors meer ¤¤¤¤¤
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_25909570
Maar je betaalt gewoon veel meer voor een snelle motor omdat hij meer brandstof per slag kan verbranden dan een andere auto.

Als het verbruik hetzelfde is als andere auto's vind ik de meerprijs pas terecht.
QueensBridge....
pi_25909578
Een snellere outo is niet noodzakelijk duurder heb ik uit ervaring geleerd.
m'n eerste auto was een "Seat Toledo 1.8L uit 1992" die liep 1op13 en kon 190km/h halen.
m'n huidige auto is een "Hyundai Excel LS 1.3L uit 1998" die loopt 1op10 en gaat maximaal 165km/h.

Gezien het feit dat ik nu een rustigere rij-stijl heb dan vroeger (+-4) jaar terug toen ik nog in de seat rond scheurde. En het feit dat ik nu in een hoger benzine verbruik heb met een "langzame" hyundai excel 1.3L dan met de "snellere" seat toledo 1.8L. vind ik de stelling dan ook (financieel EN economisch gezien) niet kloppen.

Conclusie: Een snellere auto kopen hoeft niet dom te zijn!

[ Bericht 1% gewijzigd door MDKme2 op 01-04-2005 16:42:29 (typo) ]
My Mind Is The Limit.
Assume the universe is a box,
What is outside the box?!
pi_25909632
PS: ik realiseer me wel dat ik dit topic in het hol van de leeuw heb geopend
QueensBridge....
pi_25909729
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 16:40 schreef MDKme2 het volgende:

Conclusie: Een snellere auto kopen hoeft niet dom te zijn!
Maar een Excel kopen is dus wel dom?
pi_25909752
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 16:48 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Maar een Excel kopen is dus wel dom?
In dit geval: JA
My Mind Is The Limit.
Assume the universe is a box,
What is outside the box?!
pi_25909821
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 16:43 schreef Prodigy_from_MOBBDEEP het volgende:
PS: ik realiseer me wel dat ik dit topic in het hol van de leeuw heb geopend
Ik zie hem nergens hoor
pi_25909855
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 16:52 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik zie hem nergens hoor
[afbeelding]
Nee niet die leeuw, die andere
QueensBridge....
pi_25909941
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 16:18 schreef Prodigy_from_MOBBDEEP het volgende:

[..]

Dat jij 500.000 euro meer betaalt dan mij, voor een auto, om sneller bij het andere stoplicht te komen waar ik vervolgens weer naast je sta vind ik vrij dom ja.
het gaat natuurlijk niet alleen om snelheid, maar ook om het gevoel een aparte auto te rijden die veel in zijn mars heeft.
Bovendien zijn wekelijkse uitstapjes naar Duitsland best de moeite waard
Yeah baby Yeah!
pi_25912407
Misschien omdat 6-8-10-12 cilinders, en turbo motoren (heb het even over benzine motoren)

-gewoon een mooi geluid produceren
-veel rustiger lopen, laag toerental bij bijv. 120 km/u t.o.v. een 4 cilinder
-Lekker vlot zijn (bijv bij inhalen, invoegen)
-En natuurlijk omdat het gewoon snel (top en acceleratie) gaat.
-Status?
pi_25912590
Dat kan je over elk type auto zeggen

-Suv' /geen heuvels hier
-Jeep's /Geen bergen hier
-Cabrio's /90 % van de tijd geen zon
enz .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_25912652
Je krijgt er mooiere vrouwen mee
Cuore Sportivo
pi_25913512
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 18:52 schreef Steve-O het volgende:
-Suv' /geen heuvels hier
-Jeep's /Geen bergen hier
alsof een suv voor in de heuvels gemaakt is en een jeep voor in de bergen
QueensBridge....
  vrijdag 1 april 2005 @ 19:38:58 #41
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_25913769
ach jij vind het dom, ik niet. Iedereen heeft zijn redenen om een bepaalde auto te kopen, hoe dom jij ik of iemand ze ook vind, dat is toch niet het probleem van die persoon ?
pi_25927229
En een Landrover Defender dan? Is alles behalve snel maar ook absoluut niet zuinig, goedkoop of stil.
Het is een beetje moeilijk vergelijken allemaal. Wat is snel en wat is langzaam? Wat is goedkoop en wat is duur. Volgens mij is het allemaal persoonlijk.
Als je een auto van één type met een bijna dezelfde motor met elkaar gaat vergelijken (zoals al is gedaan met de Opel GSI 8 of 16 kleppen) denk ik dat je plank mis slaat. het rendement van een motor is op z'n hoogst bij een bepaalt toerental, een meestel niet zo hoog toerental. Met meer vermogen ga je over het algemeen sneller bij dat toerental. Omdat je meer vermogen overhebt rijdt een stuk rendabeler. Het hangt dan ook vaak af van je rijgedrag..... Denk ik.
re·cal·ci·trant (bn.): 1 onwillig => weerspannig
pi_25929082
Domste investering blijft een computer; na 3 jaar kan ie op de schroot...

Hersel, na 2 weken is ie al niks meer waard...
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_25929387
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 13:19 schreef Ballebek het volgende:
Domste investering blijft een computer; na 3 jaar kan ie op de schroot...

Hersel, na 2 weken is ie al niks meer waard...
Wat een onzin.

Of je bent een supernerd die de hele dag achter de computer zit.
QueensBridge....
  zaterdag 2 april 2005 @ 13:45:34 #45
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25929556
Snelheid is voor mij minder belangrijk, auto is een compromis tussen luxe, prijs, verbruik, prestaties, ruimte, kwaliteit. Het is een Passat Combi TDi geworden, met alle extra´s. Rij er nu bijna 2 jaar mee, en het enige issue wat ik er mee heb is dat de navigatie twee keer gecrashed is in die twee jaar. Reden daarvoor onbekend, eerste keer hielp herstarten niet, tweede keer wel.
Goed, hij rijd 200, en is daar redelijk snel voor een diesel, en haalt lekker in, maar ik vind het leuker om relaxed te rijden, ook op de autobahn. Hij is verder redelijk stil, comfortabel, rijd 5,5 liter in doorsnee en van alle gemakken voorzien.
Lekkere auto, volgende zal ook wel weer een passat worden, hoewel skoda misschien een beter deal zou zijn, gaat een beetje aan de omzet liggen, misschien wordt het ook een audi, om dat anders zoveel geld naar het Finanzamt moet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_25929636
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 13:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Snelheid is voor mij minder belangrijk, auto is een compromis tussen luxe, prijs, verbruik, prestaties, ruimte, kwaliteit. Het is een Passat Combi TDi geworden, met alle extra´s. Rij er nu bijna 2 jaar mee, en het enige issue wat ik er mee heb is dat de navigatie twee keer gecrashed is in die twee jaar. Reden daarvoor onbekend, eerste keer hielp herstarten niet, tweede keer wel.
Goed, hij rijd 200, en is daar redelijk snel voor een diesel, en haalt lekker in, maar ik vind het leuker om relaxed te rijden, ook op de autobahn. Hij is verder redelijk stil, comfortabel, rijd 5,5 liter in doorsnee en van alle gemakken voorzien.
Lekkere auto, volgende zal ook wel weer een passat worden, hoewel skoda misschien een beter deal zou zijn, gaat een beetje aan de omzet liggen, misschien wordt het ook een audi, om dat anders zoveel geld naar het Finanzamt moet.
Heerlijk he zo'n Passat. Veel zuiniger dan de concurentie. Ik ken iemand die heeft ook een Passat tdi en die zegt dat hij nog nooit zo goedkoop heeft auto gereden. Maar toch dikke 190 en naar de 100 in 11 seconden ofzo. En lekker luxe.
QueensBridge....
pi_25929655
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 13:36 schreef Prodigy_from_MOBBDEEP het volgende:

[..]

Wat een onzin.

Of je bent een supernerd die de hele dag achter de computer zit.
Wel is je computer 2e hands proberen te verkopen?
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_25929840
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 13:50 schreef Ballebek het volgende:

[..]

Wel is je computer 2e hands proberen te verkopen?
Gewoon niet verkopen. En pas je PC wegdoen na 5/6 jaar. Of gewoon telkens upgreaden
QueensBridge....
  zaterdag 2 april 2005 @ 14:00:31 #49
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25929848
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 13:49 schreef Prodigy_from_MOBBDEEP het volgende:

[..]

Heerlijk he zo'n Passat. Veel zuiniger dan de concurentie. Ik ken iemand die heeft ook een Passat tdi en die zegt dat hij nog nooit zo goedkoop heeft auto gereden. Maar toch dikke 190 en naar de 100 in 11 seconden ofzo. En lekker luxe.
En, met vier volwassenen erin heb je nog geen klagen over de ruimte. ook acherin meer dan voldoende beenruimte
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_25932322
Veel auto liefhebbers kopen een snellere auto omdat die meestal leukere zijn. Speciale kenmerken uiterlijk en vanbinnen "sport versie" en verder is het rijden ook een stuk leuker. Als je geen auto liefhebber bent begrijp je dat niet.

Dat je met een snellere auto rapper ergens komt is ook niet waar. Ik denk als je over (buiten autostrade) 50 rijd het tijdverschil uiterst minimiem zal zijn ! Ik rijd gewoon graag door, eens lekker optrekken etc. dat ik dan samen met jou aan het stoplicht sta (jij die 50 gereden hebt) boeit mij eerlijk gezegd niks, want daar doe ik het ook niet voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')