quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:11 schreef Bensel het volgende:ik denk waarschijnlijk dat hij beide griezelig vind.. dat er zoveel mensen zijn op een dergelijke manier denken, en omdat het een (ongecontroleerde)bron van extremisme kan worden
Dat is precies wat ik wilde gaan zeggen.
Ergens, misschien wel in dit onderwerp, zag ik een gemaskerde grappenmaker, die aanraadde om, als je twijfel in je voelde opstijgen, je vingers in je oren te stoppen en "jezus, jezus, jezus..." tegen jezelf te zeggen, totdat de twijfel zou zakken. Hij wist het heel erg goed te brengen, perfect. En de methode werkt, dat is zeker.
Probleem is, dat hij een grap maakte en dat het griezelig als mensen dat serieus nemen.
Dat geldt zowel voor herboren christenen, zwarte-kousen-kerken, orthodoxe joden als islamisten. Maar ook voor aanhangers van Wilders en de VNU. Geen gevoel voor humor, geen relativering, geen twijfel of nadenken.
Heel erg gevaarlijk! Niet Ali G. is gevaarlijk, met zijn grappen en grollen, maar de mensen die serieus op hem ingaan. "Wat is het beste geweer om joden of homo's af te knallen?" "Nou, ik zou zeggen dat een ???? wel geschikt is."
Een geloof is best, als je je daar veilig en vredig en gelukkig bij voelt. Ik geloof ook van alles. Maar iemand anders jouw geloof willen opdringen is erg intolerant. En zelfs, als je even doordenkt, godslasterlijk.