ja lekker dannnn B16 VTECquote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:34 schreef t0n het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Blok ziet er netjes uit... Nu opzoek naar wat onderdelen... dan leuke spullen kopen... dan swappen...
Waarom zou je later schakelen als hij bij 7600rpm zijn max bereikt?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:21 schreef t0n het volgende:
160pk @ 7600rpm
150nm @ 7000rpm
en schakelen bij zo'n 8250...
maybe verliest die weinig vermogen maar valt die daardoor met doorschakelen precies weer in vtec zone, en tis gewoon geil om te zeggenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:17 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Waarom zou je later schakelen als hij bij 7600rpm zijn max bereikt?
Preciesquote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:42 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
maybe verliest die weinig vermogen maar valt die daardoor met doorschakelen precies weer in vtec zone, en tis gewoon geil om te zeggen![]()
vooral toch dat laatste dan denk ikquote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:42 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
maybe verliest die weinig vermogen maar valt die daardoor met doorschakelen precies weer in vtec zone, en tis gewoon geil om te zeggen![]()
nou nee hoorquote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:57 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
vooral toch dat laatste dan denk ik
Ik vraag het me af.quote:Op zondag 22 januari 2006 01:43 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
nou nee hoor
eerder schakelen als je snel wilt zijn is gewoon niet slim. Op max RPM schakelen = terugvallen binnen het vtec-gebied = doorblazen
Bij een dohc vtec later schakelen = terug vallen onder het vtec-gebied DUS langzamerquote:Op zondag 22 januari 2006 11:10 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Ik vraag het me af.
Want wat levert meer verlies op
1) Later schakelen (je auto wint echt geen snelheid meer)
of
2) eerder schakelen en een paar honderd rpm te laag uitkomen (je auto accelereert wel, maar minder hard)
Lijkt me wel interessant.
Verder helemaal correctquote:Op zondag 22 januari 2006 11:30 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Bij een dohc vtec later eerder schakelen = terug vallen onder het vtec-gebied DUS langzamer
bij 5600 RPM slaat de vtec in.
als je van 8200 RPM opschakelt dan val je bij elke versnelling terug vlak boven de 5600 RPM
vtec blijft aan
en het mooie van vtec is dat je juist wel snelheid wint door hoge toeren te maken (door het wisselende nokkenprofiel)
dat snap ik allemaal wel.quote:Op zondag 22 januari 2006 11:30 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Bij een dohc vtec later schakelen = terug vallen onder het vtec-gebied DUS langzamer
Zie het als een turbo-effect dat het alleen boven de 5600 rpm doet. Met is altijd sneller dan zonderquote:Op maandag 23 januari 2006 21:33 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
dat snap ik allemaal wel.
Maar bij het maximaal vermogen NIET schakelen maar toch doortrekken kost je ook tijd!
en dat verschil zou ik wel eens willen zien naast elkaar.
mastertunerquote:Op dinsdag 7 februari 2006 11:27 schreef Borkydude het volgende:
Ja, dat vind ik veel mooier, op alle auto's trouwens.
Tjabbo, jij mist het punt van versnellingenquote:Op maandag 23 januari 2006 21:33 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
dat snap ik allemaal wel.
Maar bij het maximaal vermogen NIET schakelen maar toch doortrekken kost je ook tijd!
en dat verschil zou ik wel eens willen zien naast elkaar.
hij bereikt bij 7600 z'n max. koppel. Maar max. vermogen ligt niet op het punt van max. koppel (ligt later). Dus als je doortrekt tot boven de 8000 zou je wel ergens je max. vermogen punt bereiken. Verder zou ik idd niet doortrekken, omdat er na het max. vermogen punt niets meer te winnen is. Je verliest alleen maar danquote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:17 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Waarom zou je later schakelen als hij bij 7600rpm zijn max bereikt?
Oranje is mooierquote:Op dinsdag 7 februari 2006 11:27 schreef Borkydude het volgende:
Ja, dat vind ik veel mooier, op alle auto's trouwens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |