Bronquote:Monegaskische prins Albert erkent zoon
PARIJS/MONACO (ANP) - Vijf dagen voor zijn feestelijke troonsbestijging op 12 juli erkent de Monegaskische prins Albert II publiekelijk dat hij een zoon heeft. Het Franse weekblad L'Express meldde maandag dat het prinsdom een officiële verklaring klaar heeft liggen.
In de verklaring erkent Albert de vader te zijn van het in augustus 2003 in Parijs geboren jongetje, Alexandre Eric Stéphane.
Het is het kind van Albert en een Franse ex-stewardess van Togolese afkomst, Nicole Tossoukpe. De ouders hebben een lange relatie achter de rug en voeren sindsdien een lange, gecompliceerde juridische strijd over de status van het jongetje. Albert neemt in ieder geval de materiële zorg voor moeder en kind op zich. In het vuur van de strijd heeft de 23-jarige moeder haar achternaam in Coste veranderd en de prins met media belaagd. Ze hoopte vergeefs de eerste Monegaskische prinses van Afrikaanse afkomst te worden.
Volgens mij houdt een officiele erkenning niet in dat de jongen ook troonsopvolger wordt omdat het een buitenechtelijk kind is. Ik weet niet hoe het nu is geregeld maar vroeger was dit in europa wel het geval, pas als een vorst stierf en geen wettige kinderen of vedere familie naliet, werden soms buitenechtelijke kinderen de opvolger als dit in het testament van de vorst stond. Veder lijkt me dit wel logisch want de regering heeft nooit door het niet weigeren toestemming te geven voor een huwelijk de moeder 'goedgekeurd'.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 19:53 schreef Natalie het volgende:
't Feit dat hij het dan alleen publiekelijk zou erkennen, houdt overigens in dat het jochie geen aanspraak maakt op de Monegaskische troon. Dus Prinses Caroline blijft tweede in de lijn. Zou hij het wel officieel erkennen als zijn zoon, dan werd deze Alexandre de nieuwe troonopvolger.
Vraag me dat idd ook af. Maar het zou ook te maken kunnen hebben met het feit dat hij 'schoon schip' wilde maken voordat hij de troon besteeg.quote:Op woensdag 13 juli 2005 15:27 schreef Oblivion het volgende:
Wat ik dus niet echt begrepen heb is waarom Albert er mee gewacht heeft zijn zoon te erkennen, toen Rainier al dood was. Zou Rainier het verboden hebben?
Maar dat is niet helemaal waar, gezien het feit er dus nog bastaardjes ( Klotewoord, maar dan weet je wat ik bedoel) van hem meer rondlopen.quote:Op woensdag 13 juli 2005 15:52 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Vraag me dat idd ook af. Maar het zou ook te maken kunnen hebben met het feit dat hij 'schoon schip' wilde maken voordat hij de troon besteeg.
Mja maar daar weten wij niets van af (dus niet bij naam en toenaam) maar bij deze vrouw dus wel. Ik kan me namelijk niet andere vrouwen herinneren die claimden een kind te hebben van Albert.quote:Op woensdag 13 juli 2005 15:52 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Maar dat is niet helemaal waar, gezien het feit er dus nog bastaardjes ( Klotewoord, maar dan weet je wat ik bedoel) van hem meer rondlopen.
Daar weten wij niet iets van inderdaad, van naam en toenaam, maar hij ontkent niet dat er meerdere kids zijn...quote:Op woensdag 13 juli 2005 15:54 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Mja maar daar weten wij niets van af (dus niet bij naam en toenaam) maar bij deze vrouw dus wel. Ik kan me namelijk niet andere vrouwen herinneren die claimden een kind te hebben van Albert.
Hoe kan dat nou?quote:Op woensdag 13 juli 2005 11:12 schreef Nuongirl het volgende:
In de avond overhandigde de burgemeester van Monaco symbolisch de sleutels van de stad aan de 47-jarige prins.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |