Zie ook de slangenvoet.quote:Op woensdag 14 februari 2007 21:27 schreef Gellius het volgende:
Die kuit! Helemaal niet gezien! Heel scherp, dikke!
Almelo op de groene mat.quote:Op woensdag 14 februari 2007 21:42 schreef Rewimo het volgende:
Groen = jaloezie, afgunst?
Jij geeft natuurlijk niets om voetbal he?quote:Op woensdag 14 februari 2007 21:55 schreef Z het volgende:
Die kuit is een zogenaamde sfinx, en er staat een mes tegen haar borst. De 'groene' is de goede. Het doek is overigens 219 bij 169,5 Gellius.
Plaats gewoon een nieuwe.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:47 schreef dikkedorus het volgende:
Ik heb het topic stuk gemaakt geloof ik.
Ja! Ja! Je hebt 'm bijna!quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:08 schreef Claudia_x het volgende:
Link is trouwens de profeet Jesaja (OT) en rechts Johannes de Doper (NT).
God's wil is Wet, denk daaraan. Zowel in het NT als in het OT.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:16 schreef Claudia_x het volgende:
Links is wat er allemaal in het OT gebeurt en rechts wat er allemaal in het NT plaatsvindt?
Ik vond de Heere God van het oude testament altijd zo gemeen. Mozes deed zijn best. Hij heeft zijn volk verlost van de Egyptenaren en geleid naar het beloofde land. Al die jaren, al die moeite, al die ondankbaarheid van dat rotvolk. En dan komt hij uiteindelijk bij dat beloofde fuckin' land - mag hij niet naar binnen van God! Zó gemeen!
(En die God staat in contrast met de God van het nieuwe testament die een vergevende God is).
Geenquote:Hans Holbein the Younger (1497/8–1543)
Allegory of the Old and New Law (1533–5)
Oil on oak
490 x 600 mm
In the centre of the painting is ‘miserable’ man, the sinner who turns from the Old Law on the left, represented by the prophet Isaiah and Old Testament scenes, towards the New Law on the right. John the Baptist directs his gaze towards Christ, shown on the cross saving mankind and again with his disciples. Many versions of a similar composition were produced in Protestant Germany.
The fact that the painting is on oak suggests Holbein’s composition was made in England for a patron sympathetic to the Reformation.
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:33 schreef Gellius het volgende:
Allegorie van de volksdichtkunst?
de wolf die de spiegel ophoudt zal ook wel wat te betekenen hebbenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:55 schreef Gellius het volgende:
Spiegeltjes, juwelen, vrouwen: IJdelheid?
er staat 'Superbia' onder:quote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
de wolf die de spiegel ophoudt zal ook wel wat te betekenen hebben.
Wat staat er onder in? Volgens mij Latijn, maar verder kan ik niet zien welke letters het zijn.
als je dat weet, wordt het meteen wel erg makkelijkquote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:02 schreef KroJo het volgende:
[..]
er staat 'Superbia' onder:
dat is één van de 7 Hoofdzonden en staat voor de Hoogmoed en trots, welke veelal de bron is van ook de andere hoofdzonden..
idd zat gelius er al gelijk goed op
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
als je dat weet, wordt het meteen wel erg makkelijk.
Nee, het is een spelletje om de allegorie te raden. Degene met het scherpste inzicht slaagt daar meestal het beste in. In dit geval dus Claudia.quote:Op woensdag 21 februari 2007 08:45 schreef Lienekien het volgende:
Oh, is het een wedstrijd om te zien wie de slimste is.![]()
quote:Op woensdag 21 februari 2007 09:47 schreef Gellius het volgende:
Het is me niet helemaal duidelijk wat Danny de Munck op dat schilderij doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |