neej dollen hond, ons mâââm moe ge zegge, of anders nogh wel ons moeke. ge gaat togh nie zun bietje lope proate als nen hollander, of wel dan, gê/âk!quote:Op donderdag 31 maart 2005 22:29 schreef Herr_Munk het volgende:
[..]
Ons Moeder en ik zèn doar hillemoal meej eens!
en jij trekt volle zalen he kut-tukkertje?quote:Op donderdag 31 maart 2005 19:12 schreef kokos het volgende:
Wat een wagelijke uitdrukking.
Ons vader, Ons moeder, Ons Moeke
gullie moederquote:Op vrijdag 1 april 2005 00:18 schreef Vava het volgende:
Hoe is het met jullie ma?
Het is 'smam en 'spap.quote:Op donderdag 31 maart 2005 19:12 schreef kokos het volgende:
Wat een wagelijke uitdrukking.
Ons vader, Ons moeder, Ons Moeke
quote:Op vrijdag 1 april 2005 09:07 schreef Dalamar het volgende:
Ik vind het zorgelijker dat sommige Brabo's voornamen gaan verbouwen tot een soort meervoudsvorm.
"Ik zal ons Henken eens even bellen" of "ik ga straks naar tante Paula's"
(we hebben het dus over ene Henk en Paula).
En ja ik kom uit Brabant en ja ook ik krijg jeuk van sommige vormen van dialect.
Ik verafschuw in het algemeen dialecten. Kinderen die praten alsof ze in een zwarte ghetto geboren zijn daar stoor ik me dan weer minder aan omdat dit gelukkig maar tijdelijk is.quote:Op vrijdag 1 april 2005 09:32 schreef MarMar het volgende:
* MarMar vind het wel wat hebben
elke streek zijn dialectje en dan is brabant imho in elk geval niet een van de minst aantrekkelijken voor het gehoor...
wat ik dan veeeeeel storender vind is kids die gaan praten als nepnegers...
ey, je weet toch....
Jij spreekt accentloos?quote:Op vrijdag 1 april 2005 09:39 schreef Stali. het volgende:
[..]
Ik verafschuw in het algemeen dialecten. Kinderen die praten alsof ze in een zwarte ghetto geboren zijn daar stoor ik me dan weer minder aan omdat dit gelukkig maar tijdelijk is.
Maar dat Brabantse gemauw, waar vrouwen trouwens het best in zijn.... vreselijk!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |