Zo lust ik er nog wel een paar. Zometeen ga je verklaren dat het vermoorden van alle buitenlanders in dezelfde lijn ligt als het bevorderen van remigratie. Want he, het doel is hetzelfde.quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:41 schreef MrX1982 het volgende:
Of je nou demonstreert tegen het kabinet of lid wordt voor D66 en tegen gaat stemmen. Ik zie geen verschil. Het ene is passief en andere actief. Maar het doel is hetzelfde.
Er is een verschil tussen normaal oppositie voeren en de praktijken van deze site en de daarbij aangesloten kneuzen organisaties.quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:45 schreef Sidekick het volgende:
Ja, de partijen steunen Keer Het Tij. Maar waar zie jij dat Keer Het Tij oproept om D66-lid te worden?
Ik lees op die site hetzelfde als de partijen zelf ook zeggen: wij willen nieuwe verkiezingen. Dat lijkt mij voor een oppositie in een democratische rechtsstaat behoorlijk logisch en toegestaan. Merk op dat een dergelijke mening niet vergelijkbaar is met het voordoen als D66'er om de interne democratie te misbruiken.
Geen appels met peren vergelijken.quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:53 schreef Sidekick het volgende:
Zo lust ik er nog wel een paar. Zometeen ga je verklaren dat het vermoorden van alle buitenlanders in dezelfde lijn ligt als het bevorderen van remigratie. Want he, het doel is hetzelfde.
Zie je niet in hoe ongelooflijk zwak je argumentatie is?
Zeg nou maar gewoon dat je zit te vissen. "Waarschijnlijk", "als je er over nadenkt", "indirect".quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:05 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen normaal oppositie voeren en de praktijken van deze site en de daarbij aangesloten kneuzen organisaties.
Ze proberen de boel op te hitsen door te gaan demonstreren komende zaterdag bij het congres.
Die oproep zie ik idd niet (meer) maar ze hebben het wel overwogen. Maar waarschijnlijk zijn ze te laf om er openlijk voor uit te komen. Maar als je er al over nadenkt, zegt dat al genoeg wat je intenties zijn.
Blijkbaar vertrouwt D66 de gang van zaken ook niet helemaal. Hoe zou dat nou komen.quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:37 schreef Sidekick het volgende:
Zeg nou maar gewoon dat je zit te vissen. "Waarschijnlijk", "als je er over nadenkt", "indirect".
Jij komt hier met de bewering dat de linkse partijen achter het initiatief zitten om je aan te melden als D66-lid om vervolgens misbruik te maken van de interne partijdemocratie, en daarna ga je zeggen dat een demonstratie hetzelfde is met 3 keer het woord kneus in iedere zin als onderbouwing. Complete kolder, dat begrijpt iedereen wel.
Dit meen je toch niet serieus hoop ik? "Eventjes" lid worden van een partij om maar tegen iets te kunnen stemmen...quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:16 schreef vanthof het volgende:
Ik heb veel respect voor deze nieuwe leden van D66 die optimaal gebruik maken van de rechten die ze in een democratie hebben. Het staat in schril contrast met scheldpartijen en gebrul aan de zijlijn. Hulde voor het initiatief van burgers om hun verantwoordelijkheid te nemen in belang van het land. En dan maakt het niet meer uit of men nu voor of tegen het paasakkoord is. Het gaat uiteindelijk zoals D66 senator Schuyer in B&W zei (over de steun van CDA en VVD in de 1e kamer) om de stemming.
Moet aan Fenke afgelopen dinsdag denken die nieuwe verkiezingen wou, waarna Weisglas erg geërgerd riep: 'We hebben wel wat beters te doen, er moeten ook nog problemen opgelost worden in dit land!quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:45 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik lees op die site hetzelfde als de partijen zelf ook zeggen: wij willen nieuwe verkiezingen. Dat lijkt mij voor een oppositie in een democratische rechtsstaat behoorlijk logisch en toegestaan. Merk op dat een dergelijke mening niet vergelijkbaar is met het voordoen als D66'er om de interne democratie te misbruiken.
Dat ze de organisatie ondersteunen wil nog niet betekenen dat ze ook overal mee eens zijn, wat Keer het Tijd doet/zegt.quote:MrX1982:
Dat ze zich wellicht hebben uitgesproken tegen het initiatief om de D66 stemming te saboteren maar vervolgens gewoon op die site blijven staan zegt genoeg over de denkwijze van deze partijen. Ze ondersteunen het niet publiekelijk maar ondertussen blijven ze wel vrolijk op die site staan en steunen het dus wel degelijk indirect.
En terecht dat D66 kritisch is tegen dergelijke "infiltratie".quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:42 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Blijkbaar vertrouwt D66 de gang van zaken ook niet helemaal. Hoe zou dat nou komen.
D66 vertrouwt nieuwe aanmeldingen niet
Gebruik maken van hun recht? Maar zijn ze ook legaal lid?quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:16 schreef vanthof het volgende:
Ik heb veel respect voor deze nieuwe leden van D66 die optimaal gebruik maken van de rechten die ze in een democratie hebben.
En ik denk niet dat die nieuwe leden van jou meestemmen met de uitgangspunten...quote:Natuurlijke personen die redelijkerwijs geacht kunnen worden in te stemmen met de uitgangspunten van de partij, kunnen lid van de partij worden.
Denk niet dat het Weisglass was die dat riepquote:Op vrijdag 1 april 2005 14:22 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Moet aan Fenke afgelopen dinsdag denken die nieuwe verkiezingen wou, waarna Weisglas erg geërgerd riep: 'We hebben wel wat beters te doen, er moeten ook nog problemen opgelost worden in dit land!
[..]
Het wordt niet direct aangetoond maar ze speelde wel met de gedachte.quote:Op vrijdag 1 april 2005 14:27 schreef Sidekick het volgende:
En terecht dat D66 kritisch is tegen dergelijke "infiltratie".
Maar nu weer even terug naar je beweringen, namelijk dat de linkse partijen hier achter zitten. Want dat toont het FP-artikel niet aan natuurlijk.
Nee, toch echt Weisglas! zie hier voor een live-forum-verslagquote:Op vrijdag 1 april 2005 14:57 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Denk niet dat het Weisglass was die dat riepDat is immers de kamer voorzitter, was het niet Maxime Verhagen van het CDA?
Terecht? Waarom zou je niet 2 partijen kunnen ondertekenen? Steunbetuigen? Vergelijk het maar met een omroep-lidmaatschap. Waarom zou je niet van zowel de avro als KRO lid mogen zijn?quote:De SP heeft trouwens al de regel dat je niet lid mag zijn van de SP, als je ook lid bent of wordt van een andere politieke partij (en terecht lijkt mij). Heb alleen geen idee hoe zij hier achter zouden moeten komen.
Dit is natuurlijk toch een Catch-22. Als het kabinet mag blijven heeft injouw opinie "de democratie gewonnen", en als het kabinet niet mag blijven is dat natuurlijk per definitie te danken aan de "ondemocratische infiltraties". De stemming hoeft derhalve niet door te gaan, de knoop is al door jou doorgehakt.quote:Op vrijdag 1 april 2005 15:10 schreef MrX1982 het volgende:
. Laten we morgen afwachten en kijken of de democratie het wint van de ondemocratische infiltraties om het kabinet te dwarsbomen.
Scherp doch onjuist.quote:Op vrijdag 1 april 2005 15:19 schreef Tup het volgende:
Dit is natuurlijk toch een Catch-22. Als het kabinet mag blijven heeft injouw opinie "de democratie gewonnen", en als het kabinet niet mag blijven is dat natuurlijk per definitie te danken aan de "ondemocratische infiltraties". De stemming hoeft derhalve niet door te gaan, de knoop is al door jou doorgehakt.
We kunnen toch wel stellen dat die 'keer het tij' figuren niet een lidmaatschap aan hebben gevraagd omdat achter de ideologie van de partij staan. Ze zijn daar louter alleen om het kabinet te doen laten vallen. Het gevaar bestaat dan voor D66 dat de partij na eventuele verkiezingen niet (of maar met een gering aantal zetels) terugkomt in de Tweede Kamer. Het is dus een soort moord op een politieke partij. Indirect misschien, dus zeg doodslag.quote:Op vrijdag 1 april 2005 15:19 schreef Tup het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk toch een Catch-22. Als het kabinet mag blijven heeft injouw opinie "de democratie gewonnen", en als het kabinet niet mag blijven is dat natuurlijk per definitie te danken aan de "ondemocratische infiltraties". De stemming hoeft derhalve niet door te gaan, de knoop is al door jou doorgehakt.
Inderdaad. Na het debacle van De Graaf was er overigens al een grotere instroom van nieuwe D66-leden, voordat er uberhaupt sprake was van een ledenraadpleging.quote:Op vrijdag 1 april 2005 16:58 schreef k3vil het volgende:
Iedereen vergeet even dat desondanks men alleen maar lid zou willen worden van D66 om de stemming te beivloeden, dit nog altijd 100% democratisch is. Is het namelijk niet zo dat je ook lid kunt worden om voor te stemmen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |