Ik vind 2,5 jaar, waarvan een half jaar voorwaardelijk, echt walgelijk walgelijk walgelijk laag.quote:Zwaardere straf voor Christelijke pedofiel
leeuwarden/valthermond - Het gerechtshof in Leeuwarden heeft een 26-jarige pedofiel uit Valthermond wegens seksueel misbruik veroordeeld tot tweeënhalf jaar cel, waarvan een half jaar voorwaardelijk. Ook moet hij twee van zijn jeugdige slachtoffertjes een schadevergoeding van 10.000 euro betalen.
Het arrest van het hof pakt iets hoger uit dan het vonnis van de rechtbank in Assen, die de man in september veroordeelde tot twee jaar cel, waarvan acht maanden voorwaardelijk.
De Valthermonder heeft bekend dat hij seks heeft gehad met drie jongens en een meisje in de leeftijd van 7 tot 13 jaar. Hij kende ze van de kerkgemeenschap waar hij lid van was. De ontucht werd gepleegd tijdens een zeiltochtje in de zomer van 2003 op het Zuidlaardermeer. Daarna gebeurde het in een 'sekshut' in de bossen en tijdens het oppassen bij de kinderen thuis.
Het is een Christen, dus ik zet dat er gewoon bij. Was het een moslim geweest had het er ook gestaan.quote:Op donderdag 31 maart 2005 15:37 schreef pieter_pontiac het volgende:
Wat heeft christelijk er trouwens mee te maken?
Minstens.quote:Op donderdag 31 maart 2005 15:38 schreef Conflict het volgende:
Wat moet 'ie dan krijgen? 125 jaar?
Een spuitje zou zeker helpen.quote:Pleurt op, die vent heeft gewoon een ziekte, die moet niet opgesloten maar juist geholpen worden.
Dat is hetzelfde als iemand zijn hand eraf hakken als iemand iets steelt. Je amputeert het lichaamsdeel waarmee hij/zij de misdaad mee heeft begaan.quote:Op donderdag 31 maart 2005 15:37 schreef pieter_pontiac het volgende:
Leuter amputeren.
Wat heeft christelijk er trouwens mee te maken?
quote:Op donderdag 31 maart 2005 15:36 schreef HansJans het volgende:
Het is maar seks hoor. Hij heeft ze niet vermoord ofzo. Ik vind het daarom een passende straf. Hij zal zijn lesje nu wel geleerd hebben.
Dat gebeurd ook met pesten. En voor zover ik weet staat er nog geen 25 jaar celstraf op pesten, het is zelfs niet eens strafbaar.quote:Op donderdag 31 maart 2005 15:42 schreef attila het volgende:
[..]
weet je wel niet hoe je een leven van iemand kunt ontwrichten door iemand jonge leeftijd sexueel te misbruiken??????? Wat voor een ongelooflijk impact dit op zo een kindje heeft en dat de kans griit is dat haar/zijn leven hierdoor er niet gemakkelijk op zal worden?
Wat verwacht je ervan als er nog hoger gestraft wordt?quote:Op donderdag 31 maart 2005 15:35 schreef robh het volgende:
[..]
Ik vind 2,5 jaar, waarvan een half jaar voorwaardelijk, echt walgelijk walgelijk walgelijk laag.
Ik verwacht dat we dan een pedofiel minder hebben in Nederland. Lijkt me geen hele vervelende situatie eigenlijk. Blijkbaar is de Christelijke dader bij zijn volle verstand geweest want er wordt niet gerept over TBS in het bericht.quote:Op donderdag 31 maart 2005 15:47 schreef RM-rf het volgende:
Wat verwacht je ervan als er nog hoger gestraft wordt?
Ik weet niet of het op deze manier werkt. Of het slachtoffer daadwerkelijk rekening houdt met de mogelijke strafmaat van de dader weet ik niet, het blijven kids hè. In ieder geval staat deze man over een 1,5 jaar weer op straat. En dat blijf ik geen straf vinden.quote:Van hogere straffen houden pedofielen niet op, sterker nog, vaak bestaat er bij slachtoffertjes meer vrees zoiets te meldden, en een groter schuldgevoel: vaak worden deze kinderen namelijk niet met geweld ertoe gedwongen, maar er 'ingepraat', op basis van zijn leiderschap van een zeilkamp maakt deze pedofiel misbruik van het vertrouwen, maar die kinderen stemden daar, door de manipulatie, op dat moment wel mee in, en dat levert juist bij slachtoffers (bij jongens het grootste) een groot schuldgevoel op ...
Ik zeg ook niet dat zwaarder straffen een oplossing is voor het trauma van de kids.quote:Juist de psychische schade bij de misbruikte kinderen zie ik als het grootste probleem bij pedofilie, echter, zwaardere straffen zijn juist daarvoor helemaal geen oplossing.
Hooguit een schijn-opluchting voor de samenleving, die het idee hebben dat de dader achteraf lekker bestraft is, maar dat blijft een achteraf-gevoel.
Ik heb liever sex met volwassenen dan dat ik door jou gepest wordt.quote:Op donderdag 31 maart 2005 16:01 schreef robh het volgende:
Pedofiele trekjes, machteld?
Je bedoelt uh gevangenisstraf op scheiden?quote:Op donderdag 31 maart 2005 16:05 schreef zoalshetis het volgende:
het is overigens wel een feit uit de pedagogiek dat kinderen van gescheiden ouders traumatischer zijn dan kinderen die sex hebben gehad. praat overigens niks goed en is meten met twee kwaden.
Wist jij wel dat bij sexueel misbruik op jonge leeftijd (onder de twaalf jaar) het trauma vaak kleiner is dan vergelijkbare gevallen op latere leeftijd?quote:Op donderdag 31 maart 2005 15:42 schreef attila het volgende:
[..]
weet je wel niet hoe je een leven van iemand kunt ontwrichten door iemand jonge leeftijd sexueel te misbruiken???????
Knap toch altijd, die straftoemeting zonder het geval of de persoon van de dader te kennen.quote:Het is daarmee bijna net zo erg als moord. en die straf is dus idd een lachtertje. minstens 25 jaar plus castratie was juister geweest.
Nee, goedmaaksex met het kind.quote:Op donderdag 31 maart 2005 16:07 schreef machteld het volgende:
Je bedoelt uh gevangenisstraf op scheiden?
ik geef geen waardeoordeel, ik gaf slechts een feit.quote:Op donderdag 31 maart 2005 16:07 schreef machteld het volgende:
[..]
Je bedoelt uh gevangenisstraf op scheiden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |