abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 maart 2005 @ 21:25:40 #1
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_25865732
Even wat internationale headlines van de afgelopen 24 uur:

- Earth has suffered irreversible damage: study
- Earth near breaking point, experts warn
- Two-thirds of Earth's ecosystems at risk: UN
- Study Shows Decline in Earth's Ecosystems
- UN Study Says Humans Destroying Earth's Ecosystems
- Human damage to earth worsening fast: report
- Human Damage To Earth Reportedly Increasing
- Human Damage to Earth Worsening Fast-Report
- Two-thirds of world's resources 'used up'
- Report: Earth's ecosystem at risk

Inderdaad, er is weer een nieuw rapport uitgekomen, waar 1360 wetenschappers uit 95 landen aan hebben gewerkt. Dit rapport heeft voor de verandering niet specifiek met het broeikaseffect te maken, neen, dit rapport gaat simpelweg over het verbruik van aardse bronnen door ons allen, en het afval dat we achterlaten na het verbruik daarvan.

Ondertussen zitten we te azen op een nieuwe Nokia, een mooi parket, een grotere auto, een luxere vakantie, een nieuwe badkamer, nemen we ons derde dan wel vierde kind, kopen we ons vijfde televisietoestel, etc.

Prima, laten we vooral doorgaan, maar laten we dan wel beseffen dat we niet mogen klagen wanneer 1 miljard Indiërs en 1.3 miljard Chinezen over niet al te lange tijd tot datzelfde consumentengedrag vervallen.

Ik vermoed, dat als we hier iets aan willen doen, dat we dan echt met nieuwe wetgeving moeten komen, en die wetgeving zal flink pijn gaan doen.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_25865783
- Doomsdayscenarios, scare them to death...................
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
  woensdag 30 maart 2005 @ 21:41:39 #3
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_25866246
Planet in peril: Humans push natural systems to the brink

* 02 April 2005
* NewScientist.com news service
* Duncan Graham-Rowe
* Bob Holmes

IT HAS cost $24 million and taken more than 1300 scientists in 95 countries four years to put together. This week, the first ever global inventory of natural resources was finally published. Its overwhelming conclusion: we are living way beyond our means.

Bron: NewScientist.com ( http://www.newscientist.com/channel/earth/mg18624934.300 )

----

Er staat: "we are living way beyond our means", en dit was natuurlijk al langer bekend, en daarom kan ieder oplettend mens inmiddels wel ruiken dat 't steeds gevaarlijker begint te worden, jij zou dat ook moeten kunnen, speedfreak1.

Ik zou er dus van maken:

- Doomsdayscenarios, scare them to death for a pretty fucking good reason, ey?
  woensdag 30 maart 2005 @ 21:45:07 #4
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_25866366
Weer een nieuwe fase in de Bush campagne om iedereen angst aan te jagen...
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_25866605
Hahaha, wat een lol
Maak je niet zo druk, terzijnertijd is er heus wel een oplossing voor. Over 50 jaar is de wetenschap onvoorstelbaar verder dan nu, en dat zal de oplossing zijn voor veel problemen.
  woensdag 30 maart 2005 @ 21:55:12 #6
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_25866706
quote:
Weer een nieuwe fase in de Bush campagne om iedereen angst aan te jagen...
Wat nou angst? Je hoeft helemaal niet angstig te zijn, je moet gewoon stappen ondernemen, en dat kan met vol vertrouwen, zet bijvoorbeeld de kachel lager, trek een trui aan, it's THAT simple.

Ondertussen kan een overheid goedkope troep op de markt verbieden, en meer duurzaam spul sponsoren, zoals ze dat met de Toyota Prius hebben gedaan bijvoorbeeld.

Ze kunnen tevens maatregelen treffen om te voorkomen dat de latente behoeften van mensen nog langer opgewekt en uitgebuit worden, door ons en het bedrijfsleven te leren om anders te denken.

Het is allemaal niet zo moeilijk, we hoeven nergens bang voor te zijn, we moeten het alleen wel WILLEN.
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:04:10 #7
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_25867012
2/3? van de reserves??? Daar hebben we dan al best lang over gedaan... De kleinkinderen van mijn kleinkinderen zullen het zwaar krijgen... met deze consumptie maatschappij. Waar marketing de milieuvriendelijke producten tegenhoud... (enzo)
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:06:55 #8
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_25867109
Tsja, eeh:

- “The world has lost 35 per cent of mangroves and 27 per cent of coral reefs in the past few decades”
- “The global catch from marine fisheries increased by over 40 per cent between 1970 and 2000”

We hebben nogal wat goed te maken, maar laten we 't eerst eens proberen te stabiliseren, da's al een uitdaging op zich.
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:12:48 #9
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_25867305
En er mag gejaagd worden op dieren waar we overlast van hebben... is t geen giller.... waar de mens overlast van heefd bwhaha
pi_25867544
Tja, voor $24 miljoen wil ik ook wel roepen dat de wereld ten onder gaat hoor. Die $24 miljoen is inderdaad een verdomd goede reden. Nog beter dan die supercomputer van die figuur die het antropogene broeikaseffect uitvond............ Hoeveel keer is de ondergang van de wereld inmiddels voorspeld? Hoeveel keer is het inmiddels totaal niet uitgekomen? Dit zinnetje:
quote:
"we are living way beyond our means
Het duidt op een hoog propaganda-gehalte. Goebbels-methoden...................
Ik stem Wilders. U ook?
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:29:55 #11
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_25867825
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:20 schreef speedfreak1 het volgende:
Tja, voor $24 miljoen wil ik ook wel roepen dat de wereld ten onder gaat hoor. Die $24 miljoen is inderdaad een verdomd goede reden. Nog beter dan die supercomputer van die figuur die het antropogene broeikaseffect uitvond............ Hoeveel keer is de ondergang van de wereld inmiddels voorspeld? Hoeveel keer is het inmiddels totaal niet uitgekomen? Dit zinnetje:
[..]

Het duidt op een hoog propaganda-gehalte. Goebbels-methoden...................
Come on, $24 miljoen dollar, voor 1360 wetenschappers, uit 95 landen, die vier jaar lang bezig zijn geweest, hallo, zijn we wakker? Zoveel geld is dat toch niet? Zelfs als ze dat geld in hun eigen zak hadden kunnen steken, dan zou dat neerkomen op zo'n 4411 dollar per wetenschapper per jaar, get real man!

Bovendien gaat het niet over de ondergang van de wereld, dat roepen ze ook helemaal niet, men ziet dat er hoop genoeg is, dat het nog niet te laat is, echter, dat het absoluut tijd is om aan de slag te gaan met z'n allen is helder.

Even voor de duidelijkheid, in het Nederlands regeerakkoord staat niets over het milieu, zo vertelde Wouter Bos gisteren tijdens het spoeddebat, en dat geloof ik graag, aangezien de rest van de kamer z'n mond hield toen hij dat verkondigde.
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:33:41 #12
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_25867929
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:12 schreef koffiekoekje het volgende:
En er mag gejaagd worden op dieren waar we overlast van hebben... is t geen giller.... waar de mens overlast van heefd bwhaha
Dat is inderdaad om je rot te lachen/huilen.

En dan dit soort berichten: "Mars kan ooit weer vruchtbaar worden" (http://www.astrostart.nl)

Jawel, we denken na over hoe Mars ooit weer vruchtbaar kan worden terwijl we de vruchtbaarheid van planeet Aarde om zeep helpen.

Schiet mij maar in de feestverlichting
pi_25868306
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:29 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Come on, $24 miljoen dollar, voor 1360 wetenschappers, uit 95 landen, die vier jaar lang bezig zijn geweest, hallo, zijn we wakker? Zoveel geld is dat toch niet? Zelfs als ze dat geld in hun eigen zak hadden kunnen steken, dan zou dat neerkomen op zo'n 4411 dollar per wetenschapper per jaar, get real man!
Het is een gemiddelde. Ga er maar van uit dat de leiders wat meer hebben gevangen, en de mensen die er slechts zijdelings bij zijn betrokken wat minder.
quote:
Bovendien gaat het niet over de ondergang van de wereld, dat roepen ze ook helemaal niet, men ziet dat er hoop genoeg is, dat het nog niet te laat is, echter, dat het absoluut tijd is om aan de slag te gaan met z'n allen is helder.
Wat zeg je nu zelf? Deze lieden vinden dat er nu actie ondernomen moet worden. Waarom dan? De wereld gaat toch niet ten onder? Maar het is grappig om te zien hoe jij het doemscenario klakkeloos gelooft, en als zijnde een religie brengt. Wat niet zo grappig is, is dat dit soort onderzoek wordt misbruikt om mensen geld uit de zakken te kloppen.
quote:
Even voor de duidelijkheid, in het Nederlands regeerakkoord staat niets over het milieu, zo vertelde Wouter Bos gisteren tijdens het spoeddebat, en dat geloof ik graag, aangezien de rest van de kamer z'n mond hield toen hij dat verkondigde.
Oh, Nederland doet niet meer mee aan Kyoto? Of laat meneer Bos dat voor de veiligheid maar achterwege? Verder blijkt gewoon keer op keer onomstotelijk dat milieu geen issue meer is, gelukkig maar. Helaas is dat voor allerhande milieuclubjes en aanverwante onderzoekers niet zo leuk, die zien hun inkomstenbronnen verdampen. Dus verzinnen ze van tijd tot tijd een nieuw doenscenario, om zo subsidies los te weken om zichzelf in stand te kunnen houden. Trouwens vreemd dat in een debat dat gaat over punten als bestuurlijke vernieuwing het milieu ter sprake komt. Je kunt je natuurlijk afvragen welk doel meneer Bos echt met zo'n opmerking heeft. En het zal er naar alle waarschijnlijkheid niet om gaan dat meneer Bos zich persoonlijk zo'n zorgen maakt om het milieu.

Poen jongen, poen is de belangrijkste drijfveer van de mens, dat is al duizenden jaren zo, en deze milieu-sektariërs vormen daar echt geen uitzondering op. En natuurlijk zullen ze verklaren dat het ze helemaal niet om het geld gaat, maar ondertussen................. Zakkenvullen.
Ik stem Wilders. U ook?
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:47:14 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25868352
* Pietverdriet raakt na het lezen van de openingspost in blinde paniek en rent in cirkels rond, trekt zich het haar uit het hoofd en gilt en schreeuwt...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:51:07 #15
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_25868474
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:47 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet raakt na het lezen van de openingspost in blinde paniek en rent in cirkels rond, trekt zich het haar uit het hoofd en gilt en schreeuwt...
Wat een onzinnige opmerking.
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:52:31 #16
45206 Pietverdriet
pi_25868518
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:51 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Wat een onzinnige opmerking.
nope
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cynisme_%28taal%29
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:52:55 #17
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_25868529
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:45 schreef speedfreak1 het volgende:

<heel verhaal>
Speedfreak1, ik geef het op, voor nu, maar ik heb nog wel een vraag voor je, waar geloof jij nog in?
pi_25868580
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:33 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Dat is inderdaad om je rot te lachen/huilen.

En dan dit soort berichten: "Mars kan ooit weer vruchtbaar worden" (http://www.astrostart.nl)

Jawel, we denken na over hoe Mars ooit weer vruchtbaar kan worden terwijl we de vruchtbaarheid van planeet Aarde om zeep helpen.

Schiet mij maar in de feestverlichting
Je blijft maar doorpanieken hè. Heb het nou trouwens eens niet over "we", het is een te vaak misbruikt woord om solidariteit te suggereren. Het suggereert ook iets anders, dat ik heel bedenkelijk vind, en dat is dat iemand die toevallig een andere opvatting is toegedaan als "we" meteen asociaal zou zijn.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_25868642
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:52 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Speedfreak1, ik geef het op, voor nu, maar ik heb nog wel een vraag voor je, waar geloof jij nog in?
Absolute individuele vrijheid zonder overheidsbetutteling. Ik ben hard-line libertariër.
Ik stem Wilders. U ook?
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:58:38 #20
45206 Pietverdriet
pi_25868711
Hallulama, als de mens zo erg is voor de wereld, is zelfmoord de enige moreel verantwoorde keuze.
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:59:37 #21
45206 Pietverdriet
pi_25868737
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:56 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Absolute individuele vrijheid zonder overheidsbetutteling. Ik ben hard-line libertariër.
hoog 5 speedfreak
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:02:52 #22
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_25868822
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:54 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Je blijft maar doorpanieken hè. Heb het nou trouwens eens niet over "we", het is een te vaak misbruikt woord om solidariteit te suggereren. Het suggereert ook iets anders, dat ik heel bedenkelijk vind, en dat is dat iemand die toevallig een andere opvatting is toegedaan als "we" meteen asociaal zou zijn.
Lees voor de verandering eens gewoon wat er staat.

Overigens had ik ook kunnen schrijven "de mens" of "sommige mensen", maar ik wilde mezelf niet uitsluiten, omdat ik van mezelf weet en van mezelf toegeef dat ik ook wel eens onzinnig denk dan wel handel, "we" wees dus op bescheidenheid in dit geval, maar daar dacht u zojuist even niet aan.

Logisch, de wereld is een spiegel.
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:06:57 #23
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_25868927
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Hallulama, als de mens zo erg is voor de wereld, is zelfmoord de enige moreel verantwoorde keuze.
Onzin, je kan je gedrag aanpassen aan de situatie, of ben je daar niet sterk genoeg voor? Ben je nog teveel onderhevig aan de diverse primitieve hartstochten en onderbuikgevoelens die je dierlijke instinct je nog altijd dicteert?

Je gedrag aanpassen aan de situatie is overigens precies wat wordt bedoelt met "survival of the fittest", en als de mens zijn gedrag niet aanpast aan de situatie, zal die kreet waarschijnlijk voor de zoveelste keer in de geschiedenis worden bewezen.
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:15:56 #24
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_25869195
The Earth is fine .... in the end the Earth will be just fine ..... the people .. the people on the other end ... I mean if it's true that the Earth doesn't consume plastics who cares? It's not like the earth is going to feel insulted when aliens call it Planet+ plastic.

Ik kan me er echt totaal geen zorgen over maken.Nu niet als persoon en ook niet als "een menigte".
Wat ik ooit eens gelezen heb ( vraag niet om een bron) is dat er per dag gemiddeld 99 diersoorten uitsterven zonder menselijke hulp.Het zou evolutie heten.De wereld is al vaker "vergaan" en dat zal met de mensheid erop ook nog wel een keer gebeuren.Alles wat we opbouwen breken we zelf weer af en daarmee onszelf ook.We staan niet buiten de natuur we hebben alleen de fantasie dat we erboven staan en als dat ons fataal wordt.. so be it. Als dat dus gebeurt gaat de hele mensheid weer met speer en pijl en boog op jacht ( dat is toch de visie van green peace en dat geneuzel? )...
Dus tot de tijd gewoon doorgaan waar je mee bezig bent en nergens naar kijken...
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
pi_25869263
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:06 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Onzin, je kan je gedrag aanpassen aan de situatie, of ben je daar niet sterk genoeg voor? Ben je nog teveel onderhevig aan de diverse primitieve hartstochten en onderbuikgevoelens die je dierlijke instinct je nog altijd dicteert?
Als jij je gedrag wilt aanpassen ga je toch vrolijk je gang? Verwacht het alleen niet van mij, ik jaag niet op windmolens.
Ik stem Wilders. U ook?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')