Definitief NY duurt nog een paar jaartjesquote:Op vrijdag 15 april 2005 23:07 schreef komrad het volgende:
nog mensen die definitief richting the city that never sleeps gaan binnenkort
Nee, geen idee.quote:Op zondag 17 april 2005 21:25 schreef komrad het volgende:
weet je iets wat in de buurt ligt toevallig, anders moet ik mijn city map gaan zoeken
ik ga vanavond niet meer zoeken omdat ik zo naar bed moet, morgen om 5 uur opstaanquote:
Geweest, wel een aardig grote winkel inderdaad, 2 verdiepingen en boven waren ze een presentatie aan het geven.quote:Op zondag 17 april 2005 21:13 schreef BrauN het volgende:
Is iemand van jullie trouwens wel eens bij de Apple Store SoHo geweest?
qua prijzen maakt het niet zoveel uit of je naar een winkel gaat of naar een apple store. Powerbooks kosten evenveel bij J&R als bij de apple store. En ook wel grappig om een kijkje te nemen bij J&R; J&R beslaat de gehele lengte van het straten block bij parkrow en heeft tevens goeie prijzen.quote:Op zondag 17 april 2005 21:13 schreef BrauN het volgende:
Is iemand van jullie trouwens wel eens bij de Apple Store SoHo geweest?
In de zaterdageditie van het AD stond een mooi stuk van Max Westerman over NYC en die had het o.a. over die 'gigantische' Apple Store, waar je zeker een kijkje moet nemen. Klinkt mij wel goed in de oren, ik overweeg de aanschaf van een iBook, dus lijkt het me zeker zo leuk om daar eens binnen te stiefelen.
jaquote:Op vrijdag 15 april 2005 23:07 schreef komrad het volgende:
nog mensen die definitief richting the city that never sleeps gaan binnenkort
Wat zijn nou eigenlijk jouw definitieve plannen geworden? Wederom weekje NYC?quote:Op maandag 18 april 2005 11:29 schreef Jeroenus het volgende:
Wel gvd, het wordt woensdag al 29 graden in NY, vandaag 23 en morgen 26. Dat is het betere weer.![]()
Alleen zit ik nu (nog) in dit gare land.
Tjah, nog steeds geen duidelijkheid, misschien stap ik over twee weken alsnog op het vliegtuig. Ik boek deze keer zelf niet, ik ga met een goede vriend en zijn vader. Maar de zomervakantie ergens is waarschijnlijker.quote:Op maandag 18 april 2005 13:07 schreef BrauN het volgende:
[..]
Wat zijn nou eigenlijk jouw definitieve plannen geworden? Wederom weekje NYC?
dude, ze zijn maar 5 dollarquote:Op maandag 18 april 2005 22:42 schreef berc het volgende:
is het normaal als ik ga afdingen in china town voor een paar leuke iloveny tshirts
bij die gekke chineze kan je dat vast wel doen. Maar vaak hebben ze volgens mij ook wel vaste prijzen. Maar mss dat je gewoon kan afdingen, gewoon proberen. Ik zou je trouwens niet aanraden om daar DVD's te kopen. Ik had een film gekocht, maar de film was gewoon opgenomen met een camcorder in de bioscoop. Je zag dus allemaal mensen langs lopen om popcorn te halen enzo. Hij was trouwens ook nog eens de verkeerde filmquote:Op maandag 18 april 2005 22:42 schreef berc het volgende:
is het normaal als ik ga afdingen in china town voor een paar leuke iloveny tshirts
Ik had wel een koelkast. Die tyfusveel herrie maakte als er gekoelt diende te worden. En die zo goed koelde, dat je gratis ijsblokjes in je cola kreegquote:Op dinsdag 19 april 2005 11:10 schreef Gurb het volgende:
daar heb ik ook gezeten, best relaxed hotel vlakbij de metro, had een hele grote kamer, alleen geen koelkast
nou als je 5 shirts voor 7 dollar kan kopen en 1 voor 5 dollar (dat ik te duur vindquote:Op maandag 18 april 2005 22:49 schreef mechatronics het volgende:
[..]
dude, ze zijn maar 5 dollar
of zelfs een keer gezien 10 dollar voor 5 shirts
of zelfs 7 dollar voor 5 shirts
die dingen kosten nou toch echt geen drol
afdingen is dus wel n beetje raar ja![]()
zien die dvd's er zo 'officieel' uit dan? met printje op dvd enzo.. Maar wel lache om zo genaaid te worden hahaquote:Op maandag 18 april 2005 22:54 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
bij die gekke chineze kan je dat vast wel doen. Maar vaak hebben ze volgens mij ook wel vaste prijzen. Maar mss dat je gewoon kan afdingen, gewoon proberen. Ik zou je trouwens niet aanraden om daar DVD's te kopen. Ik had een film gekocht, maar de film was gewoon opgenomen met een camcorder in de bioscoop. Je zag dus allemaal mensen langs lopen om popcorn te halen enzo. Hij was trouwens ook nog eens de verkeerde film.
In chinatown zijn allemaal kraampjes waar ze illigale shit verkopen. sommige van die (dvd) kraampjes hebben ze op wielen gemaakt. Was echt lache om te zien toen de NYPD langs reed, al die chinese pakken hun mobile kraampje en plasticzakken met illigalen dvd's en beginnen te rennen over de straat. Allemaal chineze die h'm peren voor de politie. Echt prachtig om te zien.
uhuquote:Op dinsdag 19 april 2005 08:59 schreef Gurb het volgende:
en anders loop je gewoon weg, er zijn genoegstands waar ze die dingen verkopen, dus je kan het makkelijk een paar keer proberen
erin?quote:Op dinsdag 19 april 2005 12:44 schreef Douwe het volgende:
[..]
Ik had wel een koelkast. Die tyfusveel herrie maakte als er gekoelt diende te worden. En die zo goed koelde, dat je gratis ijsblokjes in je cola kreeg
En dat het dichtbij de metro ligt is een understatement: er is zelfs een metro ingang ín het gebouw
zo als new yorkes zouden zeggen: "Go to Jersey"quote:Op dinsdag 19 april 2005 15:45 schreef koston het volgende:
Weet iemand of er ook I Love NJ shirts te krijgen zijn? Veel origineler dan al die I Love NY shirts
Is inderdaad ideaal. Je stapt je kamer uit, lift in, naar beneden, lift uit, hoek om, deur door, hoek om, zwerver ontwijken, trap af, nog een hoek om en je staat op het perron.... Beter kan je 't niet krijgen dacht ik zo!quote:Op dinsdag 19 april 2005 13:01 schreef berc het volgende:
[..]
erin? [afbeelding]
zag wel dat er een gelijknamige metro station was
Ik ook in hotel Pennsylvania gezeten!! Moet je voor de grap eens goed rond kijken op de verdieping waar je hotelkamer zit, en dan eens naar de bovenste verdieping gaan, en daar eens rond kijkenquote:Op dinsdag 19 april 2005 10:41 schreef Johan-Derksen het volgende:
Ik kan niet wachten...
21 juli is het zover...
10 dagen NY...
Hotel Pennsylvania
Heerlijk
Nergens voor nodig, ik ga binnenkort ook.quote:
staat in het vorige topicquote:Op woensdag 20 april 2005 18:59 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
Weet iemand zo waar je goedkoop vliegreizen kunt boeken naar NY. Zonder accomodatie. Andere dingen mogen eventueel wel, maar die zullen wel niet worden aangeboden zonder accomodatie.
Klinkt idd interessant.... Van wie krijg jij zulke aanbiedingen?quote:Op woensdag 20 april 2005 19:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik kreeg vandaag een aanbod van Sheraton voor 4 nachten inclusief breakfast, ex BTW in Augustus voor $179 dollar per kamer
Als ik een vriendin had ging ik wel een lang weekend naar NY denk ik ondanks dat ik er al ben geweest. 140 euro voor een kamer in het Sheraton is natuurlijk niet echt veel
wat is er dan met de bovenste verdiepingen? Kan je trouwens ook op het dak ofzo? Lijkt me wel leuk om 'savonds dan vanaf het dak wat mooie foto's te maken.quote:Op dinsdag 19 april 2005 18:50 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Ik ook in hotel Pennsylvania gezeten!! Moet je voor de grap eens goed rond kijken op de verdieping waar je hotelkamer zit, en dan eens naar de bovenste verdieping gaan, en daar eens rond kijken
Op korte termijn zit een trip naar NY er niet in, maar volgend jaar wel weer, dus ik heb me maar meteen aangemeld bij Starwood...quote:Op woensdag 20 april 2005 20:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Van Starwood, oftewel van Sheraton zelf.
Laat maar weten of je interesse hebt dan geef ik je hun email, misschien kun je dan zonder lid te worden of te zijn ook wel boeken
[IMG]adres van je plaatje[/IMG]quote:Op woensdag 20 april 2005 22:11 schreef rudedeltadude het volgende:
Kan iemand me ff uitleggen hoe ik hier een foto kan posten?
Dan ga ik ff pimpen met mijn foto met Max Westerman in NYC...
Dus dan moet ik eerst een webspace hebben??quote:
jaquote:Op woensdag 20 april 2005 22:15 schreef rudedeltadude het volgende:
[..]
Dus dan moet ik eerst een webspace hebben??![]()
Dan ga ik dat eens ff regelen....quote:
coolquote:Op woensdag 20 april 2005 22:11 schreef rudedeltadude het volgende:
Kan iemand me ff uitleggen hoe ik hier een foto kan posten?
Dan ga ik ff pimpen met mijn foto met Max Westerman in NYC...
Gaat zo'n reis standaard naar NY voor alle journalistiek studenten of mag je zelf kiezen?quote:Op donderdag 21 april 2005 12:25 schreef rudedeltadude het volgende:
Via studie (ik studeer journalistiek) op een studiereis naar New York.
Hij is trouwens heel sympathiek hoor. Ik ken hem natuurlijk niet van de werkvloer, maar voor ons maakte hij echt veel tijd vrij.
Zelf kiezen (en zelf betalen). Absoluut de moeite waard.quote:Op donderdag 21 april 2005 12:26 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Gaat zo'n reis standaard naar NY voor alle journalistiek studenten of mag je zelf kiezen?
Wordt er zo makkelijk contact gelegd met bijv. RTL4 in NY als een paar mensen daar heen willen? Je hogeschool/universiteit heeft zeker goede contacten?quote:Op donderdag 21 april 2005 12:28 schreef rudedeltadude het volgende:
[..]
Zelf kiezen (en zelf betalen). Absoluut de moeite waard.
Deze reis gaat jaarlijks naar New York met 3e jaars studenten. Meestal een groepje van 20. School heeft een aantal contacten in NY inderdaad, maar Max Westerman wil over het algemeen geen tijd vrijmaken ivm zijn drukke rooster. Hij krijgt iedere week zulke verzoekjes, maar op aandringen van docente wilde hij het toch doen. Na de eerste ontmoeting bood hij zelf de tweede ontmoeting aan. Dat was echt cool!quote:Op donderdag 21 april 2005 12:33 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Wordt er zo makkelijk contact gelegd met bijv. RTL4 in NY als een paar mensen daar heen willen? Je hogeschool/universiteit heeft zeker goede contacten?
Dat mooie schoolreisje van acht dagen kostte me 830, dat is alleen hotel en vlucht. Eten etc kwam er nog bij... Maar het was de doekoe absoluut waard!quote:Op donderdag 21 april 2005 19:21 schreef Dizzee het volgende:vette foto hoor!
dus je hebt 2keer een ontmoeting met hem gehad.
wat was je ongeveer kwijt voor zo'n mooi 'school'-reisje?
nee, aanradertje ofzo?quote:Op zaterdag 23 april 2005 13:33 schreef Dievenbachia het volgende:
Max Westerman....
Iemand "Miss America" al gelezen van Nathalie Huigsloot??
Als je niet echt fan bent van Max wel ja... Ze trapt 'm nogal de grond in , maar t'is vermakelijk om te lezen...quote:
Hier ook welkomquote:Op zaterdag 23 april 2005 17:31 schreef Razer het volgende:
Heeft iemand hier misschien een leuke New York desktop wallpaper voor 1280x1024?
Wat zei je: "Hoi, ik ben Doug Savant en ik heb in Melrose Place gespeeld"?quote:Op donderdag 21 april 2005 12:21 schreef rudedeltadude het volgende:
Na veel grootspraak is ie hier dan eindelijk!
Een foto van mijn reisgenoten en ik samen met Max Westerman, die ons net een rondleiding op de RTL4-redactie in NYC en in het gebouw van CBS had gegeven.
[afbeelding]
Ik ben the one links van hem...
nee dat heeft in deze situatie ook geen enkele zin om een flits te gebruiken. Een flits is alleen voor dingen die dichtbij zijn en die je wilt belichten wat hier dus niet het geval is. Het best kan je je camera op een tripod zetten en een lange sluitertijd kiezen en/of je ISO hoog zetten en je kan ook je diafragma openiing vergroten (= meer licht, maar kleinere scherpte diepte, of noem je dat niet zo?)quote:Op dinsdag 26 april 2005 17:11 schreef Dizzee het volgende:
dacht ook ergens gelezen te hebben om GEEN flits te gebruiken.
quote:Op dinsdag 26 april 2005 18:10 schreef miss_sly het volgende:
* miss_sly gaat weer naar New York als het goed is
Reis gewonnen bij Yorin
SMS-je naar YorinFM ivm de CSI-crimeweek.quote:
quote:Op dinsdag 26 april 2005 17:16 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
nee dat heeft in deze situatie ook geen enkele zin om een flits te gebruiken. Een flits is alleen voor dingen die dichtbij zijn en die je wilt belichten wat hier dus niet het geval is. Het best kan je je camera op een tripod zetten en een lange sluitertijd kiezen en/of je ISO hoog zetten en je kan ook je diafragma openiing vergroten (= meer licht, maar kleinere scherpte diepte, of noem je dat niet zo?)
Ik zal me er eens in verdiepen. want zulke foto's zijn echt machtigquote:Sowieso nooit flits gebruiken voor nachtfoto's, tenzij je het onderwerp op de voorgrond ook duidelijk verlicht wilt hebben....
Mooi, toeristen die vanaf het Empire SB gaan lopen flitsen, alsof ze die heel new York kunnen verlichten met hun cameraatje
quote:Op dinsdag 26 april 2005 18:10 schreef miss_sly het volgende:
Reis gewonnen bij Yorin
haha dat is wel heel relax, ik dacht dat er nooit wat van klopte> Hej maar ben jij pasgeleden niet nog in de VS geweest?...quote:Op dinsdag 26 april 2005 18:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
SMS-je naar YorinFM ivm de CSI-crimeweek.
Ik dacht: ach, ik kan het altijd proberen, het zal wel niet....dus wel
Ik moet de bevestiging ook nog krijgen enzo. Ben er zelf ook nog niet helemaal uit of het werkelijk zo is, want ik kan het maar niet geloven.quote:Op dinsdag 26 april 2005 18:54 schreef Tallz het volgende:
[..]
haha dat is wel heel relax, ik dacht dat er nooit wat van klopte> Hej maar ben jij pasgeleden niet nog in de VS geweest?...
Hey leuk, die site had ik nog niet gezien, vanaf LA hebben we ongeveer hetzelfde gezien zie ik, NYC was een paar jaartjes eerder. Ik ga de foto's ff bekijkenquote:Op dinsdag 26 april 2005 18:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik moet de bevestiging ook nog krijgen enzo. Ben er zelf ook nog niet helemaal uit of het werkelijk zo is, want ik kan het maar niet geloven.
* Beetje beduusd is
Mijn vriend had me echter gehoord op de radio, dus dan moet het wel echt zijn, toch?
En ja, wij zijn in oktober vorig jaar nog 3 weken geweest :
http://home.planet.nl/~hend3036/USA2004/
ah nee, dat meen je niet!! I Fuckin' envy youquote:Op dinsdag 26 april 2005 18:10 schreef miss_sly het volgende:
Reis gewonnen bij Yorin
Ik meen het welquote:Op dinsdag 26 april 2005 21:16 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
ah nee, dat meen je niet!! I Fuckin' envy you
Jazekers. Geen ervaring mee in NY, maar in Florida scheelde het aanzienlijk.quote:Op donderdag 28 april 2005 23:16 schreef Umm-Qasr het volgende:
Ik weet dat ik eerst de topics moet doornemen. maar kan er iemand mij ff vertellen waar ik 'goedkoper' kan winkelen? Ik doel met de name op de zogenaamde out-let stores; verkopen die nou daadwerkelijk goedkopere kleding vd bekendere merken?!
daar liep ik ingisteren nog langs..quote:Je hebt ook Century 21 bij Ground Zero
Vergeet niet de gratis ferry naar Staten Island! Het uitzicht op de ferry is werkelijk geweldig!quote:Op vrijdag 29 april 2005 23:37 schreef matthijst het volgende:
D'r zijn weinig dure attracties in NY volgens mij (Circle Line Full Island $28, Empire State $14.50, Statue Of Liberty $10, Bronx Zoo $11)... En al reken je $50 per dag aan eten, ben je misschien $400-500 kwijt aan eten en trips; wat je echt nodig hebt.....
Neem aan dat je daar ook wel gaat shoppen, maar met ¤1500 kom je goed uit gok ik
Daar wil ik zeker naar toe gaan, and yes, soup for me!!!quote:Op zaterdag 30 april 2005 02:05 schreef matthijst het volgende:
The Soup nazi uit Seinfeld gaat een landelijke keten op zetten...
http://biz.yahoo.com/ap/050429/soup_nazi.html?.v=3
[afbeelding]
http://www.therealsoupman.com/
"Probleem" is dat die outlet store in Jersey een dagtrip met de bus is. Leek mij zonde om een hele dag aan te verspillen, liep liever Broadway af; ook zat goedkope winkels.quote:Op zaterdag 30 april 2005 09:58 schreef Umm-Qasr het volgende:
Daar wil ik zeker naar toe gaan, and yes, soup for me!!!
BTW, kan mij iemand iets meer vertellen over de out-let stores, ik bedoel uit eigen ervaring??![]()
idd gratis mooi uitzicht en ook nog ff kijken op staten islandquote:Op zaterdag 30 april 2005 09:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vergeet niet de gratis ferry naar Staten Island! Het uitzicht op de ferry is werkelijk geweldig!
Die kost toch 6 dollar?quote:Op zaterdag 30 april 2005 09:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vergeet niet de gratis ferry naar Staten Island! Het uitzicht op de ferry is werkelijk geweldig!
Bij Bloomingdale's hebben ze veel kleding dat in verhouding tot NL een stuk goedkoper is.quote:Op zaterdag 30 april 2005 09:58 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
Daar wil ik zeker naar toe gaan, and yes, soup for me!!!
BTW, kan mij iemand iets meer vertellen over de out-let stores, ik bedoel uit eigen ervaring??![]()
Op die tour krijg je korting met je New York Pass maar ik heb hem niet gedaan.quote:Op zaterdag 30 april 2005 11:36 schreef Umm-Qasr het volgende:
JIj weet volgens mij ook vast wel iets over de Sopranos-tour in NJ ...![]()
Promotieonderzoek? MBA?quote:Op zaterdag 30 april 2005 11:36 schreef komrad het volgende:
Lastig dus Jeroenus, keep us informed. Trouwens ik ga mss maar weer eens rondkijken of er iets te regleen is op een UNI daar
Ik kan die Sopranos-tour specifiek niet vinden. JIj??quote:Op zaterdag 30 april 2005 11:42 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Op die tour krijg je korting met je New York Pass maar ik heb hem niet gedaan.
http://www.newyorkpass.com/viewAttraction.asp?Id=74&CategoryId=8
quote:Op zaterdag 30 april 2005 11:52 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
Ik kan die Sopranos-tour specifiek niet vinden. JIj??
quote:On Location Tours offers very popular one- of-a-kind bus tours of TV and movie locations-including the Manhattan TV Tour (sites from Friends, Cosby, Seinfeld, Will & Grace, and more), the Manhattan Movie Tour, the Central Park Movie Tour, the Celebrity Homes Tour, the Sex and the City Tour, and the Sopranos Tour.
The New York Pass entitles card holders free admission to the Central Park Movie Walking Tour, and 20% off all bus tours. Please phone ahead for reservations (212) 209-3370.
Ja, beetje veel werk.quote:Op zaterdag 30 april 2005 11:50 schreef komrad het volgende:
je hebt nog 14 delen door te lezen
Ik bedolede meer info over de precieze inhoud van de tour. Maar google heeft me al geholpen. Thanks anyway ..quote:
Is t hotel nou daadwerkelijk zo slecht als men beweert of moet je maar net t geluk hebben dat je een schone en nette kamer krijgt? En als een kamer je niet bevalt, kan je op een normale manier een andere krijgen?quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:56 schreef Razer het volgende:
@CoolGuy
Ik ben in de grote vakantie zelf 9 dagen in Hotel Carter geweest, het ligt 2 minuten lopen van TSQ. Ik vond onze kamer redelijk goed, het was dan wel niet allemaal het nieuwste van het nieuwste (eerder gezegd wat ouder) maar de badkamer enzo waren allemaal schoon. De bedden lagen ook heel erg lekker, als ik nog eens naar NY zou gaan zou ik er geen problemen mee hebben om er nog eens te slapen. Hieronder vind je wat foto's van Hotel Carter.
Foto's voor CoolGuy van Hotel Carter:
Foto genomen vanaf TSQ je ziet Carter zo liggen (foto genomen vanaf StarBucks onder JVC wereldbol):
[afbeelding]
Uitzicht vanaf onze slaapkamer je ziet aan de rechterkant TSQ liggen en het JVC ding
[afbeelding]
Badkamer:
[afbeelding]
Slaapkamer, niet op de zooi letten hadden geen tijd om op te ruimen waren te druk met NY bezig
[afbeelding]
[afbeelding]
Hotel Carter by Night:
[afbeelding]
veel minder, zeker buiten het seizoen. Ik heb in het hoogseizoen voor 240 p.p. een kamer voor 7 nachten (3 personen) en de vlucht zal misschien 300-400 zijn. Als je een aanbieding kunt zelfs nog minder.quote:Op zaterdag 30 april 2005 18:11 schreef komrad het volgende:
ach voor 1000-1200 euri ben je een week daar
moet toch wel te regelen zijn
Centraal gelegen en (voor NY) niet te duur is hotel Carter: 100 meter van Times Squarequote:Op zondag 1 mei 2005 14:26 schreef forzaola het volgende:
Ik wil binnen kort(eind mei of zo)een weekje naar NY.
Effe een korte vakantie. Veel zien.
Als ik deze tread zie dan krijg ik een overvloed aan info.![]()
Alleen heeft iemand een goeie tip waar ik een weekje kan boeken.
Eisen:
Moet niet te veel kosten.
Hotel moet lekker centraal liggen.
Verder heb ik geen eisen.
Evt. alleen een goeie tip voor een hotel is ook goed...
alvast bedankt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |