abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25848962
Ik heb momenteel de beschikking over twee vaste lijnen (privé en werk). Gevolg hiervan is dat ik mijn mobiele telefoon nauwelijks meer gebruik om te bellen. Ik ben al overgeschakeld naar het goedkoopste abonnement van Vodafone, maar dat is toch nog 240 euro per jaar.

Ik wil dus eigenlijk switchen naar een beltegoedkaart. Alleen wil ik wel mijn huidige nummer behouden. Is dit mogelijk en welke handelingen moet ik dan uitvoeren? Is het wel verstandig om bij Vodafone te blijven? En hoevaak moet je eigenlijk (verplicht) opwaarderen met een beltegoedkaart?

Ik heb al gekeken op de site van Vodafone, maar daar zijn ze erg summier met het bieden van informatie ten aanzien van het overschakelen naar een goedkopere wijze van bellen. Nu vroeg ik me af of er hier mensen zijn die iets soortgelijks gedaan hebben of verstand hebben van de wereld van mobiele aanbieders en mij even een goed advies kunnen geven!

Ik kan natuurlijk ook met Vodafone bellen, maar ik verzamel liever eerst wat informatie om te voorkomen dat ik word afgescheept met een of ander lulverhaal.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_25848973
Kan een mod even die spelfout uit de TT halen?
  woensdag 30 maart 2005 @ 09:51:48 #3
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_25849541
Nummerportering is mogelijk, heb ik een tijd geleden gehoord als advies aan een kennis van mij.

Ik zou prepay van Orange nemen, je koopt het 1 keer en dan ben je klaar, die verloopt namelijk niet
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
pi_25849874
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 09:51 schreef Killjoy het volgende:
Nummerportering is mogelijk, heb ik een tijd geleden gehoord als advies aan een kennis van mij.

Ik zou prepay van Orange nemen, je koopt het 1 keer en dan ben je klaar, die verloopt namelijk niet
Kan ik ook van provider wisselen met nummerbehoud? Hoe gaat dat in zijn werk?
pi_25849913
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 10:07 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Als het goed is, bestel je bij Orange je beltegoed simkaard, en dan kun je aangeven dat je je huidige nummer wilt behouden. Daar hebben ze zo'n formulier voor als het goed is...

Zit dan volgens mij ook een formulier bij waarmee je kan opzeggen, zou je even moeten kijken op de site vanI Orange bv.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_25850119
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 10:07 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Dat kan. Ik doe het al jaren en ik heb nooit problemen ermee gehad. Het is wel aan te bevelen om de normale procedure te doorlopen:
1. Nieuw abonnement/prepaid aansluiten/aanschaffen bij een andere provider (dan Vodafone)
2. Meestal zit er een formulier voor nummerbehoud in het welkomstpakket. Dat vul je in en dat stuur je naar je nieuwe aanbieder. Je hebt drie tijdstippen om het nummer over te laten gaan naar je nieuwe aansluiting:
- zo snel mogelijk (binnen 10 werkdagen): meestal moet je wel een afkoopsom betalen voor de resterende maanden (de opzegtermijn)
- na afloop van je abonnement
- een eigen gekozen datum, maar niet verder dan 4 maanden in de toekomst
3. De nieuwe provider stuurt je meestal een bevestigingsbrief, waarin ook de datum van portering vermeld staat. Er wordt ook vermeld wat je moet doen op de dag zelf: meestal merk je vanzelf dat je met de oude kaart niet meer kunt bellen en dan kun je de simkaarten verwisselen.
4. De nieuwe provider neemt ook contact op met Vodafone en zegt ook je abonnement op! Niet zelf gaan opzeggen dus!

Meestal worden geen kosten voor nummerbehoud berekend, maar bij KPN en Vodafone bestaat de kans dat ze als nieuwe provider dit wel doen, maar dat mag de pret niet drukken: meer dan 9 euro gaat het niet kosten.

Orange heeft de meest prettige voorwaarden, maar bij Telfort, T-Mobile en KPN Prepay (geen Hi Prepay) moet je een keer bellen/sms-en binnen een half jaar/jaar. Als je dat doet, blijft je beltegoed ook geldig en hoef je niet verplicht op te waarderen om je nummer in de lucht te houden.
pi_25850237
Wat een post! Thanks
pi_25850854
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 10:26 schreef Strolie75 het volgende:
Wat een post! Thanks
Voor iemand met een signature zoals jij, schrijf ik graag een wat langere post....wat is dat mens weer bezig de laatste tijd , maar dit is off-topic.
pi_25851016
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 10:53 schreef RubberenRobbie het volgende:
Voor iemand met een signature zoals jij, schrijf ik graag een wat langere post....wat is dat mens weer bezig de laatste tijd , maar dit is off-topic.
Hou op, schei uit. Wat een domme gans is dat.
pi_25851029
Ik neem trouwens aan dat je zo’n prepaid abonnement ook zonder telefoon kunt afsluiten? Of ben je verplicht zo’n pakket te nemen?
  woensdag 30 maart 2005 @ 11:03:50 #11
3185 Adelante
To let it go now
pi_25851053
je kunt bijna overal een prepay simkaart kopen zonder telefoon
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_25851090
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 11:03 schreef Adelante het volgende:
je kunt bijna overal een prepay simkaart kopen zonder telefoon
Perfect
pi_25851231
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 11:05 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Perfect
Je hebt ook een aantal serviceproviders (die hebben niet zelf een netwerk, maar maken gebruik van een van de vijf netwerken, terwijl ze hun product onder hun eigen naam proberen te slijten) die je extra beltegoed geven wanneer je opwaardeert. Voorbeelden hiervan zijn AH Mobiel (Telfort) en HEMA (KPN). Wellicht ook een optie. Deze week schijnt een los prepaidpakket van de HEMA 5 euro te kosten (met 20 euro beltegoed en gratis nummerbehoud bij het invullen van een bon).
pi_25851386
Ik ga straks wel even langs de phonehouse. Ik wil eigenlijk meteen een nieuwe telefoon “los” kopen. Een T290i van Sony Ericsson. Opzegtermijn van Vodafone is 3 maanden dus daar ontkom ik sowieso niet aan. Maar dan vraag ik wel meteen prepaid van Orange aan, met nummerbehoud.
  woensdag 30 maart 2005 @ 11:30:39 #15
3185 Adelante
To let it go now
pi_25851593
waarom een toestel "los" kopen als je toch over wilt op prepaid

kun je beter naar Albert Heijn gaan en jokers plakken , T-mobile prepaid pakket met SonyEricsson T290i kost je dan ¤ 69,95 en ook naar T-mobile kun je je nummer meenemen...
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_25852964
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 11:30 schreef Adelante het volgende:
kun je beter naar Albert Heijn gaan en jokers plakken , T-mobile prepaid pakket met SonyEricsson T290i kost je dan ¤ 69,95 en ook naar T-mobile kun je je nummer meenemen...
*checked*
  woensdag 30 maart 2005 @ 12:52:24 #17
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_25853157
ik ben ook van vodafone abo naar prepaid gegaan, hoe ?, abo opgezegd en vervolgens naar de vodafone winkel gegaan om een nieuwe simkaart te kopen, zij hebben daar toen alles verder geregeld.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_25853367
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 12:52 schreef Klonk het volgende:
ik ben ook van vodafone abo naar prepaid gegaan, hoe ?, abo opgezegd en vervolgens naar de vodafone winkel gegaan om een nieuwe simkaart te kopen, zij hebben daar toen alles verder geregeld.
Ik wil van Vodafone af, heb het een beetje gehad met ze.
  woensdag 30 maart 2005 @ 13:22:53 #19
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_25853818
ah, ok.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_25854332
neem je een abo bij dutchtone sim only
telefoon heb je toch al en als ik het goed heb dan is het zelfs mogelijk om bij simonly cashback te krijgen
pi_25860561
Ik heb zo'n T-mobile pakket bij de AH gehaald. My T68i liep toch op z'n laatste benen.
pi_25860673
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 17:58 schreef Strolie75 het volgende:
Ik heb zo'n T-mobile pakket bij de AH gehaald. My T68i liep toch op z'n laatste benen.
Gefeli T68i is wel oud, zo lang houd ik het nooit uit met telefoons
pi_25860702
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 18:03 schreef RubberenRobbie het volgende:
Gefeli T68i is wel oud, zo lang houd ik het nooit uit met telefoons
Ik ben niet zo veeleisend. Moet gewoon bellen en zakelijk uitzien. Klaar.
  woensdag 6 april 2005 @ 17:15:56 #24
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_26027886
strolie75:
heb je wel eerst goed uitgezocht hoeveel je gebruik is per maand? Hoeveel minuten bel je en hoeveel sms stuur je elke maand?
Want als je meer dan 10 euro per maand verbruikt is kans groot dat je goedkoper uit bent met een abo. Prepaid bel je voor 35 cent per minuut met 7 cent strattarief. Met een abo betaal je ongeveer een derde daarvan.

Orange prepaid:
Voordeel: je hoeft nooit op te warderen om je nummer in de lucht te houden
Nadeel: sms is altijd 23 cent, 1800 netwerk dus minder bereik.

Vodafone prepaid:
Voordeel: beter netwerk (dualband) en smsen vanaf 9 cent
Nadeel: je moet 1 keer per 14 maanden minstens 10 euro opwarderen.. (lukt je dat wel denk je? )

Overigens als je je abo niet opzegt maar omzet naar Vodafone 50 sim only dan heb je 50 belminuten voor 7 euro per maand en je hoeft ook niet te wachten 3 maanden maar je wordt direct omgezet.
Prepaid heb je ongeveer 20 euro nodig om diezelfde 50 minuten te verbellen.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_26027975
Maar hij heeft vorige week al een prepaid gehaald bij Appie

Het goedbedoelde advies zal vast wel op prijs gesteld worden overigens
  woensdag 6 april 2005 @ 18:13:41 #26
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_26029259
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:19 schreef RubberenRobbie het volgende:
Maar hij heeft vorige week al een prepaid gehaald bij Appie

Het goedbedoelde advies zal vast wel op prijs gesteld worden overigens
oh shit daar had ik overheen gelezen.. maar hij kan zn tmobile pakket unlocken voor een 10tje en even bellen naar vodafone om opzegging te annuleren en omzetten naar sim-only.

Unlocked prepaid mobiel + cheape sim-only abo... best of both worlds
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')