Ik speel niet veel op die fretloze, het is een andere techniek, maar zeker niet heel moeilijk. Gewoon een andere aanzet.quote:Op maandag 20 februari 2006 13:18 schreef _Etter_ het volgende:
Gaaf een fretloze, dat wil ik ook! is dat nou erg moeilijk spelen?
en die steinberger is zeker al een oudje, dat waas begin jaren 90 onwijs in om zo'n ding te hebben
maar dan moet je toch wel goed de tonen kunnen horen?quote:Op maandag 20 februari 2006 13:24 schreef ChOas het volgende:
[..]
Ik speel niet veel op die fretloze, het is een andere techniek, maar zeker niet heel moeilijk. Gewoon een andere aanzet.
Ja, maar de hals is bovenop 'gedot'quote:Op maandag 20 februari 2006 15:29 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
maar dan moet je toch wel goed de tonen kunnen horen?
oh ok, zag niet van die fretstreepjes erop staan dus dacht dan moet het toch wel moeilijk zijn! toch ook maar is kijken naar een fretloze dan..quote:Op maandag 20 februari 2006 15:35 schreef ChOas het volgende:
[..]
Ja, maar de hals is bovenop 'gedot', erg ver zit je er dus nooit naast, en de rest is gewenning...
Vette Bassen hoorquote:
maar het belangrijkste vergeet je! je hoort ze niet!quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:59 schreef Even het volgende:
Speelde laatst ook op een fretloze maar die had de fretjes erop laten verfen zeg maar dus je zag ze wel maar voelde ze niet![]()
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:08 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
maar het belangrijkste vergeet je! je hoort ze niet!
quote:
Lolquote:
Ah vet, filmpje ziet er veelbelovend uit!quote:Op zondag 26 maart 2006 15:45 schreef _Etter_ het volgende:
misschien ook wat voor het bassistentopic, tony levin komt naar nederland!
http://www.boerderij.org/index.cfm/4,507,eve10000914,html
zit te twijfelen maar het klinkt zeker wel intresant!
promo filmpje: http://www.wiventertainme(...)s/TLB_promo_video.rm
die ibanez sg zijn megalichte bassen. Wat voor fretloze ibanez heb je?quote:Op maandag 27 maart 2006 10:26 schreef Ciscus het volgende:
Zijn er hier ook bassisten die, net als ik, zingen en spelen tegelijk? Althans, ik zing 50% van de nummers lead, bij de andere is de baspartij vaak te moeilijk om te zingen (en we hebben niet voor niets een mooi gitaarspelend zangeresje aan de band toegevoegd). Aangezien ik al 10 jaar op dezelfde basgitaren (2x Ibanzez waarvan 1 fretless, en 1 Epiphone fretless) speel (ben meer gitarist geworden), zoek ik nu een bas die vooral erg licht in gewicht is. Iemand sugesties?
Ik heb 'm ooit eens laten ontfretten, waarom 's hemelsnaam!!quote:Op maandag 27 maart 2006 12:44 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
die ibanez sg zijn megalichte bassen. Wat voor fretloze ibanez heb je?
apart....euhh....speel je in een metalband?quote:Op maandag 27 maart 2006 16:48 schreef Andyy het volgende:
zijn er hier medebasgitaarforummers ?![]()
iniedergeval mijn gear:(heb nog geen foto's)
Samick Valley artscustom shop bas
Boss Me-50B
Behringer bx1200
ESP LTD F-254![]()
[afbeelding]
mmmmmmmh
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |