of ze vallen gewoon op de persoon , de man, de vrouw, zijn of haar karakter, manier van doen, zijn/haar uiterlijk (al schijnt dat onvoorstelbaar te zijn), de stem, de lach, delen dezelfde interesses, hebben gewoon ontzettend veel lol met elkaar, dat kan natuurlijk ook...quote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:03 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik wil het wel uitleggen hoor.
Je geliefde heeft ongeveer de leeftijd van je moeder.
Jij kunt niet loskomen van je moeder.
Dus, zou het kunnen dat er een verband is?
Vervult je geliefde de rol van (surrogaat) moeder?
Bedoel ik niet badinerend hoor. Bij meisjes/vrouwen komt het iig voor dat zij op oudere mannen vallen omdat ze een vaderfiguur zoeken.
Ik weet wat je bedoelt. Ik meen dat Freud er wel eens wat over heeft geschreven. Het zou kunnen. Maar ik heb niet zo'n behoefte om dit te analyseren, ik geniet er liever vanquote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:03 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik wil het wel uitleggen hoor.
Je geliefde heeft ongeveer de leeftijd van je moeder.
Jij kunt niet loskomen van je moeder.
Dus, zou het kunnen dat er een verband is?
Vervult je geliefde de rol van (surrogaat) moeder?
Bedoel ik niet badinerend hoor. Bij meisjes/vrouwen komt het iig voor dat zij op oudere mannen vallen omdat ze een vaderfiguur zoeken.
quote:Op dinsdag 29 maart 2005 20:01 schreef petitlapin het volgende:
quote:Heftig valt wel mee hoor..
Maar goed, ik ben 38 en mijn (verse) ex is 48.
(en een stuk hipper dan jij i might add..)
Ja, want 26 jaar ouder dan 38 is 48...quote:is een partner van 26 jaar ouder de nieuwste mode of zo![]()
ik zie mijn moeder niet direct met een 23-jarige beginnen, ze is ook toch al een pak ouder dan 49quote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:11 schreef milagro het volgende:
[..]
eerlijk gezegd kreeg ik het idee dat jouw moeder ervandoor is gegaan met een leeftijdgenoot van jou, want als er 1 opvallend fel reageert.......
Dan snap ik niet dat je zo moeilijk doet!quote:
lees eens de openinspost voor je reageert in een topicquote:
Wat reageer je nu weer kinderachtig..quote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:26 schreef petitlapin het volgende:
[..]
ik zie mijn moeder niet direct met een 23-jarige beginnen, ze is ook toch al een pak ouder dan 49.
En ik kan er niet aan doen, toen ik die openingspost las, kwam ik maar tot één conclusie: naïeve zielepoot, het was sterker dan mezelf. en als er dan nog een paar mensen deze relatie verdedigen en hem nog dichter naar de afgrond leiden, ja dan kan ik wel explosief uit de hoek komen
.
En het feit dat men mij beschuldigt dat ik de relatie züm kotzen vind, dat is gewoon mislezen en mijn woorden verdraaien, daar word ik pas echt pissed van. Ik vind er niets degoutants aan, gewoon de gedachte dat als zij haar pensioen trekt, hij op het hoogteunt van zijn carriëre is ...![]()
Mais bon, ik heb blijkbaar een afwijkende mening, dus ok, ik zal me dan maar neerleggen bij de algemene opinie: ik vind dat de TS heel zijn hart, ziel en leven in deze schitterende relatie moet stekenen dat voor de rest de wereld mag oprotten.
Hm, nog even over nagedacht.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:17 schreef Ogrefish het volgende:
[..]
Ik weet wat je bedoelt. Ik meen dat Freud er wel eens wat over heeft geschreven. Het zou kunnen. Maar ik heb niet zo'n behoefte om dit te analyseren, ik geniet er liever van
Voor verschillende problemen eigenlijk. Verlegenheid, omgaan met druk, depressie (al lang voorbij inmiddels). Het gaat behoorlijk goed met me, maar ik maak me nog steeds veel te druk over de mening van een ander. Een mooi punt voor de volgende sessie.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:36 schreef Moonah het volgende:
[..]
Hm, nog even over nagedacht.
Je zegt dat het zou kunnen, maar geen zin hebt in een analyse.
Waarom ga je dan in therapie? Om je weer aan een 'nieuwe moeder' te binden?
zo heb ik nooit gereageerd, die twee misdoen mij niets. De anderen hebben van míjn reactie een misdaad tegen de mensheid gemaakt.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:32 schreef milagro het volgende:
[..]
Wat reageer je nu weer kinderachtig..
Je mag die mening hebben, en ms deel ik hem zelfs wel, in die zin dat ik zo'n relatie als zo'n oudere vrouw zijnde niet zou ambiëren, maar je reageert alsof er een misdaad tegen de mensheid begaan wordt bijna, zo fel
Je woordkeuze was wel wat fel hier en daarquote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:39 schreef petitlapin het volgende:
[..]
zo heb ik nooit gereageerd, die twee misdoen mij niets. De anderen hebben van míjn reactie een misdaad tegen de mensheid gemaakt.
Soit, ik zal het altijd dom blijven vinden om een relatie te starten en toekomstplannen te maken als je gewoon weet dat ze geen kans maakt.
Ik ben gewoon niet het type van " we zien wel wat morgen brengt", punt. Sommigen redeneren zo, ik niet.
Had ik gedaan, hij is 23 zij 49, is idd 26 jaar verschil.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:30 schreef petitlapin het volgende:
[..]
lees eens de openinspost voor je reageert in een topic![]()
Copycat?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 23:42 schreef Copycat het volgende:
Je reactie kwijt?
Kan kloppen... lees even een paar van mijn posts in dit topic terug.
quote:Op dinsdag 29 maart 2005 23:57 schreef Copycat het volgende:![]()
Omdat ie zo creatief is...
Maar de dsicussie zoals ik al eerder heb gelezen... heb ik al gelezen....
sorry dat ik het zeg, maar juist dat is dus de kern van het probleem; je relatie met die vrouw is, mede n.a.v. wat ik allemaal lees in dit topic, duidelijk een manier om los te komen van huis, maar wel met de vertrouwdheid ervan en dus wel degelijk een manier onbewust om je af te zetten tegen de druk die je voelt op je schouders. misschien voelt zij wel een bepaalde manier van medelijden voor je, mogelijk kampt zij eveneens met problemen waardoor jullie als twee instabiele mensen naar elkaar toegetrokken worden.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:17 schreef Ogrefish het volgende:
Ik zit al redelijk lang in therapie o.a. voor dit probleem. Ik doe echt mijn best 'los te komen'.
Zeurmutsen...quote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:07 schreef Moonah het volgende:
Of vallen wij nog in de categorie..
In een relatie is het vooral belangijk dat je elkaars gevoel voor humor snapt.quote:Op woensdag 30 maart 2005 07:43 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Zeurmutsen...
Inderdaad.
Het zou voor TS pas echt vervelend worden als hij Moonah als 'oudere' vriendin zou treffen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |