Natuurlijk is het een excuus, maar blijkbaar wordt het dus door sommige huisartsen en verloskundigen wel gezegd... Dus waar blijf je dan als verstokt roker die het echt niet voor elkaar krijgt. Dan zou ik dat excuus ook met beide handen aangrijpen lijkt mij. Want dan is het voor jezelf iig iets minder erg dat je door blijft roken.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 23:10 schreef Igraine het volgende:
Ja mooi voorbeeld was dat he, die was van mij
Het is ook zo, maar ik blijf 't een belachelijk excuss vinden (als ex-roker zijnde)
Nou... het is dus 'ontspanning', het is 'stress' om het op te moeten geven, daarom maar zwanger zijn en doorroken, maar ondertussen moeten stressen om a. een plaats te vinden waar je mag roken en b. het commentaar van anderen als rokende zwangere te moeten aanvaarden. Das toch net zoveel stress als stoppen met roken? Zo zat ik te denkenquote:Op dinsdag 29 maart 2005 23:05 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, ok, maar dat staat los van deze discussie, dacht ik.
Ja, ok. Dan wel ja. Maar goed, ik kan me nog zo voorstellen dat je je zo ongeveer in je eigen toilet verstopt als je dan toch per sé wil blijven roken als zwangere zijnde. Dus dat zoeken naar een plekje...quote:Op dinsdag 29 maart 2005 23:15 schreef miss_dynastie het volgende:
Nou... het is dus 'ontspanning', het is 'stress' om het op te moeten geven, daarom maar zwanger zijn en doorroken, maar ondertussen moeten stressen om a. een plaats te vinden waar je mag roken en b. het commentaar van anderen als rokende zwangere te moeten aanvaarden. Das toch net zoveel stress als stoppen met roken? Zo zat ik te denken![]()
gewoon stoppen.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:00 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Mee eens, maar rokers hebben nou eenmaal die verslaving. Ook al willen ze niet roken, het lichaam gaat protesteren en vraagt om nicotine. Wat te doen in zo`n geval?
erna ook.quote:Op woensdag 30 maart 2005 00:22 schreef jessie het volgende:
Ja het word echt gezegd. Tegen mijn vriendin ook. Veel te hoge bloeddruk tijdens de zwangerschap Je kan beter 2 sigaretjes roken dan de stress die t meebrengt als je t niet doet. Echt het is dat het mijn vriendin is anders geloof je dat toch niet? Maar weet je. De verloskundige van haar rookt zelf ook als een ketter. Ik denk dus dat daar t verschil nogal eens inzit.
Maar ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat roken tijdens je zwangerschap gewoon ongezond is voor je kindje.
En vergeet de kans op wiegedood niet...quote:Op woensdag 30 maart 2005 00:34 schreef jessie het volgende:
Ja ook dat nog Phileine.
En inderdaad Milagro. Daarna natuurlijk ook niet in t bijzijn van je baby/kind. Tot het 7e jaar van je kindje rijpen de longentjes nog!!!!
Toch hoort roken bij het lijstje dat het risico zou vergroten.quote:Op woensdag 30 maart 2005 09:06 schreef jessie het volgende:
Dat wiegedood is eigenlijk niks anders dan dood gaan waarvan de oorzaak niet bekend is. Maar dat is weer een andere discussie
Van stress kun je inderdaad afvallen, maar dat hoeft niet. Je kunt ook aankomen, of hoofdpijn krijgen, of je alleen gestresst voelen en verder niets.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 20:34 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Van stress kun je in een korte tijd heel veel afvallen. Dat lijkt me toch ook niet echt prettig voor zo'n kleine.
Tja ik weet het niet hoor. Ben natuurlijk geen dokter. Ik rook zelf niet maar als ik het zou doen zou ik wel proberen om te stoppen als ik zwanger zou zijn!!
Je hebt nix te verliezen!!
Toch apart dat medisch onderzoek aangetoond heeft dat roken (zelfs een beetje) vele malen schadelijker is dan een glaasje wijn tijdens de zwangerschapquote:Op woensdag 30 maart 2005 09:23 schreef deedeetee het volgende:
Interessant te zien hoe druk men zich maakt over roken
Ik werd bij elke zwangerschap zo misselijk dat ik stopte met roken , ik kreeg even goed babies met een laag geboorte gewicht ( alledrie nét 5 pond )
Mijn schoonmoeder rookte als een schoorsteen en kreeg 5 flinke kindertjes enne zonder astma en dat soort zaken.
Tegenwoordig hebben kinderen om de een of andere reden veel vaker allergiën en luchtweg problemen, maar of dat aan 't roken van de ouders ligt ? Ik betwijfel het eerlijk gezegd de meeste ouders van die kinderen roken niet.![]()
Persoonlijk vind ik het drinken van alcohol, óók al is 't maar één glaasje erger als het dagelijks roken van een paar sigaretten. Ik ben zelf overgens al heel lang gestopt met roken. Ik vond het te duur worden![]()
Ik heb anders pas nog gelezen dat een nieuw onderzoek heeft aangetoond dat elk glas alcohol tijdens de zwangerschap al een negatief effect heeft op het ongeboren kind.quote:Op woensdag 30 maart 2005 09:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Toch apart dat medisch onderzoek aangetoond heeft dat roken (zelfs een beetje) vele malen schadelijker is dan een glaasje wijn tijdens de zwangerschap![]()
Als je schoonmoeder echt als een schoorsteen rookte (dus zeker 10 per dag) bij al haar zwangerschappen dan zijn er echt wel gevolgen aanwezig.quote:Op woensdag 30 maart 2005 09:23 schreef deedeetee het volgende:
Mijn schoonmoeder rookte als een schoorsteen en kreeg 5 flinke kindertjes enne zonder astma en dat soort zaken.
Het gaat er toch niet om of het een schadelijker is dan het ander, beetje weldenkend mens doet allebei niet als ze zwanger is...quote:Op woensdag 30 maart 2005 09:37 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb anders pas nog gelezen dat een nieuw onderzoek heeft aangetoond dat elk glas alcohol tijdens de zwangerschap al een negatief effect heeft op het ongeboren kind.![]()
Teveel alcohol tijdens de zwangerschap kan b.v. akelige dingen doen met de hersencellen van de baby, dat is nog wel iets anders als wat er over roken beweerd wordt.![]()
Ik zag inderdaad dat er miv 2005 een negatief advies ligt mbt drinken.quote:Op woensdag 30 maart 2005 09:37 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb anders pas nog gelezen dat een nieuw onderzoek heeft aangetoond dat elk glas alcohol tijdens de zwangerschap al een negatief effect heeft op het ongeboren kind.![]()
Teveel alcohol tijdens de zwangerschap kan b.v. akelige dingen doen met de hersencellen van de baby, dat is nog wel iets anders als wat er over roken beweerd wordt.![]()
En in zo'n discussie komt mijn moeder dan aan met 'Ik rookte een pakje shag per dag en mijn dochter zit gezond op de universiteit hoor'quote:Op woensdag 30 maart 2005 09:43 schreef phileine het volgende:
dat wordt ook allemaal beweerd over roken. Naast een hogere kans op allergieën, astma, vroeggeboorte, wiegedood, etc., verhoogt het ook de kans op AHDH-achtige stoornissen en leerproblemen later op school.
Er zijn zoveel dingen niet goed tijdens de zwangerschap en vaak doen mensen die zo fanatiek kritiek hebben op rokers één van die andere dingen. Kijk maar hoe jij het alcohol gebruik onder de tafel schuift.quote:Op woensdag 30 maart 2005 09:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zag inderdaad dat er miv 2005 een negatief advies ligt mbt drinken.
Het negatieve advies voor roken ligt er al veel langer!
Waar het me eigenlijk meer om gaat, is dat je als verslaafde roker gauw wijst op iets anders dat veeeeel erger is dan je eigen gevaarlijke verslaving, om voor jezelf maar goed te praten dat je rookt(e) tijdens de zwangerschap.
Een kind heeft meer aan een ouder die hem niet probeert te vergiftigen, vind ikquote:Op woensdag 30 maart 2005 10:04 schreef deedeetee het volgende:
Die heeft het meest aan een ouder die heel erg zijn/haar best doet.
Rauw gehakt is kan veeeeeeeel schadelijker zijn !!!!! Dat had je buurvrouw goed begrepen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En in zo'n discussie komt mijn moeder dan aan met 'Ik rookte een pakje shag per dag en mijn dochter zit gezond op de universiteit hoor'Nou ja, ik moet het nog maar zien wat de schade voor mij op langere termijn is, ik ben tenslotte pas twintig. Maar dat soort verhalen hoor je dus best veel onder rokende ouders. Ik heb mijn overbuuf dan ook straal uitgelachen toen ze zwanger en wel zat te paffen, maar daarna wel verzuchtte dat ze bij het draaien van gehaktballetjes het even proeven van rauw gehakt zo mistte. Maar hé, die mensen willen het gewoon niet snappen of zo...
KAN ja, en met roken is er een zekerheid dat je elke keer dat je een trekje neemt, je kind ff zonder zuurstof zet. Maar ach...quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:06 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Rauw gehakt is kan veeeeeeeel schadelijker zijn !!!!! Dat had je buurvrouw goed begrepen.
Ik schuif het alcoholgebruik niet onder de tafel, maar tot voor kort werd dus gezegd dat 'een glaasje wijn' tijdens de zwangerschap geen kwaad kon. 'Alcohol drinken' tijdens de zwangerschap is ten eerste van een geheel andere orde, en ten tweede heb ik ook nergens gezegd dat dat geen kwaad zou kunnen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:04 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Er zijn zoveel dingen niet goed tijdens de zwangerschap en vaak doen mensen die zo fanatiek kritiek hebben op rokers één van die andere dingen. Kijk maar hoe jij het alcohol gebruik onder de tafel schuift.
Mensen een schuld gevoel aan praten vind ik óók niet zo prijzenswaardig, ik heb zelf dus niet gerookt tijdens de zwangerschap maar ik heb er weinig behoefte aan kritiek te uiten jegens mensen die hun best doen om het roken zoveel mogelijk te beperken. Geen mens is volmaakt en een kind heeft ook geen behoefte aan een volmaakte ouder. Die heeft het meest aan een ouder die heel erg zijn/haar best doet.
Ja daar moest ik ook net aan denken. Cognitieve dissonantie!quote:Op woensdag 30 maart 2005 09:43 schreef phileine het volgende:
Die beweringen van "ik rookte niet en mijn kinderen waren klein" of "ik rookte wel maar mijn kinderen zijn gezond" vind ik altijd zo merkwaardig. Mijn opa rookte vanaf zijn 20e een pakje sigaretten per dag, en toch is hij 96 geworden zonder longproblemen. Dat is dan toch niet gelijk bewijs voor het feit dat roken geen longkanker veroorzaakt? Hij heeft gewoon mazzel gehad
Wat een drama maken tegenstanders van roken er toch vanquote:Op woensdag 30 maart 2005 10:06 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Een kind heeft meer aan een ouder die hem niet probeert te vergiftigen, vind ik
En nog veel erger is het ontbreken van schuldgevoel.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:12 schreef miss_sly het volgende:
Een schuldgevoel is niet helemaal onterecht als ze gerookt hebben tijdens de zwangerschap, zeker heden ten dagen, omdat er zoveel meer bekend is over de gevolgen.
"Nou kind, ik vind het echt zoooooooo erg dat je veel en veel te klein was bij je geboorte. Dat je de rest van je leven medicijnen moet slikken. Dat je al maandenlang van arts naar arts wordt gesleept. Dat de huisdieren wegmoesten. Dat je nooit het plezier van een huisdier zult kennen. Maar ik hou heel veel van jequote:Op woensdag 30 maart 2005 10:12 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het nogal tegenstrijdig: een ouder die heel erg zijn/haar best doet, maar niet kan stoppen met roken? Dat is nog eens je best doen....
Elke keer dat je een trekje neemt, zet je je kind ff zonder zuurstof! Dat noem ik een behoorlijk drama hoor, maar het kan aan mij liggenquote:Op woensdag 30 maart 2005 10:14 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wat een drama maken tegenstanders van roken er toch van![]()
Een heleboel dingen die je eet en drinkt kunnen een beetje schadelijk zijn voor de baby, wat stel je dan voor dat ieder zwangere vrouw een streng dieëet gaat volgen ?
Veel suiker eten kan b.v. een baby overgevoelig maken voor die stof vandaar dat tegenwoordig hypoglikemie onder kinderen vaker voorkomt......
quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:16 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
"Nou kind, ik vind het echt zoooooooo erg dat je veel en veel te klein was bij je geboorte. Dat je de rest van je leven medicijnen moet slikken. Dat je al maandenlang van arts naar arts wordt gesleept. Dat de huisdieren wegmoesten. Dat je nooit het plezier van een huisdier zult kennen. Maar ik hou heel veel van jeEn ik heb echt mijn best gedaan. Want je bent het mooiste dat me ooit is overkomen en mama heeft echt ALLES voor je over
![]()
Zo en nu ga ik lekker een bakkie koffie met een peukkie doen"
En jij maakt een drama van alcohol en rauw vlees, dat allebei veeeeeeel erger (quote) is dan roken.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:14 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wat een drama maken tegenstanders van roken er toch van![]()
Een heleboel dingen die je eet en drinkt kunnen een beetje schadelijk zijn voor de baby, wat stel je dan voor dat ieder zwangere vrouw een streng dieëet gaat volgen ?
Veel suiker eten kan b.v. een baby overgevoelig maken voor die stof vandaar dat tegenwoordig hypoglikemie onder kinderen vaker voorkomt......
Jaaa, dat bedoel ik dus!quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:21 schreef miss_sly het volgende:
"nee ik eet geen filet americain, ik ben zwanger" zei ze, terwijl ze nog een sigaret opstak
Als dat alles is wat je je moeder hebt te verwijten zal ik maar niet zeggen wat ik over jou als dochter denk.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En nog veel erger is het ontbreken van schuldgevoel.
Ik kan daar echt om huilen (en heb dat weleens gedaan). Was ik dan zo onbelangrijk, dat je BEWUST zwanger werd, de RISICO's kende en ze gewoon NAM zonder ook maar twee keer na te denken?? In principe is mijn vader natuurlijk net zo fout, ik zou als man zijnde never nooit een vrouw zwanger willen maken die al niet eens wil minderen met het roken van een pakje shag per dag. Maar voor mijn gevoel is (zeker na de gesprekken met mijn moeder hierover) de mishandeling van haar jegens mij al in de baarmoeder begonnen.
Ik maak nergens een drama van ik haal alleen aan dat er zat andere schadelijke dingen zijn, het dramatiseren van zaken laat ik graag aan anderen overquote:Op woensdag 30 maart 2005 10:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En jij maakt een drama van alcohol en rauw vlees, dat allebei veeeeeeel erger (quote) is dan roken.
Er zijn veel dingen die schadelijk kunnen, maar dat is iets anders dan altijd schadelijk zijn.
"nee ik eet geen filet americain, ik ben zwanger" zei ze, terwijl ze nog een sigaret opstak
Ja kan schadelijker zijn en dus ga je niet willens en wetens dagelijks rauw gehakt naar binnen proppen omdat "je het zooooo lekker vindt en niet wilt missen" en ga je ook niet tegen je partner zeggen "zolang ik zwanger ben, zal ik de kattenbak wel verschonen" puur en alleen om je punt te maken dat het allemaal wel meevalt, want je kent iemand die AT kattestront en haar kindje mankeert niets........quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:06 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Rauw gehakt is kan veeeeeeeel schadelijker zijn !!!!! Dat had je buurvrouw goed begrepen.
Nee. Mijn moeder heeft me daarna zowel geestelijk als lichamelijk mishandeld. Misschien dat mijn oordeel ook daardoor beinvloed is, dat geef ik eerlijk toe.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als dat alles is wat je je moeder hebt te verwijten zal ik maar niet zeggen wat ik over jou als dochter denk.![]()
quote:Ben wel benieuwd hoe jij je uit de door jou gemaakte fouten gaat kletsen als je zelf kinderen hebt. Is je oordeel over je zelf óók zo zwaar ? Vast niet daarvoor vind je jezelf té belangrijk.![]()
quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:29 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik maak nergens een drama van ik haal alleen aan dat er zat andere schadelijke dingen zijn, het dramatiseren van zaken laat ik graag aan anderen over![]()
quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:06 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Zo duidelijk?quote:Op woensdag 30 maart 2005 09:23 schreef deedeetee het volgende:
-knip-
Persoonlijk vind ik het drinken van alcohol, óók al is 't maar één glaasje erger als het dagelijks roken van een paar sigaretten. Ik ben zelf overgens al heel lang gestopt met roken. Ik vond het te duur worden![]()
Dan begrijp ik nu je reactie óók beter , jij hébt recht van klagen dusquote:Op woensdag 30 maart 2005 10:32 schreef miss_dynastie het volgende:
Nee. Mijn moeder heeft me daarna zowel geestelijk als lichamelijk mishandeld. Misschien dat mijn oordeel ook daardoor beinvloed is, dat geef ik eerlijk toe.
quote:
- rauw vlees is veeeeeeeeeeel schadelijker is.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:42 schreef deedeetee het volgende:
[..]![]()
Nee mij is 't nou helemaal niet duidelijk.
Verklaar jezelf ff nader![]()
Onzin ik toon alleen maar aan dat er zat andere zaken zijn die ook niet goed zijn en vaak veel slechter.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
- rauw vlees is veeeeeeeeeeel schadelijker is.
- een glaasje alcohol is veel erger dan een paar sigaretjes per dag
Daarmee bagatelliseer je het roken en je dramatiseert de andere zaken.
Jij bent nogal snel met het uitdelen van etiketjes geloof ik. Aparte manier van een gesprek voeren.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:16 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Onzin ik toon alleen maar aan dat er zat andere zaken zijn die ook niet goed zijn en vaak veel slechter.![]()
En wat dramatiseren betreft :
ik doe alleen de manier na waarop die fanatieke anti-rokers het brengen : erg overdreven !
tsja als je dát zelfs niet kunt zien.....![]()
Waarom heeft iemand die dat niet heeft meegemaakt, maar wél willens en wetens vergiftigd is, geen recht van klagen dan? Is het dan "ineens" niet meer schadelijk? Zijn de gevolgen op lange termijn (Ik geloof dat het Phileine was, die een nieuw onderzoek over bloedkanker plaatste en genetische veranderingen) dan ineens weg?quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:41 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dan begrijp ik nu je reactie óók beter , jij hébt recht van klagen dus![]()
quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:30 schreef Troel het volgende:
Sommige mensen gaan enorm stressen als ze stoppen met roken.
1) Had je het hele topic al gelezen? Aanradertjequote:Op woensdag 30 maart 2005 12:30 schreef Troel het volgende:
Hey, er zijn mensen die dat serieus denken dat ze dan gaan stressenquote:Op woensdag 30 maart 2005 12:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
1) Had je het hele topic al gelezen? Aanradertje![]()
2) Slecht excuus.
de pot verwijt de ketel....quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij bent nogal snel met het uitdelen van etiketjes geloof ik.
quote:Ook nu zeg je weer: veel slechter, terwijl dat helemaal niet zo is. Even slecht, wellicht, dan kom je dichter in de buurt.
Laat ik maar voorop stellen dat roken tijdens de zwangerschap gewoon slecht is.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:30 schreef innovative het volgende:
[..]
Waarom heeft iemand die dat niet heeft meegemaakt, maar wél willens en wetens vergiftigd is, geen recht van klagen dan? Is het dan "ineens" niet meer schadelijk? Zijn de gevolgen op lange termijn (Ik geloof dat het Phileine was, die een nieuw onderzoek over bloedkanker plaatste en genetische veranderingen) dan ineens weg?
Denk je nou echt dat de zwangerschapsrokers bij ieder haaltje denken, ow shit mn kind is weer een gram lichter bij de geboorte?quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:01 schreef S-A-I-N-T het volgende:
nu lijkt mij dat als je dat doet je dubbel "slecht" bezig bent. Want roken is niet goed en stress niet. Je gaat tijdens de zwnagerschap dan toch extra stressen of je kind wel gezond op de wereld komt omdat je gerookt hebt?
Helemaal mee eens. !quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:07 schreef livelink het volgende:
Met die laatste post van Deedeetee ben ik het wel een beetje eens. Ik heb nooit gerookt, dus is dit voor mij geen issue, maar ik vind wel dat we er met zijn allen voor moeten waken dat we niet alleen maar bezig zijn met alle moeders een gigantisch schuldcomplex aan te praten.
Als je zwanger bent en ook als je al kinderen hebt, kun je het bijna alleen nog maar fout doen in de ogen van anderen. Het is niet alleen met roken en drinken tijdens de zwangerschap, het is ook met het wel of niet gaan werken als je kinderen hebt, het is met de manier van opvoeding, met het houden aan alle veiligheidsvoorschriften, enz. enz..
Laten we er alsjeblieft toch van proberen uit te gaan dat de meeste mensen in eerste instantie proberen het juiste te doen.
Gedeeltelijk.quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:07 schreef livelink het volgende:
Met die laatste post van Deedeetee ben ik het wel een beetje eens. Ik heb nooit gerookt, dus is dit voor mij geen issue, maar ik vind wel dat we er met zijn allen voor moeten waken dat we niet alleen maar bezig zijn met alle moeders een gigantisch schuldcomplex aan te praten.
Als je zwanger bent en ook als je al kinderen hebt, kun je het bijna alleen nog maar fout doen in de ogen van anderen. Het is niet alleen met roken en drinken tijdens de zwangerschap, het is ook met het wel of niet gaan werken als je kinderen hebt, het is met de manier van opvoeding, met het houden aan alle veiligheidsvoorschriften, enz. enz..
Laten we er alsjeblieft toch van proberen uit te gaan dat de meeste mensen in eerste instantie proberen het juiste te doen.
Dat zou best kunnen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:16 schreef moussy het volgende:
Mirage, mijn gyn had het over 10 sigaretten.
Niet slechter dan bij 10 sigaretten per dag idd.quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:20 schreef Mirage het volgende:
[..]
Zij zei "Als je dat terug weet te brengen tot 5 dan wordt je kindje hier absoluut niet slechter van ".
Ja, daar is natuurlijk wel een verschil tussen, maar niet als je naar de reacties van anderen kijkt. Men reageert bijna net zo fel op het wel of niet werken, het wel of niet handen wassen na het bezoek aan een kinderboerderij en noem maar op. Kijk, ik kan gewoon niet goed meepraten over dit onderwerp. Ik heb zelf nooit gerookt en ik kan me niks voorstellen bij het zo verslaafd zijn dat je niet kunt stoppen met roken. Maar juist omdat ik me dat niet kan voorstellen kan ik mensen ook niet keihard veroordelen omdat het niet lukt. Ik ga er toch vanuit dat de meeste moeders en vaders het wel zullen proberen en hun uiterste best doen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gedeeltelijk.
Ik ben het met je eens dat je het niet gauw goed doet in de ogen van anderen. Je hoeft je zeker niet over alles druk te maken. Ik vind echter wel een verschil tussen roken/drinken/enz tijdens de zwangerschap of manier van opvoeden, gaan werken, enz.
Ik vind het grappig als mensen het beter dneken te weten dan mensen die "ervoor"quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:25 schreef Grijs het volgende:
[..]
Niet slechter dan bij 10 sigaretten per dag idd.
En daarna zijnz e waarschijnlijk oud genoeg om te zeggen dat ze het vies vinden en niet willen dat je het in hun buurt doetquote:Op woensdag 30 maart 2005 00:34 schreef jessie het volgende:
Ja ook dat nog Phileine.
En inderdaad Milagro. Daarna natuurlijk ook niet in t bijzijn van je baby/kind. Tot het 7e jaar van je kindje rijpen de longentjes nog!!!!
jessie is vast iemand die de afgelopen 10 posts niet heeft gelezen.quote:
Aha, oké, dankjewelquote:Op woensdag 30 maart 2005 11:30 schreef innovative het volgende:
@ miss_d, ik ken ook mensen die "gewoon" alleen vergast werden, en die daar nu ook moeite mee hebben en het hun ouders kwalijk nemen. Heb één van hen wel eens, quasigrappig maar met een serieuze ondertoon, zich hardop horen afvragen of hij zijn ouders niet aan kon klagen als hij er ooit de gevolgen van zou ondervinden...
Waarna je ouders er zich geen kloot van aantrekken en er nog eentje opsteken. Jij woont in hun huis en hebt je te schikken naar hun regels (ja, echt). Overigens meer van mijn moeder uit dan van mijn vader, want mijn vader kon zonder problemen stoppen met rokenquote:Op woensdag 30 maart 2005 13:31 schreef Mirage het volgende:
[..]
En daarna zijnz e waarschijnlijk oud genoeg om te zeggen dat ze het vies vinden en niet willen dat je het in hun buurt doet![]()
quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:32 schreef Mirage het volgende:
[..]
jessie is vast iemand die de afgelopen 10 posts niet heeft gelezen.
en daarna gaan ze naar de middelbareschool en lekker stoer zélf roken !!quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:31 schreef Mirage het volgende:
[..]
En daarna zijnz e waarschijnlijk oud genoeg om te zeggen dat ze het vies vinden en niet willen dat je het in hun buurt doet![]()
Roken tijdens zwangerschap...quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:35 schreef jessie het volgende:
[..]Ik lees niet dat je dat al ergens gezegd heb.
Ah !quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:35 schreef jessie het volgende:
[..]Ik lees niet dat je dat al ergens gezegd heb.
Maar er zijn verloskundige die zeggen dat het slecht is, en er zijn er die zeggen dat t geen kwaad kan (de laatste groep zal er wel voor geleerd hebben dan) Maar mijn ervaring is dat de verloskundige vinden dat het geen kwaad kan (niet slechter is dan de stress of wat dan ook) vaak zelf rokers zijn!
O en Mirage was er vast 1 die zelf rookte, daarmee bedoelde ik dus de verloskundige en niet jouJe begreep me neit en ik daardoor jou niet.
ik doelde eigenlijk op nog een post daarvoor.quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:36 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Roken tijdens zwangerschap...
Als het goed is is dat inmiddels moeilijker... de winkels waar ik kom letten de verkopers behoorlijk goed ( tot mijn verbazing ) op de leeftijd van de klant.quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:36 schreef deedeetee het volgende:
[..]
en daarna gaan ze naar de middelbareschool en lekker stoer zélf roken !!![]()
Dat lijkt mij toch vooral een psychisch effect. Ik heb zelf nergens last van gehad toen ik stopte met roken, en het was toch wel een periode waarin er de nodige mogelijkheden tot stress aanwezig waren.quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:30 schreef Troel het volgende:
Jooooaaaah, zeg, dan volg ik het niet meer hoorquote:Op woensdag 30 maart 2005 13:38 schreef jessie het volgende:
Nee Miss D ik bedoelde: Mirage komma die rookt vast zelf!!! Die verloskundige dus.
* Mirage haar mond zakt vér open......quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:42 schreef moussy het volgende:
hier niet, zelfs mijn dochter van 5 krijgt het voor elkaar om een pakkie peuken te kopen
En dat is dan in ieder geval hun eigen keus.quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:36 schreef deedeetee het volgende:
[..]
en daarna gaan ze naar de middelbareschool en lekker stoer zélf roken !!![]()
Probeer het maar uit, jouw zoon krijgt ze ook mee als ze je kennen bij de winkel. "Voor mama hè?!"quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:44 schreef Mirage het volgende:
[..]
* Mirage haar mond zakt vér open......
quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:53 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Laat ik maar voorop stellen dat roken tijdens de zwangerschap gewoon slecht is.
Wat een onzin! Het gaat om je kind! Alsof zwanger zijn vanzelfsprekend is. Jouw kinderen kunnen daar niet voor kiezen. Kies je er dus bewust voor om je ongeboren kind (wellicht, ach, eigenlijk wel zeker) te vergiftigen, dan ben je in mijn ogen gewoon een dom wicht.quote:Ik heb er geen problemen mee om dat toe te geven. Ik heb er problemen mee dat er zo zwaar wordt geoordeeld over mensen die niet álles op kunnen geven omdat ze zwanger zijn.
quote:Omdat er ook zat andere dingen niet zo best zijn.
quote:Lekker op vakantie gaan, heeft ook wel 'ns slechte gevolgen, hoe onschuldig het ook klinkt.
quote:Ik vind gewoon dat je naar het geheel moet kijken. Doet die a.s. moeder haar best om het goed te doen voor haar kindje. En als het dan niet helemaal lukt om alles goed te doen vind ik het onhebbelijk om zo iemand de grond in te meppen.
quote:Er wordt door sommige users zó ontzettend bot gepost.
quote:Nu is dat tegenwoordig heel normaal, maar er worden IMO ontzettend zware eisen gesteld aan ouders. Ik snap niet dat er mensen zijn die er nog zin in hebben om eraan te beginnen. Ik zou er écht geen zin meer in hebben.
Kinderen zijn (voor een groot gedeelte) een product van hun opvoeding, dus waar bovenstaande op slaat, weet ik ook niet.quote:Ouders zijn óók mensen en kinderen die hun ouders zaken als roken tijdens de zwangerschap zo zwaar aan rekenen zijn IMO zelf * slechte kinderen *
quote:Alleen over dat onderwerp hoor ik zelden iets terwijl het een trentD schijnt te zijn geworden om op ouders af te geven.
Waar ik dus tegenin ga.quote:
En daarom zit ik hier ff protest aan te tekenen.![]()
Ik heb een brugklassertje en kijk mijn ogen uit als ik die met de auto oppik voor de school, de jongeren rennen naar buiten en steken een peuk op. Of roepen naar een ander om een sigaretje als ze zelf niks hebben.quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dat is dan in ieder geval hun eigen keus.
Besides, alsof alle pubers maar beginnen met roken
Wat wil een school er uberhaupt tegen beginnen?quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De school doet zijn best om roken tegen te gaan......
your point being...?quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb een brugklassertje en kijk mijn ogen uit als ik die met de auto oppik voor de school, de jongeren rennen naar buiten en steken een peuk op. Of roepen naar een ander om een sigaretje als ze zelf niks hebben.![]()
De leraren jagen de meute dan voor de school weg en dan gaan ze ergens verder op om de hoek staan roken.
De school doet zijn best om roken tegen te gaan......
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |