Ik probeer ook steeds geluiden van artiesten na te boosten. Dit doe je meestal aan de hand van een cd. Het gitaargeluid op die cd is zodanig afgemixt en scheelt zoveel met het live geluid, dat je eigenlijk een heel beinvloed geluid nabootst. Mij lukt het bijna nooit. Met de metalzone krijg ik op de 6 snarige wel bijna dezelfde sound als Dimebags's cowboys from hell. En mijn 7 snarige is een copy van het KoRn geluid. (k7) Maar voor het overgrote deel lukt het me maar niet om een geluid na te bootsen. Ik zou graag, ongeveer, zo'n geluid willen hebben als de gitarist van Freak Kitchen.quote:Op zaterdag 9 april 2005 15:56 schreef Fixxxer het volgende:
moet een beetje naar artiesten luisteren
Ligt het aan mij of is die gitaar in het tweede sampletje gewoon vals?quote:Op maandag 11 april 2005 19:28 schreef --H-I-M-- het volgende:
zo, afgelopen weekend eens op de vernieuwde gibsoncustomsite gekeken, en ik vond daar de "nieuwe" LP slash:
[afbeelding]
Deze LP heeft de "november-rain" finish (authentic dark tobacco sunburst) , een dunne neck en heeft als extra aardige feature een fisherman powerbridge voor mooie semiaoestische geluiden. Hij klinkt ook heel lekker (dat mooie holle), getuige deze 2 soundfiles:
http://www.gibson.com/products/custom/sounds/slash1.mp3
http://www.gibson.com/products/custom/sounds/slash2.mp3
meer info op http://www.gibsoncustom.c(...)ure/slash/Slash.html
quote:Op maandag 11 april 2005 19:34 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of is die gitaar in het tweede sampletje gewoon vals?
Damn wat n sjiekequote:Op maandag 11 april 2005 19:46 schreef Hammet het volgende:
Daar heb ik een poster van
Wat een heerlijk geluid trouwens (die tweede sample)
edit: dat is trouwens niet de november rain-finish. Daar speelde hij op een dark-burst (oid) dus bruin met gele burst en niet op de zwart met gele (rode) burst. Dat terzijde
Een speciale gelegenheden gitaar.quote:Op maandag 11 april 2005 20:41 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Damn wat n sjiekeDie hang je gewoon om als je gaat trouwen oid.
![]()
Die vind ik ook zelf ietsje mooier. Mooie gitaren iig, helaas wat minder geschikt voor het type muziek dat ik speel, maar als dat ooit verandert.quote:Op maandag 11 april 2005 19:46 schreef Hammet het volgende:
Daar heb ik een poster van
Wat een heerlijk geluid trouwens (die tweede sample)
edit: dat is trouwens niet de november rain-finish. Daar speelde hij op een dark-burst (oid) dus bruin met gele burst en niet op de zwart met gele (rode) burst. Dat terzijde
'quote:Op maandag 11 april 2005 22:01 schreef SingleCoil het volgende:
Een Les Paul is net zo snel als welke andere gitaar ook...
quote:Op maandag 11 april 2005 22:04 schreef Djaser het volgende:
[..]
'
Je link doet het niet. Maar wat je nu zegt is niet wat ik bedoel, als je thrash of death metal gaat spelen dan past een Les Paul daar niet bij vind ik. Ook al is dat natuurlijk wel een beetje smaak gebonden.
Ik wil dan wel eens gothic metal gespeeld zien worden op deze:quote:Op dinsdag 12 april 2005 00:34 schreef Fixxxer het volgende:
Zeker, een model bepaalt niet zo snel watvoor muziek je erop kunt spelen.
Lijkt me echt geen probleem, ik leen die van m'n broertje wel even...quote:Op dinsdag 12 april 2005 07:33 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Ik wil dan wel eens gotich metal gespeeld zien worden op deze:
[afbeelding]
![]()
Ja k durf te wedden dat ik daar wel gothic metal riffs uit kan knallen. En met model bedoelde ik dus de vorm van het ding, niet de pickups die vervangen kunnen worden wat waarschijnlijk wel nodig zal zijn in die gretschquote:Op dinsdag 12 april 2005 07:33 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Ik wil dan wel eens gothic metal gespeeld zien worden op deze:
[afbeelding]
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |