Je zegt zelf dat er zoveel mensen vandaag waren in de centrum. Die zullen ook meer kopen. Of er niet meer verkocht zal worden valt te betwisten, als je de drukte meer verspreid over meerdere dagen dan zal er weinig extra omzet zijn, maar als je een nieuw publiek mee aanspreekt zoals aangehaald dan wel.quote:Op zondag 3 april 2005 22:38 schreef AlmightyArjen het volgende:
Ik vind het gewoon triest dat sommige mensen zich niet meer kunnen vermaken zonder dat de winkels open zijn. Zoals vandaag bijvoorbeeld. Ik werk in een winkel en het was vandaag koopzondag. Ik stond echt te kijken van de hoeveelheid mensen in het centrum! Ga lekker naar het strand of het bos ofzo met dit weer! En kan het uit? Nee, de meeste mensen kijken alleen maar. Als de winkels ook 's avonds open zouden gaan spreid je alleen de kopers een beetje. Er zal absoluut niet meer verkocht worden! Daarnaast zijn er wel veel meer kosten: personeel krijgt meer uitbetaald na 18:00 uur.
Het komt er dus eigenlijk op neer dat omdat men zich tegenwoordig niet meer kan vermaken moeten de winkels langer open, waardoor de producten duurder zullen worden.Is dat raar? JA, DAT IS RAAR!
Ik help jou nooit meer met je bastognekoekverslaving!!!!quote:TS: Ga een hobby zoeken ofzo...
Als de winkels langer zouden open zijn dan zou er meer verkocht worden? Lijkt me raar, op een gegeven moment is het geld toch echt op..quote:Op zondag 3 april 2005 23:01 schreef shredder het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat er zoveel mensen vandaag waren in de centrum. Die zullen ook meer kopen. Of er niet meer verkocht zal worden valt te betwisten, als je de drukte meer verspreid over meerdere dagen dan zal er weinig extra omzet zijn, maar als je een nieuw publiek mee aanspreekt zoals aangehaald dan wel.
quote:Ik help jou nooit meer met je bastognekoekverslaving!!!!
Winkels langer open = meer werk = minder kosten voor de overheid = minder belasting = meer koopkracht = meer mensen die gaan winkelen.quote:Op maandag 4 april 2005 00:14 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Als de winkels langer zouden open zijn dan zou er meer verkocht worden? Lijkt me raar, op een gegeven moment is het geld toch echt op..
[..]
inderdaad. als je gewoon van ma-vr werkt dan moet je vrijnemen. stadhuis wil nog wel een 's avonds open zijn maar postkantoren nietquote:Op maandag 4 april 2005 00:29 schreef Mukie het volgende:
Mwah... Alleen wat belangrijk is moet open zijn na 6-en: albert heyn enzo.
Maar waar ik wel voor ben is de gemeente en het postkantoor e.d.
Die hebben de meest onmogelijke tijden waardoor je altijd vrij moet nemen om je dingen daar te doen. Geen alternatief e.d.
Dat snap ik ff niet. Een vriendin van me moest op koopavonddag weleens werken van twaalf tot negen (met een uur pauze). Kreeg ze echt niet extra betaald hoor. Als ze van negen tot negen werkte wel (maar dat is 'gewoon' overwerk)quote:Op zondag 3 april 2005 22:38 schreef AlmightyArjen het volgende:
Daarnaast zijn er wel veel meer kosten: personeel krijgt meer uitbetaald na 18:00 uur.
Het postkantoor is hier op zaterdag tot half twee open gelukkigquote:Op maandag 4 april 2005 10:05 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
inderdaad. als je gewoon van ma-vr werkt dan moet je vrijnemen. stadhuis wil nog wel een 's avonds open zijn maar postkantoren nietleuk als je een auto wil overschrijven oid.
en als alles 'normale' openingstijden (van 9 to 6 ofzo) zou hebben en geen weekendopening dan zou jij geen baantje hebben....quote:Op maandag 4 april 2005 15:43 schreef Woutey het volgende:
flikker op jongen,
ik zit 5 dagen op school, ik werk donderdag tot half 10, en de komende 4 weken elke zaterdag en zondag van 9 tot 19. En dan wil jij die openingstijden NOG meer gaan verruimen? FUck off.
Nee en daarom vind ik ze wel lief, maar dat wil niet zeggen dat ik nog minder vrije tijd moet hebben.quote:Op maandag 4 april 2005 17:22 schreef octopussy het volgende:
[..]
en als alles 'normale' openingstijden (van 9 to 6 ofzo) zou hebben en geen weekendopening dan zou jij geen baantje hebben....
Hee, dat doe je zelf, knul. Dat heeft niets met de openingstijden te maken.quote:Op maandag 4 april 2005 15:43 schreef Woutey het volgende:
flikker op jongen,
ik zit 5 dagen op school, ik werk donderdag tot half 10, en de komende 4 weken elke zaterdag en zondag van 9 tot 19. En dan wil jij die openingstijden NOG meer gaan verruimen? FUck off.
wel als ze het gaan verlengenquote:Op maandag 4 april 2005 18:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hee, dat doe je zelf, knul. Dat heeft niets met de openingstijden te maken.
Je had ook in de industrie kunnen werken, die draait 24/7quote:
Normaal gesproken ligt het aan de CAO en dergelijke. Als je in een normale winkel werkt (bijvoorbeeld van een keten) dan krijg je rond de 125% uitbetaald. Dit geldt waarschijnlijk niet voor de habbiebabbie winkels.quote:Op maandag 4 april 2005 10:20 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat snap ik ff niet. Een vriendin van me moest op koopavonddag weleens werken van twaalf tot negen (met een uur pauze). Kreeg ze echt niet extra betaald hoor. Als ze van negen tot negen werkte wel (maar dat is 'gewoon' overwerk)
Nee, maar voor "een" extra dagje, nemen ze geen extra personeel aan. Dus die moet je er dan wel bijdraaien.quote:Op maandag 4 april 2005 18:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je had ook in de industrie kunnen werken, die draait 24/7
Had je dan ook 24/7 gewerkt?
Nee he?
Jij bent er vast een van Tempo team?quote:Op maandag 4 april 2005 18:40 schreef Stuart het volgende:
Yep, winkels moeten 7 dagen per week open zijn, en dan van 9 tot 9![]()
En omdat jij een huilie bent die alles ja en amen zegt wat de baas wil moet er wetgeving zijn over openings tijden?quote:Op maandag 4 april 2005 18:36 schreef Woutey het volgende:
[..]
Nee, maar voor "een" extra dagje, nemen ze geen extra personeel aan. Dus die moet je er dan wel bijdraaien.
Maarjah opzich zou ik het nog wel acceptabel vinden als er net zo uitbetaald zou worden als op een zondag, dubbel dus.
hallo, daarom werk je. En zal je niet blij zijn om wat extra te verdienen?quote:Op maandag 4 april 2005 18:09 schreef Woutey het volgende:
[..]
wel als ze het gaan verlengen
en hoe moet ik anders mijn bier betalen, die schraperige kutafzetters staan tegenwoordig op 2 euro voor een plas water met wat gist en geel iets.
wil wel meer verdienen, maar heb liever nog wel een sociaal leven ernaast. Daarbij komt dat ik soms ook nog eens in de aantal maand een maandje een 2e baan heb maar niet met openingstijden enzoquote:Op maandag 4 april 2005 23:44 schreef shredder het volgende:
[..]
hallo, daarom werk je. En zal je niet blij zijn om wat extra te verdienen?
Ben een wijf trouwens.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |