abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 april 2005 @ 09:35:02 #61
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_25899729
Ik als consument zou de winkelopeningstijden het liefst zien zoals in zuidelijke landen als Spanje. Dus met een lange siesta tussen de middag en 's avonds wat langer open. Huisvrouwtjes kunnen dan 's ochtends de boodschappen doen en iederéén kan nog na zijn werk ff de stad in.

Op feestdagen mogen van mij alle winkels dichtblijven. Dan ga ik wel wandelen of fietsen of naar familie.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  vrijdag 1 april 2005 @ 09:49:31 #62
110767 LOCALMOTION
Eho'OnipoKaua*
pi_25899988
Ben met je eens StepanP.Zelf heb ik geen problemen er mee,want ik werk meestal op de weekends. Mijn gewone vrije dagen zijn Donderdag en Vrijdags (mijn keuze).Wil ik een weekendje vrij hebben,dan blijf ik gewoon thuis.We hebben hier ook wat je noemt: sick days--jammer geen snipperdagen.
" Aia i AINA ka 'ano'i - na pua keu a ke ALOHA... A he ipo 'oe na'u i Aloha - ka'ano'i a ku'u pu'uwai
There at the ISLAND is my LOVE where the girls are too much when it comes to loving..
You're the Sweetheart I LOVE, the desire of my hear
pi_25921751
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 15:48 schreef Klonk het volgende:

[..]

ik kan je gedachtenkronkel even niet volgen:

winkels zijn nu al rustig na 19.00 uur en dan denk jij dat het op zaterdagavond wel druk word.
Ik werk bij zo'n hele grote blauwgele Zweedse woonwinkel die zaterdag tot 20 uur open is, en ik kan je vertellen dat er voor die zaterdagavond wel degelijk veel animo blijkt te bestaan
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_25922067
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 00:07 schreef Allan24 het volgende:

[..]

Ik werk bij zo'n hele grote blauwgele Zweedse woonwinkel die zaterdag tot 20 uur open is, en ik kan je vertellen dat er voor die zaterdagavond wel degelijk veel animo blijkt te bestaan
Daarom denk ik zo, als er een markt voor is dan zijn er heus wel winkeliers die op de vraag willen inspringen.
Maar nee hoor, ik wordt aangevallen van alle kanten, dat ik zelf maar moet werken in het weekend, mijn onwetendheid betreffende werken etc.
Ik eis van niemand dat hij 7 dagen per week moet werken, het werkt imo prima als er in ploegendienst wordt gewerkt.

Das mn mening en dan zijn er trieste mensen die het op de man willen spelen. Maar ik ga daar niet op in, want ik wil een gezonde inhoudelijke discussie.
pi_25925915
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 00:07 schreef Allan24 het volgende:

Bij de Ikea misschien, maar bij een supermarkt zeker niet. Na 19.00 was de winkel gewoon leeg en dan waren we nog een uur open
  † In Memoriam † zaterdag 2 april 2005 @ 11:28:09 #66
43556 miss_dynastie
pi_25926790
Mwa.... ik zou het wel handig vinden voor die paar keer dat ik een pak melk of een net sinaasappelen ben vergeten... maar ik denk niet dat men daardoor nou zo'n grote extra omzet zal halen De C1000 hier, altijd even druk, is een tijd van zeven uur 's ochtends tot negen (ma-di-wo)/ tien (do-vrij) uur 's avonds open geweest, maar dat is gauw teruggedraaid; veel extra kosten, te weinig extra omzet. En in de C1000 is het eigenlijk altijd druk. Dus nee, denk niet dat de winkeliers enthousiast zijn. Verder heb ik begrepen dat in 24-uurswinkels de artikelen duurder zijn; dat heb ik er niet voor over, voor dat gemak.
pi_25926924
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 11:28 schreef miss_dynastie het volgende:
Verder heb ik begrepen dat in 24-uurswinkels de artikelen duurder zijn; dat heb ik er niet voor over, voor dat gemak.
Ik heb overigens serieus nog nóóít de behoefte gehad om rond, pak em beet, drie uur 's nachts boodschappen te willen gaan doen
  zaterdag 2 april 2005 @ 11:39:52 #68
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_25927001
In Zweden heb je overal van die 7-11 winkels die tot laat open zijn, en die zijn wel iets duurder maar je kan er wel ff snel wat te eten en drinken halen, ideaal hoor. Dat dat niet kan in Nederland verbaast me echt.

Verder zou ik het wel makkelijk vinden als ze de openingstijden wat zouden verschuiven. Ik hoef niet om 9:00 's ochtends naar de H&M (oid) te kunnen, waarom gaan ze niet om 10:00/11:00 open en dan wat langer door? Zodat ik na mijn werk nog ff wat kan halen??
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  † In Memoriam † zaterdag 2 april 2005 @ 11:41:16 #69
43556 miss_dynastie
pi_25927020
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 11:39 schreef HeatWave het volgende:
Ik hoef niet om 9:00 's ochtends naar de H&M (oid) te kunnen, waarom gaan ze niet om 10:00/11:00 open en dan wat langer door? Zodat ik na mijn werk nog ff wat kan halen??
Hoe laat gaan die winkels open dan? Hier tussen half tien en tien uur.
  † In Memoriam † zaterdag 2 april 2005 @ 11:41:58 #70
43556 miss_dynastie
pi_25927037
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 11:36 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik heb overigens serieus nog nóóít de behoefte gehad om rond, pak em beet, drie uur 's nachts boodschappen te willen gaan doen
Ik ook niet, eerlijk gezegd
Wat ik zeg, op zondag tot de conclusie komen dat je geen brood hebt is me vooral toen ik pas op mezelf woonde heus weleens overkomen, maar verder
  zaterdag 2 april 2005 @ 11:43:24 #71
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_25927070
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 11:41 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Hoe laat gaan die winkels open dan? Hier tussen half tien en tien uur.
Tis maar een voorbeeld, al zou het 12:00 zijn... geldt ook voor bv opticiens enzo. Als ik moet werken om 9:00 heeft het geen zin om die bv op 9:00 open te laten zijn voor mij en 80% van de klanten, maar als die gewoon om 12:00 open gaan kunnen mensen die overdag tijd hebben er ook heen, maar ik ook nog na mijn werk....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_25927132
Vind ik ook 24/7
  † In Memoriam † zaterdag 2 april 2005 @ 11:49:32 #73
43556 miss_dynastie
pi_25927188
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 11:43 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Tis maar een voorbeeld, al zou het 12:00 zijn... geldt ook voor bv opticiens enzo. Als ik moet werken om 9:00 heeft het geen zin om die bv op 9:00 open te laten zijn voor mij en 80% van de klanten, maar als die gewoon om 12:00 open gaan kunnen mensen die overdag tijd hebben er ook heen, maar ik ook nog na mijn werk....
Oh, zo bedoel je
Dat zou voor werknemers met kinderen heel onhandig zijn, denk ik. Denk ook aan kinderopvang (vaak van acht tot zes).
Ik denk dat onze samenleving daar (nog) niet goed georganiseerd genoeg voor is.
  zondag 3 april 2005 @ 21:32:18 #74
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_25963202
Ach, de grote supers zijn toch al elke dag tot 8/9 uur open. Veel meubelzaken zijn woensdag tot en met vrijdagavond tot 2100 open.

En personeel vinden dat op zaterdavond gaat werken...
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
pi_25965120
Ik vind het gewoon triest dat sommige mensen zich niet meer kunnen vermaken zonder dat de winkels open zijn. Zoals vandaag bijvoorbeeld. Ik werk in een winkel en het was vandaag koopzondag. Ik stond echt te kijken van de hoeveelheid mensen in het centrum! Ga lekker naar het strand of het bos ofzo met dit weer! En kan het uit? Nee, de meeste mensen kijken alleen maar. Als de winkels ook 's avonds open zouden gaan spreid je alleen de kopers een beetje. Er zal absoluut niet meer verkocht worden! Daarnaast zijn er wel veel meer kosten: personeel krijgt meer uitbetaald na 18:00 uur.

Het komt er dus eigenlijk op neer dat omdat men zich tegenwoordig niet meer kan vermaken moeten de winkels langer open, waardoor de producten duurder zullen worden. Is dat raar? JA, DAT IS RAAR!

TS: Ga een hobby zoeken ofzo...
  zondag 3 april 2005 @ 22:47:35 #76
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_25965337
ik ga dus echt niet in het weekend werken.
ik zit in de groenvoorziening dus ect effe niet OOK nog in het weekend met prikdingen zeulen en zware machines bedienen.
pi_25965671
quote:
Op zondag 3 april 2005 22:38 schreef AlmightyArjen het volgende:
Ik vind het gewoon triest dat sommige mensen zich niet meer kunnen vermaken zonder dat de winkels open zijn. Zoals vandaag bijvoorbeeld. Ik werk in een winkel en het was vandaag koopzondag. Ik stond echt te kijken van de hoeveelheid mensen in het centrum! Ga lekker naar het strand of het bos ofzo met dit weer! En kan het uit? Nee, de meeste mensen kijken alleen maar. Als de winkels ook 's avonds open zouden gaan spreid je alleen de kopers een beetje. Er zal absoluut niet meer verkocht worden! Daarnaast zijn er wel veel meer kosten: personeel krijgt meer uitbetaald na 18:00 uur.

Het komt er dus eigenlijk op neer dat omdat men zich tegenwoordig niet meer kan vermaken moeten de winkels langer open, waardoor de producten duurder zullen worden. Is dat raar? JA, DAT IS RAAR!
Je zegt zelf dat er zoveel mensen vandaag waren in de centrum. Die zullen ook meer kopen. Of er niet meer verkocht zal worden valt te betwisten, als je de drukte meer verspreid over meerdere dagen dan zal er weinig extra omzet zijn, maar als je een nieuw publiek mee aanspreekt zoals aangehaald dan wel.
quote:
TS: Ga een hobby zoeken ofzo...
Ik help jou nooit meer met je bastognekoekverslaving!!!!
pi_25967489
quote:
Op zondag 3 april 2005 23:01 schreef shredder het volgende:

[..]

Je zegt zelf dat er zoveel mensen vandaag waren in de centrum. Die zullen ook meer kopen. Of er niet meer verkocht zal worden valt te betwisten, als je de drukte meer verspreid over meerdere dagen dan zal er weinig extra omzet zijn, maar als je een nieuw publiek mee aanspreekt zoals aangehaald dan wel.
Als de winkels langer zouden open zijn dan zou er meer verkocht worden? Lijkt me raar, op een gegeven moment is het geld toch echt op..
quote:
Ik help jou nooit meer met je bastognekoekverslaving!!!!
  maandag 4 april 2005 @ 00:29:35 #79
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_25967816
Mwah... Alleen wat belangrijk is moet open zijn na 6-en: albert heyn enzo.
Maar waar ik wel voor ben is de gemeente en het postkantoor e.d.
Die hebben de meest onmogelijke tijden waardoor je altijd vrij moet nemen om je dingen daar te doen. Geen alternatief e.d.
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_25968093
Genoeg turkse supermarkten hier die altijd open zijn, of avondwinkels, of benzinepompen, en nu ook slijters!!
En allemaal dichterbij dan de grote supermarkten.
Dus van mij mogen ze dichtblijven.
pi_25968222
quote:
Op maandag 4 april 2005 00:14 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Als de winkels langer zouden open zijn dan zou er meer verkocht worden? Lijkt me raar, op een gegeven moment is het geld toch echt op..
[..]

Winkels langer open = meer werk = minder kosten voor de overheid = minder belasting = meer koopkracht = meer mensen die gaan winkelen.

Zo werkt de economie nu eenmaal. Vroeger gingen mensen nu eenmaal alleen winkelen voor broodnodige dingen, dat is nu niet meer. We leven nu eenmaal in een consumptiemaatschappij.
  maandag 4 april 2005 @ 10:05:27 #82
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_25971347
quote:
Op maandag 4 april 2005 00:29 schreef Mukie het volgende:
Mwah... Alleen wat belangrijk is moet open zijn na 6-en: albert heyn enzo.
Maar waar ik wel voor ben is de gemeente en het postkantoor e.d.
Die hebben de meest onmogelijke tijden waardoor je altijd vrij moet nemen om je dingen daar te doen. Geen alternatief e.d.
inderdaad. als je gewoon van ma-vr werkt dan moet je vrijnemen. stadhuis wil nog wel een 's avonds open zijn maar postkantoren niet leuk als je een auto wil overschrijven oid.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  † In Memoriam † maandag 4 april 2005 @ 10:20:18 #83
43556 miss_dynastie
pi_25971592
quote:
Op zondag 3 april 2005 22:38 schreef AlmightyArjen het volgende:
Daarnaast zijn er wel veel meer kosten: personeel krijgt meer uitbetaald na 18:00 uur.
Dat snap ik ff niet. Een vriendin van me moest op koopavonddag weleens werken van twaalf tot negen (met een uur pauze). Kreeg ze echt niet extra betaald hoor. Als ze van negen tot negen werkte wel (maar dat is 'gewoon' overwerk)
  † In Memoriam † maandag 4 april 2005 @ 10:21:16 #84
43556 miss_dynastie
pi_25971604
quote:
Op maandag 4 april 2005 10:05 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

inderdaad. als je gewoon van ma-vr werkt dan moet je vrijnemen. stadhuis wil nog wel een 's avonds open zijn maar postkantoren niet leuk als je een auto wil overschrijven oid.
Het postkantoor is hier op zaterdag tot half twee open gelukkig
Koopavonden, nee, daar doen ze niet aan
pi_25978545
flikker op jongen,
ik zit 5 dagen op school, ik werk donderdag tot half 10, en de komende 4 weken elke zaterdag en zondag van 9 tot 19. En dan wil jij die openingstijden NOG meer gaan verruimen? FUck off.
pi_25980633
quote:
Op maandag 4 april 2005 15:43 schreef Woutey het volgende:
flikker op jongen,
ik zit 5 dagen op school, ik werk donderdag tot half 10, en de komende 4 weken elke zaterdag en zondag van 9 tot 19. En dan wil jij die openingstijden NOG meer gaan verruimen? FUck off.
en als alles 'normale' openingstijden (van 9 to 6 ofzo) zou hebben en geen weekendopening dan zou jij geen baantje hebben....
  maandag 4 april 2005 @ 17:29:54 #87
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25980785
Ik vind dat de wetgever helemaal geen mening dient te hebben over wanneer een winkel open of dicht is, moeten winkeliers lekker zelf maar uitmaken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_25981368
quote:
Op maandag 4 april 2005 17:22 schreef octopussy het volgende:

[..]

en als alles 'normale' openingstijden (van 9 to 6 ofzo) zou hebben en geen weekendopening dan zou jij geen baantje hebben....
Nee en daarom vind ik ze wel lief, maar dat wil niet zeggen dat ik nog minder vrije tijd moet hebben.
Heb al zo weinig.
  maandag 4 april 2005 @ 18:06:29 #89
45206 Pietverdriet
pi_25981583
quote:
Op maandag 4 april 2005 15:43 schreef Woutey het volgende:
flikker op jongen,
Hee, dat doe je zelf, knul. Dat heeft niets met de openingstijden te maken.
pi_25981650
quote:
Op maandag 4 april 2005 18:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hee, dat doe je zelf, knul. Dat heeft niets met de openingstijden te maken.
wel als ze het gaan verlengen
en hoe moet ik anders mijn bier betalen, die schraperige kutafzetters staan tegenwoordig op 2 euro voor een plas water met wat gist en geel iets.
  maandag 4 april 2005 @ 18:14:46 #91
45206 Pietverdriet
pi_25981786
quote:
Op maandag 4 april 2005 18:09 schreef Woutey het volgende:

[..]

Je had ook in de industrie kunnen werken, die draait 24/7
Had je dan ook 24/7 gewerkt?
Nee he?
pi_25982170
quote:
Op maandag 4 april 2005 10:20 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat snap ik ff niet. Een vriendin van me moest op koopavonddag weleens werken van twaalf tot negen (met een uur pauze). Kreeg ze echt niet extra betaald hoor. Als ze van negen tot negen werkte wel (maar dat is 'gewoon' overwerk)
Normaal gesproken ligt het aan de CAO en dergelijke. Als je in een normale winkel werkt (bijvoorbeeld van een keten) dan krijg je rond de 125% uitbetaald. Dit geldt waarschijnlijk niet voor de habbiebabbie winkels.
pi_25982287
quote:
Op maandag 4 april 2005 18:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je had ook in de industrie kunnen werken, die draait 24/7
Had je dan ook 24/7 gewerkt?
Nee he?
Nee, maar voor "een" extra dagje, nemen ze geen extra personeel aan. Dus die moet je er dan wel bijdraaien.
Maarjah opzich zou ik het nog wel acceptabel vinden als er net zo uitbetaald zou worden als op een zondag, dubbel dus.
pi_25982385
Yep, winkels moeten 7 dagen per week open zijn, en dan van 9 tot 9
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_25982517
quote:
Op maandag 4 april 2005 18:40 schreef Stuart het volgende:
Yep, winkels moeten 7 dagen per week open zijn, en dan van 9 tot 9
Jij bent er vast een van Tempo team?
  maandag 4 april 2005 @ 23:41:24 #96
45206 Pietverdriet
pi_25989915
quote:
Op maandag 4 april 2005 18:36 schreef Woutey het volgende:

[..]

Nee, maar voor "een" extra dagje, nemen ze geen extra personeel aan. Dus die moet je er dan wel bijdraaien.
Maarjah opzich zou ik het nog wel acceptabel vinden als er net zo uitbetaald zou worden als op een zondag, dubbel dus.
En omdat jij een huilie bent die alles ja en amen zegt wat de baas wil moet er wetgeving zijn over openings tijden?
pi_25990000
quote:
Op maandag 4 april 2005 18:09 schreef Woutey het volgende:

[..]

en hoe moet ik anders mijn bier betalen, die schraperige kutafzetters staan tegenwoordig op 2 euro voor een plas water met wat gist en geel iets.
hallo, daarom werk je. En zal je niet blij zijn om wat extra te verdienen?
Ben een wijf trouwens.
pi_25990410
quote:
Op maandag 4 april 2005 23:44 schreef shredder het volgende:

[..]

hallo, daarom werk je. En zal je niet blij zijn om wat extra te verdienen?
Ben een wijf trouwens.
wil wel meer verdienen, maar heb liever nog wel een sociaal leven ernaast. Daarbij komt dat ik soms ook nog eens in de aantal maand een maandje een 2e baan heb maar niet met openingstijden enzo
En school zit precies in de tentamen->examen periode dus beetje stressen.
Ik ben een kerel trouwens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')