Toevallig zijn heel veel mensen met wie ik omga bezig in de horeca of ze hebben geen standaard 5 tot 9 baan. Het is misschien wel van toepassing om mijn afkomst te vermelden: Ik ben Chinees, en die hebben vaak onregelmatige werktijden he.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:43 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Je bent student, dus hebt de mogelijkheid om doordeweeks dingen te doen. Over een paar jaar werk je ook doordeweeks en ben je blij dat je het weekend vrij hebt. Net als de mensen waar je dan mee om gaat. Net zoals de mensen waar je nu mee omgaat ook doordeweeks vrij zullen hebben.
Als ik zie wat een drukte is op een gemiddelde zaterdag overal denk ik ja; hier is waarschijnlijk wel vraag naar. En ik heb al eerder aangegeven dat voor mensen met een 5 tot 9 kantoorbaan doordeweeks willen inkopen doen. Personeel wordt voor twee uur of meer uitbetaald, het lijkt me een kleine investering als er meer klanten komen en ook een gros andere soort klant --> van kantoor. Ik snap niet dat mensen vanuit eenquote:Op woensdag 30 maart 2005 00:12 schreef Beroepsgokker het volgende:
Nou vooruit mijn reactie..(volgens mij gaat dit nog een hele lange nacht worden
![]()
).
Ik vind het echt belachelijk dat je winkeliers moet verplichten (want dat wil je?? zelf zullen ze het namelijk niet zo snel doen..) langer open te zijn. Personeel is namelijk erg duur.
Je zegt dat mensen dan meer gaan uitgeven maar is dat ook zo? Waarschijnlijk niet eens.
Mn eerste medestander sinds het openen van dit topic. Het werd tijd.quote:Op woensdag 30 maart 2005 00:53 schreef Steve-O het volgende:
idd 2e paasdag winkels verdomme dicht!
Dat is een gezonde mentaliteit, kijk maar naar de USA waar veel meer mensen met een burnout zitten omdat daar het al praktisch een 24-uurs economie is.quote:Op woensdag 30 maart 2005 00:52 schreef shredder het volgende:
[..]
Maar dan moeten veel mensen ook af van de mentaliteit " Ik wil mijn weekend niet opofferen ".
lees: sociaal leven -> afwezigquote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:24 schreef shredder het volgende:
[..]
Je zegt dus eigenlijk dat mensen in de horeca onmogelijk bezoekjes kunnen plannen, deze werken immers toch in het weekend? Ik denk dat het meevalt met de zogenaamde onmogelijkheid om te plannen. En niet iedereen gaat toch in het weekend werken, ik heb het over winkels. Hoeveel percentage van de arbeidsbevolking werkt in een winkel?
Het is niet zo dramatisch wat ik voorstel hoor.
[..]
Je hebt aan mij geen voorbeeld, ik werk ieder weekend, en ook nog eens doordeweeks, horeca. En ik ben ook student.
Dus daarom ben ik nogal nonchalant wat betreft dat mijn weekend heilig moet zijn. Het is een kwestie van gewenning.
Ik werk bij zo'n hele grote blauwgele Zweedse woonwinkel die zaterdag tot 20 uur open is, en ik kan je vertellen dat er voor die zaterdagavond wel degelijk veel animo blijkt te bestaanquote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:48 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik kan je gedachtenkronkel even niet volgen:
winkels zijn nu al rustig na 19.00 uur en dan denk jij dat het op zaterdagavond wel druk word.![]()
Daarom denk ik zo, als er een markt voor is dan zijn er heus wel winkeliers die op de vraag willen inspringen.quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:07 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Ik werk bij zo'n hele grote blauwgele Zweedse woonwinkel die zaterdag tot 20 uur open is, en ik kan je vertellen dat er voor die zaterdagavond wel degelijk veel animo blijkt te bestaan
Bij de Ikea misschien, maar bij een supermarkt zeker niet. Na 19.00 was de winkel gewoon leeg en dan waren we nog een uur openquote:Op zaterdag 2 april 2005 00:07 schreef Allan24 het volgende:
Ik werk bij zo'n hele grote blauwgele Zweedse woonwinkel die zaterdag tot 20 uur open is, en ik kan je vertellen dat er voor die zaterdagavond wel degelijk veel animo blijkt te bestaan
Ik heb overigens serieus nog nóóít de behoefte gehad om rond, pak em beet, drie uur 's nachts boodschappen te willen gaan doenquote:Op zaterdag 2 april 2005 11:28 schreef miss_dynastie het volgende:
Verder heb ik begrepen dat in 24-uurswinkels de artikelen duurder zijn; dat heb ik er niet voor over, voor dat gemak.
Hoe laat gaan die winkels open dan? Hier tussen half tien en tien uur.quote:Op zaterdag 2 april 2005 11:39 schreef HeatWave het volgende:
Ik hoef niet om 9:00 's ochtends naar de H&M (oid) te kunnen, waarom gaan ze niet om 10:00/11:00 open en dan wat langer door? Zodat ik na mijn werk nog ff wat kan halen??
Ik ook niet, eerlijk gezegdquote:Op zaterdag 2 april 2005 11:36 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik heb overigens serieus nog nóóít de behoefte gehad om rond, pak em beet, drie uur 's nachts boodschappen te willen gaan doen
Tis maar een voorbeeld, al zou het 12:00 zijn... geldt ook voor bv opticiens enzo. Als ik moet werken om 9:00 heeft het geen zin om die bv op 9:00 open te laten zijn voor mij en 80% van de klanten, maar als die gewoon om 12:00 open gaan kunnen mensen die overdag tijd hebben er ook heen, maar ik ook nog na mijn werk....quote:Op zaterdag 2 april 2005 11:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hoe laat gaan die winkels open dan? Hier tussen half tien en tien uur.
Oh, zo bedoel jequote:Op zaterdag 2 april 2005 11:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tis maar een voorbeeld, al zou het 12:00 zijn... geldt ook voor bv opticiens enzo. Als ik moet werken om 9:00 heeft het geen zin om die bv op 9:00 open te laten zijn voor mij en 80% van de klanten, maar als die gewoon om 12:00 open gaan kunnen mensen die overdag tijd hebben er ook heen, maar ik ook nog na mijn werk....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |