Niet zo bijdehand jij. Ik bedoel natuurlijk dat je veel meer moet doen en veel meer tijd moet besteden dan de gemiddelde studie. Ga voor de gein eens naar een hoorcollege (kun je zo doen, want het wordt toch niet gecontroleerd) en kijk rond. Je ziet dat 90% van die studenten alles overpennen, terwijl de betreffende presentatie op het web wordt gezet. En ..."een klein beetje nerd" kun je ook opvatten als leergierigheid, als je daardor beter kunt slapen vanavond.quote:Op maandag 4 april 2005 11:53 schreef Jan-Ton het volgende:
neeej he, moet je leren voor een studie??? dat is nog noooooit voorgekomen.. je moet overal voor leren en dan hoef je egt niet een klein beetje nerd te zijn hoor
Wat een onzin, de colleges en werkgroepen zijn nooit verplicht.. de practica wel.quote:Op maandag 4 april 2005 12:18 schreef thabit het volgende:
Ga maar uit van een 50-urige studieweek waarvan bijna alle colleges verplicht zijn te volgen.
Ik snap dat nooit, ik schrijf echt nooit wat op tijdens colleges..omdat zoals je al zei alles toch wel op internet komt.. dan besteed ik liever meer aandacht aan het daadwerkelijk luisteren, ipv powerpoint slides kansloos over te pennen..quote:Op maandag 4 april 2005 16:48 schreef darkie_blue het volgende:
Niet zo bijdehand jij. Ik bedoel natuurlijk dat je veel meer moet doen en veel meer tijd moet besteden dan de gemiddelde studie. Ga voor de gein eens naar een hoorcollege (kun je zo doen, want het wordt toch niet gecontroleerd) en kijk rond. Je ziet dat 90% van die studenten alles overpennen, terwijl de betreffende presentatie op het web wordt gezet. En ..."een klein beetje nerd" kun je ook opvatten als leergierigheid, als je daardor beter kunt slapen vanavond.
Maar goed, ff terug komen op jouw opmerking; ik ken studies waarvoor je niet tot nauwelijks hoeft te leren of bijna geen les hebt.
Hmmm in mijn naïviteit had ik hier ook geen flauw benul van.quote:Op maandag 4 april 2005 14:46 schreef akkien het volgende:
wij gingen vandaga in leiden (1e jaar) ook ECG's maken met ontbloot bovenlijf. Dat is in t begin ff raar, maar went snel. Omdat dit de eerste keer was, was t niet gemengd. En werkten we in 2 tallen...
Ik ben nu tweedejaars in Groningen. Toen ik mijn keuze maakte heb ik eerlijk gezegd niet zo op lessystemen gelet. Van wat ik heb gehoord heb is het systeem in Groningen vergelijkbaar met Maastricht (ook PGO's, vaardighedenlab enzo). Ik heb wel Amsterdam uit mijn keuze laten vallen omdat ze daar vertelden dat je ontzettend veel uren maakt. Nijmegen heeft wel een goede opleiding, ik geloof een officieuze 1e plaats voor Groningen en Maastricht. Ik zou alleen niet in Nijmegen willen studeren, mijn zus studeert daar het is niks voor mij. Groningen vind ik meer een studentenstad dan Nijmegen. Utrecht lijkt me trouwens ook wel leuk, ik ben er laatst een keer uitgeweest en dat was erg gezellig daar.quote:Op zondag 3 april 2005 19:10 schreef M1RR1E het volgende:
[..]
Ik ben in Maastricht wezen kijken en dat beviel me wel. De stad beviel me, alle mensen heel sociaal en vriendelijk, veel internationale studenten die er rondlopen, moderne manier van leskrijgen met PGO's en vaardighedenlabs enzo beviel me wel.
Tjah Nijmegen... goeje vraag. Heb ik eigenlijk niet zo goed naar gekeken. Ik hou wel van Brabanders enzo, dat sfeertjeEn het is een stuk centraler dan Groningen. Qua opleiding volgens mij niet zo bijzonder maargoed, daarom twijfel ik daar ook een beetje over en ga ik in leiden kijken. Waarom leek het jou niets?
Vanuit hier gaat bijna iedereen vanzelf naar Groningen.. echt een Noorderlingenstad in een uithoek van NL. Op zich niets mis mee maar ik wil juist wel graag andere mensen leren kennen. En ik hou ervan om makkelijk overal heen te kunnen. Misschien dat ik Groningen nog wel naar de derde plaats verschuif.
Waar studeer je nu uiteindelijk dan? of moet je nog beginnen?
ik ben al bij zo'n college geweest en ja ik moet je gelijk geven. een hoog gehalte jongetjes en meisjes dat in aamerking komt voor de benaming nerd. maar er waren ook gewoon meiden enjongens die helemaal niet zo zijn.quote:Op maandag 4 april 2005 16:48 schreef darkie_blue het volgende:
[..]
Niet zo bijdehand jij. Ik bedoel natuurlijk dat je veel meer moet doen en veel meer tijd moet besteden dan de gemiddelde studie. Ga voor de gein eens naar een hoorcollege (kun je zo doen, want het wordt toch niet gecontroleerd) en kijk rond. Je ziet dat 90% van die studenten alles overpennen, terwijl de betreffende presentatie op het web wordt gezet. En ..."een klein beetje nerd" kun je ook opvatten als leergierigheid, als je daardor beter kunt slapen vanavond.
Maar goed, ff terug komen op jouw opmerking; ik ken studies waarvoor je niet tot nauwelijks hoeft te leren of bijna geen les hebt.
valt echt mee...ik ben een ontzettend preutse doos, maar je moet je er gewoon even overheen zetten en iemand uitzoeken met wie je t goed kan vinden.quote:Op maandag 4 april 2005 17:17 schreef nlse het volgende:
[..]
Hmmm in mijn naïviteit had ik hier ook geen flauw benul van.Mijn werkgroep is niet zo dik met elkaar.
Ik moet donderdag...
1e jaar heb je genoeg aan ongeveer alle colleges volgen (10uur per week), de vaardigheidsonderwijs volgen (4 uur per week) en alle zelfstudie een beetje overschrijven (maximaal 10 uur per week).. en dan moet je voor de tentamen 1 of 2 dagje hard blokken en dan haal je het wel.. tenminste, zo doe ik het nu, alleen ik doe minder zelfstudie..quote:Op maandag 4 april 2005 12:18 schreef thabit het volgende:
Ga maar uit van een 50-urige studieweek waarvan bijna alle colleges verplicht zijn te volgen.
Bij ons (Rotterdam) 1e jaar gewoon longen/hart percuteren/ausculteren(beluisteren met stethoscoop) en gewoon door elkaar, zonder BH. Maar eerst begin je met een paar practica's bloedvaten voelen, vet percentage meten en lichaam bekijken met BH aan.quote:Op maandag 4 april 2005 14:46 schreef akkien het volgende:
wij gingen vandaga in leiden (1e jaar) ook ECG's maken met ontbloot bovenlijf. Dat is in t begin ff raar, maar went snel. Omdat dit de eerste keer was, was t niet gemengd. En werkten we in 2 tallen...
prachtig verwoordquote:Op maandag 4 april 2005 21:29 schreef Wuder het volgende:
[..]
Bij ons (Rotterdam) 1e jaar gewoon longen/hart percuteren/ausculteren(beluisteren met stethoscoop) en gewoon door elkaar, zonder BH. Maar eerst begin je met een paar practica's bloedvaten voelen, vet percentage meten en lichaam bekijken met BH aan.
Je zou misschien denken: damn ik ga die geile wijf uit me groep naakt zien en ik krijg een dikke vatsige boner van en dan ga ik over haar heen kwijlen
Maar nee dat is niet zo. De sfeer is zeer professioneel en al heel snel voelt alles vertrouwd aan. Niemand schaamt zich en iedereen probeert zoveel mogelijk te leren van het moment.
Dat zijn geen nerdjes, dat zijn gewoon arrogante mensen.. Maar goed, ik denk dat je automatisch een beetje arrogant wordt door geneeskunde, aangezien je "geneeskunde" doet.. Arts zijn, het blijft een eervol beroepquote:Op dinsdag 5 april 2005 16:17 schreef blublub het volgende:
tja ik vind nou eenmaal dat er bijzonder veel nerds zitten. en dan bedoel ik niet mensen die gewoon tijd in hun studie stoppen, maar van die onwijs irritant mensen die proberen anderen omlaag te halen door te laten zien dat ze veel slimmer zijn dan anderen. terwijl ze misschien de tekst gewoon beter hebben gelezen dan een ander (of extra hebben zitten bijlezen)
en dan doet het er niet toe in welk cluster je zit, dat komt in elk cluster voor. of van die mensen die onwijs geirriteerd doen als jij een bepaald medicijnenmerknaam niet uit je hoofd kent (en dan bedoel ik niet een NSAID als naproxen ofzo maar een of ander vaag middel dat niet bijzonder vaak wordt gebruikt) daar kan ik me echt aan doodergeren. je kunt best wel merken dat er veel van die '8-of-hoger-strebertjes' bijzitten. en met de kakkers valt het wel mee vind ik
maar dat boeit allemaal niet, je moet niet een studie kiezen om de mensen, maar gewoon omdat het je interesseert
maar dat is het probleem, want je bent nog SHIT, je bent nog lang geen artsquote:Op dinsdag 5 april 2005 17:26 schreef Wuder het volgende:
[..]
Dat zijn geen nerdjes, dat zijn gewoon arrogante mensen.. Maar goed, ik denk dat je automatisch een beetje arrogant wordt door geneeskunde, aangezien je "geneeskunde" doet.. Arts zijn, het blijft een eervol beroep
Het zijn idd geen nerdjes, want ze werken alle opdrachten goed uit en sharen ze meestal ook:P, maar mensen die alle uitgewerkte opdrachten voor zichzelf houden en het liefst zoveel mogelijk van jou overschrijven tijdens een werkgroep.quote:Op dinsdag 5 april 2005 17:26 schreef Wuder het volgende:
[..]
Dat zijn geen nerdjes, dat zijn gewoon arrogante mensen.. Maar goed, ik denk dat je automatisch een beetje arrogant wordt door geneeskunde, aangezien je "geneeskunde" doet.. Arts zijn, het blijft een eervol beroep
ok, die mensen moeten gewoon stervenquote:Op dinsdag 5 april 2005 17:37 schreef darkie_blue het volgende:
[..]
, maar mensen die alle uitgewerkte opdrachten voor zichzelf houden en het liefst zoveel mogelijk van jou overschrijven tijdens een werkgroep.
Maar je bent nog steeds de BETERE shitquote:Op dinsdag 5 april 2005 17:32 schreef fokaapje het volgende:
[..]
maar dat is het probleem, want je bent nog SHIT, je bent nog lang geen arts
quote:Op dinsdag 5 april 2005 16:17 schreef blublub het volgende:
tja ik vind nou eenmaal dat er bijzonder veel nerds zitten.
Als dat jouw mening is... prima natuurlijk. Maar ik vind dat Utrecht nu net overkomt alsof het vol nerds zit en als je die gedachte hebt, moet je eens bij andere opleidingen polshoogte nemen. Ik vind dat het aantal nerds en +8 strebers best meevalt, tenminste bij de mensen waarmee ik werkgroepen draai.quote:en dan doet het er niet toe in welk cluster je zit, dat komt in elk cluster voor.
Een 8-of-hoger-mentaliteit daar is niets mis mee. Het lijkt me juist heel erg fout om niet zo'n instelling te hebben bij het volgen van een studie.quote:Op dinsdag 5 april 2005 16:17 schreef blublub het volgende:
tja ik vind nou eenmaal dat er bijzonder veel nerds zitten. en dan bedoel ik niet mensen die gewoon tijd in hun studie stoppen, maar van die onwijs irritant mensen die proberen anderen omlaag te halen door te laten zien dat ze veel slimmer zijn dan anderen. terwijl ze misschien de tekst gewoon beter hebben gelezen dan een ander (of extra hebben zitten bijlezen)
en dan doet het er niet toe in welk cluster je zit, dat komt in elk cluster voor. of van die mensen die onwijs geirriteerd doen als jij een bepaald medicijnenmerknaam niet uit je hoofd kent (en dan bedoel ik niet een NSAID als naproxen ofzo maar een of ander vaag middel dat niet bijzonder vaak wordt gebruikt) daar kan ik me echt aan doodergeren. je kunt best wel merken dat er veel van die '8-of-hoger-strebertjes' bijzitten. en met de kakkers valt het wel mee vind ik
maar dat boeit allemaal niet, je moet niet een studie kiezen om de mensen, maar gewoon omdat het je interesseert
Ten koste van een ander of ten koste van de eigenwaarde van een ander is wel iets mis mee. En daar gaat het hier om.quote:Op dinsdag 5 april 2005 19:48 schreef thabit het volgende:
Een 8-of-hoger-mentaliteit daar is niets mis mee. Het lijkt me juist heel erg fout om niet zo'n instelling te hebben bij het volgen van een studie.
Nuttige bijdrage, petje af!!!quote:Op dinsdag 5 april 2005 23:21 schreef KonnieKipke het volgende:
kuttopic
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |